Strony internetowe w 2021 – kompendium wiedzy klienta

Strony internetowe w 2021 roku

Zastanawiasz się, jak sprawić, aby Twoja strona internetowa była widoczna dla potencjalnych klientów lub interesantów? Inwestujesz w reklamy w sieci, jednak uważasz, że przepalasz budżet marketingowy, a kolejne działania nie przynoszą oczekiwanych rezultatów?

Może to czas na stworzenie nowoczesnej, responsywnej, estetycznej i funkcjonalnej strony internetowej, która stanie się wizytówką Twojego biznesu w sieci? Przeczytaj nasz kompleksowy poradnik, jak podejść do projektowania, tworzenia stron www i późniejszego pozycjonowania stron w internecie w 2021 roku, aby później nie pluć sobie w brodę!

Spis treści:

 

 

| 1. Twój biznes nie obędzie się bez dobrej strony WWW

Konkurencja w niemal każdej branży e commerce z roku na rok przybiera na sile. Wolny rynek oraz powszechny dostęp do informacji sprawiają, że konsumenci poszukują obecnie produktów i usług niemal wyłącznie za pośrednictwem internetu poprzez stronę internetową.

Cyfrową transformację przedsiębiorstw przyśpieszyła również pandemia, która zmotywowała nawet sceptycznie nastawione do Internetu firmy do stworzenia własnej strony internetowej lub stron internetowych i wyjścia naprzeciw oczekiwaniom klientów.

Strony WWW (strony internetowe) są obecnie podstawą obecności firmy w sieci, a także w większości przypadków stanowią również centrum jej działań w Internecie. Dlaczego Twój biznes nie obędzie się obecnie bez świetnej strony internetowej?

Zamów audyt strony!

Zacznijmy od jednej z najważniejszych kwestii. Dzięki stronie internetowej (strony www) będziesz w stanie skutecznie dotrzeć do swoich klientów – niezależnie od tego, czy są to konsumenci z rynku B2C, czy klienci biznesowi B2B. Obecnie każdy szuka dostępnych rozwiązań za pośrednictwem Internetu i stron internetowych.

Serwis internetowy (strona www) pozwoli Ci zaprezentować swoją ofertę w estetyczny i konwertujący sposób, przedstawić informacje o firmie, zmotywować do zakupów, a także zapewnić klientom stały kontakt z marką.

Co więcej, strony internetowe pozwolą Ci również wykreować pożądany wizerunek Twojego biznesu w sieci. Strony internetowe działają jak cyfrowa wizytówka, którą klient może otworzyć w każdej chwili z każdego urządzenia podłączonego do Internetu. Pamiętaj: jak Cię widzą, tak Cię piszą.

Jednocześnie strony internetowe pozwalają Ci poszerzyć zakres działań biznesowych i docierać z ofertą do klientów na całym świecie. Jeżeli nie skupiasz się wyłącznie na rynku lokalnym, dzięki stronie będziesz w stanie dotrzeć do nieporównywalnie większej liczby klientów i znacząco podnieść rentowność swojego biznesu!

Stworzymy dla Ciebie nowoczesny sklep internetowy!

 

 

 

 

Warto również wspomnieć, że posiadanie stron internetowych przez firmy umożliwia przeprowadzanie przemyślanych i rozbudowanych działań marketingowych. To między innymi działania pozycjonujące (SEO), content marketingowe, wyświetlanie reklam w mediach społecznościowych, w mapach Google i w wynikach wyszukiwania czy realizowanie e-mail marketingu. Posiadanie własnej domeny oraz strony internetowej umożliwia koordynowanie i koncentrowanie wszystkich działań marketingowych w obrębie posiadanej witryny.

To wszystko sprawia, że ruch wygenerowany w Google Ads, na Facebooku czy Instagramie sprawnie przekierujesz wprost do swojej strony internetowej. Dzięki działaniom pozycjonującym będziesz w stanie zwiększyć widoczność organiczną swojego biznesu w wyszukiwarce Google.

Z kolei kampanie content marketingowe umożliwią Ci zdobycie zaufania i lojalności swoich klientów, a w konsekwencji wygenerowanie większej sprzedaży. Warto również wspomnieć, że posiadanie stron internetowych umożliwia firmom zwiększenie swojej widoczności na lokalnym rynku. To zasługa pozycjonowania w mapach Google.

Strona internetowa (strony www) będzie pracować dla Ciebie przez cały rok, 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę. Odpowiednio zaprojektowana i wykonana strona (strony www) może stać się Twoim najlepszym sprzedawcą i ambasadorem Twojego biznesu.

Masz już stronę internetową, ale nie generuje ona zadowalającej sprzedaży? Wykonamy dla Ciebie optymalizację sprzedaży na stronie!

 

Dlaczego powinieneś zainwestować w strony internetowe?

 

 

| 2. Czy posiadanie stron internetowych ma sens w dobie mediów społecznościowych?

Oczywiście, że posiadanie stron internetowych (stron www) ma sens! I to nawet wtedy, gdy firma jest obecna w mediach społecznościowych!

Facebook, Instagram, Pinterest, YouTube, Twitter, LinkedIn… Można wymieniać w nieskończoność. Portali społecznościowych przybywa z roku na rok. Dziś firmy stają przed poważnym dylematem – na jakim portalu społecznościowym prowadzić działania marketingowe? Gdzie warto być, a gdzie nie ma sensu się pojawiać?

Rozbicie uwagi i czasu na mnóstwo kanałów społecznościowych sprawia, że firmy nie są w stanie wygospodarować odpowiedniej ilości czasu na to, aby prowadzić skuteczne działania na każdym z tych portali. Z tego też względu konieczne jest wybranie do dwóch najważniejszych kanałów dotarcia do potencjalnych klientów, a także stworzenie strony.

