SEO – czyli pozycjonowanie swojej firmy

SEO i optymalizacja strony internetowej

Masz stronę internetową? A może planujesz rozwinąć swój biznes i przenieś sklep do Internetu. W każdym z tych przypadków konieczne jest odpowiednie promowanie witryny w Google. Poznaj zalety pozycjonowania stron i zastanów się, komu warto to zlecić.

Spis Treści

| Na czym polega pozycjonowanie stron i audyt SEO?

Pozycjonowanie stron to proces optymalizacji strony internetowej w celu poprawy jej widoczności w wynikach wyszukiwania organicznego na stronach takich jak Google. Działa na zasadzie wykorzystywania odpowiednich słów kluczowych, optymalizacji treści i struktury strony oraz zdobywania linków zwrotnych z innych witryn. Celem jest osiągnięcie jak najwyższego miejsca w wynikach wyszukiwania dla konkretnych fraz, co zwiększa ruch na stronie i generuje więcej potencjalnych klientów lub czytelników. Dlatego należy wykonać audyt SEO, którego celem jest zrozumienie, jakie zmiany należy wprowadzić, aby poprawić doświadczenie użytkownika, zwiększyć widoczność w wyszukiwarkach i osiągnąć cele biznesowe. Po przeprowadzeniu audytu można opracować strategię optymalizacji strony, która obejmuje działania mające na celu naprawienie wykrytych problemów i poprawę jej efektywności. Regularne audyty są potrzebne dla polepszenia pozycji strony w wyszukiwarce Google.

|16 powodów, dlaczego warto pozycjonować stronę i wykonać optymalizację SEO

| Prawidłowa optymalizacja strony www

Strony www, które są pozycjonowane, poddaje się szczegółowej optymalizacji. Dzięki temu szybciej się ładują i stają się widoczniejsze w wynikach wyszukiwania Google. Optymalizacja to czynność, której nie można pominąć tak samo, jak audytu SEO. Dostosowanie stron internetowych do wyszukiwarki sprawia, że są one zgodne z algorytmem Google.

| Potencjalny wzrost zysków

W zdecydowanej większości sytuacji, dzięki pozycjonowaniu strony możesz realnie wpłynąć na wzrost przychodów swojej firmy. W szczególności widać to w przypadku sklepów internetowych, gdyż poszczególne produkty czy grupy produktów stają się bardziej widoczne w Google, co sprawia, że kupujący przez Internet mogą do nich łatwiej dotrzeć i dokonać zakupu.

Przybliżenie na efekty pozycjonowania stron

| Generowanie ruchu na stronie

Twoim celem powinna być wysoka pozycja w wynikach wyszukiwarki Google na najważniejsze dla Twojej firmy słowa kluczowe. To właśnie dzięki temu rozwiązaniu będziesz w stanie przyciągać użytkowników do sklepu czy na stronę i generować ruch. Niezależnie do tego, czy świadczysz usługi, czy też sprzedajesz produkty fizyczne bądź cyfrowe, w każdym przypadku opłaca Ci się znaleźć w TOP 3 Google.

| Rozpoznawalność w sieci

Kiedy Twoja strona będzie widoczna w Google na wiele fraz, a do tego stanie się aktywna w Social Mediach oraz w płatnych wynikach wyszukiwania, to zyskasz sporą rozpoznawalność.

Co ciekawe w sytuacji, gdy firma czy marka jest kojarzona przez klientów, to nawet pomimo tego, że strona internetowa nie znajduje się na pierwszej czy na drugiej pozycji w Google, to i tak może być chętniej wybierana przez potencjalnych klientów.

Dane analityczne i wpływ na pozycjonowanie strony

| Wyprzedzisz konkurencję

Prawdopodobnie Twoja konkurencja już czerpie korzyści związane z SEO (ang. search engine optimization). Dlatego nie trać czasu i postaraj się ich wyprzedzić. Najszybciej efekty uzyskasz, kiedy zaczniesz pozycjonować stronę na słowa kluczowe, które cechują się niską konkurencyjnością, ale za to całkiem sporą ilością wyświetleń w ciągu miesiąca. Doceń też potęgę tzw. długiego ogona i zacznij pisać blog firmowy, aby jeszcze skuteczniej docierać do potencjalnych klientów.

