fbpx

Mity o Magento – 9 najczęściej powtarzanych

Mity o Magento – 9 najczęściej powtarzanych

Mity o Magento – 9 najczęściej powtarzanych

W naszym cyklu o mitach związanych z różnymi CMS-ami nie mogło zabraknąć także Magento. Ten system stosowany jest w branży e-commerce od wielu lat i pozwala uzyskać sklep internetowy o potężnym silniku i rozbudowanych możliwościach. Poważanie wśród profesjonalistów i częste stosowanie tego CMS-a przez specjalistów nie uchroniło go przed wieloma krzywdzącymi mitami, których w sieci można znaleźć całą masę. W naszym artykule możesz wreszcie skonfrontować swoją wiedzę z tym, jak w praktyce działa i sprawdza się Magento.

9 mitów na temat Magento

Słyszałeś wiele sprzecznych opinii na temat Magento? Nic w tym dziwnego, gdyż w Internecie ciągle pojawiają się rozmaite mity, które często całkowicie zaburzają obraz tego, jak działa, prezentuje się i jakie ma wymagania. Koniec z tym — pora wreszcie oddzielić prawdę od niesprawdzonych bądź też przestarzałych informacji.

Mity o Magento - open source darmowy czy płatny?

 

Magento jest darmowe

To kolejny CMS, który oparty jest o open source, czyli o otwarte i darmowe oprogramowanie. Magento tak samo, jak WooCommerce oraz wiele innych systemów nie wymaga płacenia abonamentów, aby możliwe było korzystanie z niego. Samo pobranie można wykonać bez jakichkolwiek opłat. Można by zatem pomyśleć, że to w pełni darmowe rozwiązanie. W praktyce Magento wymaga oczywiście poniesienia pewnych kosztów, a ich wielkość jest uzależniona głównie od ilości Twojego czasu, umiejętności związanych z programowaniem czy też konkretnych oczekiwań, jakie masz względem działania i wyglądu sklepu online. Jeśli posiadasz duży sklep, chcesz, aby wyróżniał się dostępnymi funkcjami, designem, a przy okazji wykorzystywał rozmaite rozszerzenia, to musisz przygotować się na konieczność zapłacenia większych kwot. Jednak niezależnie od Twoich potrzeb Magento nie jest darmowe. Nawet jeśli znasz się na obsłudze tego CMS-a i niestraszne są dla Ciebie skrypty PHP, to i tak musisz opłacić hosting, domenę, a czasem także projekt wizualny witryny. Do tego często niezbędne są płatne rozszerzenia, prawidłowe zoptymalizowanie strony, wdrożenie zasad RODO czy dostosowanie wymogów według UX. Zatem jedyną darmową częścią jest samo oprogramowanie, a nie stworzenie sklepu. Kiedy chcesz, aby zaczął przynosić zysk, konieczna jest już zapłata.

Magento kosztuje tyle, co inne CMS-y

Skoro jesteśmy już przy kwestiach finansowych, to czas wyjaśnić kolejny mit. Magento znacznie częściej wykorzystywane jest przy sklepach, które gromadzą sporą liczbę produktów. Wszystko przez to, że zapewnia olbrzymi silnik, który może to udźwignąć. Jednak gwarancja bezproblemowego działania witryny sprawia, że cały system jest bardziej rozbudowany i tym samym trudniejszy w obsłudze. Dlatego w porównaniu do WooCommerce czy PrestaShop potrzebne jest skorzystanie z pomocy agencji lub doświadczonego specjalisty. Standardem jest zlecenie im instalacji CMS-a, a nawet dodawania produktów bądź też rozwijania sklepu tak, aby stał się bardziej przyjazny dla osób, które będą go obsługiwać i oczywiście dokonywać zakupów. Wszystko to wymaga pewnych inwestycji. Przygotuj się zatem na większy wydatek, niż miałoby to miejsce w przypadku WooCommerce.

 

Magento jest tylko dla programistów

Spośród wszystkich CMS-ów, jakie dotychczas omawialiśmy, zdecydowanie Magento należy do najbardziej zaawansowanych. Wszystko przez to, że wykorzystuje język PHP. Dlatego też dla wielu osób, szczególnie początkujących, może być zbyt skomplikowany. Widać to już podczas instalacji, gdyż większość CMS-ów stawia na to, aby cały ten proces był jak najbardziej intuicyjny i przyjazny dla użytkowników. W przypadku Magento jest jednak zupełnie inaczej. Tutaj konieczne jest pochwalenie się wiedzą programistyczną. Jednak nie oznacza to, że na pewno nie poradzisz sobie z instalacją. Po prostu musisz poświęcić więcej czasu na to, aby znaleźć poradniki czy kursy, jak bezboleśnie przejść przez ten etap. Jeśli obawiasz się, że popełnisz błąd, który będzie negatywnie wpływać na całe istotnie i funkcjonowanie Twojego e-sklepu, to skorzystaj z pomocy specjalisty, a później naucz się, jak prawidłowo obsługiwać swoją witrynę. Pamiętaj, że programowanie — tym bardziej te podstawowe — jest czymś, czego może nauczyć się każdy. Wiele zależy od Twojego nastawienia. Jeśli będziesz naprawdę chcieć, to bez obawy wszystkiego się nauczysz. Wystarczy odrobina chęci i trochę więcej wolnego czasu. Jeśli ich nie masz, to faktycznie pomoc programisty będzie nieoceniona.

