fbpx

8 mitów o PrestaShop

8 mitów o PrestaShop

8 mitów o PrestaShop

Podczas tworzenia sklepu internetowego najważniejszy staje się nie tylko pomysł, ale też wybranie odpowiedniego CMS-a. Często podczas dokonywania wyboru systemu, na którym będzie oparty Twój sklep, kierujesz się nieprawdziwymi informacjami. Nic w tym dziwnego, skoro tak łatwo możesz natrafić na nie w sieci. Zatem, aby podjąć przemyślaną decyzję, poznaj najpopularniejsze mity o PrestaShop i dowiedz się, czym tak naprawdę wyróżnia się ten CMS.

Czym jest PrestaShop?

Wybranie CMS-a, który będzie odpowiadać Twoim potrzebom i wielkości Twojego asortymentu, nie jest proste. Jakiś czas temu pisaliśmy już o tym i przy okazji wskazywaliśmy, jaki CMS warto wybrać do sklepu internetowego. Jednak tym razem zwrócimy jeszcze większą uwagę typowo na PrestaShop. Obecnie jest to jeden z chętniej wybieranych CMS-ów w Polsce i nie tylko. To, co go wyróżnia to przede wszystkim możliwość intuicyjnego i darmowego stworzenia sklepu internetowego. Pod wieloma względami uruchomienie go jest podobne do WordPressa, gdyż także tutaj wystarczy ściągnąć oprogramowanie z oficjalnej strony, zakupić hosting i domenę oraz dokonać instalacji. Wydaje się, że to doskonałe rozwiązanie dla osób, które nie mają wielkiego kapitału początkowego i chcą szybko wystartować ze swoim internetowym biznesem. Dlatego koniecznie dowiedz się, jak to w rzeczywistości wygląda, gdy chcesz uruchomić sklep online przy pomocy PrestaShop.

 

8 najpopularniejszych mitów o PrestaShop

PrestaShop nie jest dla wszystkich branż

Zapewne spotkałeś się już z teorią, która mówi, że PrestaShop nie jest rozwiązaniem, które sprawdzi się u każdego. Prawda jest jednak taka, że liczba ograniczeń co do branży, czy konkretnie — rodzaju sprzedawanych produktów, nie jest tutaj w żaden sposób nałożona. Bez obaw możesz sprzedawać przy pomocy tego CMS-a zabawki, elektronikę, odzież, artykuły papiernicze czy nawet kosmetyki. W skrócie wszystko, co tylko przyjdzie Ci do głowy i najlepiej też to, na co akurat będzie popyt.

Prawdopodobnie ten mit wziął się stąd, że PrestaShop ma pewne ograniczenia, kiedy chcesz, aby sama sprzedaż była bardziej zaawansowana. Co to oznacza? Na przykład, gdy zamierzasz dać możliwość większej personalizacji produktów bądź też ustalenia ceny na podstawie wzorów matematycznych czy jakichś innych wyliczeń, to ten system może być już nieodpowiedni. Zatem nie będzie najlepszym rozwiązaniem, gdy chcesz sprzedawać rolety, okna czy bramy, a sposób obliczania ceny ma być bardziej zindywidualizowany. Jednak w pozostałych przypadkach, tj. gdy cena jest z góry ustalona, a produkty dostępne są po prostu w różnych rozmiarach czy kolorach, to PrestaShop spisze się bardzo dobrze. W innym przypadku konieczna będzie pomoc programisty.

