PrestaShop PRO Najważniejsze 22 wtyczki do sklepu internetowego

Jednym z najpopularniejszych rozwiązań jest sklep PrestaShop. Ten popularny CMS nie tylko prężnie się rozwija i zapewnia Ci stały dostęp do kodu źródłowego, ale przede wszystkim umożliwia Ci skorzystanie z ponad 3200 modułów. Wśród nich znajdziesz zarówno darmowe, jak i płatne opcje, dzięki którym Twój sklep online stanie się jeszcze bardziej funkcjonalny. Przekonaj się, jakie są najważniejsze 22 wtyczki do sklepów PrestaShop!

Spis Treści

Google Analytics Enhanced Ecommerce

Chcesz rozpocząć promocję swojego sklepu online i w pewnym momencie orientujesz się, że może być problem? W takim razie koniecznie postaw na moduły, ułatwiające Ci pozycjonowanie i znalezienie nowych klientów. Ciekawą opcją jest płatna wtyczka Google Analytics Enhanced Ecommerce. Dzięki niej otrzymasz szczegółowe dane na temat ruchu na Twojej witrynie. Poza tym skutecznie zoptymalizujesz wskaźnik konwersji – pomoże Ci w tym śledzenie zachowań klientów w trakcie realizacji zamówienia. Ten moduł pokaże Ci również, które produkty cieszą się największą popularnością wśród odwiedzających, a także skąd klienci docierają na Twoją stronę. Chcesz skorzystać z tego rozszerzenia? Jego standardowa cena to 69,99 €.

Promocje i zniżki

Dla wielu właścicieli sklepów online sprawne zarządzanie rabatami i promocjami to prawdziwy klucz do sukcesu. Dlatego tak dużą popularnością cieszy się moduł, ułatwiający dodawanie, a także kontrolowanie zniżek. Ta wtyczka jest bardzo intuicyjna w obsłudze, a przede wszystkim naprawdę funkcjonalna. W końcu umożliwi Ci nagradzanie klientów ciekawymi zniżkami czy darmową dostawą. Wystarczy, że dodasz odpowiednie opcje typu rabaty procentowe, gratisy do zakupów, zniżki na konkretne produkty, promocje dla subskrybentów lub obniżki dla osób, które porzuciły swój koszyk w Twoim sklepie online. Taką możliwość otrzymasz za 49,99 €.

reCaptcha

Walka ze spamem to naprawdę trudne zadanie, dlatego skorzystaj z dodatkowej wtyczki do modułu PrestaShop, dzięki której skutecznie pozbędziesz się niechcianych wiadomości czy niekorzystnych działań botów. Wśród najpopularniejszych rozwiązań jest moduł CAPTCHA, a jego standardowa cena wynosi 49,99 €. Takie rozwiązanie jest wygodne dla odbiorców – tym bardziej, że sam możesz wybrać sposób widoczności tej dodatkowej ochrony. Poza tym reCaptcha pojawi się w trakcie logowania czy podczas rejestracji w Twoim sklepie online. Oprócz tego zwalcza SPAM, zabezpiecza formularze kontaktowe i umożliwia zapisywanie się do newslettera, przez co masz pewność, że bezpieczne zakupy są dostępne na Twojej stronie.

SEO Audit

Działania zgodne z zasadami SEO są bardzo ważne dla widoczności Twojego sklepu internetowego. Dlatego płatny moduł SEO Audit może przynieść Ci wiele korzyści. Jego koszt to 149,99 €, a wysokość tej ceny wynika z ogromnej funkcjonalności tego rozwiązania. W końcu kupując jedną wtyczkę, zyskujesz naprawdę wiele możliwości. Przede wszystkim moduł pomoże Ci zoptymalizować adres URL – tak, aby stał się przyjazny dla użytkowników i wyszukiwarki Google. Oprócz tego ułatwia dostosowanie treści do zasad SEO, sprawdza ich jakość oraz dostosowanie do potrzeb odbiorców. Ogromną zaletą tego rozszerzenia jest również kontrolowanie mocnych i słabych stron Twojego sklepu, a także sprawdzanie jakości jej responsywności.

Moduł Chat Online

Nowoczesne sklep online powinien umożliwiać łatwy i bezproblemowy kontakt z klientami. Właśnie z tego powodu musisz zadbać o czat, aby odbiorcy mogli w każdej chwili zadać Ci pytanie. Dodanie takiej opcji jest jeszcze łatwiejsze, gdyż PrestaShop zapewnia Ci dostęp do wielu ciekawych modułów. Jednym z nich jest bezpłatna wtyczka Chat Online, która została stworzona właśnie przez platformę PrestaShop. Mocną stroną tego modułu jest intuicyjny interfejs – możesz go też z łatwością dopasować do wyglądu swojego sklepu. Poza tym wtyczka posiada dwa tryby czatu – online i offline. Dzięki temu kontakt z klientami jest jeszcze łatwiejszy.

