Woocommerce cennik – ceny stworzenia sklepu na CMS Woocommerce, indywidualne modyfikacje, wtyczki

Chcesz rozpocząć sprzedaż online? Obecnie do wyboru masz wiele platform sprzedaży czy nawet oferowanie produktów w Social Mediach. Jednak podstawą nadal jest własne miejsce w sieci, czyli sklep internetowy. Wiąże się to z jednorazowym kosztem, ale za to zapewnia wiele korzyści.

Przekonaj się, ile kosztuje sklep internetowy i dlaczego warto stworzyć sklep WooCommerce.

Spis Treści

|Ile kosztuje sklep internetowy oparty o CMS WooCommerce?

Kupowanie przez Internet jest już domeną nie tylko osób młodych, ale też jest coraz chętniej wybierane zamiast robienia zakupów w galerii handlowej bądź też w sklepach stacjonarnych.

Marzenie o prowadzeniu własnego sklepu internetowego jest dziś w zasięgu każdego. Jednak, aby tak się stało, niezbędne będzie poniesienie pewnych kosztów. Oczywiście o wiele mniejszych niż dzierżawienie co miesiąc lokalu.

Zatem, jaki jest koszt sklepu internetowego?

  • Należy najpierw wymyślić i wykupić domenę, czyli nazwę strony. Koszt ok. 13 zł w pierwszym roku. Odnowienie domeny w kolejnym roku to koszt ok. 60-70 zł w zależności od firmy.
  • Hosting, czyli miejsce, gdzie możliwe będzie stworzenie sklepu to najważniejszy element. Wpłynie on na szybkość ładowania się sklepu internetowego, bezpieczeństwo danych, a także na bezawaryjność i Twoje finanse. Koszt hostingu rozpoczyna się od ok. 50 zł, a kończy na 1000 zł. Wiele zależy od tego, jak duży sklep otwierasz, jakiego hostingodawcę wybierzesz oraz, jakie masz inne dodatkowe wymagania, np. SSL, konta pocztowe, liczbę subdomen itd.
  • Profesjonalny sklep internetowy musi mieć też dopracowany layout. Możesz obecnie wykupić płatny motyw lub też zdecydować się na darmowy z małą liczbą funkcjonalności. U nas każdy projekt graficzny jest tworzony indywidualnie pod konkretny sklep.
  • Obsługa sklepu internetowego również bardzo często staje się jego kosztem. Dodawanie kilku tysięcy produktów do sklepu internetowego jest bardzo czasochłonne, dlatego wiele osób zleca tę czynność lub wymaga stworzenia narzędzia do automatyzacji tego procesu.
  • Niejednokrotnie konieczna jest stała współpraca z programistą w razie awarii czy chęci wdrożenia jakichś poprawek, aby Twój funkcjonalny sklep internetowy był przez cały czas pod jego kontrolą.
  • Innym kosztem mogą być też opłaty związane ze wdrożeniem systemu płatności, wykupieniem wersji premium różnych wtyczek, czy też wykonaniem dedykowanych wtyczek na potrzeby sklepu internetowego.
  • Oprogramowanie także może stać się kosztem. Chyba że zdecydujesz się na CMS open source, który w porównaniu do SaaS jest darmowy. Dobrym przykładem będzie wtedy sklep Woocommerce.

Teraz wiesz już co wpływa na koszt utrzymania sklepu Woocoomerce. Wiele oczywiście zależy od tego, czy wykonanie sklepu internetowego chcesz powierzyć specjalistom, czy też zrobisz go samodzielnie. Zazwyczaj to koszty sięgające od tysiąca złotych, aż po kilkanaście tysięcy.

Oczywiście do tego, ile kosztuje sklep internetowy, nie wliczaliśmy opłat związanych z kupnem towaru, księgowością czy z zatrudnieniem pracowników lub też z magazynowaniem towarów.

|WooCommerce cennik – budżet na start

Gdy otwierasz własny sklep internetowy, musisz liczyć się z kosztami. Woocommerce może stać się ciekawą propozycją. Wszystko dlatego, że to jednorazowa inwestycja na lata. W porównaniu do oprogramowań SaaS nie musisz ponosić kosztów co miesiąc, a jedynie po roku od wykupienia hostingu i domeny zapłacisz za ich odnowienie.

I to wszystko. Zyskujesz swoje miejsce w sieci oraz możliwość zarabiania pieniędzy i ciągłego rozwijania asortymentu.