Wybór profilu społecznościowego powinien być podyktowany zweryfikowaniem obecności w mediach społecznościowych docelowej grupy odbiorców. Należy dokładnie określić, w jakich mediach społecznościowych są obecni i aktywni Twoi klienci. Następnie ogranicz wybór do jednego lub maksymalnie dwóch kanałów, w których docelowa grupa potencjalnych klientów pozostaje najbardziej aktywna. Bycie wszędzie nie ma najmniejszego sensu.

Wróćmy jednak do meritum – czy posiadanie stron internetowych (strony www) ma sens w dobie ogromnej liczby mediów społecznościowych. Przypomnij sobie historię z portalem Nasza Klasa. Jednego dnia niemal każdy Polak miał na niej konto, by niemal z dnia na dzień przerzucić się na Facebooka. Podobny los może spotkać każdy portal społecznościowy. Wystarczy, aby pojawiła się dla niego znacząca konkurencja lub żeby za sprawą odgórnej decyzji portal ten ograniczył swoje działanie albo został całkowicie zamknięty. Historia uczy, że takie przypadki już się zdarzały, dlaczego więc mamy zakładać, że nie stanie się to w przyszłości?

Kolejną kwestią, która przemawia za posiadaniem własnej strony internetowej i tym, by nie skupiać wszystkich działań content marketingowych wyłącznie na portalach społecznościowych, jest fakt, że nie jesteśmy wyłącznymi właścicielami treści, które publikujemy w social media. Oznacza to, że dobrowolnie godzimy się na to, aby Facebook, Twitter czy YouTube dysponował wrzuconymi materiałami.

Co więcej, współczesne algorytmy filtrujące treści w mediach społecznościowych są bezlitosne. Mogą automatycznie zbanować dowolną treść, profil firmowy czy osobę na podstawie określonych założeń, które w rzeczywistości mogą okazać się błędne. To z kolei oznacza, że firmy prowadzące działania w mediach społecznościowych godzą się na możliwość całkowitej cenzury swoich poczynań. A to z kolei prowadzi do wielu różnych patologii. Patologie te widoczne są zwłaszcza w trudnych lub kontrowersyjnych branżach, na które media społecznościowe są szczególnie wyczulone. Do takich branż możemy zaliczyć np.: finanse, prawo, farmację czy medycynę estetyczną.

Jak widzisz, strony internetowe są obecnie jedyną bezpieczną i w pełni autonomiczną przystanią firm działających w sieci. Choć portale społecznościowe pozwalają skutecznie docierać do tysięcy potencjalnych klientów, to pamiętaj, że zawsze będziesz tam jedynie gościem, który z dnia na dzień może zostać usunięty. Co istotne, także widoczność Twoich reklam czy działań organicznych może być sztucznie ograniczana! Z tego względu o wiele bezpieczniej budować własne miejsce w sieci w postaci strony WWW.

Zamów skuteczne kampanie PPC w Google Ads!

 

strony internetowe vs. media społecznościowe

 

| 3. Projektowanie stron internetowych w 2021 roku. Jaka powinna być dobra strona internetowa?

Trendy w tworzeniu stron internetowych w 2021 roku skupiają się głównie na zapewnianiu użytkownikom możliwie jak najlepszych doświadczeń. Dobry projekt strony powinien bazować na kilku kluczowych założeniach.

Projektujemy wyłącznie strony internetowe (strony www), które są dostosowane do specyfiki prowadzonego biznesu albo branży, w której działają nasi klienci. Uwzględniamy również potrzeby i oczekiwania ich odbiorców.

Projektowanie stron WWW musi zostać poprzedzone dokładnym audytem. Określ – samodzielnie lub wspólnie z nami – czy konkretne rozwiązania spełnią zakładany cel, czy dany projekt witryny będzie odpowiadał Twojej docelowej grupie klientów lub kontrahentów, a także czy będzie spójny z identyfikacją wizualną oraz komunikacją Twojej marki.

Wszystkie te aspekty są niezwykle ważne i nie mogą być bagatelizowane. W agencji Solv Interactive przykładamy dużą wagę do dokładnego i metodycznego ustalenia potrzeb naszych klientów. Projektujemy strony internetowe (strony www), które spełniają pokładane w nich oczekiwania. Te oczekiwania to wygenerowanie sprzedaży, zapewnienie profesjonalnego wizerunku firmy w Internecie czy skuteczne pozycjonowanie i docieranie do klientów.

Zatem jaka powinna być dobra strona internetowa (strona www)? Nasze wieloletnie doświadczenie i aktualna działalność pozwalają stwierdzić z całą pewnością, że dobra strona internetowa (strona www) powinna być przede wszystkim koncentrować się na odbiorcy oraz jego oczekiwaniach.

 

 

Cóż nam po pięknej i funkcjonalnej stronie WWW (strony www), skoro zupełnie nie trafi ona w gust, potrzeby i przyzwyczajenia Twoich potencjalnych klientów? Wówczas uciekną oni z Twojej strony www tak szybko, jak się na niej pojawili.

Dlatego też Twoją stronę internetową zaprojektujemy zgodnie z profilem Twojej działalności. Oznacza to, że nasi eksperci stworzą dla Ciebie stronę internetową, która odpowie na określone założenia biznesowe Twojej firmy. Agencja Solv Interactive dostosuje do Twoich potrzeb oraz oczekiwań odbiorców zarówno design projektu, jak i zaimplementowane technologie.

