Co to jest SEM

Efektywność działań SEM

Spis Treści

| SEM

Obecnie marketing internetowy jest już podstawową formą promocji firmy. Posiadanie strony internetowej to standard, ale też furtka do zupełnie nowych i naprawdę obiecujących form pozyskiwania klientów. Niezależnie od tego, w jakiej branży działasz – czy zajmujesz się handlem lub świadczysz usługi, to koniecznie musisz dowiedzieć się, czym są kampanie SEM i jakie korzyści zapewniają. Wyprzedź swoją konkurencję i spraw, aby Twoja strona internetowa stała się bardziej widoczna w wyszukiwarce Google i w ogóle w sieci.

| Na czym polegają działania SEM?

SEM (ang. Search Engine Marketing) to dosłownie marketing w wyszukiwarkach. Pod tym pojęciem kryje się obszerna grupa różnych działań promocyjnych.  Wśród najpopularniejszych przykładów na pewno można wymienić tutaj:

  • optymalizację strony internetowej,
  • pozycjonowanie witryny,
  • tworzenie płatnych kampanii Google Ads itd.

Reklama SEM wykorzystuje słowa kluczowe i linki do tego, aby osiągać coraz więcej korzyści, takich jak:

  • pozyskiwanie nowych klientów – Internet daje dziś wiele możliwości, aby zwiększyć zasięg firmy i strony internetowej, a tym samym też to niepowtarzalna szansa na to, żeby docierać także do osób, które dotąd nie znały Twojej oferty.
  • możliwość szybkich efektów – tworząc płatne kampanie w wyszukiwarce internetowej, możesz niemal błyskawicznie zacząć walczyć jak równy z równym z Twoją konkurencją. Najważniejsze stają się takie aspekty, jak przemyślana strategia, oferta dostosowana do potrzeb klientów, ale też słowa kluczowe, które są często wyszukiwane przez użytkowników.
  • generowanie ruchu na stronie – kiedy zostanie przeprowadzona skrupulatna analiza słów kluczowych, a witryna będzie już zaopatrzona w wartościowe treści, to w ciągu kolejnych tygodni zobaczysz wzrost liczby wyświetleń strony. Dzieje się tak właśnie dzięki temu, że Twoja strona internetowa zajmuje coraz wyższe pozycje w wyszukiwarce Google,
  • docieranie do grupy odbiorców – dzięki analizie słów kluczowych możesz znakomicie targetować swoje reklamy i docierać do potencjalnych klientów, istotne jest także to, że pozycjonowanie czy reklama Google Ads dają możliwość zarówno bliższego zrozumienia zachowań grupy docelowej, jaki i zmniejszenia kosztów na promocję poprzez trafianie z reklamą jedynie do osób, które mogą być zainteresowane ofertą.

 

Obecnie marketing internetowy jest już podstawową formą promocji firmy. Posiadanie strony internetowej to standard, ale też furtka do zupełnie nowych i naprawdę obiecujących form pozyskiwania klientów. Niezależnie od tego, w jakiej branży działasz – czy zajmujesz się handlem lub świadczysz usługi, to koniecznie musisz dowiedzieć się, czym są kampanie SEM i jakie korzyści zapewniają. Wyprzedź swoją konkurencję i spraw, aby Twoja strona internetowa stała się bardziej widoczna w wyszukiwarce Google i w ogóle w sieci. Na czym polegają działania SEM? SEM (ang. Search Engine Marketing) to dosłownie marketing w wyszukiwarkach. Pod tym pojęciem kryje się obszerna grupa różnych działań promocyjnych. Wśród najpopularniejszych przykładów na pewno można wymienić tutaj: optymalizację strony internetowej, pozycjonowanie witryny, tworzenie płatnych kampanii Google Ads itd. Reklama SEM wykorzystuje słowa kluczowe i linki do tego, aby osiągać coraz więcej korzyści, takich jak: pozyskiwanie nowych klientów – Internet daje dziś wiele możliwości, aby zwiększyć zasięg firmy i strony internetowej, a tym samym też to niepowtarzalna szansa na to, żeby docierać także do osób, które dotąd nie znały Twojej oferty, możliwość szybkich efektów – tworząc płatne kampanie w wyszukiwarce internetowej, możesz niemal błyskawicznie zacząć walczyć jak równy z równym z Twoją konkurencją, najważniejsze stają się takie aspekty, jak przemyślana strategia, oferta dostosowana do potrzeb klientów, ale też słowa kluczowe, które są często wyszukiwane przez użytkowników. generowanie ruchu na stronie – kiedy zostanie przeprowadzona skrupulatna analiza słów kluczowych, a witryna będzie już zaopatrzona w wartościowe treści, to w ciągu kolejnych tygodni zobaczysz wzrost liczby wyświetleń strony, a dzieje się tak właśnie dzięki temu, że Twoja strona internetowa zajmuje coraz wyższe pozycje w wyszukiwarce Google, docieranie do grupy odbiorców – dzięki analizie słów kluczowych możesz znakomicie targetować swoje reklamy i docierać do potencjalnych klientów, istotne jest także to, że pozycjonowanie czy reklama Google Ads dają możliwość zarówno bliższego zrozumienia zachowań grupy docelowej, jaki i zmniejszenia kosztów na promocję poprzez trafianie z reklamą jedynie do osób, które mogą być zainteresowane ofertą,

