Brak zaangażowania użytkowników – analiza

Noscript a SEO - czy warto wykorzystywać tagi noscript SOLV

Angażowanie użytkowników i zwiększenie sprzedaży oferowanych przez nas produktów – to nie lada wyzwanie. Niestety, nie wystarczy do tego jedynie zwiększenie ruchu na naszej stronie. Do tego celu przyda się m.in. takie narzędzie jak Google Analytics.

Aby analiza była poprawna, musimy dobrze określić nasze cele, a zależą one od branży, w której działamy. Ponadto powinniśmy uważać na współczynnik odrzuceń, który określa, ile osób znalazło się na naszej stronie, po czym od razu ją opuściło. Jednak należy go badać w kontekście poszczególnych źródeł ruchu. Powodów odrzuceń może być wiele: mało ciekawa treść, fatalna nawigacja lub zbyt długie wczytywanie się strony.

Inną ważną kwestią, którą powinniśmy rozważyć, są słowa kluczowe, które prowadzą do naszej witryny. Do analizy tych fraz, warto wykorzystać Google dla webmasterów. W zakładce o nazwie Ruch związany z wyszukiwaniem możemy sprawdzić, jak zmienia się liczba wyświetleń i kliknięć dla naszych fraz oraz które z nich odnotowały najmniejszy spadek.

Czasem zdarza się, że wpółczynnik odrzuceń i słowa kluczowe są prawidłowe, a mimo to użytkownicy uciekają z naszej strony. Wówczas konieczna jest analiza drogi, jaką internauta musi pokonać ,w celu uzyskania informacji z naszej strony. Jeśli jest ona zbyt długa i trudna trudno oczekiwać, że podejmie akcję założoną w naszym celu.

Porozmawiajmy o Twoim pomyśle

Napisz do nas

    Powiązane wpisy

    Masz pytanie zadzwoń lub napisz do nas

    Skontaktuj się z nami