To, ile kosztuje sklep Woocommerce zależy przede wszystkim od:

  • wielkości sklepów internetowych – chodzi tutaj nie tylko o liczbę produktów, jakie są w asortymencie, ale bardziej o to, ile podstron ma liczyć sklep internetowy;
  • stopień skomplikowania modyfikacji – im więcej dodatków, złożonych kart produktów czy też wielu innych funkcjonalności, tym sklep WordPress będzie droższy;
  • stworzenie dedykowanych rozszerzeń dla sklepów internetowych również podnosi cenę – dodanie na stronę np. systemu tworzenia kodów rabatowych, systemu rezerwacji itd.;
  • technika wykonania sklepu e-commerce – gdy będziemy chcieli dostosować sklep internetowy, możliwe będą dwie drogi – stworzenie od podstaw dedykowanego motywu i szablonu lub też skorzystanie z gotowych rozwiązań i zmodyfikowanie ich do swoich oczekiwań.

Najtańszy, podstawowy sklep internetowy oparty na WooCommerce w naszej agencji zyskasz już od ok. 6000 tys. zł. W przypadku dedykowanego rozwiązania kwota ta znacząco wzrośnie. Jeżeli nie będzie potrzeby programowania indywidualnych rozwiązań to w zależności od funkcjonalności zmieścisz się w budżecie do 25 tys. zł. Często są to mniejsze kwoty, ale musimy poznać Twoje wymagania 😉

Omów z nami swój pomysł

michal-ostrowski-kontakt

Napisz do nas

    |Czy warto oszczędzać i robić sklep WooCommerce samodzielnie?

    Główną zaletą Woocommerce jest to, że jest to darmowe rozszerzenie dla WordPressa i każdy ma do niego nieograniczony dostęp. Zatem prosty sklep internetowy możesz wykonać samodzielnie i to bez większego problemu.

    Wtedy Twoim jedynym kosztem będzie wykupienie hostingu oraz domeny. Chyba że już je masz, wtedy możesz zyskać sklep internetowy za darmo. Brzmi to, jak plan, prawda? Jednak rzeczywistość może nie wyglądać tak różowo.

    Poznaj kluczowe wady samodzielnego robienia sklepu internetowego:

    • brak pomocy technicznej w razie awarii,
    • jeśli nie chcesz wydawać pieniędzy na płatne motywy lub nie potrafisz ich zmodyfikować, to masz spore ograniczenia związane z wyglądem sklepu internetowego, co wpływa na to, w jaki sposób będziesz odbierany,
    • często brak możliwości dostosowania sklepu do własnych potrzeb, przez co może brakować zaawansowanych funkcjonalności Twojemu sklepowi internetowemu,
    • ryzyko ataków hakerskich i wycieku danych klientów znacznie się zwiększa,
    • korzystanie ze zbyt wielu gotowych rozwiązań sprawia, że strona internetowa jest narażona na wolne działanie, co zmniejsza konwersję oraz obniża pozycję witryny w wyszukiwarce Google,
    • spora liczba obowiązków na głowie – od projektu wyglądu sklepu internetowego, wybranie motywu, instalację WordPressa, konfigurację Woocommerce, po wybór hostingu, kupno domeny, optymalizację witryny i wiele innych,
    • dłuższy czas wykonania sklepu, brak deadline’u.

    Jak widzisz, musisz mieć wiedzę i najlepiej doświadczenie, aby podjęcie się samodzielnego stworzenia sklepu internetowego Woocommerce było bezpieczne i efektywne. W przeciwnym razie cały proces potrwa dłużej, a do tego zaryzykujesz, że witryna nie będzie zgodna z UX, co ograniczy Twoją sprzedaż. Co jakiś czas trafiają do nas osoby, które próbowały postawić samodzielnie sklep na WooCommerce, ale ilość konfiguracji ich przerosła, bądź nie potrafią wdrożyć bardziej zaawansowanych funkcjonalności, co uniemożliwia ich rozwój.

    | Czym są sklepy abonamentowe, tj. SaaS?

    Zanim zdecydujesz się zlecić stworzenie witryny, przekonaj się, jaki jest rzeczywisty koszt sklepu internetowego.

    Zapewne kuszące okażą się dla Ciebie sklepy abonamentowe. W końcu można stworzyć je bardzo szybko, a czasem nawet bez konieczności płacenia agencji.

    Jednak nie jest tak różowo, jak się z pozoru wydaje. Oto istotne wady takich rozwiązań:

    • uzyskujesz dostęp do funkcjonalności sklepu, panelu i ustawień, ale jesteś całkowicie uzależnionym od dostawcy oprogramowania, w razie jego bankructwa czy usterki, tracisz wszystko,
    • gdy przestajesz opłacać abonament, tracisz dostęp do sklepu internetowego, razem ze wszystkimi danymi,
    • wypożyczasz platformę, nie jesteś jej właścicielem, a
    • ograniczone możliwości rozwoju, np. nie możesz w pełni spersonalizować wyglądu swojego sklepu internetowego, przez co znacznie trudniejsze jest wyróżnienie się na tle konkurencji,
    • brak dostępu do kodu źródłowego, więc nie dokonasz w nim żadnych modyfikacji czy wdrożeń dedykowanych rozwiązań.

