Treści erotyczne w Google Ads

Treści erotyczne to dla Google często bardzo drażliwy temat. W końcu reklama jest skierowana do konkretnej grupy osób, a zarazem zabroniona dla całkiem szerokiego grona odbiorców. Poza tym konieczne jest to, abyś dostosował się do zmieniających się zasad. Dzięki temu masz szansę na spory sukces, a do tego skutecznie wypromujesz treści dla dorosłych.

Spis Treści

|Treści seksualne – jakie obowiązują kategorie?

Aktualizacja zasad Google Ads dotycząca treści erotycznych przyczyniła się do wielu zmian, obejmujących wiele branż. Jedną z najważniejszych jest rozróżnienie na dwie odrębne kategorie, służące do rozróżnienia produktów i usług. Poza tym poszczególne podgrupy mają wpływ na to, jakiej grupie użytkowników mogą być wyświetlane konkretne reklamy. Przede wszystkim znaczenie ma wiek odbiorcy, tematyka strony, filtry nałożone przez przeglądarki, a także zasady, obowiązujące w danym kraju. Dlatego koniecznie zapoznaj się z regulaminem Google Ads lub po prostu skorzystaj z informacji, udostępnionych przez specjalistów. Przekonaj się też, jakie kategorie wyszczególnił Google.

Znacznie ograniczone

Reklamy w Google Ads zaklasyfikowane jako znacznie ograniczone nie będą wyświetlane w niektórych krajach, sieciach i formatach. To właśnie w tym przypadku kluczowe znaczenie ma to, aby zwrócić uwagę na informacje opublikowane przez Google. Zastanawiasz się, jakie produkty i usługi są zaklasyfikowane do tej grupy? Z ograniczeniami muszą liczyć się reklamy, promujące całkowitą nagość oraz portale randkowe, które są nastawione na kontakty seksualne.

Częściowo ograniczone

W przypadku reklam Google Ads zaklasyfikowanych jako częściowo ograniczone znowu znaczenie ma wiek użytkowników i zasady, obowiązujące w danym kraju. Jednak w tym przypadku inaczej niż w poprzedniej kategorii istnieje szersza grupa produktów i usług, które zaliczanych do tego kręgu. Przede wszystkim do nowych zasad powinny dostosować treści promujące:

  • częściową nagość,
  • randki o charakterze seksualnym,
  • gadżety erotyczne,
  • zabiegi kosmetyczne dla dorosłych,
  • rozrywki, motywy lub elementy o charakterze seksualnym.

 

Omów z nami swój pomysł

michal-ostrowski-kontakt

Napisz do nas

     

    |Treści erotyczne w Google Ads – najważniejsze zasady

    W marcu 2021 roku nastąpiła aktualizacja zasad dotyczących kampanii w Google Ads, mających na celu promocję treści o charakterze erotycznym. Przede wszystkim ma to ochronić osoby niepełnoletnie przed nieodpowiednimi dla ich wieku stronami czy artykułami. Poza tym wprowadzono szereg zmian, a do tego wyszczególniono kolejne produkty i usługi, które zostały zaliczone do kategorii dla dorosłych. Musisz o tym wiedzieć już na etapie planowania kampanii, a dzięki temu dowiesz się, w jakim kraju odniesiesz sukces, ale też komu mogą wyświetlać się poszczególne reklamy. Dlatego poznaj szczegóły nowych zasad w Google Ads.

    Zmiana nazwy treści

    Przed wprowadzeniem zmian obowiązywała nazwa “treści erotyczne”. Jednak od marca 2021 roku, prowadząc kampanię w Google Ads, interesują Cię zasady podpisane jako “treści o charakterze seksualnym”.

    Szczegółowe kategorie

    Dotychczas istniały jedynie dwie kategorie, dotyczące treści erotycznych w Google Ads, czyli “dla dorosłych” oraz “nie dla całej rodziny”. Obowiązujący regulamin bardziej wyszczególnił poszczególne treści, dzięki czemu nie masz problemów z dopasowaniem swojej oferty do danej grupy. Poza tym nie jest konieczna samodzielna interpretacja przepisów, bo otrzymujesz dostęp do naprawdę konkretnych danych. Teraz istnieją następujące kategorie:

    • Nagość – dotyczy to zdjęć bądź obrazów, przedstawiające ludzi z odkrytymi intymnymi częściami ciała. Co ważne, do tej grupy zaliczane są również rozmyte i ocenzurowane fotografie.
    • Randki o charakterze seksualnym – do tej kategorii zaliczane są randki, które w jednoznaczny sposób sygnalizują kontakt seksualny.
    • Częściowa nagość – dotyczy to reklam ze zdjęciami i obrazkami, gdzie ludzie mają w ograniczony sposób odsłonięte intymne części ciała.
    • Produkty erotyczne – z ograniczeniem muszą liczyć się kampanie, promujące gadżety erotyczne i artykuły zwiększające doznania seksualne.
    • Rozrywka o charakterze seksualnym – odnosi się to do rozrywek online i offline nastawionych na doświadczenia seksualne np. gry komputerowe z podtekstem erotycznym.
    • Zabiegi kosmetyczne dla dorosłych – dla wielu osób jest to jedna z najbardziej kontrowersyjnych kategorii, ponieważ obejmuje treści promujące operacje plastyczne intymnych części ciała np. zabiegi powiększenia piersi.
    • Elementy i motywy o charakterze seksualnym – odnosi się to do strony, gdzie znajdują się obrazki, teksty, dźwięki lub filmy, które można interpretować jako takie z podtekstem seksualnym. Mogą to być m.in. dwuznaczne pozy lub pozycje.