Magento nie zawsze działa prawidłowo

Ten mit to kolejne potwierdzenie, że lepiej, aby Magento było instalowane, konfigurowane, a często nawet obsługiwane przez osoby, które mają doświadczenie w pracy nad tym CMS-em. Dlaczego? Głównie wynika to z tego, że bardzo ważne staje się dokładne przygotowanie do tworzenia sklepu online przy pomocy Magento. Pierwszym istotnym krokiem jest dobór odpowiedniego hostingu. Jeśli zdecydujesz się na zakup serwera o zbyt małej pojemności i słabych parametrach, to musisz liczyć się również, choćby z wolniejszym wczytywaniem się strony. Wtedy nie tylko już na początku zmniejszysz swoją wiarygodność, zniechęcisz potencjalnych kupujących do robienia u Ciebie zakupów, ale do tego wszystkiego pogorszysz swoją pozycję w wyszukiwarce Google. Zwróć uwagę na to, że niektóre firmy hostingowe od razu informują, gdy ich serwery są skonfigurowane do pracy z konkretnymi CMS-ami i to jest bardzo cenna wskazówka.
Zresztą zazwyczaj nieprawidłowości związane z pracą CMS-ów wynikają właśnie z błędów na etapie ich instalacji czy też konfiguracji. Przynajmniej tak to wygląda obecnie, gdyż we wcześniejszych wersjach Magento faktycznie znajdowały się luki. Powodowało to wtedy znacznie wolniejsze działanie sklepów. Jednak systematyczne wdrażanie aktualizacji sprawiło, że dzisiejsza wersja działa już bez zarzutów i właśnie dlatego wybierana jest przez wiele znanych marek.

Magento nadaje się tylko do sieci sklepów

Przez to, że jedną z funkcji Magneto jest obsługiwanie więcej niż jednego sklepu internetowego, to wiele osób uważa, że sprawdza się on tylko, gdy posiadamy przynajmniej dwa sklepy. Oczywiście to mit, gdyż Magento nie narzuca takich ograniczeń. Po prostu, jeśli chcesz, zyskujesz możliwość stworzenia kilku witryn sprzedażowych i obsługiwania ich za pomocą jednego panelu administracyjnego. Należy to zatem traktować jako spory atut, a nie ograniczenie.
Zatem już w momencie tworzenia sklepu internetowego czy też zlecania agencji, aby zrobiła to za Ciebie, musisz zadać sobie pytanie — czy w dalszej lub bliższej przyszłości będziesz chciał założyć jeszcze jeden sklep? Czasem korzystne jest posiadanie osobnych witryn, które mają przyciągać grupy docelowe znacznie różniące się od siebie. Zatem wybierając Magento, przyspieszysz swoją pracę i będziesz mógł zarządzać dwoma lub większą liczbą sklepów przy pomocy jednego panelu administracyjnego.

Magento nie jest przeznaczone dla małych sklepów

Ten mit łączy się w pewnym sensie z tym, o którym była mowa powyżej. W końcu skoro coraz więcej osób uznaje, że Magento jest rozwiązaniem dla więcej niż jednego sklepu, to jednocześnie według nich nie sprawdza się w przypadku sklepów z małą lub średnią liczbą asortymentu. W rzeczywistości Magento nie ma żadnych ograniczeń związanych z tym, jak duży musi być Twój sklep, aby można było z niego korzystać. Po prostu ze względu na zaawansowane funkcje, większą stabilność i gwarancję bezpieczeństwa, zwyczajowo wykorzystywany jest właśnie przez duże sklepy. Tutaj przykładem może być Eobuwie.pl czy Castorama. Jednak nie oznacza to, że nie sprawdzi się przy małych sklepikach. Wręcz przeciwnie, gdyż stawiając właśnie na ten system, zyskujesz rozwiązanie, które będzie bardzo rozwojowe. Tym samym, nawet jeśli w tym momencie Twój asortyment nie jest zbyt duży, to jednak nie oznacza, że wraz ze wzrostem sprzedaży, to się nie zmieni. Wtedy Magento może zaoszczędzić Ci wielu dodatkowych wydatków. To samo tyczy się hostingu, który od razu powinien być większy i dopasowany z myślą o tym, że Twój biznes może wkrótce się rozrosnąć. Myślenie przyszłościowe i wdrażanie działań zgodnych z nim zawsze się opłaca.

