Audyt startowy SEO strony internetowej
+
Analiza działań konkurencji

Dlaczego powinieneś znać punkt startowy w SEO?

1

Realna estymacja kosztów i zakresu prac

Koniec z obiecywaniem gruszek na wierzbie. Aby móc oszacować konieczny do wykonania zakres prac dla osiągnięcia wysokich pozycji w Google dla Twojej branży, potrzebne jest szersze spojrzenie. Nie tylko na głęboką analizę twojej strony internetowej, ale również na ocenę całego kontekstu jak obecna jej sytuacja w wynikach wyszukiwania, reputacja w oczach algorytmów, profil linkowy czy analizę działań prowadzonych przez najskuteczniejszych konkurentów.

2

Precyzyjny plan zadań do wykonania

Precyzyjny audyt SEO online stron internetowych pod kątem pozycjonowania wraz z “podpatrzeniem” działań konkurentów pozwala wypracować kompletną listę zadań i prac do wykonania zarówno w obrębie samej strony jak i uzyskać wytyczne do optymalnego profilu linkowego czy miejsc pozyskiwania linków.

3

Brak nieefektywnych współprac z agencjami SEO

Współprace z nieefektywnymi agencjami SEO/freelancerami wynikają nie tylko z braku kompetencji osób, które składają obietnice, znacznie częstszą przyczyną rozczarowań wynikających z niewywiązania się przez wykonawcę z obietnic jest niedoszacowanie koniecznych do zaangażowania zasobów. Wyceny oparte są głównie na szacunkach oferentów, jaki budżet będzie akceptowalny przez klienta lub bardzo pobieżnej wycenia na podstawie samych słów kluczowych.

O analizie strony internetowej konkurencji

Każda branża ma swoich liderów w skutecznych działaniach w sieci, z wykorzystaniem odpowiednich narzędzi mamy możliwość sprawdzenia nie tylko jakie działania są przez nie prowadzone, ale również oceny najskuteczniejszych z nich. Audyt strony pozwoli Ci dowiedzieć się jak wysoko w wyszukiwarce Google znajduje się konkurencja

Wszystko po to, aby zaadoptować je we własnym planie prac, optymalizując dodatkowo pod własną specyfikę i cele biznesowe. W ramach audytu przeprowadzamy analizę prac pozycjonowania strony www jednego konkurenta, istnieje oczywiście możliwość poszerzenia audytu o analizy kolejnych firm.

Przygotujemy realny plan podniesienia pozycji Twojej domeny w Google™

michal-ostrowski-kontakt

    Sam decydujesz co dalej...

    Posiadając audyt strony internetowej masz już precyzyjne wytyczne koniecznych do podjęcia działań, samodzielnie decydujesz czy chcesz je wdrożyć własnym nakładem pracy, wewnętrznymi zasobami firmy "in house", zlecić freelancerowi czy agencji SEO lub zlecić nam - jeżeli tylko zaufasz naszym kompetencjom. Jedno jest niezmienne - masz gotowy plan działania w ręku.

    Co zawiera SEO audyt online z analizą konkurencji?

    1. Ocenę UI/UX

    Na nic twojej witrynie zdadzą się wysokie pozycje w Google™ jeśli odwiedzający je użytkownicy będą czuli się na niej zagubieni lub niekomfortowo z mocno przestarzałym layoutem, dlatego wskazujemy elementy, które mogą znacząco wpływać na obniżenie konwersji.

    2. Ocenę optymalizacji strony on site

    Dostaniesz zestaw danych czy twoja strona lub sklep internetowy spełnia kluczowe założenia optymalizacji on site, od tych najbardziej oczywistych jak meta i nagłówków h1-h5 do precyzyjnych wytycznych optymalizacji treści.

    3. Analizę profilu inkowego

    Linki oprócz treści to kluczowy element wpływający na pozycje strony w wynikach wyszukiwania. Pożądany profil linkowy powinien charakteryzować się właściwymi proporcjami: linków wysokiej jakości, linków dofollow i nofollow, anchorów pozycjonujących do linków "obijetnych" jak brandowe czy adresy url.

    4. Ocenę TrustRank

    TrustRank to niepisana ocena twojej strony (reputacja twojej strony), jaką przypisuje do niej Google np na podstawie tego co z domeną się działo, jak zadbana jest witryna, jakie działania na niej były prowadzone etc. Ocena tego faktora jest konieczna do trafnego doboru prac w pierwszym okresie pozycjonowania.