PrestaShop jest darmowy

Jak już wcześniej wspomnieliśmy, podobnie, jak w przypadku WordPressa, tak i tutaj często możesz spotkać się z przekazywaną z ust do ust zaletą na temat tego, że te CMS-y są w pełni darmową opcją. Ze względu na to, że to tak zwane open-source, czyli darmowe i otwarte oprogramowanie, to faktycznie nie musisz ponosić żadnych opłat za pobranie go. Jednak niewiele to da, gdyż aby mogło dojść do instalacji potrzebny jest też hosting oraz domena, które już są płatne. Natomiast możesz sam wybrać dowolną firmę, u której zakupisz oba produkty. Z tym że cena, jaką zapłacisz będzie odnosić się jedynie do roku korzystania z tego hostingu i domeny, a po roku trzeba będzie znów uiścić opłatę. Zazwyczaj sięga ona kilkudziesięciu lub kilkuset złotych. Taka rozbieżność cenowa zależna jest już od tego, jaką firmę wybierzesz oraz jak duży asortyment posiadasz, gdyż wtedy będziesz potrzebować większego serwera. O wyborze serwera pisaliśmy już tutaj: Co to jest hosting? Jaki hosting wybrać? oraz tutaj: Który serwer VPS wybrać? Ranking hostingów VPS

Jeśli do tego nie znasz się na tworzeniu grafiki czy stylowaniu, to konieczne czasem staje się zatrudnienie specjalisty, który zadba o design na stronie. Całkowitym minimum jest często zakupienie jakiegoś szablonu graficznego i samodzielne zainstalowanie go. Jeśli chcesz się wyróżnić lub po prostu masz własną wizję na temat swojego sklepu, to inwestycja w design będzie koniecznością. Ponadto PrestaShop zawiera już coraz więcej płatnych modułów, które odpowiadają za wprowadzenie nowej funkcjonalności także tej graficznej.

Zatem, jak widzisz — nie ma nic za darmo. Choć oczywiście w przypadku oprogramowań SaaS, np. Shoper, musisz ponosić jeszcze comiesięczne opłaty, co jest bardziej odczuwalne i kosztowniejsze.

 

Z PrestaShop korzystają tylko małe sklepy

PrestaShop jest chętniej wykorzystywane do tworzenia średnich i dużych sklepów niż np. WooCommerce. Po prostu uznaje się, że jest stabilniejszy. Zresztą jak się okazuje wiele dużych i znanych marek, które sprzedaje sporą liczbę towarów, także korzysta z PrestaShop. Wśród nich jest choćby Decathlon. Zatem jest to potwierdzenie tego, że to oprogramowanie naprawdę daje radę. Toteż niezależnie od liczby asortymentu, możesz zdecydować się na wybranie właśnie tego CMS-a i przestać przejmować się mitem związanym z tym, że PrestaShop to rozwiązanie przeznaczone jedynie dla małych sklepów.

PrestaShop działa zbyt wolno

Skąd ten mit? Przede wszystkim stąd, że w niektórych przypadkach naprawdę sklepy internetowe oparte o ten CMS działają wolniej. Jednak powodów dla takiego stanu rzeczy jest wiele. Po pierwsze PrestaShop zawiera wiele funkcji, które stanowią pewne obciążenie dla witryny. Zatem w zamian za możliwość dopasowania sklepu do własnych potrzeb i bardziej intuicyjnej obsługi, zyskujesz działającą wolno witrynę. Jak wiadomo wpływa to negatywnie na sprzedaż, zaufanie użytkowników, ale też na pozycjonowanie się sklepu w Google. Jednak nie musisz się martwić, gdyż jest wiele sposobów na to, aby pozbyć się tego problemu, a jednocześnie nie rezygnować z PrestaShop. Najważniejsza staje się optymalizacja sklepu i pozbycie funkcjonalności, które nie są Ci potrzebne lub zwalniają ładowania się witryny. Często okazuje się, że zainstalowanych zostało tak wiele różnych dodatków, że nic w tym dziwnego, że po prostu serwer zaczął działać wolniej. Innym rozwiązaniem będzie zakup większego serwera oraz zainwestowanie w zaawansowane rozwiązania związane z czyszczeniem cache’a. Toteż zawsze najważniejsze staje się to, aby instalować jedynie to, co naprawdę jest Ci potrzebne, a nie wszystko, co ma pozytywne opinie w sieci.