Magento nie jest bezpieczne

CMS-y oparte o open-source często muszą spotykać się z zarzutem, że są narażone na ataki hakerskie. Wynika to przede wszystkim z niewiedzy, gdyż bezpieczeństwo sklepu zależy od znacznie większej liczby czynników, niż od samego wyboru jego silnika. Zawsze kluczową rolę odgrywa wykonywanie częstych aktualizacji — rozszerzeń, motywów, CMS-a itp. Dzięki temu, że Magento jest systematycznie aktualizowane, to na bieżąco likwidowane są jakiekolwiek błędy czy luki. Ciągłe doskonalenie nie jest powodem do obaw, gdyż sprawia, że system staje się odporniejszy na nowe zagrożenia czy obecnie stosowane przez hakerów metody. Tym samym w żadnym stopniu CMS-y oparte o open-source nie sprawiają, że bezpieczeństwo gromadzonych przez Ciebie danych czy samej witryny jest mniejsze. Często wygląda to wręcz przeciwnie.

Mity o magento - co lepsze? A może woocommerce?

Magento nie jest tak rozwinięte tak, jak WooCommerce

Mit związany z tym, że WordPress ma więcej funkcjonalności, niż Magento jest często powielany. Jednak z rzeczywistością ma to naprawdę niewiele wspólnego. Magento wśród swoich zasobów posiada rozbudowany system pozwalający na analizę, raportowanie, dokonywanie płatności, dodawanie produktów czy też integrowanie sklepu z różnymi urządzeniami. Sprzedający może także ustawić, by wybrana grupa produktów lub jeden produkt prezentował się w bardziej zindywidualizowany sposób i tym samym wyróżniały się na tle pozostałych. Poza tym jesteś w stanie modyfikować kod, aby witryna lepiej się pozycjonowała, wdrażać zasady SEO, dodawać formularz kontaktowy, prowadzić bloga, dodawać rozbudowane grafiki, animacje itd. Spora liczba dostępnych opcji Magento sprawia, że każdy może zyskać dokładnie taki sklep internetowy, o jakim marzy. Jednak bardzo ważne jest to, aby zachować chłodną głowę i dobrze zaplanować swoją witrynę. Odpowiednio dobrany i przemyślany kod sprawi, że Twoje możliwości staną się niemal nieograniczone. Co niestety nie jest możliwe w przypadku WooCommerce, więc przy bardziej zaawansowanych i spersonalizowanych potrzebach warto wziąć to pod uwagę. Niejednokrotnie uznaje się, że Magento jest pod względem możliwości bliższy dedykowanemu CMS-owi.
Nie możesz zapomnieć również o tym, że do dyspozycji masz także wiele dodatkowych funkcjonalności. Możesz je w dowolnej chwili zainstalować i tym samym jeszcze bardziej wzbogacić liczbę dostępnych rozszerzeń, jakimi będzie dysponować Twój sklep internetowy. Przy czym musisz od razu zdawać sobie sprawę, że większość jest płatna. Jednak za to zyskasz pewność, że dodatki, są naprawdę profesjonalnie napisane. Do tego w razie jakichkolwiek problemów możesz w dowolnej chwili skorzystać z pomocy technicznej czy zapytać o poradę społeczność Magento.

Mity o Magento — podsumowanie

Każdy CMS ma swoje wady i zalety. Dlatego tak ważne jest to, aby dobrać taki system, który będzie jak najbardziej dopasowany do Twoich potrzeb. Wystarczy zatem, że je określisz, a później dobierzesz odpowiedni CMS. Nigdy jednak nie sugeruj się mitami na temat Magento, które bezustannie powielane są w sieci, gdyż to zdecydowanie zniekształci Twój wybór. Jeśli szukasz systemu, który będzie otwarty na rozwój Twojego biznesu i pozwoli na wdrożenie nawet najbardziej nietuzinkowych pomysłów, to Magento będzie opcją stworzoną właśnie dla Ciebie.

Masz pytanie zadzwoń lub napisz do nas

Kontakt SOLV agencja interaktywna
KREATOR
Interaktywny kreator zapytania to najlepsza droga
do przygotowania kompleksowej oferty.
Czas wypełniania 1-3 minuty.
BEZPŁATNA WYCENA
PROSTY FORMULARZ
Nie masz za dużo czasu i zależy Tobie na
szybkim kontakcie z naszej strony,
ta droga jest dla Ciebie.
Czas wypełniania do 0,5 min.
BEZPŁATNA WYCENA
Od blisko 10 lat pomagam firmom w rozwoju, z wykorzystaniem możliwości, jakie daje internet. Jestem założycielem trzech marek działających na polskim rynku, a w trakcie swojej kariery miałem okazję pracować i doradzać takim markom jak: Big Activ, Schneider Electric, Alstom, Librus, Politechnika Śląska, TSR Poland, Axell Group, Gerlach, Uber czy Almatur i jeszcze wiele innych :). Aktualnie mocno zaangażowany w nowy start up z europejskimi aspiracjami.

kontakt6

FORMULARZ KONTAKTOWY
  • Imię*
    0
  • Adres e-mail*
    1
  • Numer telefonu*
    2
  • Jeżeli nie chcesz podawać numeru telefonu, napisz do nas bezpośrednio na adres mailowy [email protected]
    3
  • Usługi*
    Strona internetowa
    Sklep internetowy
    Pozcyjonowanie
    Marketing Internetowy
    Google Kampania AdWords SOLV
    Inne
    4
  • Treść wiadomości*Informacje dodatkowe
    5
  • 6
  • Przepiszlitery
    7
  • 8
  • 9