Czym jest content marketing, czyli elementy, bez którego nie będziesz miał sprzedaży

Działania content marketingowe, marketing treści dla marki, marketing wirusowy

Content marketing, czyli element, bez którego nie będziesz miał sprzedaży… coraz bardziej

Oczywiście od tezy zawartej w tytule zapewne jest wiele wyjątków i jest dosyć mocna, ale w treści tego artykułu postaram się wskazać skąd takie założenie.

Spis Treści

Listen to “Content marketing – buduje zaufanie, autorytet (b2b) i… sprzedaje” on Spreaker.

Czym jest content marketing?

Content marketing to strategia marketingowa i biznesowa ukierunkowana na tworzenie i dystrybucji treści o charakterze przemyślanym, bardzo spójnym i wartościowym dla odbiorców. Forma, zawartość i sposób przekazywanych treści są ściśle uzależnione od preferencji grupy docelowej, ich działań i wartości. Ponieważ w ostatecznym rozrachunku Content Marketing ma za zadanie napędzać nowych klientów. I w tym materiale powiem Tobie jak ważny jest kontent marketing w generowaniu leadów sprzedażowych. A wiem, o czym mówię, bo sam miałem okazję bagatelizować jego znaczenie, bazując w promocji swojego biznesu, bazowałem głównie na świętym gralu digital marketingu, czyli SEO.

Omów z nami swój pomysł

michal-ostrowski-kontakt

Napisz do nas

    Po co Twojej firmie strategia content marketingowa?

    I tutaj nie będę Cię trzymał w niepewności i konkluzję przedstawię na początku.

    Marketing treści sprzedaje

    Pozytywny wpływ content marketingu na sprzedaż bierze się z tego, że większość procesów zakupowych rozpoczyna się od rozeznania w internecie. Ponad połowa klientów pozyskuje około 70% informacji o produkcie z sieci, zanim dojdzie do decyzji zakupu. Ponad 60% procesów zakupowych rozpoczyna się od reaserchu w sieci.

    Wynika to ze zmieniających się zachowań klientów szczególnie biznesowych. Tam tradycyjne formy, jak cold call i cold mail dotarcia przestają być tak skuteczne jak dotąd, chociaż ciągle w wielu branżach są podstawowym elementem komunikacji sprzedażowej.

    Jednakże większość klientów stara się ominąć kontakt z handlowcem do momentu, w którym będą wyedukowani.

    Ponadto content:

    • content buduje zaufanie i autorytet,
    • content podnosi widoczność w wynikach wyszukiwania,

    Ważne, aby o to zadbać, np. optymalizując pisane treści z narzędziem jak surfer SEO.

    Omów z nami swój pomysł

    michal-ostrowski-kontakt

    Napisz do nas

      Content to nie tylko treść pisana i masowa dystrybucja treści

      Blogi, posty w social media, e-maile, newslettery czy e-booki, to kilka przykładów tego, jak zapewne już teraz wykorzystujesz content w swoich działaniach. Jeśli jednak chcesz zabrać się za  bardziej wartościowy content marketing na wyższym poziomie, warto zwrócić uwagę na pewien istotny aspekt – content, to nie tylko treść pisana! Trzeba o tym pamiętać, ponieważ wszystkie inne formy również oddziałują na nasz sukces (lub jego brak).

      Co jeszcze możemy do tego zaliczyć?

      • Infografiki,
      • Audiobooki,
      • Wideo,
      • Podcasty,
      • Zdjęcia,
      • Prezentacje multimedialne,
      • GIFy.

      Jak wygląda uproszczony proces ZAKUPOWY

      Wiesz już czym jest i jak działa content marketing oraz co dzięki niemu zyskujesz, dlaczego zatem w tym odcinku poruszam temat procesu zakupowego, za chwilę sam szybko zrozumiesz.

