20 wtyczek WooCommerce, które udoskonalą twój sklep internetowy

20 wtyczek WooCommerce, które udoskonalą twój sklep internetowy

Już od wielu lat WooCommerce jest jedną z najchętniej wybieranych wtyczek WordPress, umożliwiających stworzenie funkcjonalnego, ale też intuicyjnego sklepu internetowego. Jej popularność jest związana również, z tym że umożliwia dowolne modyfikowanie sklepu. Poznaj 20 wtyczek WooCommerce, które zwiększą twoje zyski, poprawią wydajność pracy i spełnią oczekiwania Twoich klientów.

WooCommerce WooCart — wtyczka do edycji koszyka

W tym przypadku mamy do czynienia ze wtyczką, która pozwala na stworzenie oraz na edycję koszyka. To kluczowe miejsce, gdyż właśnie tam trafiają produkty, które chce zakupić klient. Jedną z najbardziej cenionych funkcji jest możliwość rozwinięcia listy zakupionych produktów w pasku bocznym, dzięki czemu można nadal przeglądać produkty i jednocześnie mieć wgląd do tego, co już trafiło do koszyka.

wtyczki-woocommerce-ratowanie-koszykaRecover Abandoned Cart — wtyczka WooCommerce do odzyskiwania koszyka

Pozostając jeszcze na moment w wątku koszyków, warto zdecydować się na zainstalowanie jeszcze jednej istotną wtyczkę. Dzięki Recover Abandoned Cart można zmniejszyć współczynnik porzuconych koszyków, który trapi każdego e-sprzedawcę. Jeśli klient doda do koszyka jakieś produkty, a następnie je porzuci, zamiast zaakceptować zakup i go opłacić, otrzyma przypominającego e-maila. W końcu istnieje szansa, że ktoś zapomniał o zakupie lub przez przypadek wyłączył stronę.
Dodatkową opcją będzie możliwość wysłania również kodu rabatowego lub innej zachęty, dzięki czemu konsument będzie wiedział, że naprawdę ci zależy, do tego twoje szanse na zwiększenie zysku wzrosną.

WooCommerce Product Slider — prezentuj swoje produkty

Niezależnie od tego, w jakiej branży działa twój sklep na WooCommerce, zawsze musisz zadbać o to, aby jak najlepiej zaprezentować swoje produkty. W tym celu warto wybrać takie wtyczki, które będą związane ze stylem strony. Dla nowoczesnych, ale też bardzo minimalistycznych witryn idealnym rozwiązaniem będzie wtyczka WooCommerce Product Slider. Ukaże różne produkty z tej samej kategorii, dzięki możliwości przesuwania ich za pomocą strzałek, co nie zajmie dużo miejsca na stronie, ale jednocześnie może zwiększyć sprzedaż.
Bez obawy można wdrożyć to rozwiązanie zarówno w sklepach z dużym asortymentem, jak i w witrynach z niewielką liczbą produktów.
Poza tym wybierając tę wtyczkę do sklepu na WoCommerce, można pozytywnie wpłynąć na UX witryny.

Beeketing — wykorzystaj metody up i cross-sell

Modyfikując swój e-sklep, należy też przede wszystkim doprowadzić do zwiększenia sprzedaży. Bardzo pomocna w tym będzie wtyczka WooCommerce Beeketing, która ma wiele zastosowań, oto te najchętniej wybierane:
– Oferowanie różnych zniżek dla produktów uzupełniających ten, który aktualnie jest przeglądany.
Przykład — podczas kupowania ołówkowej spódnicy modelka ma ubraną także koszulę bez rękawów, dlatego użytkownik będzie miał wyświetloną informację na temat tego, w jakiej cenie dostępna jest również bluzka, a nawet buty czy naszyjnik, które idealnie wkomponują się do tej stylizacji.
Ta metoda sprawi, że zwiększy się szansa na to, że zamówienie będzie wyższe, a twój zysk pokaźniejszy.
– Wyskakiwanie okienek pop-up.
W tym przypadku można wykorzystać tę wtyczkę w taki sposób, że gdy użytkownik pojawi się na stronie lub będzie chciał z niej wyjść, wyskoczy mu okienko, które zachęci do dokonania zakupu lub zapisania się do newslettera. W zamian można zaoferować kod rabatowy czy też darmową dostawę.
– Tworzenie kampanii mailingowej
Bez większej wiedzy można też stworzyć kampanię, której celem będzie zwiększenie listy mailingowej, czy też stworzenie społeczności.

woocommerce-wtyczki-koszyk-zamowieniaYITH WooCommerce Badge Management — etykiety robią różnicę

Dziś w branży e-commerce nawet najmniejszy detal może wpłynąć na wzrost sprzedaży. Dlatego warto rozważyć zainstalowanie wtyczki, która powoduje, że przy produkcie pojawia się niewielka etykieta. Może być na niej napisane — promocja (do tego napis, o ile procent obniżono cenę), nowość czy bestseller. Taki drobny element może spowodować, że klienci zdecydowanie szybciej zwrócą uwagę na towar i co najważniejsze go kupią.

