8 mitów o WooCommerce

8 mitów o WooCommerce

8 mitów o WooCommerce

Jeśli chcesz rozpocząć biznes internetowy, to zapewne słyszałeś lub słyszałaś o tym, że istnieje taka funkcjonalność jak WooCommerce. W końcu to jedno z najpopularniejszych rozwiązań, dzięki którym możesz stać się właścicielem sklepu internetowego. Problem w tym, że właśnie przez to, że ta wtyczka WordPress’a jest tak znana, to przy okazji stworzono wokół niej wiele teorii i opinii, które często niewiele mają wspólnego z rzeczywistością. Poznaj 8 najpopularniejszych mitów o WooCommerce i przestań być ofiarą plotek i niesprawdzonych informacji.

Czym jest wtyczka WooCommerce?

WooCommerce jest jedną z najpopularniejszych wtyczek sklepowych. Jej działanie jest możliwe dzięki integracji z platformą WordPress. Zatem wystarczy zainstalować ten CMS, pobrać wtyczkę WooCommerce, skonfigurować ją, aby już po chwili stać się właścicielem sklepu internetowego. Brzmi prosto, prawda? I częściowo właśnie tak jest. Problem w tym, że zwykły sklep internetowy dziś już nie wystarcza. W sieci znajduje się tak wiele różnych sklepów online, że liczy się to, aby mieć coraz to lepszy asortyment, designerski i responsywny szablon oraz intuicyjny system, dzięki któremu użytkownicy mogą robić szybkie zakupy. WooCommerce oczywiście zapewnia wszystkie te funkcjonalności, choć trzeba przyznać, że narosło wokół niej też bardzo wiele mitów, niemających wiele wspólnego z rzeczywistością. Jakich? Przeczytaj dalszą część naszego artykuły i poznaj prawdę o wtyczce WooCommerce.

8 mitów o WooCommerce, które zbyt często wpływają na Twoją decyzję

mity o woocommerce - działa wolno

WooCommerce działa zbyt wolno

Jednym z często pojawiających się mitów na temat wtyczki WooCommerce jest to, że działa wolno, przez co strona wczytuje się zbyt długo. Czy to prawda? W większości przypadków nie. Sama wtyczka nie wpływa bezpośrednio na spowalnianie działania witryny. Zatem długie wczytywanie się sklepu, zdjęć produktowych czy animacji może być spowodowane tym, że po prostu wcześniej zakupiłeś lub zakupiłaś tani i niskiej jakości hosting. Toteż bardzo ważne jest to, aby kupować jedynie sprawdzone serwery, gdyż później trzeba będzie znów ponosić koszt i dodatkowo płacić za przeniesienie sklepu na inny hosting. Jeśli tego nie zrobisz, to na pewno zmniejszysz sprzedaż i zniechęcisz klientów do robienia u Ciebie zakupów.
Jak już wcześniej wspominaliśmy w artykule na temat mitów o WordPressie, większa liczba wtyczek może faktycznie spowalniać działanie strony. Jeśli zainstalujesz jedynie kilka najważniejszych wtyczek nie wpływanie to negatywnie na funkcjonalność witryny. Nie trzeba zatem obawiać się, że WooCommerce spowolni działanie witryny, tylko dlatego, że jest wtyczką, gdyż jej mechanizm został dostosowany tak, aby współpraca z WordPressem był skuteczna .

WooCommerce jest skomplikowany

Bzdura! Tak naprawdę to najprostszą i przy okazji niezbyt zachęcającą odsłonę sklepu online możesz uzyskać już w ciągu kilku sekund, jeśli masz już zainstalowanego WordPressa. Sam proces konfiguracji jest dość intuicyjny, chociaż warto wcześniej poczytać poradniki, które wskażą, jakie opcje przyniosą najwięcej korzyści. Poza tym samo dodawanie produktów do sklepu opiera się jedynie na uzupełnianiu pól, wgrywaniu zdjęć i tworzeniu treści. To wszystko. Jak widać, cały proces jest niezwykle prosty. Oczywiście samo projektowanie sklepu może być bardziej zawiłe dla osób bez doświadczenia i specjalistycznej wiedzy. Dlatego wystarczy zlecić zrobienie sklepu opartego na WooCommerce, a później cieszyć się prostą obsługą i rosnącym zyskiem. Jeśli jednak należysz do tzw. „samosiów”, to zawsze możesz skorzystać z potężnej bazy różnych poradników bądź też kursów, w których znajdziesz sporo wskazówek, jak prawidłowo wykonać sklep internetowy.

