Co odróżnia profesjonalną stronę
internetową od strony wykonanej
przez znajomego / szwagra
/ freelancera / człowieka orkiestrę?

Co odróżnia profesjonalną stronę
internetową od strony wykonanej
przez znajomego / szwagra
/ freelancera / człowieka orkiestrę?

Agencja interaktywna z warszawy zajmuje się tworzeniem i optymalizacją stron internetowych

Proces tworzenia strony / sklepu internetowego

Odtwórz wideo

ANALIZA I BADANIE POTRZEB

Dlatego, że etap ten pozwala ocenić kierunek i standard wykonania przyszłego serwisu. Dobrą praktyką jest na tym etapie wskazać benchmarki. Analiza ma odmienny charakter w zależności czy realizacja obejmuje stronę internetową czy sklep internetowy. Ważne materiały: strony internetowesklepy internetowe.

ZESPÓŁ: Wielkość zespołu zależy od zakresu prac. Może oscylować pomiędzy

1 – 3 osoby

+ Konsultant

+ Webmaster

+ Specjalista UX / UI

ZESPÓŁ: 

1 osoba

+ Specjalista UX / UI

PROTOTYPOWANIE - PROJEKTOWANIE UKŁADU

To etap często bagatelizowany przez Zamawiającego, szczególnie w mniejszych realizacjach. Projektowanie układu pozwala zaplanować proces, jakim będziemy prowadzić poruszającego się po stronie czy sklepie, użytkownika niemal za rękę, od miejsca w którym się znalazł, do miejsca w którym chcemy aby się znalazł. Czas etapu 2-5 dni roboczych.

PROJEKT GRAFICZNY

To jeden z etapów, który mocno wpływa na koszty realizacji projektu. Od założeń określonych w etapie pierwszym, wyznaczających między innymi standardy prac graficznych zależy w czyje ręce będziemy mogli oddać tworzenie projektu i czy jego koszt zamknie się w kilkuset złotych, czy kilkunastu tysiącach. Czas etapu 3 -10 dni roboczych. Z końcem tego etapu, musimy też dysponować od Ciebie kompletem materiałów na nową stronę, które chcesz, aby na niej się znalazły, takie jak zdjęcia czy teksty.

ZESPÓŁ: 

2 osoby

+ Grafik

+ Webmaster

ZESPÓŁ: 

1 osoba

+ Webmaster

POPRAWKI KLIENTA

Ten etap, jest z naszego punktu widzenia, dosyć prostym, za to będzie wymagał zaangażowania po Twojej stronie. Po przedstawieniu Tobie statycznego projektu prosimy o przygotowanie listy elementów do zmiany / poprawy, którą po otrzymaniu implementujemy. Czas etapu 5-10 dni roboczych.

IMPLEMENTACJA I WYKONANIE CAŁEJ STRONY

Na tym etapie kreacja i analityka schodzą na plan dalszy, ustępując miejsca zakasanym rękawom i mozolnej pracy przy komputerach zespołu, którego wielkość zależy od wielkości serwisu. Przy prostych stronach na tym etapie potrzebna jest praca wyłącznie webmastera, jeśli serwis bądź sklep jest większy, z pomocą przychodzą dodatkowe ręce w postaci jednego lub dwóch junior deweloperów. Na ten etap dajemy sobie też najwięcej czasu, z reguły 5 do 30 dni roboczych.

ZESPÓŁ: Wielkość zespołu zależy od zakresu prac. Może oscylować pomiędzy

1 – 3 osoby

+ Webmaster

+ Junior webmaster

Nasze wybrane realizacje

ZESPÓŁ: 

1 osoba

+ Webmaster

POPRAWKI KLIENTA DO STRONY /SKLEPU

To drugi moment w całym procesie, w którym potrzebujemy Twojego zaangażowania. Na jego początku oddajemy Tobie do oceny gotowy serwis ponownie prosząc o listę elementów do zmiany. Czas etapu 5 – 10 dni roboczych.

IMPLEMENTACJA POPRAWEK - ODDANIE SERWISU

Czas etapu 5 – 15 dni roboczych.