Mity o PrestaShop: jest wolny w działaniu

PrestaShop jest skomplikowany w obsłudze

To bez dwóch zdań mit! Głównym założeniem twórców PrestaShopa było to, aby umożliwić łatwe i szybkie stworzenie sklepu internetowego i to zdecydowanie osiągnęli. Nawet bez ukończenia jakichkolwiek kursów będziesz w stanie postawić prosty sklep internetowy na podstawie tego systemu. W razie potrzeby jest on na tyle popularny, że w sieci znajdziesz wiele różnych tutoriali czy artykułów, które przeprowadzą Cię przez cały proces instalacji itp. Do tego obsługa tego systemu staje się naprawdę prosta, a sam panel administracyjny jest czytelny, przetłumaczony na język polski i nawet osoba początkująca bez problemu będzie mogła odnaleźć najpotrzebniejsze funkcje — takie jak zmiana tytułu witryny, dodawanie produktów czy tworzenie opisów.
Jedyne co zdecydowanie można uznać za skomplikowanego w PrestaShop to przede wszystkim kwestia związana z edycją szablonu. W tym przypadku faktycznie może być konieczna pomoc specjalistów. Wszystko przez to, że w większości przypadków należy mieć wiedzę na temat Smarty, aby można było dokonać większych modyfikacji.

PrestaShop często ulega atakom hakerskim

Kolejny mit odnosi się już typowo do kwestii związanych z bezpieczeństwem. Ze względu właśnie na to, że wykorzystywane jest tutaj oprogramowanie open-source, wiele osób uznaje, że nie stanowi wystarczającej ochrony dla gromadzonych danych, a co za tym idzie dla całego sklepu. W rzeczywistości to nieprawda, gdyż w ciągu roku powstaje wiele aktualizacji, które uszczelniają wszelkie luki, jakie mogły się pojawić w systemie, czyniąc PrestaShop coraz bezpieczniejszym. Zresztą pod tym względem nie wyróżnia się negatywnie od sklepów opartych o oprogramowanie SaaS. Wystarczy zatem zatrudnić godnych zaufania specjalistów, którzy stworzą witrynę na podstawie sprawdzonych modułów i maksymalnie zabezpieczą witrynę.

Mity o: PrestaShop skomplikowany w działaniu

 

Po przeniesieniu na PrestaShop stracisz swoją pozycję w Google

Zmiana CMS-a jest czynnością wymagającą zwrócenia uwagi na wiele szczegółów, bo tylko wtedy nie spowodujesz spadków swojej witryny w wynikach wyszukiwania. Dlatego zalecamy, aby osoby niedoświadczone nie podejmowały się samodzielnie tego zadania. Specjaliście będą wiedzieli, jak zrobić to dobrze i skutecznie. Tym bardziej że coraz częściej można natknąć się na mit związany z tym, że mając stworzony sklep w oparciu o inny CMS, nie ma sensu przenosić go na PrestaShop, gdyż wtedy straci się pieniądze i czas zainwestowany w pozycjonowanie. To bzdura! Jeśli tylko cały proces wykona osoba z odpowiednią wiedzą, to na pewno w żaden sposób nie stracisz na tym. W trakcie przenosin zmianie ulegnie struktura linków, jednak wystarczy, że zostanie zastosowane specjalne przekierowanie 301. W ten sposób Google będzie doskonale zdawało sobie sprawę z tego, że należy dokonać podmiany linków i na pewno nie ucierpi na tym Twoja pozycja.

