Narzędzia SEO do optymalizacji strony, które musisz poznać

Narzędzia SEO do optymalizacji strony, które musisz poznać

18 narzędzi SEO do optymalizacji strony

Optymalizacja strony to dziś konieczność, jeśli chcesz piąć się w górę wyników wyszukiwania. Przy czym wiąże się też z potrzebą dobrania odpowiednich słów kluczowych, dopasowaniem tekstów i zdjęć pod SEO, przeprowadzeniem audytu bądź testu związanego z czasem ładowania się witryny. Na szczęście w tym wszystkim mogą pomóc dostępne narzędzia SEO.

Narzędzia SEO do szukania słów kluczowych

Prawidłowo dobrane frazy kluczowe to sekret każdej skutecznej optymalizacji. Jednak zarówno w wymyślaniu, jak i analizowaniu słów kluczowych przydadzą się pewne narzędzia. Oto kilka najpopularniejszych rozwiązań:

PLANER SŁÓW KLUCZOWYCH

Pierwsze narzędzie to całkowity must have nie tylko specjalistów od SEO, content marketingu, copywriterów, ale też osób prowadzących własną stronę internetową lub sklep online. Planer Słów Kluczowych jest narzędziem Google i jego głównym zadaniem jest zaplanowanie kampanii reklamowej Google Ads. Jednak przy okazji posiada rozbudowaną bazę słów kluczowych wraz z danymi na temat ich konkurencyjności i liczby wyszukań. W dodatku, gdy nie będziesz mieć pomysłu na nowe frazy, to zawsze możesz uzyskać przydatne propozycje. Każdy, kto chce uzyskać pełny dostęp do danych, musi jednak rozpocząć kampanię reklamową.

UBERSUGGEST

Jeśli szukasz darmowego narzędzia SEO do szukania słów kluczowych, to Ubersuggest będzie strzałem w dziesiątkę. Uzyskasz dane w postaci liczby wyświetleń, klikalności lub nawet sezonowości. Zresztą dostępnych opcji jest znacznie więcej, w tym m.in. możliwość sprawdzenia, na jakie główne słowa kluczowe pozycjonuje się konkurencja.

GOOGLE TRENDS

Głównym zadaniem Google Trends jest poznanie tematów, które aktualnie wzbudzają w społeczeństwie największe emocje, a następnie wykorzystanie tej wiedzy w trakcie kampanii marketingowej. Jednak oprócz tego możesz poznać, np. słowa kluczowe, które są popularne w określonej części roku. Sezonowość fraz kluczowych można wykorzystać, choćby przy tworzeniu artykułów na blogu firmowym, aby dowiedzieć się z wyprzedzeniem, o czym i kiedy szczególnie opłaca się pisać.
Poznaj inny nasz artykuł o tym, jak znaleźć skuteczne słowa kluczowe: https://solv.pl/jak-znalezc-skuteczne-slowa-kluczowe-dzieki-ktorym-wyprzedzisz-konkurencje/, bo tam też zawarliśmy szczegółowe informacje o ich rodzajach i innych przydatnych narzędziach.

audyt SEO - narzędzia

Narzędzia do audytu SEO

Każdy specjalista SEO nie rozpocznie optymalizacji strony bez wykonania dokładnego audytu. Oczywiście większe znaczenie ma to w przypadku stron już działających od pewnego czasu. Wcześniej już pisaliśmy, czym jest audyt SEO, więc zanim zaczniesz czytać dalszą część tego artykułu, koniecznie nadrób zaległości. Dogłębne sprawdzenie, co należy zmienić na stronie to jedyne rozwiązanie, aby ją udoskonalić. Wtedy możesz skorzystać z usług profesjonalisty, który przygotuje dla Ciebie szczegółowy raport lub też zrobić audyt samodzielnie. Jeśli chcesz na początku postawić na własne umiejętności, to koniecznie poznaj kilka narzędzi, które znacznie skrócą Twoją pracę.

SEOPTIMER

Dzięki temu narzędziu będziesz mógł szybko wykonać prosty audyt strony głównej. Dowiesz się, czy SEO zostało poprawnie wdrożone, czy strona jest przystosowana do potrzeb użytkowników lub też, jak prezentuje się w Social Mediach. Inną przydatną wskazówką będzie ukazanie poziomu bezpieczeństwa witryny i na podstawie tych danych będziesz mógł wdrożyć ulepszenia, aby zabezpieczenia były jeszcze lepiej dopasowane i spełniały swoje zadania.