Sprawdź, jakie strony internetowe projektujemy w Solv Interacitve. Poznaj nasze dotychczasowe realizacje. Przejrzyj przykładowe strony oraz sklepy internetowe, które wykonaliśmy dla naszych klientów!

Często popełnianym podczas projektowania stron internetowych błędem jest zbytnie skupianie się na ich nazbyt finezyjnej formie, która – chociaż zazwyczaj ładna i przyciągająca uwagę – nie spełnia wymagań biznesowych oraz jest nieintuicyjna i trudna w obsłudze przez docelową grupę odbiorców.

 

 

Omów z nami swój pomysł

michal-ostrowski-kontakt

Napisz do nas

     

     

    | Pierwsze wrażenie jest ważne

    Zwróć uwagę, że na zainteresowanie odbiorcy w Internecie masz zaledwie 5-10 sekund. Internauci są bardzo niecierpliwi i bardzo nie lubią, gdy ich uwaga jest pochłaniana przez zbędne wyróżniki graficzne. Zatem szablon strony internetowej musi być jednocześnie przejrzysty, estetyczny oraz funkcjonalny. Chyba nie chcesz, żeby przez zbytnie skomplikowanie strony internetowej Twoi potencjalni klienci uciekali z niej w popłochu?

    Projektowanie strony internetowej musi uwzględniać również unikalne i atrakcyjne dla odbiorcy treści – to treści nacechowane językiem korzyści oraz odpowiednio zoptymalizowane pod kątem SEO. Optymalizacja ta powinna być poprzedzona dokładną analizą fraz kluczowych. Na ich podstawie zostaną dobrane frazy służące później do pozycjonowania Twojego biznesu w sieci.

    Z kolei nacechowanie językiem korzyści może stanowić podstawę sprzedażowego sukcesu Twojej witryny. Dobre treści są w stanie diametralnie wpłynąć na odbiór strony internetowej. Konsekwencją tego będzie wywarcie odpowiedniego wrażenia na potencjalnych klientach. Jednocześnie pamiętaj, że treści opublikowane na stronie muszą być unikalne. Nawet częściowy plagiat może spowodować znaczne obniżenie widoczności witryny w wynikach wyszukiwania. Poza tym plagiat może nieść za sobą także przykre konsekwencje prawne.

    Z tego też względu naprawdę warto zainwestować w solidne treści i zlecać ich stworzenie doświadczonym copywriterom. Zadbają oni o to, aby treści na stronie internetowej były atrakcyjne zarówno dla potencjalnych odbiorców, jak i dla algorytmów wyszukiwarki.

     

    Projektujemy skuteczne strony internetowe!

     

     

    | 4. Najważniejszy jest UX (z ang. User Experience)

    Od kilku lat projektanci stron WWW coraz mocniej koncentrują się na użytkownikach oraz ich potrzebach. Konieczne jest zadbanie o to, aby dostarczyć użytkownikom (czyli Twoim potencjalnym klientom) jak najlepsze wrażenia i doświadczenia w trakcie interakcji z Twoją stroną internetową.

    Nawet najlepsze strony czy sklepy internetowe nie będą generowały sprzedaży oraz zapytań od użytkowników, jeśli nie będą odpowiednio dostosowane do ich potrzeb, oczekiwań oraz przyzwyczajeń. Użytkownicy korzystający z dóbr Internetu chcą czuć się komfortowo i bezpiecznie.

    Na UX (z ang. User Experience) – czyli na wrażenia użytkowników z interakcji z produktami cyfrowymi – wpływa mnóstwo czynników. Już w pierwszych chwilach obcowania użytkownika ze stroną internetową (strona www) pojawią się w nim różne odczucia – pozytywne lub negatywne. Rolą projektantów stron jest zadbanie o to, aby interakcja użytkownika z witryną była przyjemna, szybka oraz intuicyjna.

    Dobry UX to gwarancja skutecznej konwersji i pozytywnego wizerunku marki w oczach konsumentów. Strony internetowe muszą być więc projektowane w sposób, który uwzględni oczekiwania ich użytkowników. Na dobry User Experience składa się kilka fundamentalnych aspektów.

     

     

    | Grupa docelowa

    Najważniejszym filarem, na podstawie którego projektujemy strony internetowe, jest określenie, jakiego typu użytkownicy będą je odwiedzać. To też kwestia tego, jakie mają potrzeby i przyzwyczajenia. Możesz pomóc nam w tym zadaniu poprzez dokładne uzupełnienie briefu, od którego rozpoczynamy realizacje.

    Gdy masz określoną grupę użytkowników Twojej przyszłej strony internetowej, następnym krokiem jest wskazanie, jakie problemy użytkowników chcesz rozwiązać za pośrednictwem strony internetowej. Trzecim założeniem, na podstawie którego tworzymy stronę internetową, jest określenie wartości, jakie zapewniają klientom Twoje usługi lub produkty.

    Te trzy filary pozwolą naszej agencji stworzyć dla Ciebie najlepsze sklepy i strony internetowe. Sprawdź nasze dotychczasowe realizacje stron internetowych!

     

    system CMS

     

     

    | 5. WordPress, Joomla i inne systemy CMS. O co w nich chodzi?

    Zacznijmy od początku i określmy, czym w ogóle jest system CMS (z ang. Content Management System). To system zarządzania treścią strony internetowej. Oprogramowanie to pozwala wygodnie zarządzać stroną internetową, publikowaną na niej treścią oraz aktualizowaniem i rozbudowywaniem serwisu internetowego.

