Jak znaleźć skuteczne słowa kluczowe, dzięki którym wyprzedzisz konkurencję?

Nie od dziś wiadomo, że działania SEO są kluczem do sukcesu w Internecie. Tajną bronią w walce o klientów jest dobranie przemyślanych słów kluczowych. Dlatego dziś poznasz metody i zasady, pozwalające wybierać najkorzystniejsze słowa kluczowe, dzięki którym wygrasz z konkurencją.

Wszyscy zdążyliśmy przyzwyczaić się do tego, że wyszukiwarka na dobre zastąpiła nam encyklopedie, a często nawet szkolne podręczniki. Jednak musisz zauważyć, że współcześnie Google stało się także galerią handlową, w której poszukujemy sklepu, gdzie kupimy płaszcz, telefon lub choćby kilkudniową wycieczkę do Barcelony. Dlatego nic dziwnego, że każdy właściciel sklepu internetowego, czy po prostu przedsiębiorstwa chce znaleźć sobie dogodne miejsce w tej galerii, gdzie zwróci uwagę klientów. Wyszukiwarka Google jest bezwzględna — tutaj liczą się tylko najlepsi. Większość użytkowników wybiera jedynie pierwsze 3 pozycje w wyszukiwarce. Jak można się domyślić, rywalizacja jest zazwyczaj ogromna. Jak zatem wyprzedzić konkurencję i stać się numerem 1? Odpowiedz jest jedna – trafnie wybierając słowa kluczowe.

Spis Treści

| Czym są słowa kluczowe?

To, co użytkownik wpisze do wyszukiwarki Google może zdecydować o sukcesie twojego biznesu. Dlatego tak ważne jest to, aby szukając produktów związanych z profilem twojej działalności, zawsze dotarł właśnie do twojego sklepu czy też strony internetowej. W pozycjonowaniu słowa wpisywane przez użytkowników w wyszukiwarce nazywane są słowami lub frazami kluczowymi. Przewidując co będą wpisywać użytkownicy, będziesz mógł wyjść im naprzeciw i wykorzystać te słowa kluczowe w swoich artykułach na blogu, podstronach, opisach produktów, czy też opisach kategorii. Między innymi właśnie w ten sposób następnym razem znajdziesz się na pierwszej pozycji w wyszukiwarce. Klient trafi do twojego sklepu, zrobi zakupy, a ty wygrasz z konkurencją, która być może oferowała niższą cenę, ale przegrała walkę o nabywcę, bo była niżej w wyszukiwarce.
Możesz nam wierzyć, ta lawina korzyści jest jak najbardziej możliwa, wystarczy, że zaprzyjaźnisz się ze słowami kluczowymi.

| Typy słów kluczowych

Zanim jednak zaczniesz wybierać słowa kluczowe, koniecznie musisz poznać następujące ich typy, które są wykorzystywane w pozycjonowaniu:

Ogólne

Zazwyczaj składają się z jednego lub dwóch słów. Obecnie są coraz rzadziej używane, gdyż nie są w stanie sprecyzować naszych potrzeb. Konkurowanie w wyszukiwarce przy użyciu takich słów kluczowych jest bardzo trudne, ponieważ wiążą się z olbrzymią konkurencją.
Przykłady — kurtka, łóżko jednoosobowe, czy też garnki.

Brandowe

Te słowa kluczowe wiążą się z jakąś marką, czy też firmą. Użytkownicy, którzy wpisują takie frazy kluczowe do wyszukiwarki doskonale wiedza już czego szukają. Powodem wyszukiwania fraz branżowych może być nieznajomość adresu strony internetowej lub szukanie produktu konkretnej firmy. Zazwyczaj w takich sytuacjach nasza firma widnieje na pierwszym miejscu w wyszukiwarce. Jeśli tak nie jest, to bardzo ważne będzie zadbanie o wypozycjonowanie strony tak, aby to osiągnąć.
Przykłady — buty Nike, solv.pl.

Długi ogon (ang. long tail)

Używając tych słów możemy znacznie szybciej i skuteczniej pojawić się w top3 wyszukiwań. Frazy tego typu są precyzyjne i dzięki temu wiążą się z mniejszą konkurencją. Użytkownik, który wpisuje takie słowo kluczowe do wyszukiwarki dokładnie wie czego chce. Naszym zadaniem jest jedynie wskazać mu, gdzie powinien dokonać zakupu.
Przykłady — botki skórzane czerwone damskie, weekendowa wycieczka dla dwóch osób do Barcelony.