Smartsupp

Ta wtyczka również zapewnia dostęp do czatu online. W tym przypadku możesz skorzystać z podstawowej opcji, która jest darmowa lub dodatkowych płatnych pakietów. Zastanawiasz się, czym różni się ta wtyczka od modułu Chat Online? Przede wszystkim połączeniem z Google Analytics. Dzięki temu przy pomocy czatu możesz jeszcze bardziej poprawić konwersję, wpłynąć pozytywnie na lojalność klientów, a nawet lepiej zrozumieć ich zachowania. Wszystkie te informacje zdobędziesz przy pomocy opcji nagrywania gości, co pozwala Ci na dokładne prześledzenie zachowań użytkowników, odwiedzających Twój sklep Prestashop. O skuteczności tego rozwiązania najlepiej świadczy fakt, jakie firmy skorzystały już z tego modułu, m.in. Microsoft, Skoda czy Conrad.

Omów z nami swój pomysł

michal-ostrowski-kontakt

Napisz do nas

    Messenger od Facebook

    Masz fanpage i chcesz go jeszcze lepiej połączyć ze swoim sklepem online? W takim razie moduł Messenger od Facebook na pewno Ci się przyda. Dzięki niemu odbiorcy nawet wtedy, gdy napiszą do Ciebie wiadomość na stronie, otrzymają odpowiedź na messenger. To naprawdę mocno zwiększa szanse na to, że klient jeszcze bardziej zainteresuje się Twoją ofertą. W końcu większość Internautów ma zainstalowaną aplikację Facebook na telefonie czy innym urządzeniu mobilnym. Dlatego użytkownicy na pewno dostrzegą Twoją zwrotną wiadomość.

    PrestaShop Checkout built with PayPal

    Moduł Checkout built with PayPal umożliwia naprawdę łatwe zarządzanie płatnościami, a to wszystko z wykorzystaniem interfejsu PrestaShop. Dzięki temu opłacenie zamówienia, a nawet spłacanie rat jest jeszcze wygodniejsze dla użytkowników. Poza tym Twoi klienci mogą skorzystać z wielu form płatności – od kart kredytowych czy debetowych, po tradycyjne przelewy, a skończywszy na koncie PayPal. Zwróć również uwagę na to, że ta wtyczka jest w pełni darmowa, a jej konfiguracja lub instalacja nie powinna sprawić Ci żadnego problemu.

    SendinBlue

    W Internecie ciągle rośnie konkurencyjność, dlatego musisz stale przypominać o sobie klientom – szczególnie tym lojalnym. W ten sposób zyskasz pewność, że jeszcze kiedyś odwiedzą sklep online. Właśnie w tym pomoże Ci darmowy moduł SendinBlue, który umożliwia Ci zarządzanie mobilnym marketingiem. Dzięki tej wtyczce z łatwością wyślesz masowe wiadomości e-mailowe lub smsy do swoich klientów. Szczególnie jest to ciekawe rozwiązanie podczas sezonowych wyprzedaży, promocji dla wybranej grupy odbiorców bądź do składania okazjonalnych życzeń, połączonych z dodatkowym rabatem.

    PayPal Official

    PayPal należy do jednych z liderów płatności online, więc ciekawym rozwiązaniem jest oficjalny moduł oferowany przez tę platformę. Poza tym PayPal cieszy się pozytywną opinią wśród odbiorców, zatem jeszcze chętniej będą korzystali z tej opcji podczas realizacji zamówienia. Zauważ także, że wtyczka PayPal Official jest całkowicie darmowa, co na pewno jest też korzystne dla Ciebie. Umożliwia także skorzystanie z dość zaawansowanej platformy. Odbiorcy otrzymują również możliwość wybrania jednego z popularnych rozwiązań płatniczych, a nawet ciekawe funkcji One Touch. Ponadto wtyczka jest dostępna w kilku wersjach językowych.

    1-Click Upgrade

    Bez wątpienia moduł 1-Click Upgrade należy nie tylko do najpopularniejszych, ale również najciekawszych rozwiązań skierowanych do sklepów internetowych PrestaShop. Przy pomocy tej wtyczki i kilku kliknięć bezproblemowo zaktualizujesz ten CMS. W ten sposób możesz zaoszczędzić sporo czasu, a jednocześnie masz pewność, iż korzystasz z najnowszej wersji wykorzystywanego systemu. Szczególnie jest to ważne, gdyż stare wersje nie tylko PrestaShop, ale też innych wtyczek mogą obniżać jakość korzystania z Twojego sklepu.