PrestaShop jest gorzej przystosowane do działań marketingowych niż WooCommerce

Porównywanie CMS-ów jest zawsze działaniem w pełni subiektywnym, gdyż każdy ma inne oczekiwania, ale też inny gust. Zatem, jeśli mowa o najpopularniejszych CMS-ach, to zawsze trzeba zdawać sobie sprawę z tego, że wszystkie mają dość podobne i stosunkowo zaawansowane funkcjonalności. Czasem po prostu jeden bardziej pasuje do niektórych branż, jest łatwiejszy w obsłudze czy po prostu więcej się o nim mówi, więc większość użytkowników twierdzi, że pewne funkcje tylko tam są dostępne. Podobnie jest właśnie w przypadku skryptów pozwalających na wdrażanie działań marketingowych w PrestaShopie. Administrator ma tutaj możliwość skutecznego zoptymalizowania witryny — wprowadzenia meta title czy description, tagów, opisów produktów czy kategorii zawierających słowa kluczowe oraz stosowania nagłówków H1-H6, tworzenia linkowania bezpośredniego, ale też skracania czasu ładowania się witryny, aby strona mogła lepiej się pozycjonować. Do tego dostępne są funkcjonalności pozwalające na wysyłanie newslettera. Oprócz tego w łatwy sposób możesz stworzyć program lojalnościowy bądź przyznawać kupującym zniżki.
Toteż mimo iż uznaje się, że WooCommerce jest tak bardzo seo-friendly oraz ułatwia pracę specjalistom od marketingu, to jednak PrestaShop wcale nie odstaje w tej kwestii. Najważniejsze jest jednak to, abyś stwierdził, które działania przyniosą w Twojej branży najlepsze efekty.

Mity o PrestaShop: działania SEO

 

Mity o PrestaShop — podsumowanie

PrestaShop jest prostym, ale też funkcjonalnym CMS-em, na którego zdecydowało się wielu właścicieli sklepów internetowych. Jak każdy system wiąże się z pewnymi wadami i zaletami. Jednak zawsze należy po prostu osobiście lub w sprawdzonych źródłach, takich jak nasz blog, sprawdzić, czy informacje, które dotarły do Ciebie na temat PrestaShopa, są prawdziwe. Natłok mitów, które niewiele mają wspólnego z rzeczywistością jest bardzo duży. Często to właśnie na ich podstawie podejmowane są decyzje o tym, jaki CMS wybrać do postawienia własnego sklepu online. Sprawdzaj zatem informacje, czytaj wiarygodne artykuły i testuj, to jedyna droga, aby wybrać odpowiedni system.

Masz pytanie zadzwoń lub napisz do nas

Kontakt SOLV agencja interaktywna
KREATOR
Interaktywny kreator zapytania to najlepsza droga
do przygotowania kompleksowej oferty.
Czas wypełniania 1-3 minuty.
BEZPŁATNA WYCENA
PROSTY FORMULARZ
Nie masz za dużo czasu i zależy Tobie na
szybkim kontakcie z naszej strony,
ta droga jest dla Ciebie.
Czas wypełniania do 0,5 min.
BEZPŁATNA WYCENA
Od blisko 10 lat pomagam firmom w rozwoju, z wykorzystaniem możliwości, jakie daje internet. Jestem założycielem trzech marek działających na polskim rynku, a w trakcie swojej kariery miałem okazję pracować i doradzać takim markom jak: Big Activ, Schneider Electric, Alstom, Librus, Politechnika Śląska, TSR Poland, Axell Group, Gerlach, Uber czy Almatur i jeszcze wiele innych :). Aktualnie mocno zaangażowany w nowy start up z europejskimi aspiracjami.

kontakt6

FORMULARZ KONTAKTOWY
  • Imię*
    0
  • Adres e-mail*
    1
  • Numer telefonu*
    2
  • Jeżeli nie chcesz podawać numeru telefonu, napisz do nas bezpośrednio na adres mailowy [email protected]
    3
  • Usługi*
    Strona internetowa
    Sklep internetowy
    Pozcyjonowanie
    Marketing Internetowy
    Google Kampania AdWords SOLV
    Inne
    4
  • Treść wiadomości*Informacje dodatkowe
    5
  • 6
  • Przepiszlitery
    7
  • 8
  • 9