    Słowem: system CMS pozwala na proste i intuicyjne tworzenie, utrzymywanie oraz modernizowanie strony internetowej osobom, które nie mają specjalistycznej wiedzy z zakresu tworzenia stron WWW. Wszystkie działania mogą być prowadzone za pośrednictwem wygodnego oraz intuicyjnego interfejsu, dzięki czemu osoba zarządzająca serwisem nie musi znać się na programowaniu.

    Najpopularniejsze systemy CMS w języku PHP to m.in. WordPress, Drupal, Joomla, Prestashop oraz Magento. Strony internetowe tworzone w Pythonie tworzone są zwykle w Django CMS, a te pisane w Node.js w Strapi, Ghost oraz KeystoneJs.

    Nasze realizacje zwykle opieramy na najpopularniejszych, a przez to najwygodniejszych w eksploatacji i najbezpieczniejszych systemach CMS, jakimi są WordPRess, Prestashop i Magento. Pozwalają one tworzyć responsywne strony online, które idealnie wpasowują się w potrzeby i oczekiwania zarówno użytkowników desktopowych, jak i mobilnych.

    Zleć projektowanie stron internetowych naszym specjalistom. Poznaj zespół Solv Interactive!

     

     

    | 6. Który system CMS sprawdzi się w Twoim przypadku?

    Wybór systemu CMS na stronę internetową nie powinien być przypadkowy. Jeśli chcesz odpowiednio podejść do budowy Twojego serwisu online, konieczne jest dostosowanie jej silnika do Twoich potrzeb, specyfiki branży oraz oczekiwań przyszłych użytkowników strony.

    Na samym początku zastanów się, czy do sukcesu Twojej firmy w sieci potrzebujesz w ogóle systemu zarządzania treścią. Choć tego typu system pozwala znacząco ograniczyć czas konieczny do zarządzania stroną, to wciąż istnieją strony internetowe, które nie korzystają z CMS-a. Tego typu strony internetowe mogą nie potrzebować systemu CMS. Wynika to z faktu, że są to proste witryny wizytówkowe, które nie wymagają częstych aktualizacji bądź za ich utrzymanie odpowiedzialne będą osoby z odpowiednimi kompetencjami.

    Brak systemu zarządzania treścią pozwala również ograniczyć ryzyko masowego ataku hakerskiego wymierzonego w popularne systemy zarządzania treścią. Z tego też względu warto dokładnie zastanowić się, czy projektowanie serwisu oprzeć na CMS-ie, czy nie.

    Trzeba jednak przyznać, że w zdecydowanej większości przypadków strony internetowe opierają swoje działanie na systemach zarządzania treścią. Zdecydowanie najpopularniejszym z nich jest WordPress, na którym powstała ponad połowa stron internetowych. Drugim pod względem popularności systemem jest Joomla. Z kolei w przypadku sklepów internetowych najlepsze i najpopularniejsze systemy zarządzania treścią to Magento, Prestashop i Woocommerce (który jest oparty na WordPressie).

     

    | Dlaczego strony internetowe na WordPress są tak popularne?

    Istnieje wiele powodów takiego stanu rzeczy. Jednym z nich jest niezwykle rozbudowana społeczność skupiona wokół tego systemu. Dzięki pasjonatom i profesjonalistom możesz z łatwością znajdować i implementować wybrane wtyczki, motywy czy inne rozwiązania, o które rozbudujesz i oprzesz swoją stronę internetową. Duża społeczność to również gwarancja dostępu do porad i wsparcia.

    Podwalinami sukcesu i ogromnej popularności WordPressa jest również wyjątkowa intuicyjność i łatwość jego użytkowania. Jest to zdecydowanie najłatwiejsze narzędzie do tworzenia i zarządzania stronami internetowymi. Umożliwi Ci ono samodzielne postawienie i utrzymanie witryny.

    Jednocześnie dzięki WordPressowi treści w serwisie możesz łatwo i sprawnie optymalizować zarówno pod kątem UX, jak i pozycjonowania. Strony internetowe oparte na silniku WordPressa mogą korzystać z nieprzebranych wtyczek, skórek i narzędzi dostępnych za darmo. To dzięki takim dodatkom zarządzanie serwisem stanie się jeszcze prostsze i efektywniejsze.

    Liczne zalety nie oznaczają jednak, że WordPress pozbawiony jest wad. Wśród nich należy wymienić przede wszystkim duże ryzyko ataku hakerskiego, które jest wynikiem globalnej popularności tego systemu. Z tego względu konieczne jest umiejętne i kompleksowe zabezpieczenie serwisu przed potencjalnymi zagrożeniami.

     

    strony WWW a wybór CMS'a

     

    | 7. Hosting i domena. Nie bagatelizuj ich!

    Strony internetowe nie mogą istnieć zarówno bez domeny, jak i hostingu. Domena to unikalny adres internetowy strony, pod którym jest ona dostępna w Internecie i na podstawie którego internauci mogą ją wyszukiwać. Z kolei hosting to miejsce, w którym przechowywane są pliki serwisu internetowego.

    Właściwy wybór domeny oraz hostingu ma kolosalny wpływ na optymalizację strony WWW pod kątem SEO oraz UX. Sprawdź, jak właściwie wybrać domenę oraz hosting dla swojej przyszłej strony WWW.

     

    | 8. Jak mądrze wybrać domenę strony internetowej?

    Jak wspomnieliśmy, domena to adres strony internetowej. Ma on kluczowe znaczenie zarówno dla wizerunku firmy w sieci, jak i jej późniejszego pozycjonowania. Właściwie wybrana domena pozwoli skutecznie docierać do potencjalnych klientów, a także efektywnie pozycjonować się w wyszukiwarce oraz umysłach docelowej grupy odbiorców.