    5. Analizę słów kluczowych

    Oczywiście liczymy też na Twoje sugestie właściwych słów do pozycjonowania, niezależnie od tego generujemy własne sugestie i analizujemy z wykorzystaniem płatnych narzędzi, planera sów kluczowych Google. Oceniamy je również pod kątem możliwie wysokiego współczynnika konwersji dla danej branży.

    6. Ocenę szybkości ładowania strony

    W tym aspekcie skupiamy się na najważniejszym narzędziu dostarczającym wytycznych do procesu optymalizacji, czyli Google PageSpeed. Czynniki, które bierze pod uwagę to narzędzie, są w coraz większym stopniu brane pod uwagę przy ustalaniu pozycji strony przez algorytm.

    7. Wytyczne do pozyskiwanych linków

    Raport będzie zawierał precyzyjne wytyczne co do przyszłego, pożądanego profilu linkowego. Właściwej relacji linków dofollow/nofollow, wskazania jakościowe linków oraz wskazywał skąd pozyskiwać odnośniki.

    8. Analizę najmocniejszego konkurenta

    Możesz wskazać nam go Ty, lub zrobimy to my na podstawie danych wskazujących o jego sile w sieci. Zajrzymy pod maskę jego działań prowadzonych w kierunku pozycjonowania i najskuteczniejsze elementy zaszczepimy do strategii dla Twojego biznesu.

    9. Analizę danych z Konsoli Google

    Konsola Google to w zasadzie jedyny kanał dialogu pomiędzy Google™ a właścicielem domeny. To jedyna strefa, w której możesz zostać wysłuchany i jedyna, w której Google podpowiada właścicielom domen co mogą bądź muszą poprawić.

    10. Analizę Google™ Analytics

    Statystyki Google Analytics to nie tylko wskaźniki pokazujące ile osób wchodzi na stronę, to cała masa danych, na podstawie których powinieneś podejmować decyzje biznesowe swojej firmy.

    11. Dane z płatnych narzędzi SEO

    Tak naprawdę tylko dzięki takim narzędziom mamy możliwość "zajrzeć Twojej konkurencji pod maskę". Ahrefs, seo majestic, semstorm, surferseo to łączny koszt roczny na poziomie blisko 10 tyś $

    12. Wytyczne do dptymalizacji strony

    Dostaniesz precyzyjne wytyczne na podstawie zebranych danych do optymalizacji Twojej strony internetowej / sklepu / platformy e-commerce dla głównej frazy oraz ogólne wytyczne dla pozostałych. Wytyczne dla głównej frazy będą zawierały m in ilość treści koniecznej na stronie, częstotliwość występowania frazy głównej i pobocznych itd.

    13. Estymację czasu wejścia do top10

    Przedstawimy szacunkowy czas wejścia pozycjonowanych fraz do pierwszej dziesiątki wyników Google przy dwóch scenariuszach zaangażowania zasobów.

    14. Estymację kosztów prac nad projektem

    Przedstawimy estymacje kosztów koniecznych do zaangażowania, aby realnie sięgnąć po wyznaczone frazy.

    15. Alternatywne koszty dla kampanii z wykorzystamiem GoogleAds

    Abyś miał pełen obraz podejmując decyzję, który z kanałów wybrać, przedstawimy alternatywny wobec pozycjonowania w wynikach organicznych, kosztorys kampanii z wykorzystaniem Google Ads.

    16. Ramowy harmonogram realizacji

    Audyt będzie też zawierał ramowy harmonogram wdrożenia optymalizacji, prac nad linkowaniem oraz cyklicznych reoptymalizacji-wykonywanych równolegle do procesów pozyskiwania odnośników.

    17.Podsumowanie audytu pozycjonowania w formie VIDEO

    Dzięki temu, iż podsumujemy audyt SEO strony internetowej w formie nagrania video, będzie można wrócić do najważniejszych wniosków w skróconej formie np. na spotkaniu zarządu, czy pokazać podsumowanie przełożonym w wygodnym dla nich czasie.

    Kto uczestniczy w
    przygotowaniu audytu?

