Marketing miner – narzędzie dla specjalisty SEO (…i nie tylko)

Marketing Miner to stosunkowo nowe narzędzie, które daje nam wiele możliwości sprawdzenia działań SEO, ale także pomóc w prowadzeniu kampanii ppc. Jak inne narzędzia tego typu pozwala na analizę słów kluczowych (jednak dane nie są pobierane z Google Keyword Planner) i analizę widoczności. Marketingminer.com nie jest powiązany z wyszukiwarką Google, dlatego dane nie będą identyczne w Google Search Console czy Google Analytics. Narzędzie również sprawdzi się przy poszukiwaniu miejsc do link building’u. 

W tym artykule omówię najważniejsze, a także najciekawsze funkcje tego narzędzia.

Spis Treści

|Stałe monitorowanie projektu

W tej sekcji możemy monitorować słowa kluczowe, na jakie wyświetla się nasza witryna, czy pozycje na daną frazę oraz na ile słów kluczowych wyświetla się nasza strona. Ciekawe jest monitorowanie wzmianek o marce – coś co znamy z brand24. Możemy także monitorować słowa kluczowe ważne dla naszej firmy, czy wzmianki o konkurencji.

Sprawdzimy również widoczność naszej strony www – z rozróżnieniem na ruch organiczny i płatny oraz najlepsze podstrony, które generują najwięcej ruchu. 

Na głównym widoku projektu widzimy śledzenie pozycji strony, słowa kluczowe, których pozycja wzrosła, a które zanotowały spadek, wzmianki o firmie oraz backlinki utracone i nowe.

|Audyt SEO

Audyt SEO to pierwszy krok do stworzenia udanej strategii pozycjonowania. Pisaliśmy już o tym w naszych poprzednich artykułach. Podczas takiego audytu analizowana jest nie tylko optymalizacja strony pod SEO, ale także sprawdzana jest ona pod kątem technicznym. Jeżeli chcecie wykonać taki audyt w Marketing Miner, to wystarczy przesłać do narzędzia mapę strony, aby uzyskać informacje takie jak: prędkość ładowania strony, zindeksowane podstrony, backlinki, analiza contentu czy sprawdzenie uszkodzonych linków. Dane pobierają się do pliku Excel, który łatwo jest potem przeanalizować i poprawić wynikające z niego błędy. 

Marketing Miner świetnie sprawdzi się także do monitorowania działań konkurencji. 

Możecie wypróbować Marketing Miner z poziomu tego artykułu. Wystarczy, że wpiszecie domenę lub słowo kluczowe w okienko poniżej i naciśniecie przycisk „Analyze”, a zostaniecie przeniesieni do strony z wynikami Marketing Minera. Dla domeny na samej górze zobaczymy ruch i ilość słów kluczowych. Dla słów kluczowych możemy podejrzeć szacowany ruch i estymację kosztu CPC, gdyby reklamować się na daną frazę.

|Wyszukiwarka słów kluczowych

Po dodaniu słów kluczowych do monitorowania otrzymujemy informacje o liczbie wyszukiwań słów kluczowych, ich potencjalny koszt CPC (gdybyśmy chcieli reklamować się na daną frazę w Google Ads), sprawdzenie trendów, powiązane słowa kluczowe oraz ilość wyszukiwań. W zakładce „questions” znajdziemy słowa kluczowe, które mają formę pytań, co może stanowić podpowiedź do tytułu artykułu, jaki chcemy napisać. Na podobnej zasadzie działa answerthepublic. Możemy także zobaczyć, jak dla danego słowa kluczowego zmienia się trend popularności lub jakie nowe powiązane słowa kluczowe zaczynają pojawiać się w wyszukiwarce. Możemy pobrać też raport dla słów kluczowych nie tylko dla wyszukiwarki Google, ale także dla YouTube.

Omów z nami swój pomysł

michal-ostrowski-kontakt

Napisz do nas

    |Inne funkcje

    Marketing miner sprawdza także technologię wykorzystaną na stronie – możemy się więc dowiedzieć, jaki CMS został użyty na danej stronie bądź w danym sklepie internetowym. 