    Poniżej przekazujemy Ci kilka zasad, dzięki którym łatwiej będzie Ci wybrać domenę internetową dla swojej strony WWW.

    Przede wszystkim zadbaj o widoczność swojej marki w sieci. Umieszczenie nazwy firmy lub marki w nazwie domeny pozwoli Ci wyróżnić się na tle konkurencji i skutecznie dbać o swój wizerunek. Umieszczenie w nazwie słów kluczowych czy przymiotników takich jak: najlepsze, świetne etc. może przynieść skutek odwrotny do zamierzonego. Google nie przejmuje się zbytnio frazami kluczowymi umieszczonymi w domenie, a tworzenie domeny z powyżej wskazanymi przymiotnikami może skutecznie odstraszyć użytkowników przewrażliwionych na punkcie swojego bezpieczeństwa w sieci.

    Serwisy internetowe powinny być wyposażone w domeny łatwe w zapisie oraz wymowie. Jest to kluczowe, aby zapewnić użytkownikom wygodne użycie domeny. Zwróć uwagę, że nierzadko będziesz zobligowany do podania nazwy domeny swojej firmy słownie – np. podczas rozmowy telefonicznej. Nieskomplikowana nazwa sprawi, że potencjalnym klientom będzie łatwiej ją zapamiętać i bezbłędnie wpisać w wyszukiwarkę.

    Pamiętaj także, aby wybrana domena strony WWW była możliwe krótka. Oczywiście nie można przesadzać również w drugą stronę. Domena powinna składać się z jednego lub dwóch wyrazów. Nawet jeśli nazwę Twojej marki lub firmy tworzy kilka wyrazów, warto skrócić domenę, korzystając ze skrótowców. Optymalna długość nazw domen powinna oscylować w zakresie 3–15 znaków. Określając długość domeny, pamiętaj o użytkownikach mobilnych, którym wpisanie długiego adresu może nastręczyć więcej problemów niż użytkownikom desktopowym.

    Sama nazwa domeny to jedno. Zwróć również uwagę na odpowiedni wybór jej rozszerzenia. Rozszerzenie, czyli sufiks po kropce (.pl, .com, .it i inne) zwiększy wiarygodność Twojego miejsca w sieci i nierzadko podniesie jego prestiż. Poza tym dobór rozszerzenia pozwoli Ci również uniknąć plagiatu już zajętej i wykorzystanej domeny. Jeśli inny podmiot korzysta z domeny o identycznej nazwie, możesz obejść ten problem poprzez wybór innego rozszerzenia.

    Poznaj nasze usługi. Skorzystaj z konfiguratora zapytania i wyceń swój projekt za darmo! Jeśli nie masz czasu na konfigurowanie zapytania, to zadzwoń do nas! Numer telefonu znajdziesz w stopce kontaktowej.

     

     

    Porozmawiajmy o Twoim pomyśle

    Napisz do nas

       

       

      | 9. Wybór hostingu. Na co zwrócić uwagę?

      Wybór hostingu, na którym zostaną umieszczone pliki strony internetowej, jest równie ważny, co wybór właściwej domeny. Dobry hosting jest równie istotny jak prawidłowo zaprojektowana strona internetowa. Nawet najlepsze serwisy okażą się niewiele warte, jeśli strona internetowa się… nie wczyta!

      Jak wybrać hosting, aby strony internetowe działały szybko, sprawnie i niezawodnie? Sprawdź, na co zwrócić uwagę.

      Zanim jednak do tego przejdziemy, dowiedz się, jakie skutki może nieść za sobą źle działający hosting. Zły hosting będzie generował poważne problemy z tempem ładowania strony internetowej. To z kolei drastycznie obniży ruch w witrynie, ograniczy jej widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania oraz rzuci cień na współczynnik konwersji. Poza tym słaby hosting znacząco zwiększy ryzyko wycieku i kradzieży danych oraz ataków hakerskich na stronę internetową.

      I choć hosting dla swojej strony możesz uzyskać nawet za darmo, to takie rozwiązanie obarczone jest wyjątkowo powolnym działaniem hostingu, współdzieleniem ograniczonej przestrzeni dyskowej z innymi użytkownikami, a także wyświetlaniem wybranych przez hostingodawcę reklam na Twojej stronie internetowej. Dlatego też lepiej wybrać solidny hosting.

      Czy wiesz, że większość użytkowników czeka nie dłużej niż 3 sekundy na załadowanie się witryny? Im dłużej ładuje się strona internetowa, tym drastycznie zwiększa się szansa na to, że użytkownik wyjdzie ze strony jeszcze przed jej załadowaniem. A to oznacza, że Twój klient ucieknie z Twojej strony internetowej i pójdzie do konkurencji!

      Przy wyborze hostingu przede wszystkim zwróć uwagę na to, czy jest to hosting współdzielony, czy dedykowany. Pierwsze rozwiązanie polega na tym, że jedna przestrzeń serwerowa jest podzielona na kilku odseparowanych od siebie użytkowników. W przypadku większości stron internetowych hosting współdzielony to optymalne rozwiązanie, które pozwala zapewnić odpowiednie parametry hostingu przy jednoczesnym ograniczeniu kosztów jego utrzymania.