WooRank

Alternatywnym narzędziem jest WooRank, pozwalający dokonać analizy najważniejszych aspektów na stronie www. Audyt online odnosi się w tym przypadku zarówno do wyświetlania witryny na urządzeniach mobilnych, zastosowania zasad SEO, jak i praktyczności samej witryny. Przekonasz się też, co należy zmienić na stronie i czy obecna sytuacja jest optymalna.

optymalizacja treści - narzędzia SEO

Narzędzia SEO do optymalizacji treści

Treść to ważny element, który powinien znaleźć się na każdej stronie internetowej. Dziś wyszukiwarka Google zwraca uwagę na to, aby teksty znajdujące się w obrębie witryny były zoptymalizowane pod SEO, ale też użyteczne dla użytkowników. Dlatego trzeba znaleźć złoty środek na połączenie tych dwóch kwestii. Poznaj potrzeby, wątpliwości i problemy Twojej grupy docelowej, dopasuj do niej język i styl, a na pewno użytkownicy będą chętniej czytać to, co piszesz. Oto narzędzia, które pomogą Ci w optymalizacji treści pod względem SEO:

COPYSCAPE

Copyscape to najpopularniejsze narzędzie SEO pozwalające dowiedzieć się, czy treść została zduplikowana. Po wklejeniu linku rozpoczyna się dogłębna analiza, która przy okazji porównuje teksty z tymi, które umieszczane są na innych witrynach. Dlatego możesz także skontrolować, czy ktoś z Twojej konkurencji skopiował Twój tekst na swoją stronę i wtedy odpowiednio zareagować.

SEO REVIEW TOOLS

Jeśli zależy ci szczególnie na tym, aby narzędzie SEO pomogło wyłapać duplikację wewnętrzną, to warto skorzystać właśnie z tego rozwiązania. Korzystanie z niego jest bezpłatne, ale wymaga rejestracji. W razie potrzeby jest w stanie działać na podobnych zasadach jak Copyscape.

SITELINER

To darmowe narzędzie SEO dzięki, któremu dowiesz się, czy treść zamieszczona na stronie jest unikalna. Sprawdzisz także, które słowa zostały zbyt wiele razy powielone. Jeśli raport wskaże duplikację, to będziesz musiał jak najszybciej zareagować i napisać nowy tekst, aby Google nie nałożyło kary na twoją stronę.

LIVE KEYWORDS ANALISIS

Oprócz doboru słów kluczowych i doprowadzaniu do tego, by teksty były unikalne, trzeba zadbać też o prawidłowe zagęszczenie fraz kluczowych. Dziś duży nacisk kładzie się na naturalność, a zbyt duże zagęszczenie może być negatywnie odbierane przez Google. Oczywiście wszystko zależy od branży, długości tekstu bądź konkurencji. Warto jednak i tak wkleić tekst i wpisać słowa kluczowe, aby Live Keywords Analisis ukazał, ile wynosi ich procentowe zagęszczenie całym tekście.

SURFER SEO

Zawsze przed napisaniem tekstu na stronę należy dokładnie zastanowić się, jaki cel powinien spełnić, ile mieć znaków itd. Ze względu na to, że nie żyjesz w próżni, a zamiast tego masz zapewne do czynienia z ogromną konkurencją, to możesz zaoszczędzić swój czas i zamiast analizować każdy tekst konkurencji z czołówki wyników wyszukiwania odrębnie, możesz po prostu skorzystać z płatnego narzędzia SEO — Surfer SEO. W ciągu kilku sekund zyskasz wiedzę na temat tego, jak zwiększyć szansę swojego tekstu w walce o wysokie pozycję i szybsze dostanie się na szczyt wyników wyszukiwania. To narzędzie to skarbnica informacji dla każdego specjalisty od content marketingu i, co ciekawe, zostało wymyślone przez Polaków.

narzędzia do optymalizacji grafik

4 narzędzia do optymalizacji grafik

Optymalizacja nie może zostać uznana za zakończoną, jeśli nie dostosuje się odpowiednio grafik. W tym celu konieczne jest zwrócenie uwagi na rozmiary zdjęć, ich tytuły i opisy alternatywne. Oczywiście i w tym mogą pomóc pewne narzędzia SEO. Warto zdawać sobie sprawę, że wiele CMS-ów, takich jak choćby WordPress posiadają wtyczki, dzięki którym zmiana nazwy zdjęcia i dodanie opisu staje się jeszcze szybsze i łatwiejsze. Przydatna będzie też instrukcja, jak zoptymalizować grafiki na stronie internetowej, aby mieć pewność, że postępuje się zgodnie z Image SEO.

ZMNIEJSZACZ

Jeśli zależy ci na tym, by zmienić rozmiar grafik, które zostały zapisane w formacie JPG, PNG bądź BMP, to możesz skorzystać ze Zmniejszacza. Jak sama nazwa wskazuje, możesz dopasować rozmiar zdjęć do aktualnych potrzeb. Do dyspozycji jest możliwość skorzystania z najpopularniejszych rozmiarów, zmniejszania procentowego czy dokonania zmiany według ustawień niestandardowych. Poza tym narzędzie daje jeszcze więcej funkcjonalności, takich jak obrót zdjęcia, zmiana jakości, dodanie efektów bądź znaku wodnego. W dodatku jednocześnie można dodać nawet 30 zdjęć.

PNGOptimizer

Gdy potrzebujesz dokonać kompresji plików o formacie PNG, to PNGOptimizer będzie dobrą opcją. Sporą zaletą jest to, że pliki, które tam wgrasz, nie stracą na jakości. W dodatku obsługa jest prosta i całkowicie darmowa.