 

 

Omów z nami swój pomysł

michal-ostrowski-kontakt

Napisz do nas

     

     

    | Szansa dla nowych firm

    Dopiero otwierasz firmę i nie masz zbyt dużych środków na promocję? Zatem stwórz stronę internetowej, a później zainwestuj pieniądze jedynie w pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania. Docieraj do nowych klientów przez Google, a szybko przekonasz się, że ta inwestycja się zwraca. W tym przypadku jeszcze bardziej opłaca Ci się wybierać długi ogon. Szczegółowe słowa kluczowe cechują się mniejszą konkurencyjnością, ale też wpisywane są przez użytkowników, którzy są najbardziej zdecydowani na dokonanie zakupu. Zatem Twoje szanse na zdobycie nowego klienta i osiągnięcie zysku, wzrastają.

    | Zostaniesz ekspertem i wzbudzisz zaufanie

    Być może nawet nie zdajesz sobie sprawy z tego, jak duży potencjał tkwi w opisach produktów, kategorii czy też w artykułach na blogach firmowych. Zoptymalizowane pod SEO i merytoryczne treści nie tylko zwiększają Twoją widoczność w sieci, ale też sprawiają, że w oczach nowych klientów Twoja firma staje się ekspertem. W ten sposób wiedzą oni, że mają do czynienia z liderami w danej branży i są w stanie dokonać zakupu bądź skorzystać z usług takiej firmy.

    Tablet i monitor, które pokazują dane z procesu pozycjonowania strony w wynikach wyszukiwania

    | Dotrzesz do potencjalnych klientów

    Pozycjonowanie strony to także niezawodny sposób na to, aby rozszerzyć grono nowych klientów. Dzięki przemyślanej strategii możesz sprawić, że dołączą oni do grona Twoich stałych klientów. Najważniejsza staje się jednak skrupulatna analiza słów kluczowych i znajomość grupy docelowej. Kiedy naprawdę zrozumiesz użytkowników i osoby, które mogłyby być zainteresowane Twoją ofertą, to SEO stanie się jeszcze skuteczniejsze.

    | Podbijesz lokalny rynek

    Nie zapomnij też o pozycjonowaniu lokalnym i oczywiście o lokalnych słowach kluczowych. Kiedy do fraz związanych z profilem Twojej branży dodasz także nazwę miasta, dzielnicy, regionu czy województwa, to będziesz mógł zwiększyć zasięg właśnie wśród lokalnej społeczności. Poza tym takie pozycjonowanie strony jest tańsze, szybciej zobaczysz pozytywne efekty i konkurencja nie jest tak duża. Szczególnie nie możesz pominąć potęgi tego typu działań SEO, gdy masz sklep stacjonarny lub obszar Twojej działalności jest ograniczony terytorialnie.

    | Mierzalne efekty

    Kolejną zaletą działań w wyszukiwarce jest to, że można je bez problemu zmierzyć. Wystarczy dostęp do specjalistycznych narzędzi czy po prostu do Google Analytics, aby monitorować efekty, jakie wywołuje pozycjonowanie. To z kolei spowoduje, że będziesz mógł kontrolować działania agencji SEO i sprawdzisz, czy wytyczone cele zostały zrealizowane oraz przekonasz się, dlaczego naprawdę warto pozycjonować stronę internetową. Jedynie dzięki analizie możliwe jest ciągle ulepszanie strategii SEO i podejmowanie jeszcze bardziej dopasowanych działań.