      Na ten moment skupmy się na procesie w b2b…

      Pierwszy etap procesu zakupowego znajduje na ogół swoje źródło w problemie, klient zaczyna research od zapytań (słowa kluczowe) dziedzinowych do wyszukiwarki online, często nie wiedząc dokładnie jak nazwać profesjonalne problem, próbując określić go sobie znanymi słowami – trzeba o tym pamiętać przygotowując strategie contentowe. Tak, żeby dobierając tytuł kontentu trafił na niego również Klient używający niefachowego słownictwa.

      Na tym etapie potencjalny klient dopiero dowiaduje się o istnieniu Twojej firmy. Zapewne stało się tak w wyniku tego, że w Internecie w pewnym momencie trafił na Twoją stronę internetową.

      Dzięki wykorzystaniu w tym miejscu z np. darmowych porad lub pewnego rodzaju wprowadzenia do rozwiązania problemu potencjalny klient nabiera do Ciebie zaufania i może przejść do kolejnego etapu, jakim jest:

      środek lejka:

      W tym momencie dalej ma miejsce przeprowadzanie researchu, jednak potencjalny kupujący stawia krok dalej. Stara się on bardziej wyedukować i ustalić, czy Twój produkt lub usługa trafia w jego określone potrzeby.

      Trzeci etap:

      to skierowanie Klienta na kontent, treści produktowe, sprzedające, zakończone na ogół twardym CTA.

      Jak zatem widzisz, w zależności od etapu, na jakim znajdują się potencjalni klienci, będziesz musiał inwestować w inny typ contentu. Nie powinieneś pominąć żadnego, a treści muszą być ze sobą spójne.

      Niezależnie jednak od tego, jaki on będzie, pamiętaj o już przytoczonej zasadzie:

      Kontent musi być zawsze wartościowy dla Klienta

      Wady content marketingu

      • jeżeli chcesz wykonać go we własnym zakresie, wymaga bardzo dużego wysiłku, samodyscypliny lub
      • jest kosztowny

      Wartościowy kontent jest kosztowny, nie mam na myśli nieprzemyślanych podrygiwań w stylu, napisze nam artykuł koleżanka żony po polonistyce, bo wartość takich treści np. w branży przemysłowej nie tylko będzie wątpliwa, ale może zbudować w oczach odbiorcy takiej treści, niską jakość usług firmy, w której imieniu autor pisze i obraz ten zostanie z nim na długo – zapewniam.

      Badanie zrealizowane przez Zazzle Media wykazało, że:

      • 65% firm ma problem z tworzeniem angażującego contentu.
      • 60% firm nie jest w stanie regularnie tworzyć contentu.

      Pomimo tych trudności przywołane wcześniej badanie przeprowadzone przez Content Marketing Institute pokazuje, że 86% marketerów z branży B2C uważa, iż content marketing jest kluczowy dla ich strategii zdobywania klientów.

      PRO TIP

      Wykorzystuj ten sam content wiele razy

      Samodzielne tworzenie treści wymaga czasu, a zlecenie go firmie marketingowej na pewno wiąże się z kosztami. Błędem byłoby dlatego używanie danego contentu tylko raz.

      Istnieje na szczęście wiele sposobów, na jakie możesz ponownie wykorzystać już wcześniej stworzone materiały. Przekształć obecne artykuły w podcasty, aby można było ich wygodnie słuchać. Albo odwrotnie – edytuj transkrypcję podcastów tak, by przekształcić je w artykuły.

      Podsumowując niezależnie od tego czy sprzedajesz rzemieślnicze precle, czy też skomplikowany proces produkcji kontraktowej suplementów diety na reglamentowanym rynku. Z pomocą kontent marketingu możesz poprowadzić swojego potencjalnego klienta przez proces reaserchu, poprzez budowania zaufania do jakości produktu i usługi edukując go w tym zakresie do pożądanej przez Ciebie akcji, jaką może myć zakup bądź kontakt z reprezentantem handlowym, który dopnie transakcje.

      Zobacz także UI

      Porozmawiajmy o Twoim pomyśle

      Napisz do nas

        Powiązane wpisy

        Masz pytanie zadzwoń lub napisz do nas

        Skontaktuj się z nami