      Rozbudowane strony internetowe oraz duże sklepy online zwykle stawiane są na hostingu dedykowanym. Rozwiązanie to polega na tym, że pliki serwisu internetowego umieszczane są na serwerze w całości należącym do jednego użytkownika. Dzięki temu uzyskuje on większy poziom bezpieczeństwa, większą ilość zasobów do wykorzystania, a także większe możliwości dysponowania przydzielonym serwerem. Hosting dedykowany rekomendujemy jednak wyłącznie dużym serwisom. W przypadku stron wizytówkowych, blogów czy małych sklepów rozwiązanie to będzie nieopłacalne finansowo. Istotny jest również fakt, że niewielkie strony internetowe po prostu nie wykorzystają takich zasobów.

      Najważniejsze parametry hostingu, na które powinieneś zwrócić uwagę, to przede wszystkim: pojemność serwera, ilość transferu oraz częstotliwość tworzenia kopii zapasowych plików strony internetowej.

      Pojemność serwera to nic innego jak wielkość dysku, który możesz wykorzystać do przechowywania plików strony internetowej. Na serwerze umieszczane są wszelkie bazy danych, grafiki, pliki wideo, skrzynki pocztowe czy systemy zarządzania treścią. Mówiąc inaczej: na hostingu musi zmieścić się cała strona internetowa, a sam serwer powinien mieć odpowiedni zapas pojemności. Dzięki temu zapewniasz sobie możliwość późniejszego rozbudowywania serwisu bez nagłej zmiany hostingu.

      Wielkość transferu hostingu strony internetowej również ma niezwykle duże znaczenie. Determinuje on wielkość plików i ilość danych, które mogą być przesyłane na serwer. Transfer określa również wielkość ruchu, jaką generuje serwis internetowy.

       

      Tworzymy strony internetowe wyłącznie na bezpiecznych i wydajnych hostingach

       

      | 10. Czym jest to całe SEO i jak działają algorytmy Google?

      Zacznijmy od początku. Najpierw wyjaśnijmy sobie, jak działa Google – najpopularniejsza wyszukiwarka internetowa w Europie i Stanach Zjednoczonych. W Polsce Google odpowiada za 95% zapytań generowanych w sieci przez internautów. Warto wykorzystać ten potencjał do ekspozycji swojego biznesu na potencjalnych klientów, generowania zapytań biznesowych oraz zwiększania ruchu i sprzedaży za pośrednictwem strony internetowej.

      Jednak najpierw dowiedz się, w jaki sposób funkcjonuje wyszukiwarka. Dzięki tej wiedzy o wiele łatwiej będzie Ci świadomie stworzyć stronę internetową firmy i zlecić jej optymalizację SEO.

      Tego, jak DOKŁADNIE działa wyszukiwarka Google, nie wie nikt (no, może poza kluczowymi pracownikami giganta z Kalifornii). Co więcej, nie dość, że nie wiadomo, jak dokładnie działa wyszukiwarka, to jeszcze Google stale modyfikuje, aktualizuje i wprowadza nowe algorytmy, których zadaniem jest zapewnienie możliwie użytkownikom możliwie najlepszych doświadczeń z użytkowania wyszukiwarki.

      W takim środowisku niezwykle trudno spełnić nie do końca jasne wymagania wyszukiwarki dotyczące pozycjonowania witryn. Niemniej algorytmy wyszukiwarki to nic innego jak rozległy zbiór reguł, którymi kieruje się wyszukiwarka podczas doboru pozycji witryny w wynikach wyszukiwania wyświetlanych w ramach zapytania wprowadzonego przez użytkownika.

      Wyszukiwarka automatycznie dobiera pozycję podstron witryn, które biorą udział w swego rodzaju aukcji wyświetlania. Im witryna będzie lepiej zoptymalizowana według zasad i sposobu działania algorytmów, tym teoretycznie powinna osiągnąć wyższą pozycję w SERP wyszukiwarki (rankingu wyników wyszukiwania).

      Mimo stale zmieniających się algorytmów, główne założenie Google pozostaje takie samo – zapewnić użytkownikom dostęp do jak najbardziej trafnych oraz wiarygodnych informacji, jakie są dostępne w danej chwili. Oznacza to, że cała strona WWW – od struktury, przez użyte technologie, aż po treść – powinna być skoncentrowana na potrzebach i oczekiwaniach użytkownika. Tylko w ten sposób możliwe jest uzyskanie odpowiednio wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania.

       

      Pozycjonowanie stron internetowych

       

      | 11. Dlaczego należy pozycjonować strony internetowe?

      Co do zasady sposób działania wyszukiwarki jest prosty, a dostosowanie się do jej warunków nie powinno nastręczyć wielu problemów.

      Branża SEO (z ang. Search Engine Optimization) sprowadza się więc do działań mających znamiona tzw. inżynierii wstecznej. Pozycjonerzy starają się zrozumieć, jak działają rozbudowane i połączone ze sobą algorytmy wyszukiwarki na podstawie analizy działań i osiąganych przez nie rezultatów.

      Dzięki pozycjonowaniu stron internetowych możesz kolosalnie zwiększyć ich widoczność w sieci. Przemyślana strategia pozycjonowania strony internetowej zwiększy jej ekspozycję na potencjalnych klientów zainteresowanych oferowanymi przez Twoją firmę produktami lub usługami.

      Strony internetowe, które uzyskują wysokie pozycje w wyszukiwarce na konkretne, dokładnie wybrane frazy kluczowe, są w stanie skutecznie docierać do potencjalnych klientów znajdujących się na każdym etapie lejka sprzedażowego. Oznacza to, że właściwie wypozycjonowane strony internetowe mogą wyświetlać się w odpowiedzi na zapytania użytkowników, którzy dopiero szukają rozwiązania swojego problemu, jak i być podsuwane zmotywowanym do zakupu klientom, którzy wiedzą, jaki produkt lub usługę chcą nabyć.

