Promowanie firmy w visual social media

Noscript a SEO - czy warto wykorzystywać tagi noscript SOLV

Rozwijają się dynamicznie, zmieniają i wciąż powstają nowe. Media społecznościowe, bo o nich mowa, zaczynają odgrywać coraz większą rolę w promowaniu firm w internecie. I choć niewątpliwym liderem social media jest nadal Facebook, warto założyć profil także na innych.

Obecnie rośnie popularność visual social media. Wszystko dlatego, że ludzki mózg uwielbia obiekty wizualne. Na rynku prym wiodą Pinterest i Instagram.

| Czym się od siebie różnią?

Najistotniejszą różnicę stanowią nośniki. Instagram dostosowany jest do użytkowników, korzystających z wersji mobilnych stron np. na smartfonach, natomiast Pinterest lepiej sprawdza się wśród użytkowników komputerów. Instagram służy do dzielenia się osobistymi zdjęciami dokumentującymi wydarzenia z życia codziennego, które mają zwykle charakter spontaniczny. Pinterest to miejsce, w którym możemy umieścić pomysłowe i inspirujące fotografie, czyli takie, które inni będą chcieli przypiąć do swojej tablicy.

Różna jest również struktura demograficzna użytkowników. Pinterest to medium, z którego korzystają głównie kobiety, natomiast targetem Instagram’a są młodzi użytkownicy w wieku od 18-34 lat.

Kiedy decydujemy się na wykorzystanie fotografii, w budowaniu naszego wizerunku w sieci, warto zaistnieć na obu tych portalach. Każdy z nich wykorzystując w inny sposób.

| Pinterest

Możemy wykorzystać do inspirowania klientów, poprzez prezentowanie naszego produktu w jakimś konkretnym kontekście lub sytuacji. Zastosowanie produktu musimy pokazać w taki sposób, aby było impulsem do jego zakupu. Warto też wykorzystać to, co tworzą nasi najaktywniejsi fani np. zachęcając ich do publikacji zdjęć inspirowanych naszym produktem.

| Instagram

Jako miejsce, w którym przedstawimy naszą firmę jako zespół, który pracując, świetnie się bawi. Takie zdjęcia nie mogą być upozowane, mają raczej pokazywać pozytywne emocje i to, co dzieje się poza tym, co oficjalne.

Warto pamiętać, że działając w social media otrzymujemy natychmiastową informację zwrotną od naszych potencjalnych klientów. Nierzadko zawiera ona wskazówki – jakiego rodzaju treści są przez nich pożądane. Należy takżę używać tzw. hashtagów, bo to dobry sposób na powiązanie treści, pochodzących od różnych użytkowników. Dzięki temu wszyscy zainteresowani będą mogli do nas dotrzeć. Ale pamiętaj! Dodawaj tylko takie, które najlepiej pasują do publikowanej treści.

Porozmawiajmy o Twoim pomyśle

Napisz do nas

    Powiązane wpisy

    Masz pytanie zadzwoń lub napisz do nas

    Skontaktuj się z nami