  • niskie koszty – w porównaniu do wielu innych form promocji firmy w Internecie i nie tylko, SEM nadal stanowi jedną z najtańszych opcji, w szczególności, dlatego że zwrot z inwestycji może być tutaj na naprawdę wysokim poziomie.
  • wzrost sprzedaży i rozpoznawalności marki – tak naprawdę, kiedy zaczniesz czerpać wszystkie te korzyści, to zyskasz także sporą szansę na to, aby zacząć notować wyraźnie wyższe dochody, zwiększając przy tym również konwersję, a zatem, gdy inwestujesz w SEM, to dbasz o wyraźny rozwój swojej firmy.

Zapewne słyszałeś już o pojęciu SEO, czyli ang. search engine optimization, tj. optymalizacji strony internetowej. Poznaj najważniejsze różnice pomiędzy SEO i SEM, a także, gdzie w tym wszystkim jest miejsce na PPC.

 

 

Omów z nami swój pomysł

michal-ostrowski-kontakt

Napisz do nas

     

     

    | SEO SEM – podobieństwa i różnice

    Czym jest SEO?

    SEO, czyli ang. Search Engine Optimization jest ściśle związane z optymalizacją stron internetowych w taki sposób, aby witryna internetowa była lepiej widoczna w Google. SEO skupia się jedynie na organicznych wynikach wyszukiwania. Jest to proces długofalowy i wymagający ciągłego zaangażowania, dopasowywania strategii w taki sposób, aby nabrała takiego kształtu, który będzie w stanie generować, jak najwięcej korzyści dla Twojej firmy.

     

     

    Optymalizacja stron to szansa na wzrost pozycji strony

     

    Wśród głównych zalet SEO można wymienić:

    • zwiększenie ruchu na stronie,
    • docieranie z ofertą do grupy docelowej,
    • sprawniejsze działanie witryny, co wpływa na szybsze ładowanie się stron, które jest pozytywnie postrzegane przez algorytmy Google,
    • uzyskiwanie coraz wyższych pozycji w wyszukiwarce Google,
    • uzyskanie pozycji eksperta przy pomocy wartościowych treści.

    SEO skupia się na dwóch rodzajach optymalizacji – on-site oraz off-site. Pierwszy rodzaj dotyczy optymalizowania struktury witryny oraz treści, znajdujących się w jej obrębie. Oczywiście przy wykorzystaniu dopasowanych fraz kluczowych. Z kolei działania off-site są wsparciem dla optymalizacji w obrębie stron internetowych, czyli skupiają się na pozyskiwaniu linków ściśle powiązanych pod względem tematycznym.

    Duże znacznie mają tutaj publikacje artykułów sponsorowanych w różnych serwisach. To właśnie w ten sposób zwiększa się autorytet witryny, a Google wyświetla witrynę znacznie wyżej w wynikach wyszukiwania.