      Dzięki pozycjonowaniu stron internetowych możliwe jest więc znaczące zwiększenie zasięgu prowadzonej działalności. To także pokrycie zapytań wpisywanych w wyszukiwarkę przez niemal całą grupę docelowych klientów o różnych poziomach świadomości swoich problemów oraz usług lub produktów, które je rozwiązują.

       

      | 12. Co wpływa na pozycje stron internetowych?

      Nawet najlepsze strony internetowe, które wykonane są zgodnie ze sztuką oraz aktualnymi webdeweloperskimi trendami, nie osiągną sukcesu biznesowego, jeśli nie będą odpowiednio wypozycjonowane.

      Jak wspomnieliśmy, algorytmy Google to rozbudowana machina składająca się z wielu zazębiających się i skomplikowanych reguł warunkujących ranking wyświetlanych użytkownikom wyników wyszukiwania. I choć zasady działania algorytmów nie są do końca znane, to jesteśmy w stanie określić najważniejsze czynniki, które wpływają na widoczność i pozycję stron internetowych w SERP wyszukiwarki.

      Wśród kluczowych czynników należy wymienić: responsywność strony i jej dostosowanie do wyświetlania na urządzeniach mobilnych, estetykę i skomplikowanie projektu graficznego, czas ładowania serwisu, a także jakość i stosunek treści do kodu witryny. Poza tym istotny jest również profil linków i odpowiednio zagnieżdżone dane strukturalne.

       

      Wypozycjonujemy Twoją stronę WWW!

       

      | Responsywność i mobile friendly

      Google od paru lat przykłada szczególną uwagę do tego, aby w pierwszej kolejności wyświetlać użytkownikom wyszukiwarki strony internetowe, które są dostosowane do wyświetlania na ekranach urządzeń mobilnych. Na podstawie tych rekomendacji powstało podejście Mobile First Design oraz Mobile First Index.

      Mobile First Design to podejście, które polega na tym, aby strony internetowe w pierwszej kolejności były projektowane na urządzenia mobilne, a dopiero później na urządzenia desktopowe. Dzięki temu realizacje stron internetowych pozostają w pełni zgodne ze smartfonami i tabletami. To przekłada się na zapewnienie użytkownikom mobilnym możliwie najwyższego poziomu responsywności i interakcyjności.

      Z kolei Mobile First Index to podejście wyszukiwarki do promowania stron internetowych, które prawidłowo wyświetlają się na urządzeniach mobilnych. Wyszukiwarka w ten sposób premiuje tego typu serwisy, jednocześnie zapewniając użytkownikom odpowiedniej jakości wyniki wyszukiwania, które są zwracane w odpowiedzi na ich zapytania wpisywane w wyszukiwarkę.

      Nasza agencja podczas tworzenia stron internetowych opiera się wyłącznie na nowych i aktualnych wytycznych dotyczących projektowania stron internetowych. Zadzwoń lub napisz do nas i uzyskaj wycenę projektu Twojej strony internetowej za darmo!

       

      rezponsywność stron internetowych

       

      Zobacz nasze dotychczasowe realizacje!

      | Projekt graficzny strony

      Istotnym czynnikiem rankingowym jest również projekt graficzny, jakim dysponują strony internetowe. Jak wspomnieliśmy wcześniej, ma on fundamentalny wpływ na User Experience oraz na liczbę i jakość konwersji. Niemniej projekt graficzny bezpośrednio wpływa również na tempo ładowania serwisu, a także ma istotny wpływ na skuteczność jego crawlowania przez roboty Google. Im łatwiej i im szybciej algorytmy Google zlustrują stronę internetową, tym witryna będzie w stanie szybciej się zaindeksować oraz uzyskać wyższe pozycje w rankingu wyników wyszukiwania.

      Z drugiej strony ociężały, nieintuicyjny i nazbyt skomplikowany projekt strony internetowej spowoduje, że serwis będzie niewygodny w obsłudze oraz trudniejszy w crawlowaniu, co bez wątpienia obniży zarówno UX, jak i pozycję strony w SERP wyszukiwarki.

      | Czas ładowania strony internetowej

      To, jak szybko ładują się strony internetowe, ma kluczowy wpływ na komfort użytkownika. Ponad połowa internautów zamyka serwisy internetowe, które ładują się dłużej niż 3 sekundy. Poza tym tempo ładowania zasobów stron WWW jest jednym z istotniejszych czynników rankingowych dla wyszukiwarki. Wynika to z głównych założeń Google, które sprowadzają się do chęci dostarczania użytkownikom jak najlepszych wrażeń z surfowania po sieci i korzystania z wyszukiwarki.

      Dlatego też przy tworzeniu strony internetowej konieczne jest dobranie takich technologii oraz zaprojektowanie takiego szablonu, aby strona internetowa ładowała się możliwie jak najszybciej.

       

       

      Omów z nami swój pomysł

      michal-ostrowski-kontakt

      Napisz do nas

         

         

        | Thin content i duplicate content

        Thin content to zjawisko, które polega na tym, że ilość treści jest zbyt mała w stosunku do ilości kodu strony. Innymi słowy: z thin contentem mamy do czynienia wtedy, gdy strony internetowe nie mają odpowiedniej ilości treści.

        Z kolei duplicate content to nic innego jak splagiatowanie materiałów z innych stron. Takie działanie prowadzi wprost do nałożenia filtra, który ograniczy widoczność strony.

        Mając na względzie ryzyko wystąpienia zarówno thin contentu, jak i duplicate contentu, rekomendujemy zainwestowanie w treść merytoryczną i wartościową dla użytkowników. Jeśli nie czujesz się na siłach, żeby stworzyć odpowiedniej jakości treści, nasza agencja Ci pomoże!