IMAGE OPTIMIZER

Częściowo połączeniem obu wyżej omawianych narzędzi jest Image Optimizer. Jego atutem jest to, że odpowiada zarówno za zmianę wymiarów, jak i wielkości grafiki. W dodatku na raz można wgrać większą liczbę plików różnego formatu i dopasować je do własnych potrzeb.

Phoenix Media Rename

Tym razem proponujemy wtyczkę przeznaczoną do WordPress’a, która pomaga w optymalizacji grafik. Częstym błędem jest to, że grafiki posiadają nazwy, które nie są seo friendly, np. nie zawierają słów kluczowych, a zamiast tego ciąg liter i cyfr. Dlatego wtyczka Phoenix Media Rename pozwala szybko zmienić nazwę wgranego już wcześniej pliku bez konieczności usuwania go i wgrywania ponownie.

badanie szybkości ładowania się witryny

Narzędzia do badania szybkości ładowania się witryny

Szybkość ładowania się strony to jeden z najważniejszych czynników wpływających na sposób, w jaki postrzegana jest Twoja strona w Google. Dlatego koniecznie trzeba zadbać o to, aby witryna zawsze ładowała się błyskawicznie, a użytkownicy nie musieli czekać lub opuszczać strony z poczuciem straty czasu. Koniecznie zapoznaj się z naszym artykułem na temat tego, jak skrócić czas ładowania strony internetowej. Jednak wcześniej koniecznie wypróbuj kilka narzędzi, żeby zrozumieć, jak szybko ładuje się Twoja witryna.

PageSpeed Insights

To narzędzie Google do analizy szybkości strony. Wystarczy wkleić link strony i nacisnąć przycisk Analizuj. Po kilku sekundach otrzymasz niezwykle przydatny raport. Narzędzie przyznaje punkty w skali od 0 do 100 oraz wskazuje, co należy poprawić. Do tego można dowiedzieć się, jak szybko ładuje się strona na urządzeniach mobilnych oraz na komputerach. Narzędzie jest dostępne w języku polskim.

GTMetrix

Innym narzędziem pozwalającym na sprawdzenie czasu ładowania się strony jest GTMetrix. Jest ono dostępne w języku angielskim. Obsługa narzędzia jest taka sama jak wcześniej opisywanego. Po ok. minucie uzyskasz raport, w którym zawarte są m.in. współczynnik ładowania się strony, całkowity rozmiar strony, czas, po którym strona się otwarła i oceny różnych istotnych aspektów, wpływających na ładowanie się witryny.

PINGDOM

Ostatnim chętnie wybieranym narzędziem do sprawdzania czasu ładowania się witryny jest Pingdom. W sposób całkowicie intuicyjnie zyskasz informację na temat tego, które pliki wczytują się najdłużej oraz co należy poprawić.

optymalizacja strony zgodnie z mobile SEOSprawdź, czy jesteś mobile friendly

Jak już jakiś czas temu podkreśliliśmy, optymalizacja strony zgodnie z mobile SEO wymaga podjęcia konkretnych czynności. Jednak warto je wykonać, gdyż dziś coraz więcej osób robi zakupy online oraz szuka za pomocą smartfonów fachowców, którzy wykonają dla nich określone usługi. Jeśli nie jesteś pewien, czy Twoja strona jest mobile friendly, to koniecznie wklej jej link na stronę internetową – https://search.google.com/test/mobile-friendly.

Narzędzia SEO do optymalizacji witryny — podsumowanie

Optymalizacja wiąże się z koniecznością sprawdzenia wielu aspektów. Jednak, gdy chcesz podjąć się tego zadania osobiście, to dobrym rozwiązaniem będzie skorzystanie z pomocy wskazanych przez nas narzędzi SEO. Wybierz kilka dla siebie i zaprzyjaźnij się z nimi, a proces optymalizacji stanie się szybszy, znacznie przyjemniejszy i co najważniejsze skuteczniejszy.

Masz pytanie zadzwoń lub napisz do nas

Kontakt SOLV agencja interaktywna
KREATOR
Interaktywny kreator zapytania to najlepsza droga
do przygotowania kompleksowej oferty.
Czas wypełniania 1-3 minuty.
BEZPŁATNA WYCENA
PROSTY FORMULARZ
Nie masz za dużo czasu i zależy Tobie na
szybkim kontakcie z naszej strony,
ta droga jest dla Ciebie.
Czas wypełniania do 0,5 min.
BEZPŁATNA WYCENA

kontakt6

FORMULARZ KONTAKTOWY
  • Imię*
    0
  • Adres e-mail*
    1
  • Numer telefonu*
    2
  • Jeżeli nie chcesz podawać numeru telefonu, napisz do nas bezpośrednio na adres mailowy [email protected]
    3
  • Usługi*
    Strona internetowa
    Sklep internetowy
    Pozcyjonowanie
    Marketing Internetowy
    Google Kampania AdWords SOLV
    Inne
    4
  • Treść wiadomości*Informacje dodatkowe
    5
  • 6
  • Przepiszlitery
    7
  • 8
  • 9