    Abonament może kosztować od ok. 100 zł do kilkuset złotych miesięcznie. Jednak, gdy zsumujesz tę kwotę z całego roku lub też z kilku lat, to przekonasz się, że to wcale nie jest oszczędność. Szczególnie gdy weźmiesz pod uwagę wady, które wskazaliśmy powyżej. Uważaj też na dodatkowe koszty: często cenniki na platformach SaaS’owych mają swoje ograniczenia, po których przekroczeniu konieczna będzie dopłata. Podobnie jest z dodatkowymi, zaawansowanymi funkcjonalnościami. Platforma abonamentowa może się sprawdzić osobie początkującej, która nie ma jeszcze budżetu na postawienie swojego sklepu.

    |Komu zlecić stworzenie i uruchomienie sklepu internetowego?

    Wiele osób musi przekonać się na własnej skórze o tym, że nie opłaca się samodzielne tworzenie sklepów internetowych. Jakie masz inne opcje? Otóż możesz zdecydować się na współpracę z freelancerem lub też pozostawienie pracy nad sklepem internetowym agencji interaktywnej. Którą opcja jest lepsza?

    Freelancerzy zapewniają niższe ceny w przypadku bardzo prostych sklepów online. Czas ich pracy uzależniony jest głównie od liczby zleceń. Możesz uzyskać sklep w ciągu 2-5 dni lub też czekać kilka tygodni. W końcu nad wszystkimi czynnościami – od projektu, stworzenia grafik, po wdrożenie i instalację czuwa jedna osoba.

    Przez to też zwiększa się ryzyko błędów, luk i niedopatrzeń. W przypadku początkujących freelancerów, którzty nie posiadają jeszcze swojej działalności w razie jakichś awarii możesz mieć problem z reklamacją. Nie zrozum nas źle – nie mamy nic przeciwko freelancerom, ale zawsze zalecamy sprawdzenie wykonawcy, do którego zlecasz stworzenie sklepu. Często trafiają do nas osoby po negatywnych doświadczeniach, bo freelancer nie dowiózł projektu do końca i zakończył działalność, albo nie dał rady przy stworzeniu zaawansowanych funkcjonalności. Przykrymi przypadkami jest również niespodziewane wydarzenie życiowe, jak np. choroba, które uniemożliwi freelancerowi dokończenie projektu.

    Drugą opcją są agencje interaktywne. Nad Twoim projektem będzie czuwał zespół. Każda integracja sklepu i dostosowanie go do Twoich  potrzeb spoczywa na grupie osób, którzy specjalizują się w swoich dziedzinach. W końcu nie ma osób idealnych w każdej dziedzinie. Agencja zapewnia też większe zabezpieczenie na wypadek awarii. Jednak z drugiej strony przygotuj się też na wyższe, jednorazowe koszty. Twoim projektem zajmie się m.in.: manager, webdeveloper, programista, grafik, specjalista seo…

    |Sklep WordPress WooCommerce cennik – podsumowanie

    Zamierzasz wdrożyć sklep internetowy i znaleźć swoje miejsce w branży e-commerce? W takim razie zdecydowanie powinieneś zainwestować w sklep WordPress. W ten sposób zyskasz możliwość stworzenia witryny, która jest zgodna z wymaganiami kupujących, bo wtedy zmaksymalizujesz konwersję oraz wyróżnisz się na tle konkurencji.

    Prosta obsługa, elastyczny CMS oraz możliwość korzystania z wielu różnych rozszerzeń powodują, że WordPress oraz Woocommerce są tak popularne.

    Jednak zanim zaczniesz zyskiwać wszystkie te korzyści, będziesz musiał ponieść pewne koszty. Potraktuj je, jak inwestycje. Wcześniej oczywiście przeanalizuj różne opcje, gdyż przepłacanie również nie jest dobrym rozwiązaniem. Wybierz najlepszych specjalistów, którzy stworzą dla Ciebie zaawansowane funkcjonalności i zapewnią bogate możliwości personalizacji.

    Porozmawiajmy o Twoim pomyśle

    Napisz do nas

      Powiązane wpisy

      Masz pytanie zadzwoń lub napisz do nas

      Skontaktuj się z nami