    Jeżeli tworzymy dużo treści i chcemy sprawdzić nie tylko ich oryginalność, ale także czy nikt ich od nas nie kopiuje to w MM mamy możliwość sprawdzenia plagiatu. Narzędzia sprawdza także, czy nie występuje kanibalizacja treści w obrębie naszego serwisu.

    Plan marketingowy

    Bardzo ciekawa funkcja, która działa na zasadzie checklisty. Możemy znaleźć tam zadania do wykonania, które pomogą nam w promocji i śledzeniu projektu. Zadania są podzielone na 5 sekcji: analiza i podpięcie danych źródłowych, wdrożenie i analiza słów kluczowych, optymalizacja on-site, optymalizacja off-site i pozycjonowanie lokalne. W każdej sekcji jest określona liczba zadań, a każde zadanie ma dodany opis wyjaśniający, dlaczego warto je zastosować. 

    Integracje

    Marketing miner daje nam możliwość integracji z Google Data Studio oraz daje dostęp do API, więc możemy je powiązać z innymi narzędziami. Jeżeli natomiast korzystamy z narzędzia Majestic lub Ahrefs możemy te konta połączyć w Marketing miner i zbiorczo pobierać dane.

    |Cennik

    W darmowym pakiecie otrzymujemy 1000 kredytów i 1 projekt, który pozwala na monitorowanie 3 słów kluczowych dziennie, lub 10 słów kluczowych tygodniowo. Możemy także sprawdzić liczbę wyszukiwań dla 330 słów lub 100 zapytań z wyszukiwarki Google i obserwować 1 konkurenta i 1 słowo kluczowe jako wzmiankę o naszej firmie. To wystarczy, by przetestować to narzędzie na własnej stronie internetowej.

    Najtańszy plan kosztuje 29 dolarów miesięcznie, gdzie mamy do wykorzystania 100 000 kredytów miesięcznie. Ten plan będzie dobry dla właścicieli stron internetowych lub blogerów. 

    1 000 000 kredytów kosztuje 59 dolarów miesięcznie i mamy tutaj już do dyspozycji 10 projektów – ten plan sprawdzi się małym agencjom SEO lub właścicielom firm, którzy mają więcej serwisów.

    W planie za 99 dolarów miesięcznie mamy do dyspozycji 2 000 000 kredytów i 20 projektów. Ten plan będzie dobry dla średnich agencji. Gdyby żaden plan nie był dla nas odpowiedni, jest możliwość dobrania indywidualnych parametrów.

    |Podsumowanie

    Narzędzie Marketing miner świetnie sprawdzi się specjalistom SEO czy SEM. Oprócz analizy danych mamy tutaj funkcjonalności podobne jak w brand24 czy answerthepublic i to w jednym narzędziu. Oprócz widoczności w wynikach organicznych i płatnych pojawiają się dane z wyników wyszukiwania zdjęć czy kampanii zakupowych.

    W sekcji raporty możemy masowo pobrać interesujące nas dane: dla konkretnych słów kluczowych, dla domeny bądź dla konkretnego adresu URL. Słowa kluczowe możemy wpisać ręcznie bądź wgrać z pliku CSV lub XML, lub zaciągnąć z Google Analytics, ewentualnie Google Search Console. Kredyty możemy wykorzystać do zebrania danych o ilości wyszukiwań, trudności słowa kluczowego, pozycji naszej strony na dane słowo kluczowe, sugestie fraz – zarówno dla kampanii SEO jak i ppc oraz możliwych miejsc do link building.

    Narzędzie mimo rozbudowanych funkcjonalności jest tańsze od tych konkurencyjnych i ma darmowy plan Mine, który nie jest wersją próbną, w tym można przetestować wszystkie narzędzia w nieograniczonym czasie, gdyż do jego użytku nie jest wymagane podanie danych karty kredytowej. Moim zdaniem to narzędzie, którym warto się zainteresować.

    Artykuł powstał we współpracy z Marketing Miner.

    Powiązane wpisy

    Masz pytanie zadzwoń lub napisz do nas

    Skontaktuj się z nami