    Specjalista UX/UI

    Cały wysiłek włożony w proces pozycjonowania, prace SEO, optymalizacje okaże się nietrafiony jeśli użytkownik na Twojej stronie nie będzie się czuł dobrze, intuicyjnie. Ocena UI/UX nie jest kluczowym elementem audytu, jednak warto wziąć wnioski z niej wynikające pod uwagę.

    Web developer

    Konieczny, aby ocenić predyspozycje strony do właściwej optymalizacji zarówno pod kątem SEO jak i w obszarach związanych z szybkością jej pracy i ładowania.

    Specjalista SEO

    Jak się domyślasz to kluczowa osoba w tym procesie. W przypadku realizacji audytów dla większych serwisów, e-commerców, czy marketplaców w pracach bierze udział jeden do trzech specjalistów.

    Specjalista SEM

    Specjalista SEM to osoba o szerszym spojrzeniu biznesowym. Jej kompetencje są potrzebne m in na etapie doboru fraz, doboru konkurenta do analizy oraz jeżeli istnieje możliwość spotkania z osobami decyzyjnymi po wykonaniu analizy, specjalista SEM przedstawia wnioski i treść audytu.

    Jaki efekt usyskaliśmy sami...

    1 mcy
    Od wdrożenia
    1 x
    Widoczność
    1 %
    Ruch na stronie

    Ok, jaki jest koszt audytu?

    Analiza danych z różnych źródeł i przygotowanie dokumentu zależy od wielkości i rodzaju serwisu (strona internetowa / e-commerce). W przypadku stron internetowych przygotowanie audytu trwa do 5 dni roboczych, platformy e-commerce wymagają większej liczby danych do analizy i czas przygotowania może oscylować od 7 do 14 dni roboczych. Koszt przygotowania audytu wynosi od 1900 zł dla stron www oraz od 2400 zł dla platform e-commerce. W ramach audytu przygotowana jest analiza jednego wybranego klienta. Przygotowany audyt zamykany jest spotkaniem online jeżeli w spotkaniu bierze udział właściciel, współwłaściciel lub osoba zarządzająca. Podczas ewentualnego spotkania omawiamy wszystkie zawarte w nim dane i wnioski.

    FAQ

    Najczęściej zadawane pytania o audyt pozycjonowania i optymalizacji.
    Gorąco zachęcamy, aby postarać się o dostępność tych danych na potrzeby audytu. Informacje w nich zawarte wiele mówią o obecnej sytuacji witryny w wynikach wyszukiwania Google, dając obraz startowej pozycji. Jednakże w przypadku braku przekazania dostępów do wyżej wymienionych narzędzi audyt będzie uboższy o te dane, będziemy skupiać się na pozostałych narzędziach i analizie.
     
     
    Analiza każdego konkurenta to kilka do kilkunastu godzin pracy specjalisty SEO. W ramach audytu wykonujemy analizę działań SEO jednego, wybranego wspólnie konkurenta. Każda dodatkowa analiza to koszt 600 zł netto
     
     

    Cena przygotowania audytu nie zawiera wkalkulowanego spotkania konsultacyjnego, jednakże jeżeli po sporządzeniu audytu, będą Państwo chcieli omówić dokument wraz z wnioskami i w spotkaniu tym może wziąć udział, właściciel, współwłaściciel lub osoba zarządzająca istnieje możliwość przeprowadzenia takiego spotkania w formie zdalnej.

    Google nie udostępnia danych nt witryn nikomu poza zweryfikowanymi właścicielami w konsoli Google, dlatego jedyną drogą zbadania działań konkurencji w obszarze SEO jest skorzystanie z płatnych narzędzi.

    Najbardziej znienawidzona odpowiedz na każde pytanie: to zależy 🙂 Zależy od wielkości strony, jej rodzaju (strona, portal sklep internetowy, marketplace). Z reguły audyt w przypadku stron i małych słępów internetowych przygotowujemy do 5 dni roboczych. Większe serwisy i e-commmercy wymagają jednak zebrania większej liczby danych i czas ten może oscylować od 5 do 20 dni roboczych.

    Zanim wystrzelisz w górę, musisz dobrze zaplanować start!