    | Długofalowe działanie i długotrwałe efekty w wynikach wyszukiwania

    Jak wiesz, wyniki wyszukiwarki Google dzielą się na płatne oraz na organiczne. Te pierwsze możesz słusznie kojarzyć z Google Ads i z płatnymi kampaniami. Wyszukiwarka wyświetla je na początku i na końcu wyników wyszukiwania. Z kolei organiczne rezultaty związane są z pozycjonowaniem i ze słowami kluczowymi oraz ze zoptymalizowanymi treściami. Co odróżnia obie te opcje? Głównie to, że strony internetowe w płatnych wynikach mogą być widoczne niemal od razu, z kolei w przypadku pozycjonowania strony pierwsze efekty możesz zobaczyć dopiero po kilku tygodniach, a czasem też po kilku miesiącach. Jednak między tymi rozwiązaniami jest też jeszcze jedna bardzo ważna różnica. Otóż Twoje strony internetowe będą widoczne w płatnych wynikach wyszukiwania Google jedynie przez ten czas, jak będziesz uiszczać zapłatę za tę formę promocji witryny. Inaczej jest z pozycjonowaniem, gdyż po zakończeniu współpracy z agencją SEO Twoja strona nadal przez długi czas może być na pierwszej podstronie wyników wyszukiwania.

    Wyszukiwanie stron internetowych w Google

    | Rozwój Twojej firmy

    Przy pomocy pozycjonowania Twoja strona internetowa notuje wyższą konwersję oraz spore zyski. To z kolei znacząco wpływa na rozwój Twojej firmy. W końcu skutecznie docierasz do zainteresowanych ofertą użytkowników, zwiększasz rozpoznawalność swojej marki, ale też jesteś w stanie systematycznie poszerzać swoją ofertę. Stajesz się tym samym jeszcze bardziej dopasowany do potrzeb dzisiejszych klientów.

    Kiedy już na początku patrzysz na pozycjonowanie strony internetowej, jak na inwestycję w rozwój swojej firmy, to jesteś w stanie osiągać pozytywne efekty i korzyści znacznie szybciej. Nie boisz się też wydawać pieniędzy na działania SEO, bo wiesz, że one się zwrócą i to z nawiązką.

    | Wzrost mikro konwersji

    Konwersja wpływa na skuteczność różnych działań promocyjnych. Jednak, czy wiesz, że istnieje też takie pojęcie, jak mikro konwersja, na którą duży wpływ ma pozycjonowanie strony internetowej? Przemyślana strategia SEO sprawia, że będziesz w stanie osiągać wiele mniejszych celów, wśród których bardzo często wymienia się zapis do newslettera czy dodanie opinii na temat wykonanej usługi bądź zakupionego produktu.

    Specjaliści ds. sprzedaży czy marketingu doskonale zdają sobie sprawę z tego, że to właśnie mikro konwersje są tajnym czynnikiem, wpływającym na wzrost makro konwersji, czyli zakupienia produktu czy wyświetlenia numeru tel., aby rozpocząć współpracę. Realizując cele związane z mikro konwersją, możesz dowiedzieć się, kto jest naprawdę zainteresowany Twoją ofertą i sprawić, aby stał się Twoim klientem.

    Pozycjonowanie sklepu internetowego i dane z Google Search Console

    | Elastyczne sposoby płatności

    Zwiększenie widoczności Twojej witryny internetowej w wynikach wyszukiwania Google to dość kosztowna usługa. Jednak na szczęście wiele agencji SEO zapewnia naprawdę elastyczne oferty, aby wydatek związany z pozycjonowaniem strony nie nadwyręczył budżetu Twojej firmy. Dzięki temu nawet nowopowstałe czy też małe oraz średnie przedsiębiorstwa także mogą walczyć jak równy z równym w wyszukiwarce.

    Obecnie dominują dwa modele płacenia za pozycjonowanie strony internetowej:

    • W ramach abonamentu – w takim przypadku cena jest zazwyczaj stała i płacona przez klienta co miesiąc. Dzięki temu rozwiązaniu nie będziesz musiał ponosić jednorazowo bardzo wysokiego kosztu, a niezależnie od efektów rozłoży się on w czasie.
    • Rozliczenie za efekty – przed podpisaniem umowy wytyczany jest cel, jaki ma osiągnąć agencja, np. konkretna pozycja w wyszukiwarce Google czy generowanie wzrostu ruchu na stronie i dopiero po osiągnięciu go klient ma uiścić zapłatę za pozycjonowanie strony.