    Czym się różni SEO i SEM?

    Wśród głównych różnic między SEO i SEM można zatem wymienić:

    • SEM to pojęcie szersze niż SEO.
    • SEO daje świetne rezultaty, ale w dłuższym okresie czasowym, gdzie SEM może zapewnić liczne korzyści już niemal natychmiast. Przemyślanie zaplanowana reklama SEM sprawia, że możesz zobaczyć pozytywne efekty, np. wzrost ruchu na stronie jeszcze tego samego dnia.

     

    SEO PPC

    SEO SEM – podobieństwo

    Należy wskazać na to, że SEO jest po prostu jednym z elementów SEM, czyli marketingu w wyszukiwarkach internetowych. W obu przypadkach na głównym planie znajduje się prawidłowe dopasowanie słów kluczowych. To właśnie dzięki nim witryna staje się bardziej widoczna, a Ty i Twoja firma zyskujecie niepowtarzalną okazję do tego, aby wyjść naprzeciw oczekiwaniom użytkowników i ich potrzebom.

     

     

    Omów z nami swój pomysł

    michal-ostrowski-kontakt

    Napisz do nas

       

       

      | Czym są kampanie PPC?

      Kiedy włączysz wyszukiwarkę Google i wpiszesz wybraną frazę kluczową, to Twoim oczom ukażą się 2 rodzaje wyników wyszukiwania – płatne i organiczne. Te na samej górze (czasem także na samym dole) to właśnie płatne wyniki PPC (ang. Pay per click). Rozróżnisz je także poprzez to, że obok adresu URL znajduje się słowo “reklama”.

      Zresztą model PPC, czyli płatność za kliknięcie nie jest wykorzystywany jedynie w wyszukiwarkach Google ( także np. na Facebooku), choć przyjęło się utożsamiać go z Google Ads i z wynikami płatnymi. Poza tym nie jest to jedyny sposób, jakim możesz płacić za reklamę np. w Google. W Polsce dostępne jest też płacenie m.in. za tysiąc wyświetleń.

      Tak samo jak w przypadku wyników organicznych kolejność ich wyświetlania ustalana jest przy pomocy konkretnych algorytmów danej wyszukiwarki.

      Reklamy Google Ads mogą stanowić uzupełnienie pozycjonowania lub też może to być jedyna forma reklamy SEM na stronie.

      Kto powinien wybrać kampanie PPC?

      Błyskawiczny wzrost widoczności strony lub sklepu internetowego

      Kiedy Twoja witryna stanie się bardziej widoczna w Google, to więcej odbiorców będzie mogło ją znaleźć. Poza tym Google Ads to także znakomita szansa na to, aby wyprzedzić rywali i zostać liderem w swojej branży w oczach użytkowników, korzystających z wyszukiwarki.

      Szansa dla nowych sklepów internetowych

      W szczególności z reklam Ads powinni korzystać właściciele nowych sklepów internetowych. W końcu na efekty pozycjonowania będą musieli jeszcze poczekać, a dzięki kampaniom PPC mogą natychmiast rozpocząć walkę o klientów, wyróżnić się i notować pierwsze zyski.

      Dotarcie do klientów lokalnych

      Znalezienie się w czołówce wyszukiwań Google to znakomita szansa na to, żeby trafiać ze swoją ofertą do grupy docelowej mieszkającej w konkretnej lokalizacji. Dzięki geolokalizacji i wykorzystaniu lokalnych słów kluczowych zmniejszasz też koszty samej reklamy.

      Idealne rozwiązanie dla produktów sezonowych

      Wyświetlana przy pomocy Google Ads reklama to świetne rozwiązanie także wtedy, gdy sprzedajesz produkty sezonowe. Dzięki temu, gdy zainteresowanie jakimś towarem czy usługą jest największe, to możesz zainwestować w reklamę i zwiększyć szansę na dotarcie do potencjalnych klientów.

      Zdominowanie wyszukiwań Google

      Korzystanie z kampanii linków sponsorowanych, a przy tym z pozycjonowania strony sprawia, że Twoja witryna może być nawet dwukrotnie wyświetlona w wynikach Google. Dzięki temu jeszcze bardziej zwiększasz szansę na to, że klienci wybiorą właśnie Twoją ofertę.