    Napisz do nas

      Audyt SEO twojej strony www. Sprawdź, o czym musisz pamiętać

      Audyt SEO to analiza strony internetowej pod kątem czynników wpływających na jej pozycję w wyszukiwarce Google. Jeśli prowadzisz własną witrynę, możesz mieć pewność, że w którymś momencie będzie on konieczny. Kto powinien wykonać audyt SEO twojej strony internetowej? Co powinno się w nim znaleźć? I czy warto dać się skusić na darmowy audyt SEO online?

      SEO Audyt to analiza danych pozwalająca na wycenę i zaplanowanie działań pozycjonujących stronę www w wynikach wyszukiwania. To twój pierwszy krok do wysokiego miejsca w Google.

      |Audyt pozycjonowania SEO. Czyli co jest źle…

      Można sobie wyobrazić SEO audyt strony internetowej jako przegląd samochodu. Mechanik zajrzy pod maskę i stwierdzi, czy samochód może bezpiecznie poruszać się po drogach. Jeśli są jakieś usterki – będzie można je naprawić, ale to dopiero kolejny krok. Najpierw potrzebny jest fachowiec, który wypunktuje, co jest do zrobienia. Może dzięki jego zaleceniom samochód przestanie gasnąć w najmniej oczekiwanych momentach?

      Wracając do świata internetu. Ogólnie rzecz biorąc, istnieją różnego rodzaju audyty stron www – np. pod kątem bezpieczeństwa czy użyteczności. Audyt witryny pod kątem SEO skupia się na pozycji w wyszukiwarce Google i sposobach na jej poprawienie. Efektem zastosowania działań rekomendowanych przez audyt SEO powinien być zwiększony ruch organiczny na stronie.

      Audyt SEO składa się przede wszystkim z analizy danych tego, jak strona internetowa radzi sobie z wymogami optymalizacji (SEO to skrót od ” Search Engine Optimization”). Specjaliści SEO powinni wypunktować błędy i miejsca, gdzie można coś “dołożyć”, aby poprawić pozycję witryny w wynikach wyszukiwania.

      |…i jak to poprawić?

      Drugą częścią audytu SEO jest plan konkretnych działań, które pomogą wspiąć się na szczyt wyszukiwań i tym samym zwiększyć ruch organiczny na stronie. Każda szanująca się agencja interaktywna powinna podać przybliżony harmonogram i terminy, w których można spodziewać się efektów.

      Wyniki analizy z audytu SEO pozwolą dowiedzieć się, czy strona wymaga optymalizacji, zmian w treści, w strukturze czy w kodzie. Specjalista SEO powinien jasno wypunktować konieczne działania tak, abyś mógł/mogła wykorzystać tę listę nawet na własną rękę czy z inną firmą. Sam audyt nie poprawi twoich wyników. Z tym dokumentem możesz jednak dobrze zaplanować pozycjonowanie.

      |Z czego składa się głęboki audyt SEO online?

      Każdy poważny audyt SEO musi składać się z kilku punktów, tj.:

      • analizy konkurencji,
      • analizy technicznej strony internetowej pod kątem pozycjonowania,
      • analizy treści SEO,
      • analizy widoczności twojej strony w Google,
      • testów szybkości ładowania strony,
      • analizy mobilnej.
       

      Oprócz tego klient powinien otrzymać:

      • listę koniecznych prac optymalizacyjnych z wyceną i harmonogramem;
      • estymację czasu potrzebnego do osiągnięcia konkretnych wyników działań SEO.

      Poszczególnymi działaniami powinni zajmować się odpowiedni specjaliści – redaktor SEO, webmaster, pozycjoner… Rzadko zdarza się człowiek-orkiestra, który jednym spojrzeniem obejmie kod strony, treści na niej zamieszczone, działania konkurencji i coraz to nowe pomysły Google.

      Pozycjonowanie a konkurencja

      Badanie konkurencji to najtrudniejszy, najważniejszy i… najrzadziej wykonywany punkt audytu SEO. Prawda jest taka, że wiele agencji interaktywnych oferujących audyt wcale nie analizuje stron www pod kątem wiodących na rynku konkurentów, szczególnie jeśli koszty audytu są zerowe lub bliskie zeru.

      Tymczasem audyt SEO bez badania konkurencji jest jak przejażdżka autem z całkowicie zaparowanymi oknami. Dane, które zwykle otrzymuje klient (czyli te dotyczące wyłącznie jego strony i słów kluczowych), wystarczą, żeby odpalić silnik. Ale dopiero badanie otoczenia konkurencyjnego i zebranie informacji pozwala przetrzeć szyby i naprawdę się rozpędzić.