    | Przyciągasz wykwalifikowanych specjalistów

    Zwróć uwagę także na to, że pozycjonowanie Twojej strony może przynieść także te mniej oczywiste z góry korzyści. Otóż kiedy Twoja firma stanie się lepiej widoczna w sieci, to nie tylko większa ilość użytkowników będzie mogła ją znaleźć, ale też specjalistów. Każdy chce pracować w miejscu, które cieszy się dobrą sławą, ma stabilną sytuację i zapewnia wiele możliwości rozwoju. Budując pozytywny wizerunek i pozycję lidera w danej branży, pokazujesz, że opłaca się zatrudnić w takiej firmie.

    Wykorzystaj to! Zatrudnij najlepszych na runku fachowców, aby jeszcze bardziej podnieść poziom swojego biznesu. Szybko przekonasz się, że zalety pozycjonowania są wprost nieograniczone.

    Dłoń trzymająca napis SEO i skuteczne pozycjonowanie stron internetowych

    | Zwrot z inwestycji

    Marketing w wyszukiwarce to rozwiązanie, które się zwraca. Jednak dzieje się to często w dłuższej perspektywie czasowej, więc z góry trzeba uzbroić się w spore pokłady cierpliwości i wytrwałości. Tym bardziej dlatego, że SEO cechuje się wyższym wskaźnikiem ROI, czyli zwrotu z inwestycji, w porównaniu do innych form reklamy.

    Prawidłowo powinno obliczać się ROI jako iloraz zysku netto i środków, które zostały zainwestowane, a następnie całość trzeba pomnożyć przez 100%. W ten sposób dowiesz się, że pozyskiwanie potencjalnych klientów przy pomocy pozycjonowania nie kosztuje wiele i się opłaca.

    Pamiętaj o tym, że najczęściej korzystny ROI staje się widoczny zwykle po upływie 6, a nawet 9 miesięcy od rozpoczęcia inwestowania w pozycjonowanie. Zasada polega na tym, że im dłużej poprawiasz widoczność swojej strony, tym zwrot z inwestycji rośnie.

     

     

    Omów z nami swój pomysł

    michal-ostrowski-kontakt

    Napisz do nas

       

       

      |Kto powinien zająć się pozycjonowaniem stron internetowych? 3 warianty

      Teraz już wiesz, jak ważne jest pozycjonowanie stron internetowych oraz sklepów. Więc nie trać czasu i potencjału, jaki gwarantują działania SEO.

      Pamiętaj, że pozycjonowanie to czynności długofalowe, które owszem pozwalają osiągnąć sporo korzyści, ale z góry musisz być nastawiony, że konieczne stanie się inwestowanie w tego typu promocję w dłuższej perspektywie czasowej. To z kolei sprawia, że Twoja firma będzie zmuszona ponosić pewne koszty. Zatem nic dziwnego, że przez myśl przejdą Ci różne sposoby, jak zaoszczędzić na pozycjonowaniu, np. robiąc wszystko samodzielnie. Dlatego przeanalizowaliśmy 3 najpopularniejsze warianty, komu najbardziej opłaca się zlecić działania SEO.

      | Czy warto prowadzić SEO samemu?

      Pozycjonowanie strony czy sklepu to zajęcie, które opiera się na takich czynnościach, jak optymalizacja witryny, analiza słów kluczowych, tworzenie treści, zdobywanie wartościowych linków i ciągła analiza. Im Twoja witryna ma więcej podstron, a konkurencja w branży, w której działasz, jest większa, tym pozycjonowanie będzie pochłaniać więcej czasu i energii. Do tego też dochodzą problemy związane z wysoką konkurencją czy koniecznością wykonania optymalizacji technicznej. Doświadczony specjalista SEO wytyczy strategię i będzie skrupulatnie realizować wszystkie zadania zgodnie z planem, aby strona internetowa pięła się w wynikach wyszukiwania Google. W większości przypadków samodzielne pozycjonowanie się nie sprawdza. Dlaczego? Bo właśnie brak tego doświadczenia, tak istotnej regularności, analizy czy też tak po prostu ograniczony czas, są powodami, dlaczego nie warto robić SEO samodzielnie. Przez to działania SEO trwają dłużej, pozwalają osiągać jedynie ułamek możliwych korzyści i mogą sprawić, że wkrótce będziesz miał na głowie też filtry od Google.