WooCommerce nie radzi sobie ze zbyt dużą liczbą produktów

Obecnie cały mechanizm tego sklepowego giganta został tak zaprojektowany, że pozwala na sprzedaż zarówno produktów fizycznych, jak i cyfrowych, które od razu po dokonaniu zapłaty przez kupującego, można pobrać. Niezależnie od tego, co sprzedajesz, to przy okazji nie musisz obawiać się, że napotkasz na swojej drodze jakieś ograniczenia. Wręcz przeciwnie. Nie da się ukryć, że jednym z najczęściej powtarzających się mitów o WooCommerce jest to, że sprawdza się on jedynie przy małych sklepach. W praktyce możesz dodawać tyle produktów, ile chcesz. I tak naprawdę jest to właśnie jedna z największych zalet tej platformy, gdyż wiele innych rozwiązań, posiada abonamenty i wtedy cena, jaką co miesiąc trzeba zapłacić, związana jest ściśle z tym, jak dużo produktów możesz sprzedawać. WooCommerce nie ma ograniczeń, co zapewne przekonuje wielu sprzedawców internetowych, aby właśnie na niego postawić.

WooCommerce nie nadaje się do dużych sklepów.

Ten mit jest w dużej mierze połączony z tym, o którym było wspomniane powyżej. Skoro nie ma żadnych limitów związanych z dodaniem produktów do sklepu internetowego stworzonego przy pomocy WooCommerce, to nadaje się on również do dużych sklepów. To rozwiązanie po prostu sprawia, że z powodzeniem możesz wykorzystywać je przy mikro sklepach, gdzie sprzedawanych jest dosłownie garstka produktów lub których asortyment składa się z kilku, a nawet kilku tysięcy towarów. Poza tym możliwość korzystania z tak wielu różnych funkcjonalności, takich jak wielojęzyczność witryny, przewalutowanie cen czy nawet obserwowanie pełnych statystyk, sprawia, że właściciele nawet bardzo dużych sklepów internetowych, mogą zyskać wszystko to, czego tak naprawdę potrzebują.

Jak zawsze dużą rolę odgrywa tutaj jedynie to, by witryna została odpowiednio zaprojektowana. Przy dużej liczbie asortymentu ma to jeszcze większe znaczenie, gdyż wtedy użytkownicy będą mogli szybko i intuicyjnie znaleźć dokładnie taki produkt, jakiego akurat szukają.

Mity o WooCommerce - sklepy nie wyglądają oryginalnie

Wszystkie sklepy wyglądają tak samo

Kolejnym mitem jest często spotykane stwierdzenie, mówiące o tym, że poszczególne sklepy powstałe przy pomocy wtyczki WooCommerce wyglądają za każdym razem niemal identycznie. Zazwyczaj nie jest to prawda, choć oczywiście wiele zależy od gustu, chęci i umiejętności właściciela witryny lub specjalisty, który ją wykona. Proste wersje sklepów, które nie są tak dopracowane, faktycznie często dają złudzenie, że gdyby nie logo czy zdjęcia produktów, to niewiele by się różniły między sobą. Dlatego też bardzo ważne jest zaprojektowanie go w taki sposób, aby bardziej rzucał się w oczy, wpadał w pamięć i był bardziej kreatywny. Wbrew pozorom wszystko to możesz bez obaw osiągnąć właśnie przy pomocy WooCommerce. W końcu już sam WordPress daje możliwość korzystania z wielu wtyczek, które są w stanie ulepszać witrynę, dodawać nowe sekcje, tworzyć animacje, nowoczesne menu itd. Liczba funkcji jest na tyle duża, że bez obaw możesz stworzyć sklep, który wyróżni Cię, choćby na tle konkurencji. W razie potrzeby można też zakupić gotowy motyw do sklepu, który będzie wykonany zgodnie z indywidualnymi potrzebami.

WooCommerce jest niebezpieczny

Niestety tak, jak w przypadku WordPressa, przyjęło się z góry zakładać, że WooCommerce nie jest zbyt bezpiecznym rozwiązaniem. To nieprawda, tym bardziej, jeśli weźmie się pod uwagę konkurencyjne rozwiązania.

Oto główne dowody świadczące o tym, że WooCommerce jest bezpieczną wtyczką sklepową:
Częste aktualizacje — to właśnie dzięki temu, że twórcy wtyczki cały czas pracują nad udoskonalaniem swojego dzieła, dochodzi do częstych aktualizacji. W ten sposób wyeliminowane zostają rozmaite błędy, które z kolei mogłyby zagrażać sprzedającym oraz samym kupującym.
Kopie zapasowe — bez problemu możesz też skorzystać z wtyczki, która wykona dla Ciebie bezpieczną kopię zapasową. Wtedy w razie jakiejkolwiek awarii czy jeszcze czarniejszego scenariusza — czyli ataku hakerskiego, będziesz mógł lub mogła odzyskać wszystkie zachowane dane.
Wtyczki antyspamerskie — SPAM sam w sobie zazwyczaj nie bywa niebezpieczny, a jedynie negatywnie wpływa na zarządzanie stroną czy jej estetykę . Niezależnie od skali SPAM-u, zawsze warto z nim walczyć. Dlatego właśnie właściciele sklepów WooCommerce chętnie instalują różne wtyczki antyspamerskie.