      Nawet jeśli otrzymasz od agencji kreatywnej informacje o wszystkich pozostałych punktach analizy SEO (o których przeczytasz poniżej), ale bez badania konkurencji, to analiza może dać ci niewiele. Dopiero przeanalizowanie tego, jak najlepsi w branży zbierają ruch i na jakie frazy się pozycjonują, da ci wgląd w to, co trzeba zrobić, by naprawdę umiejscowić swoją stronę na szczycie. A równocześnie jest to najtrudniejsze i najbardziej pracochłonne do przeprowadzenia (żaden właściciel konkurencyjnej firmy nie da ci dostępów do kodu źródłowego czy do Google Analytics swojej witryny).

      Może konkurencja w większości polega na ruchu organicznym? A może lepiej zainwestować w kampanię Google Ads? Może najlepiej sprawdzają się setki wpisów na blogu firmowym? A może wystarczy zająć się bogatymi opisami produktów? Odpowiedzi na te pytania dostarczy badanie konkurencji. Tego żadna agencja interaktywna nie oferuje za darmo. A dopiero pełna analiza serwisu pozwoli na dokładne określenie i wycenę dalszych działań pozycjonujących.

      Wycena bez zbadania konkurencji będzie źle skalkulowana, a dalsze kroki mogą być strzałami w ciemno. Po wykonaniu takiego wybrakowanego planu może się okazać, że pozycja strony w Google niespecjalnie się zmienia, mimo włożonych w pozycjonowanie pieniędzy.

      Specjalista SEO powinien przejrzeć najlepiej pozycjonujące się w wynikach wyszukiwania Google strony internetowe konkurencji, ale też przeanalizować, które pomysły z innych serwisów są korzystne dla klienta, a których lepiej nie kopiować. Przykład? Można spokojnie przewidzieć, że Google z czasem wytropi wszelkie “innowacje” oszukujące algorytm wyszukiwarki Google, tak jak było np. w przypadku kopiowania treści z innych stron czy tzw. “precli”, czyli tekstów pisanych bez ładu i składu z wykorzystaniem fraz kluczowych i ich synonimów. Im bardziej ludzie kombinują, aby obejść pewne zasady Google, tym bardziej rozbudowany staje się system eliminowania takich pomysłów.

      Analiza techniczna SEO

      Aby przeprowadzić kompleksowy audyt SEO, niezbędna jest analiza architektury strony internetowej należy ją wykonać pod kątem błędów technicznych. Poprawny kod witryny wpływa na pozycję w wynikach wyszukiwania i prowadzi do zwiększenia ruchu, ponieważ jest najbardziej czytelny dla robotów Google. Jednak nie jest też tak, że bezbłędny kod strony cokolwiek ci gwarantuje. W pierwszej dziesiątce wyników Google często pojawiają się witryny, które mają nawet setki błędów. Dlatego ważne jest przeanalizowanie suchych danych na temat błędów w kodzie i zdecydowanie, czy akurat te błędy opłaca się poprawiać.

      Prawidłowo zoptymalizowana strona www musi posiadać:

      • poprawny kod HTML (choć nie musi być idealny),
      • możliwie najnowsze wersje języków programowania i skryptów, które znacząco wpływają m.in. na wydajność strony internetowej (np. obecnie PHP 8),
      • metadane (meta title, meta description),
      • nagłówki (H1, H2, H3…).

      Techniczna analiza strony www bierze pod uwagę także strukturę linków (chodzi zarówno o linkowanie wewnętrzne, jak i zewnętrzne). Jeśli więc masz bazę linków prowadzących do twojej strony z zaprzyjaźnionych witryn, pozycjoner przeanalizuje ich skuteczność.

      Analiza słów kluczowych i treści na stronie

      Pozycjoner powinien zagłębić się w treści dostępne na twojej stronie oraz w słowa kluczowe, na które ją pozycjonujesz (lub przypadkowo pojawiasz się w wynikach wyszukiwania na daną frazę). Przeanalizuje jakość tekstów na stronie głównej i podstronach twojej domeny. Może zasugerować stworzenie nowych lub modyfikację istniejących treści.