      Robot google, który skanuje strony w Google

      | Kiedy warto wybrać agencję SEO?

      Agencja SEO to zespół najlepszych specjalistów, gdzie każdy zajmuje się tym, na czym naprawdę się zna. Dlatego jedni fachowcy wykonają audyt Twojej strony, inni przeanalizują słowa kluczowe, działania konkurencji, napiszą teksty i je dodadzą czy zajmą się witryną od strony technicznej. To trochę tak, jakby zabrać na kilka miesięcy Twoją stronę internetową do SPA, aby ją podrasować.

      Przede wszystkim od agencji SEO możesz po prostu oczekiwać efektów, raportu działania i wpływać na wielkość budżetu. Ty robisz to, na czym tak naprawdę się znasz, a pracownicy agencji w tym samym czasie sprawiają, że strony www podbijają wyszukiwarkę Google.

      Istnieje szereg sytuacji, kiedy szczególnie opłaca się wybranie agencji SEO, oto one:

      • gdy otwierasz sklep internetowy,
      • gdy dotychczasowe wyniki sprzedaży w sklepie online nie spełniają Twoich oczekiwań,
      • gdy chcesz wyprzedzić konkurencję, np. w wybranym rejonie czy mieście,
      • gdy otwierasz firmę,
      • gdy konkurencja w Twojej branży jest bardzo duża.

      | Czy opłaca się tworzyć osobny dział w firmie, który zajmie się strategią pozycjonowania stron?

      Wiele osób uznaje za alternatywne rozwiązanie stworzenie własnego działu SEO, zamiast korzystanie z zewnętrznych usług agencji SEO. Czy taka opcja ma sens? Trudno jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie, gdyż zależy to od tego, jak duża jest Twoja witryna i jakie koszty związane z pozycjonowaniem ponosisz. Czyli tak po ludzku konieczne staje się zabranie do ręki kalkulatora, kartki papieru i długopisu, a następnie policzenie, co opłaca Ci się bardziej. W większości sytuacji własny dział SEO będzie i tak wiązał się z wyższymi kosztami, niż współpraca z agencją, ale i tak warto to dobrze policzyć.

      Z czym wiąże się tworzenie własnego działu SEO? Oto najważniejsze kwestie, na które musisz zwrócić uwagę:

      • dodatkowe koszty – zatrudniając pracowników, wzrastają Twoje koszty z tytułu wynagrodzeń dla pracowników,
      • stworzenie nowych stanowisk pracy – konieczne będzie zainwestowanie w komputery, biurka, specjalistyczne narzędzia czy też uszykowanie dodatkowych gabinetów dla specjalistów SEO,
      • konieczność ciągłego szkolenia pracowników – branża SEO jest bardzo dynamiczna, więc przygotuj się na konieczność częstego wysyłania pracowników na szkolenia.

       

      | Podsumowanie – dlaczego warto pozycjonować stronę www?

      Dziś pozycjonowanie stron to usługa, w którą inwestuje zdecydowana większość przedsiębiorców. Wzrost zysków, zaufania wobec marki, większa rozpoznawalność, pozycja lidera, możliwość pozyskania potencjalnych klientów czy wysoka pozycja w wyszukiwarce Google – to tylko kilka najważniejszych powodów, dzięki którym warto pozycjonować stronę i sklep online. Przekonaj się osobiście, że Twoja strona potrzebuje pozycjonowania, więc nie ma sensu oszczędzać i najlepiej od razu rozpocząć współpracę z agencją SEO.

       

       

      Porozmawiajmy o Twoim pomyśle

      Napisz do nas

        Powiązane wpisy

        Masz pytanie zadzwoń lub napisz do nas

        Skontaktuj się z nami