    Email Templates Manager

    Kolejną ciekawą wtyczką, która sprawia, że przeprowadzone działania marketingowe staną się zgodne z Twoją identyfikacją wizualną, jest. Moduł Email Templates Manager. Ta wtyczka jest darmowa, a przy tym pozwala skutecznie zmienić i dopasować wygląd wiadomości do Twojej strony, kolorów wykorzystanych w logo itp. Oprócz tego możesz z łatwością importować pliki, aby je dowolnie skonfigurować. Wtyczka zapewnia Ci także dostęp do wielu domyślnych szablonów e-maili. Dzięki temu jeszcze łatwiej wyślesz wiadomości transakcyjne lub okolicznościowe życzenia.

    Zakeke Personalizacja Produktu

    Współcześni klienci kochają spersonalizowane produkty i indywidualnie dopasowane oferty. Właśnie z tego powodu wtyczka Zakeke Personalizacja Produktu jest tak popularna wśród osób, korzystających z PrestaShop. Po prostu ten moduł umożliwia klientom zobaczenie, jak naprawdę będzie wyglądało ich zamówienie. Ciekawą opcją jest też podgląd 3D na żywo, co sprawia, że każda zmiana jest od razu widoczna. Ogromnym atutem tego modułu jest również intuicyjna obsługa oraz możliwość dodawania dowolnych tekstów, wzorów, kształtów, a nawet modyfikacja kolorów.

    Skrill

    Kolejnym ciekawym modułem płatniczym jest wtyczka, która cieszy się ogromną popularnością wśród osób, korzystających z PrestaShop. Skrill to idealna opcja dla Ciebie, jeżeli prowadzisz sprzedaż międzynarodową. Po prostu przy pomocy tej wtyczki nie będziesz mieć problemów z wysłaniem i otrzymaniem pieniędzy w różnych walutach – dostępnych jest aż 40 walut z kilkuset krajów. Dodatkowo moduł Skrill jest darmowy i zapewnia obniżenie opłat transakcyjnych przy płatności kartą debetową lub kredytową Mastercard, Visa ora Maestro.

    PrestaShop Ads for Google Shopping

    Dzięki wtyczce PrestaShop Ads for Google Shopping jeszcze bardziej zwiększysz swoją sprzedaż w Google Shopping. Po prostu ten moduł ułatwia reklamowanie Twojej oferty – wiele rzeczy wykonasz za pomocą jednego kliknięcia. Oprócz tego wtyczka pozwala tworzyć
    kampanie, porównywać ceny i monitorować działania konkurencji. Zauważ także, że moduł PrestaShop Ads for Google Shopping jest darmowy, a jego instalacja nie powinna sprawić Ci problemu. Obsługa również jest dość intuicyjna.

    AN Lazy loading: Delay load of images

    Długi czas ładowania strony może  zniechęcić odbiorców do korzystania z Twojego sklepu. Dlatego przy pomocy wtyczki AN Lazy loading: Delay load of images poradzisz sobie z tym problemem. Ten moduł szczególny nacisk kładzie na ładowanie się zdjęć dopiero wtedy, gdy obrazy są widoczne dla użytkowników. Dzięki temu sklep działa szybciej i sprawniej, co znacznie poprawia współczynnik konwersji. Zauważ, że moduł jest dostępny w wersji podstawowej i rozszerzonej, co kolejno kosztuje 49,99 € oraz 69,99 €. Ważne jest również to, iż jest to stosunkowo nowa wtyczka, ale bardzo szybko zyskuje popularność odbiorców.

    Doofinder Search

    Korzystając z sprzedaży online, zdajesz sobie sprawę z tego, jak ważne jest prezentowanie odbiorcom dopasowanych produktów. To właśnie takie zachowania nie tylko zwiększają ich zainteresowanie ofertą, ale również zwracają uwagę na dopasowany asortyment. Właśnie z tego powodu tak popularna jest wtyczka Doofinder Search, dostępna dla użytkowników PrestaShop. Działanie tego modułu opiera się przede wszystkim na algorytmie, który uczy się zachowań odbiorców i na tej podstawie zaczyna wyświetlać indywidualnie dobrane produkty. W ten sposób użytkownicy nie muszą sami filtrować wyszukiwań. Ta wtyczka należy do jednych z bestsellerów modułów sklepu PrestaShop, a przy tym jest darmowa, więc możesz w każdej chwili sprawdzić jej funkcjonalność.