      Co możesz zrobić sam/sama? Staraj się, aby na twojej stronie nie pojawiały się duplikaty treści. Chodzi tu zarówno o np. kopiowanie tych samych opisów przy różnych produktach w twojej witrynie, jak i kopiowanie cudzych treści (co jest nieefektywne, obniżające jakość strony w statystykach Google, a na dodatek nielegalne).

      Może się okazać, że konieczna będzie modyfikacja fraz kluczowych. Częstym problemem są zbyt ogólne słowa kluczowe, a całkowite pomijanie tzw. “długiego ogona”, czyli bardzo konkretnych fraz o małej liczbie zapytań, ale na które dość łatwo się wypozycjonować.

      Przykład. Załóżmy, że masz sklep online, w którym sprzedajesz szydełkowane chusty dla dorosłych i dzieci. Nie wystarczy pozycjonować się na frazę “chusta”, bo to bardzo ogólne słowo. Powinnaś/powinieneś wybrać bardziej konkretne słowa kluczowe, jak np. “chusta damska”, “modne chusty na szyję”, “chustka na szyję”, “chusta męska”, “chusta na szyję”, “chusta dla dziewczynki”, “chusty plażowe”, “chusta z frędzlami”, “ciepłe chusty damskie”, “ciepłe chusty na zimę”, “chusty na wiosnę” czy nawet “jesienna chusta na szydełku”. Co to oznacza w praktyce? Co najmniej stworzenie kilku podstron na temat tych właśnie słów (a także pozyskanie linków pod te frazy). Ich ostateczny wybór powinien być jednak skonsultowany ze specjalistą SEO.

      Jak znaleźć słowa kluczowe odpowiadające twoim potrzebom? Możesz wykorzystać planer słów kluczowych Google Ads lub zdać się na doświadczenie pozycjonera.

      Redaktor na co dzień zajmujący się tzw. contentem, czyli treściami dostępnymi dla użytkowników na stronie internetowej, powinien wziąć pod uwagę nie tylko zawartość strony głównej, ale wszystkich podstron twojej witryny.

      Analiza widoczności witryny

      Specjalista SEO sprawdzi, czy twoja witryna jest widoczna – to znaczy na jakiej pozycji w wyszukiwarce się plasuje, ale też, czy wszystkie jej podstrony są widoczne dla robotów Google (niekiedy zaleca się blokowanie dostępu do niektórych podstron za pomocą atrybutu nofollow).

      Audyt SEO a szybkość strony www

      Szybkość strony internetowej jest jednym z czynników wpływających na pozycję w wyszukiwarce, ale nie do końca wiadomo, jak duży jest ten wpływ. Pewne jest, że wyjątkowo powoli wczytujące się strony zazwyczaj nie lądują w pierwszej dziesiątce wyników Google i co za tym idzie zmniejszają swój współczynnik ruchu. Jednak sama duża szybkość ładowania nie daje gwarancji, że się trafi na szczyt wyszukiwań.

      Ale pamiętaj! Dobra wydajność niewątpliwie ma wpływ na odbiór danej strony przez użytkowników, ich pozostawanie na poszczególnych podstronach, dalsze klikanie i powracanie, czyli ruch na stronie (a to też wpływa na pozycję w Google).

      Analiza SEO dla urządzeń mobilnych

      Specjaliści zajmujący się pozycjonowaniem wiedzą, że obecnie Google coraz bardziej zwraca uwagę na to, jak dana strona wyświetla się na urządzeniach mobilnych, oraz jaka jest jej wydajność także na smartfonach.

      Posiadanie witryny jak najlepiej działającej na urządzeniach mobilnych leży w twoim interesie nie tylko ze względu na pozycjonowanie. Wiadomo, że coraz częściej korzystamy z telefonów do czytania, kupowania czy szukania informacji. Im lepiej strona działa mobilnie, tym chętniej korzystają z niej użytkownicy.

      |Narzędzia wykorzystywane podczas audytu SEO

      Najczęściej wykorzystywanymi narzędziami SEO pozwalającymi na audyt strony są:

      • Google Search Console (darmowe),
      • Google Analytics (darmowe),
      • Google Ads (darmowe),
      • Ahrefs (płatne),
      • Surfer SEO (płatne),
      • Semstorm (darmowe w okrojonej wersji),
      • Senuto (darmowy przez 14 dni),
      • Screaming Frog (darmowe w okrojonej wersji),
      • Majestic SEO (płatny).