       

       

      Pozycjonowanie i Google Ads

      SEO PPC – różnice

      SEO to działania, które wymagają zaangażowania i czasu. Nie ma tutaj błyskawicznych efektów, a często na pierwsze profity trzeba czekać przez kilka miesięcy. Inaczej wygląda to w przypadku kampanii PPC, gdzie już w ciągu kilku minut od uruchomienia reklamy, możemy zacząć notować korzyści.

      Jednak nawet mimo zaprzestania inwestowania w np. pozycjonowanie stron możesz czerpać profity nawet przez wiele tygodni, miesięcy, a niekiedy też przez kilka lat. Wiele oczywiście zależy od tego, jak będzie zmieniać się konkurencyjność w danej branży i jakie działania będzie podejmowała konkurencja.

      Z kolei stawiając na kampanie PPC, zawsze musisz zdawać sobie sprawę z tego, że dopóki będziesz płacić za reklamę, to będzie ona widoczna. Oczywiście nie ma gwarancji, że zapewni zwrot z inwestycji i zawsze będzie on na takim samym poziomie. Duże znaczenie będzie odgrywało to, czy została odpowiednio dobrana grupa odbiorców.

      Poza tym wyświetlanie Twojej strony w wynikach organicznych jest całkowicie darmowe. Oczywiście warunkiem jest tutaj posiadanie wiedzy na temat zasad SEO, optymalizacji czy pozycjonowania i poświęcenie odpowiedniej ilości czasu.

      Większość firm decyduje się na opłacenie specjalisty, który wykonuje te czynności za nich. W przypadku kampanii PPC możesz oczywiście ustawić reklamę samodzielnie lub zlecić to fachowcom. Jednak najważniejsze jest to, że dodatkowo zapłacisz też za każde kliknięcie linku.

      SEM PPC – czym się różni?

      Jak już wiesz, PPC tak samo jak SEO jest częścią SEM. Zatem trzeba zdawać sobie sprawę z tego, że działania SEM są znacznie obszerniejsze i szersze niż same płatne reklamy w wyszukiwarkach, tj. PPC.

       

       

      SEM SEO PPC

      | Kiedy wybrać SEM, a kiedy PPC?

      Zdecydowanie warto postawić na obie formy marketingu w wyszukiwarkach internetowych. Jednak, jeśli w tym momencie masz zdecydować jedynie o jednej formie, to zastanów się najpierw, jaki jest Twój cel, a później dopasuj do niego formę reklamy.

      Oto najczęstsze cele i dopasowane do nich kampanie SEM:

      • zdobycie leada – PPC,
      • szybsza sprzedaż – PPC,
      • wzrost ruchu na stronie – PPC, a w dłuższej perspektywie czasowej też SEO,
      • zwiększenie rozpoznawalności – SEO,
      • wzrost zaufania wobec firmy i pozycja eksperta – SEO.

      Kampanie reklamowe mogą całkowicie odmienić Twój biznes. Najwięcej korzyści zyskasz, gdy połączysz zarówno możliwości, jak i zapewniają działania SEO oraz PPC. Przekonaj się, że to dziś najskuteczniejsza i najbardziej rentowna forma promocji w Internecie.

      Koniecznie postaw na sprawdzonych i doświadczonych specjalistów. Sprawdź naszą ofertę, aby przekonać się, ile tak naprawdę daje SEM (Search Engine Marketing).

       

       

      Porozmawiajmy o Twoim pomyśle

      Napisz do nas

        Powiązane wpisy

        Kiedy opłaca się pozycjonowanie stron internetowych w Austrii?

        Pozycjonowanie Austria

        Coraz więcej polskich firm decyduje się na reklamowanie i sprzedawanie swoich produktów oraz świadczenie usług na terytorium Austrii. Stosunkowo niewielka odległość i podobny rynek do

        Czytaj więcej »

        Masz pytanie zadzwoń lub napisz do nas

        Skontaktuj się z nami