Regionalne

To słowa, które zawierają nazwę miejscowości, regionu, województwa, czy nawet kraju. W tym przypadku skonfrontujesz się ze znacznie mniejszą konkurencyjnością, jednak siłą rzeczy zasięg pozycjonowania na takie frazy kluczowe również będzie mniejszy.

| 4 darmowe narzędzia, dzięki którym znajdziesz skuteczne słowa kluczowe

Wybieranie słów kluczowych to nie wróżenie z fusów, a po prostu dogłębna analiza oraz znajomość własnej branży. Na szczęście z pomocą przychodzi kilka bardzo przydatnych i przede wszystkim darmowych narzędzi, dzięki którym dobierzesz najlepsze słowa kluczowe

Planer Słów Kluczowych

To najpopularniejsze narzędzie od Google, które pomoże ci w wymyśleniu i przeanalizowaniu fraz kluczowych. Dostęp do tego narzędzia jest możliwy po założeniu konta Google Ads. Musisz wiedzieć, że głównym zadaniem Planera jest zaplanowanie kampanii reklamowej, jednak ma też znacznie więcej zastosować. Doskonale sprawdzi się także przy szukaniu słów kluczowych do artykułów, które pozwolą pozycjonować twoją stronę. Po wpisaniu jakiejś frazy kluczowej uzyskamy cenne informacje związane z konkurencyjnością słowa, średnią ilością wyszukiwań oraz stawkę, jaką trzeba by było zapłacić, wdrażając w życie kampanie reklamową. Doskonałą wskazówką będą również propozycje sugerowane przez Planer Słów Kluczowych.

Keywordtool.io

Alternatywą dla Planera jest Keywordtool.io, z którego można korzystać bez konieczności zakładania dodatkowych kont i konfiguracji. Wpisując słowo kluczowe, możesz uzyskać ciekawe propozycje kolejnych fraz kluczowych. Niestety w darmowej wersji nie mamy dostępu do danych statystycznych.

Answerthepublic

Kolejnym darmowym narzędziem jest Answerthepublic.com, które wyświetla propozycje słów kluczowych w postaci grafów. To istna kopalnia inspiracji. Frazy kluczowe można tutaj pobrać i połączyć z Planerem Słów Kluczowych lub innym narzędziem, aby uzyskać jeszcze więcej propozycji, lub zapisać zdjęcie grafu.

Google Trends

To narzędzie również oferuje nam wujek Google i to nie bez powodu. Google Trend pozwoli sprawdzić, jakie hasła i kiedy są wyszukiwane przez użytkowników. Pozwala też odkrywać nowe, dzięki sprawdzeniu najpopularniejszych fraz, czy przeszukiwaniu kategorii. Każdy, kto prowadzi bloga prywatnego lub firmowego, koniecznie powinien zaprzyjaźnić się z tym narzędziem.

Omów z nami swój pomysł

michal-ostrowski-kontakt

Napisz do nas

    | Narzędzia propozycji słów kluczowych

    Senuto

    To znakomite urządzenie, dzięki któremu możemy dowiedzieć się m.in. na jakie słowa kluczowe pozycjonuje się nasza konkurencja. Inną ciekawą funkcją jest także możliwość sprawdzenia widoczności w top3.

    Semstorm

    Bardzo podobne narzędzie do Senuto, jednak może posiadać odrobinę inne dane. Najlepiej porównać informacje w obu narzędziach. Na początku wystarczy wykupienie dostępu do jednego z tych narzędzi, aby móc zbadać zgromadzone słowa kluczowe z darmowych narzędzi.

    Jak dobrać słowa kluczowe? Praktyczny poradnik

    Skoro posiadasz już wiedzę teoretyczną na temat słów kluczowych, ich typów oraz narzędzi, możesz zacząć działać.

    1.Napisz, czym zajmuje się twoja firma

    Na samym początku wypisz wszystkie produkty lub usługi, które świadczy twoje firma. W ten sposób ustalisz ogólne frazy kluczowe, które za moment będziesz uzupełniać. Jak zdążyłeś się dowiedzieć, przy działaniach regionalnych koniecznie skorzystaj z fraz lokalnych, czyli po prostu dopisz nazwę miasta, czy też regionu do listy świadczonych usług lub sprzedawanych produktów.