ZESPÓŁ: Wielkość zespołu zależy od zakresu prac. Może oscylować pomiędzy

1 – 3 osoby

+ Webmaster

+ Junior webmaster

ZESPÓŁ: 

2 osoby

+ Webmaster

+ Specjalista SEO

OPTYMALIZACJA POD WYSZUKIWARKĘ GOOGLE

Od 10 lat zajmujemy się SEO. To nasz konik i decydując się zrealizować z nami swój projekt masz gwarancję dobrego startu swojej strony / sklepu internetowego w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google™. Czas etapu 2 – 10 dni roboczych.

INTEGRACJE

Ten etap tak naprawdę jest opcjonalny i realnie, jeżeli w ramach projektu mamy do czynienia z integracjami z zewnętrznymi systemami oraz z skomplikowanymi pracami programistycznymi – będzie miał miejsce w etapie 5.

ZESPÓŁ: Wielkość zespołu zależy od zakresu prac. Może oscylować pomiędzy

1-2 osoby

+ Programista

+ Webmaster

Ile osób i kto będzie zaangażowany w tworzenie nowej strony / sklepu internetowego ?

Pełna liczba osób zaangażowanych w realizację projektu będzie mocno uzależniona od jego skali. Inaczej będzie wyglądało rozłożenie prac dla małej strony, z zdecydowanie odmiennych nakładów będzie wymagało stworzenie nowego serwisu z tysiącami artykułów i wieloma funkcjonalnościami. Możemy śmiało przyjąć, że nawet dla niewielkiej strony może nad nią pracować łącznie na różnych etapach 5 do 7 specjalistów, nie wliczając w te liczby powielanych stanowisk, dla większej płynności prac, przy większych projektach.

7

Konsultant

Pomaga Tobie w doborze rozwiązań i technologii na początkowym etapie prac, starając się pokazać optymalne rozwiązania spośród dostępnych.

Webmaster

Webmaster to główny patron projektu. Jego osoba spina prace zespołu i sam odpowiada za wykonanie większości prac. Najprawdopodobniej trafisz w ręce Szymona lub Moniki.

Specjalista UX/UI

Zadaniem specjalisty z obszaru user expirience / user interface jest zaprojektowanie układu serwisu tak aby prowadzić użytkownika po stronie "za rękę".

Grafik

Na satłe współpracujemy z klikoma, jeśli budżet na to pozwala projekt trafia do Marcina - robi naprawdę niesamowite rzeczy.

Junior Webdev

Są z regoóły angażowanie w razie potzrby do wykonywania powtarzanych prac jak umieszczanie treści na stronie czy produktów w sklepie.

Specjalista SEO

Najprawdopodobniej Paweł lub Kamila. Odpowiadają za optymalizację strony pod przeglądarki na końcowym etapie prac.

Programista

Czasami nawet kilku, ich zaangażowanie w projekt zależy oczywiście od założeń prac.

Ile czasu trwa wykonanie strony / sklepu?

Na to pytanie musi paść odpowiedz, której nie chcesz usłyszeć 🙂 To zależy. Sądzę że wiesz już mniej więcej jakie czynniki mogą wpłynąć na czas realizacji więc nie będę ich tu przytaczał. Możemy z grubsza założyć ze proces tworzenia strony internetowej może oscylować pomiędzy 4 tygodnie a 4 miesiące. Realizacja sklepu internetowego to czas oscylujący od 8 tygodni do 6 miesięcy.

Dlaczego ważne jest żeby zachować proces?

Celowość

Pamiętaj, że celem powstania strony / sklepu jest sprzedaż produktów lub usług, sam odpowiedz sobie na pytanie, czy wykonawca, który nie rozumie procesów sprzedażowych, będzie w stanie stanąć na wysokości zadania.

Komplementarność

Dzięki uczestniczeniu w całym procesie wielu specjalistów z poszczególnych dziedzin, od grafika, przez UX designera do managera projektu, który spina prace w całość i dba o właściwy przebieg projektu.

Interaktywność

Zachowanie wszystkich elementów procesu pozwala wypracować optymalny kształt serwisu dla Twojego biznesu, który będzie w stanie wejść w interakcje z odwiedzającym go użytkownikiem.

Nasze wybrane realizacje