Mity o WooCommerce - nie jest bezpieczny

WooCommerce jest za darmo

Za sprawą tego, że WooCommerce sam w sobie jest bezpłatną wtyczką, a WordPress darmowym CMS-em, to wiele osób uznaje, że można otworzyć dzięki temu połączeniu sklep internetowy bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów. Oczywiście nie ma tutaj tak jak w przypadku wielu konkurencyjnych rozwiązań comiesięcznego abonamentu. Jednak, zamiast tego musisz wykupić hosting oraz domenę. Obecnie jest to zazwyczaj koszt kilkudziesięciu złotych, chyba że potrzeby ci bardzo duży serwer, wtedy ceny będą wyższe. Oszczędzanie na tym aspekcie jest bardzo złym rozwiązaniem z przyczyny, o której była mowa już wcześniej, czyli możliwości trafienia na serwer niskiej jakości, który spowolni działanie witryny. Warto zaznaczyć, że po roku musisz znów dokonać zapłaty za hosting i domenę.
Jeśli do tego wszystkiego nie masz doświadczenia, czasu, wiedzy czy po prostu chęci, to musisz doliczyć jeszcze koszt wykonania za Ciebie takiego sklepu internetowego. Mimo iż jest to jednorazowa inwestycja, to jednak nadal wymaga poniesieni a w danym momencie pewnych kosztów, o których często się po prostu nie mówi w kontekście stawiania sklepu online na WooCommerce.

Każdy potrafi zrobić sklep przy pomocy WooCommerce

Jeśli chodzi o ten mit, to jednak sprawa może być dość sporna. Dlaczego? Bo owszem obsługa WordPressa jest bardzo intuicyjna, a instalacja wtyczki zajmuje kilka sekund. Jednak i tak osoby, które nie miały wcześniej z tym do czynienia, będą miały sporo wątpliwości, przez co wszystko to zajmie im znacznie więcej czasu i do tego pojawi się ryzyko, że popełnią jakiś błąd.
Prawda jest taka, że niezależnie od tego, co to jest, to jednak zawsze, gdy robi się coś po raz pierwszy, konieczne jest wcześniejsze przygotowanie się czy też skorzystanie z porad bardziej doświadczonych osób. WordPress ani WooCommerce nie są tutaj wyjątkami. Jeśli do tego wszystkiego oczekujesz, że Twoja witryna stanie się skuteczna, tj. będzie dobrze zoptymalizowana, będzie ładować się błyskawicznie, a do tego spowoduje, że wskaźnik sprzedaży będzie wysoki, to wykonanie jej potrwa znacznie więcej czasu. Najprawdopodobniej będzie wymagało to także skorzystania z usług specjalisty bądź też agencji interaktywnej.

Mity o WooCommerce - każdy potrafi zrobić sklep

8 mitów o WooCommerce — podsumowanie

Obecnie WooCommerce jest z powodzeniem wykorzystywany przez miliony osób na całym świecie. Gdyby wszystkie powyżej wymienione mity były prawdziwe, to raczej nie miałoby to miejsca. Jak każdy mechanizm ma swoje wady i zalety, które dla jednych są mniej lub bardziej istotne. Najlepszym rozwiązaniem, dzięki któremu wyrobisz sobie własne zdanie na temat wtyczki WooCommerce, będzie po prostu wypróbowanie jej w praktyce. Nie ma sensu sugerować się opiniami innych osób, gdyż mogli mieć oni zupełnie inne oczekiwania, potrzeby oraz różny poziom wiedzy na temat jej prawidłowego wykorzystywania.

Masz pytanie zadzwoń lub napisz do nas

Kontakt SOLV agencja interaktywna
KREATOR
Interaktywny kreator zapytania to najlepsza droga
do przygotowania kompleksowej oferty.
Czas wypełniania 1-3 minuty.
BEZPŁATNA WYCENA
PROSTY FORMULARZ
Nie masz za dużo czasu i zależy Tobie na
szybkim kontakcie z naszej strony,
ta droga jest dla Ciebie.
Czas wypełniania do 0,5 min.
BEZPŁATNA WYCENA
Od blisko 10 lat pomagam firmom w rozwoju, z wykorzystaniem możliwości, jakie daje internet. Jestem założycielem trzech marek działających na polskim rynku, a w trakcie swojej kariery miałem okazję pracować i doradzać takim markom jak: Big Activ, Schneider Electric, Alstom, Librus, Politechnika Śląska, TSR Poland, Axell Group, Gerlach, Uber czy Almatur i jeszcze wiele innych :). Aktualnie mocno zaangażowany w nowy start up z europejskimi aspiracjami.

kontakt6

FORMULARZ KONTAKTOWY
  • Imię*
    0
  • Adres e-mail*
    1
  • Numer telefonu*
    2
  • Jeżeli nie chcesz podawać numeru telefonu, napisz do nas bezpośrednio na adres mailowy [email protected]
    3
  • Usługi*
    Strona internetowa
    Sklep internetowy
    Pozcyjonowanie
    Marketing Internetowy
    Google Kampania AdWords SOLV
    Inne
    4
  • Treść wiadomości*Informacje dodatkowe
    5
  • 6
  • Przepiszlitery
    7
  • 8
  • 9