    Punkty lojalnościowe

    Kolejny darmowy moduł znacznie ułatwia wprowadzanie punktów lojalnościowych za zakupy w Twoim sklepie online. To ciekawa opcja – szczególnie wtedy, gdy zależy Ci na utrzymaniu stałych klientów. Dzięki tej popularnej wtyczce stworzysz przemyślaną i skuteczną politykę lojalnością, a przy tym ustalisz, jakie nagrody czekają na osoby, które uzbierają odpowiednią liczbę punktów. Wtyczka umożliwia klientom stały podgląd zebranych punktów, a także ustalenie ich obecnego statusu.

    Waluta i język dla kraju

    Darmowa wtyczka do geolokalizacji to opcja dla Ciebie, jeżeli kierujesz swoją ofertę do klientów z różnych krajów. Ta prosta wtyczka ułatwia Ci ustawienie języka oraz waluty dla konkretnego państwa. W ten sposób klient od razu wie, ile zapłaci i nie musi korzystać z dodatkowych kalkulatorów, co skraca czas podejmowania decyzji zakupowych. Ten moduł w wersji darmowej daje Ci dostęp do podstawowych języków. Jeżeli zależy Ci na bardziej rozszerzonej opcji, to wybierz wersję Pro, która kosztuje 19,99 €. Ta wtyczka jest łatwa w obsłudze, a włączysz ją przy pomocy dosłownie kilku kliknięć.

    Omów z nami swój pomysł

    michal-ostrowski-kontakt

    Napisz do nas

      Darmowy moduł do masowej zmiany cen

      Oferujesz sporą liczbę towarów, a może organizujesz sezonową wyprzedaż? W takim przypadku musisz zaktualizować koszty poszczególnych asortymentów. Wtedy ciekawym rozwiązaniem jest darmowy moduł do masowej zmiany cen. Przy pomocy tej wtyczki już w kilku krokach zwiększysz lub zmniejszysz wartość nawet sporej liczby produktów. Dzięki temu szybko zmodyfikujesz wszystkie ceny w Twoim sklepie, bo nie musisz tego robić ręcznie. Ten moduł jest darmowy i bardzo intuicyjny. Wystarczy, że uzupełnisz wartość procentową, a następnie zaznaczysz, czy chcesz obniżyć, czy podwyższyć wszystkie kwoty.

      Ocena i komentarz o produkcie

      Dzięki zainstalowaniu modułu Ocena i komentarz o produkcie w sklepie powstanie osobna sekcja, gdzie klienci mogą bez problemu ocenić konkretne produkty. W ten sposób znacznie zwiększasz swoją wiarygodność, a przy okazji ułatwiasz innym użytkownikom skorzystanie z oferty. Poza tym ten moduł pomimo swojej funkcjonalności jest całkowicie darmowy, co wpływa na rosnącą popularność. Oprócz tego wtyczka jest dostosowana zarówno do starszych, jak i do nowszych wersji PrestaShop. Modyfikacja wtyczki nie będzie sprawiać żadnych problemów, więc z łatwością ją dostosujesz. Zwróć także uwagę na zgodność z RODO. Każdy klient, oceniający towar otrzyma informację o przetwarzaniu danych osobowych, a następnie będzie musiał zaakceptować politykę prywatności. Masz też pełną kontrolę nad tym, jakie komentarze pojawią się na Twojej witrynie, ponieważ możesz je dowolnie moderować.

      Zakładki na głównej: nowe produkty

      Szczególnie stali klienci chętnie odwiedzają zakładkę z nowymi produktami, które pojawiły się w sklepie. Dlatego musisz im ułatwić dostęp do takiego asortymentu. Pomoże Ci w tym darmowa wtyczka Zakładki na głównej: nowe produkty – to ciekawa opcja. Ten moduł jest dostosowany jedynie do najnowszych wersji PrestaShop. Jeżeli masz zaktualizowany CMS, to będziesz mógł dodać zakładkę na stronie głównej, która zostanie oznaczona jako „nowe produkty”. Oczywiście, możesz też wybrać inną nazwę – w tym przypadku masz pełną dowolność. Poza tym samodzielnie określisz, ile spośród najnowszych towarów zobaczą Twoi klienci. Dzięki temu zyskasz funkcjonalny moduł, dopasowany nie tylko do wyglądu sklepu, ale również intuicyjny dla odbiorców. Zauważ także, iż instalacja oraz dostosowanie tej wtyczki zajmie Ci dosłownie chwilę – w końcu wystarczy zaledwie kilka kliknięć, aby nowa zakładka pojawiła się na stronie głównej Twojego sklepu internetowego.

      Zobacz także Landing Page

      Porozmawiajmy o Twoim pomyśle

      Napisz do nas

        Powiązane wpisy

        Masz pytanie zadzwoń lub napisz do nas

        Skontaktuj się z nami