        Kompleksowo zrealizujemy dla Ciebie projekt witryny – od doboru domeny i hostingu, przez zaprojektowanie strony internetowej, nasycenie jej contentem (zapewniamy treść, filmy i grafiki), aż po późniejsze pozycjonowanie jej w Google!

         

         

        | 13. Jak pozycjonować stronę internetową?

        Jeżeli zastanawiasz się, czy warto zająć się pozycjonowaniem strony WWW we własnym zakresie, musisz mieć na względzie, że SEO to wymagające i czasochłonne zajęcie, którego efekty widoczne są dopiero po pewnym czasie.

        Poza tym pamiętaj, że konkurencja nie śpi. Inne firmy każdego dnia walczą o odpowiednio wysokie pozycje w konkurencyjnych i atrakcyjnych dla ich biznesów frazach kluczowych. Z tego też powodu samodzielne pozycjonowanie stron WWW może okazać się wyjątkowo karkołomnym zadaniem.

        Pierwszym krokiem, który należy wykonać przed rozpoczęciem jakichkolwiek działań marketingowych (w tym działań SEO), jest określenie specyfiki docelowej grupy odbiorców strony internetowej. Na tej podstawie należy wykonać analizę fraz kluczowych, stworzyć audyt search intent oraz dobrać odpowiednie kanały dotarcia do potencjalnych klientów.

        Jeszcze przed pozycjonowaniem serwisu konieczne jest wykonanie dokładnego audytu strony internetowej. Pozwoli on wskazać braki, błędy i niedociągnięcia w zaimplementowanych technologiach, treści czy danych strukturalnych witryny. Samo wskazanie i wdrożenie rekomendacji powstałych w ramach audytu pozwoli uzyskać Twojej stronie internetowej o wiele lepsze pozycje w wyszukiwaniach.

        Gdy pozycjonowanie on-site (wewnątrz strony internetowej) zostanie poprawnie zrealizowane, możesz zacząć pozycjonować witrynę off-site (działania na zewnątrz witryny). Zalicza się do nich m.in. publikację wysokiej jakości treści w ramach artykułów sponsorowanych, uzyskiwanie wartościowych odnośników, które będą linkowały do podstron Twojego serwisu czy też zainwestowanie w działania marketingowe realizowane w ramach influencer marketingu. Skoordynowanie wymienionych działań w ramach przemyślanej strategii SEO pozwoli Ci uzyskiwać coraz wyższe pozycje w wyszukiwaniach pożądanych fraz kluczowych.

         

         

        | 14. Dlaczego warto zlecić SEO strony internetowej specjalistom?

        Jeżeli nie masz ani eksperckiej wiedzy dotyczącej pozycjonowania, ani czasu, żeby się tym zająć, skorzystaj ze wsparcia naszych ekspertów! Zadzwoń lub napisz do nas, a zadbamy o wypozycjonowanie Twojej strony internetowej w Google!

        Dzięki oddaniu SEO w ręce specjalistów zyskujesz nie tylko ogromną oszczędność czasu wynikającą z zaplanowania i wdrażania założeń strategii pozycjonowania. Jednocześnie jesteś w stanie znacząco zoptymalizować koszty działań marketingowych i zminimalizować przepalany i niewłaściwie inwestowany budżet.

        Przekazanie zadania pozycjonowania strony internetowej w ręce ekspertów pozwoli Ci uzyskać dostęp do profesjonalnych narzędzi, dzięki którym pozycjonowanie będzie realizowane o wiele sprawniej, efektywniej i przy mniejszych nakładach finansowych.

        Istotny jest też fakt, że jeśli powierzysz SEO specjalistom, unikniesz kosztownych błędów i będziesz w stanie pozycjonować stronę internetową na bazie wieloletniego doświadczenia i wiedzy pozycjonerów.

        Zlecenie pozycjonowanie strony WWW specjalistom skutkuje również zapewnieniem sobie zdecydowanie większych szans na skuteczne wypozycjonowanie strony internetowej w pożądanych przez Ciebie frazach kluczowych.

         

        Tworzymy strony internetowe, które działają!

         

         

        | 15. Zapraszamy do współpracy. Uzyskaj niezobowiązującą wycenę!

        Chcesz skorzystać z audytu i optymalizacji strony internetowej? A może pragniesz zlecić kompleksowe stworzenie strony WWW dla swojej firmy? Szukasz wiarygodnego i solidnego partnera, który będzie realizował dla Ciebie kompleksowe działania marketingowe i zadba o to, aby Twoja oferta skutecznie docierała do potencjalnych klientów zainteresowanych Twoimi usługami lub produktami?

        | W takim razie skontaktuj się z nami!

        Skorzystaj z naszego interaktywnego kreatora zapytań, który pozwoli Ci oszacować cenę realizacji Twojego zapytania w dosłownie kilka minut! Jeśli nie do końca wiesz, czego potrzebujesz lub pragniesz złożyć błyskawiczne i niezobowiązujące zapytanie ofertowe, uzupełnij prosty formularz kontaktowy. Nasi specjaliści odpowiedzą na Twoje zapytanie tak szybko, jak jest to możliwe! Po zapoznaniu się z Twoimi potrzebami zaproponujemy Ci najkorzystniejsze rozwiązania, które dostosujemy do potrzeb Twoich i Twojego biznesu!

         

         

        Porozmawiajmy o Twoim pomyśle

        Napisz do nas

          Powiązane wpisy

          Masz pytanie zadzwoń lub napisz do nas

          Skontaktuj się z nami