      Ale uwaga! Same narzędzia i pochodzące z nich informacje mogą pomóc w pozycjonowaniu strony tylko w ograniczonym zakresie. Pod warunkiem, że samodzielnie wyciągniesz z nich ważne dla ciebie informacje i je prawidłowo zastosujesz.

      |Czy darmowy audyt SEO to dobry pomysł?

      Darmowy audyt SEO pozwala wielu mniejszym agencjom interaktywnym i freelancerom na szybką wycenę działań nakierowanych na wypozycjonowanie strony internetowej klienta. Należy pamiętać, że korzyść z tego jest tak naprawdę tylko taka, że zleceniodawca może się już po kilku dniach oczekiwania zapoznać z dokumentem. I nie musi za to płacić.

      Niestety, taki szybki, darmowy audyt SEO nie może być wystarczająco dokładny i nie dostarczy wszystkich informacji – zarówno jeśli chodzi o liczbę wykorzystanych narzędzi (umówmy się, do Google AdWords czy Google Search Console można zajrzeć samodzielnie), jak i analizę konkurencji czy szacunkowy harmonogram prac i estymowane efekty.

      |Skoro nie darmowy, to za ile?

      Ceny audytów w różnych agencjach wahają się od kilku do kilkudziesięciu tysięcy złotych. U nas ceny audytu zaczynają się od 1900 zł netto. Biorąc pod uwagę to, jak wiele parametrów bierzemy pod uwagę, jest to cena bardzo przystępna. Ostateczna wycena zależy jednak od stopnia rozbudowania strony i jej charakteru.

      |Kiedy zrobić audyt SEO?

      Audyt SEO każdej strony internetowej należy zrobić zawsze przed rozpoczęciem prac nad pozycjonowaniem. Oprócz tego cykliczny audyt SEO może pomóc wykryć i wyeliminować potencjalne problemy. Wracając do analogii z samochodem – przegląd robi się co roku nawet jeśli auto jeszcze jeździ. Nawet, jeśli to Porsche. Dzięki takiej zapobiegliwości można uniknąć poważniejszych usterek w przyszłości, zanim pojawią się problemy.

      Ważne jest, aby śledzić na bieżąco pozycję witryny w wyszukiwarce i, w razie niezadowalających wyników, jak najszybciej zwrócić się o pomoc do profesjonalistów. Zrób to koniecznie jeśli ruch z wyszukiwarki zaczyna spadać.

      Dobrze przeprowadzony audyt SEO może służyć jako lista rzeczy do zrobienia – zarówno jeśli wybierzesz tę samą, jak i inną firmę do wykonania jego zaleceń.

      |Ile trwa profesjonalny audyt strony www?

      Kompleksowy, profesjonalny i skuteczny audyt SEO musi potrwać. Nasi specjaliści potrzebują co najmniej 5-10 dni roboczych, aby przeanalizować stronę internetową i skorzystać z wielu narzędzi (między innymi tych wymienionych powyżej). Rozbudowany sklep internetowy zajmie dłużej.

      Nie ma co się łudzić, że firma, która zapewnia darmowy audyt SEO w dwa dni, zrobi to porządnie. Taki audyt “po łebkach” może przynieść więcej złego niż dobrego. Na jego podstawie będzie ci trudno zaplanować kompleksową strategię działań, nie mówiąc już o orientacyjnym harmonogramie i realnej estymacji wyników.

      Jeśli więc chcesz skutecznego audytu SEO, musisz go potraktować jako inwestycję. Nie jest to tylko wycena działań pozycjonujących. Płatny audyt jest pierwszym działaniem w kierunku jak najwyższej pozycji twojej strony w wyszukiwarce

      |Czy można pozycjonować stronę internetową bez audytu SEO?

      Jest to możliwe, ale może się okazać mało skuteczne. Na początku działalności łatwo o podstawowe błędy, których można byłoby się ustrzec dzięki dobrze przeprowadzonemu (i to na wczesnym etapie!) audytowi SEO. Najlepiej zaprojektować swoją witrynę od razu i od podstaw z zespołem specjalistów SEO.

      Napisz do nas