    2. Zacznij używać narzędzia

    Gdy masz już ogólne słowa kluczowe, możesz zacząć sprawdzać ich konkurencyjność i klikalność. Kiedy okaże się, że konkurencja jest zbyt duża, to warto dodać kolejne szczegóły do zapisanych nazw produktów. W tym momencie powinieneś zacząć wykorzystywać wcześniej omawiane narzędzia do analizy słów kluczowych. Przeanalizuj ilość wyświetleń oraz klikalność słów kluczowych, oraz sprawdź, jakie frazy kluczowe i z jakim efektem używane są przez twoją konkurencję.

    3. Szukaj jeszcze więcej inspiracji

    Dobrym rozwiązaniem będzie znalezienie jeszcze większej ilości słów kluczowych. Inspiracją mogą stać się podpowiedzi od Google, które widoczne są na końcu strony wyszukiwania lub te, które pojawiają się w trakcie wpisywania ogólnej frazy kluczowej. Propozycje tych haseł to w rzeczywistości słowa kluczowe, które najczęściej były wpisywane przez użytkowników, co będzie stanowić dla ciebie znakomitą wskazówkę.

    4. Analizuj słowa kluczowe pod pryzmatem konkurencyjności

    W trakcie doboru słów kluczowych bardzo ważna jest kwestia konkurencyjności. Ten czynnik wpływa zarówno na koszt, który trzeba będzie zapłacić za wypozycjonowanie strony, jak i na czas, kiedy zobaczymy realne efekty. Aby ocenić konkurencyjność wybranego słowa kluczowego, trzeba wziąć pod uwagę:

    • Branżę — nie da się ukryć, że im wyższe zyski osiąga dana branża, tym konkurencyjność słów kluczowych jest wyższa. Obecnie do najbardziej zyskownych branż zaliczamy bankowość, a także ubezpieczenia.

    • Ilość konkurencji — w zależności od tego, im więcej jest stron, czy też konkretnie firm o danej tematyce, tym trudniej będzie wyprzedzić konkurencję w wynikach wyszukiwania. Nie oznacza to, że jest to niemożliwe, po prostu będzie trwało znacznie dłużej i więcej kosztowało.

    • Optymalizację pod kątem SEO stron internetowych konkurencji — z roku na rok wzrasta świadomość właścicieli stron i sklepów internetowych, jak ważna jest optymalizacja ich stron zgodnie z SEO, przez to też wyprzedzenie pod tym względem konkurencji jest coraz trudniejsze.

    • Jakość i ilość linków, które prowadzą do stron internetowych konkurencji — bardzo ważne jest to, aby jak najwięcej jakościowych linków było powiązanych z naszą witryną. Działa to też niestety w drugą stronę, gdyż im więcej takich linków będzie prowadzić do stron konkurencji, tym trudniej będzie walczyć z nimi o pozycję w wynikach wyszukiwania.

    | Czego nie robić podczas wybierania słów kluczowych?

    Nie przesadzaj z ilością

    Teoretycznie nie ma żadnych ograniczeń związanych z ilością słów kluczowych. Jednak praktyka wygląda już zupełnie inaczej, zazwyczaj zaleca się, aby na każdej podstronie nie było więcej, niż 9-10 słów kluczowych. Pamiętaj, że im więcej słów kluczowych weźmiesz pod uwagę, tym zmniejszy się ich waga, co z kolei sprawi, że nie osiągniesz pożądanego przez siebie efektu.

    Złe słowa kluczowe

    Najważniejszą zasadą jest wybieranie zawsze najtrafniejszych słów kluczowych. Tylko w taki sposób przyciągniesz tych czytelników, którzy naprawdę będą zainteresowani twoimi produktami i usługami. Niski współczynnik konwersji to nadal bardzo częsty problem u początkujących, którym wydaje się, że najważniejsze jest dotarcie do jak największej ilości osób, zamiast do wąskiej grupy klientów.

    Brak hierarchii słów kluczowych

    Wybierając dużą ilość słów kluczowych musisz zadać sobie pytanie, które z nich są najważniejsze dla twojej firmy. W przeciwnym razie może okazać się, że zrezygnujesz z fraz, które są bliższe profilowi twojej firmy. Pamiętaj, że do wyboru masz również możliwość wybrania profesjonalnej agencji, która przeprowadzi audyt i wykona zadania za Ciebie!

    Zobacz także UI

    Porozmawiajmy o Twoim pomyśle

    Napisz do nas

      Powiązane wpisy

      Masz pytanie zadzwoń lub napisz do nas

      Skontaktuj się z nami