    Zmiany tytułów, opisów i przykładów

    Kolejne zmiany dotyczą nazewnictwa poszczególnych kategorii. Najważniejsze jest jednak dodanie bardzo szczegółowych opisów i przykładów. Przy ich pomocy z łatwością dopasujesz poszczególne usługi czy artykuły, więc na pewno nie będziesz mieć problemów z przyporządkowaniem swojej oferty do konkretnej kategorii.

    |Kogo obejmują zasady Google?

    Tak naprawdę zmiany wprowadzone przez Google Ads obejmują całkiem sporą grupę firm Sprawdź, jakie strony szczególnie muszą zadbać o dostosowanie się do nowego regulaminu.

    Kluby ze striptizem

    Jedną z branż, wykorzystujących treści o charakterze seksualnym są kluby ze striptizem. W tym przypadku ograniczenia dotyczą przede wszystkim sposobu promocji, a także rodzaju wyświetlanych zdjęć. Jednak nie oznacza to, że reklama w takim przypadku jest niemożliwa. Po prostu musi być przygotowana w bardziej szczegółowy sposób, a do tego wymaga przemyślanej strategii działania.

    Gry komputerowe

    To właśnie popularność gier komputerowych nastawionych na kontakt seksualny w dużym stopniu przyczyniła się do wprowadzenia zmian w Google Ads. Przede wszystkim dotyczy do gier, polegających na odgrywaniu ról oraz tych z wyraźnym lub częściowym podtekstem seksualnym.

    Sklepy erotyczne

    Sprzedajesz gadżety erotyczne? Zatem spodziewaj się ograniczeń w tworzeniu reklamy w Google. Dotyczy to również sklepów, oferujących lubrykanty, afrodyzjaki, środki wspomagające potencję i bieliznę fetyszową. Zwróć uwagę na to, że zasady obejmują też producentów suplementów diety, sprzedających właśnie takie produkty.

    Gabinety medycyny estetycznej

    Bez wątpienia to właśnie gabinety medycyny estetycznej szczególnie dotkliwie odczuwają wprowadzenie przez Google nowych kategorii, a także ograniczenie reklam poszczególnych usług. Tym bardziej, gdy firma specjalizuje się w zabiegach kosmetycznych i operacjach kosmetycznych intymnych części ciała. Przede wszystkim odnosi się to do powiększania piersi, implantów pośladków, powiększenia penisa, laserowego odmłodzenia pochwy, a także prawidłowej pielęgnacji włosów łonowych.

    Serwisy randkowe

    Pamiętaj o tym, że nie wszystkie serwisy randkowe podlegają ograniczeniom wprowadzonym przez Google. Dotyczy to stron przeznaczonych dla dorosłych i nakierowanych na kontakty seksualne. Dodatkowo w serwisie znajdują się zdjęcia z bardzo wyraźnym podtekstem erotycznym. Do tego grona zaliczane są również witryny dla swingersów, platformy nastawione na krótkie romanse lub kontakty pozamałżeńskie, a także randki związane z fetyszami seksualnymi.

    |Dlaczego Google wprowadził ograniczenia w treściach dla dorosłych?

    Choć Google zaktualizował zasady promocji produktów i usług dla dorosłych, to nadal możesz skutecznie prowadzić kampanie Ads. Po prostu wymaga to większego zaangażowania, dopasowania do obowiązujących zasad, a także przygotowania odpowiednich banerów, haseł czy tekstów. W ten sposób zwiększysz ruch na stronie, a do tego zdobędziesz kolejnych klientów.

    Zastanawiasz się, dlaczego zatem Google wprowadził kolejne ograniczenia? Przede wszystkim ma to na celu ochronę najmłodszych, czyli osoby niepełnoletnie bądź takie, które nie chcą otrzymywać treści dla dorosłych. Poza tym aktualizacja regulaminu nie zakazuje reklamowania treści dla dorosłych. Po prostu mają wyświetlać się na ograniczonych zasadach, co jednak może mieć wpływ na kampanie prowadzone przez reklamodawców.

     

    Porozmawiajmy o Twoim pomyśle

    Napisz do nas

      Powiązane wpisy

      Masz pytanie zadzwoń lub napisz do nas

      Skontaktuj się z nami