WooCommerce Image Zoom — powiększ zdjęcie

Kolejną wtyczką do WooCommerce jest Image Zoom, która sprawia, że każdy przed dokonaniem zakupu może w łatwy i szybki sposób powiększyć zdjęcie lub jego fragment, aby lepiej przyjrzeć się produktowi. Tworzenie tzw. zoomu sprawia, że można dojrzeć nawet najdrobniejszy detal, a co za tym idzie także niedoskonałość, dlatego trzeba zwrócić uwagę na to, aby zdjęcia produktowe były wykonane ze szczególną starannością i w najwyższej jakości.

Google Feed Manager — dodaj produkty do wyszukiwarki

Tym razem proponowana wtyczka WooCommerce należy do grona tzw. „must have”. Jej główne działanie doprowadza do tego, że funkcjonalność sklepu zostaje zintegrowana z Zakupami Google. Po zakończeniu instalacji i konfiguracji sprzedawane przez ciebie produkty będą wyświetlane w wynikach wyszukiwania. Najważniejsze jest jednak to, aby zostały prawidłowo zoptymalizowane, gdyż wtedy zwiększy się szansa na to, że ujrzy je większa liczba osób.

WooCommerce Sequential Order Numbers — ponumeruj zamówienia

Wiele osób, które prowadzą sklepy internetowe, skarżą się na to, że numery zamówień są dobierane losowo, przez co znacznie łatwiej o pomyłkę czy po prostu o chaos. Doskonałym rozwiązaniem na ten problem ma być właśnie ta wtyczka. Jej działanie sprawia, że wprowadzony zostaje znacznie większy porządek do sklepu WooCommerce. Od teraz pierwsze zamówienie będzie numerowane jako 1, a nie 3452.

 woocommerce-najlepsze-wtyczki

Product Customer List for WooCommerce — pobierz listę zamówień

Niekiedy bardzo przydatna może być także ta dość nietypowa wtyczka, która umożliwia pobranie danych na temat wszystkich zamówień, dokonanych w jakimś czasie. Może to być przydatne, np. przy pakowaniu towarów. Najlepiej wyeksportować wtedy dane do Excela.

Order Delivery Date for WooCommerce — pozwól wybrać datę

Dbanie o potrzeby klientów jest bardzo ważne, jeśli chcesz wyprzedzić konkurencję i osiągnąć sukces. Toteż dobrym rozwiązaniem może być zainstalowanie do sklepu WooCommerce opcji, dzięki której użytkownik będzie mógł wybrać sobie datę, kiedy zamówienie ma zostać zrealizowane i dostarczone. W szczególności jest to przydatne, gdy wybierana jest opcja przesyłki kurierskiej. Dzięki temu klient będzie mógł dostosować plan swojego dnia w taki sposób, aby mógł bez problemu odebrać paczkę.

Wtyczka WooCommerce Przelewy 24 — szybka zapłata

Obecnie istnieje już coraz więcej wtyczek, które są w stanie skonfigurować system płatności elektronicznej, powodujący, że klient może szybko dokonać zakupu i zapłacić za niego w ciągu dosłownie kilku chwil. Obecnie najwyżej oceniana jest wtyczka WooCommerce Przelewy 24. Oto jej zalety:
– niższe prowizje,
– wtyczka jest darmowa,
– prosta w użyciu,
– daje możliwość indywidualnego dopasowania oferty,
– przyspiesza proces zakupowy.

zabezpieczenia-platnosci-w-sklepie-internetowymUpdraftPlus WordPress Backup Plugin — zabezpiecz sklep

Lepiej być przezornym, niż później mieć niemały problem. Nie każdy dziś pamięta o tym, jak istotne jest tworzenie kopii zapasowej. Przez to w razie awarii sklepu lub strony mają nie lada problem, gdyż wszystko, na co pracowali przez długi czas, może bezpowrotnie zniknąć. Oczywiście to bardzo czarny scenariusz, jednak lepiej dmuchać na zimne. Dzięki UpdraftPlus WordPress Backup Plugin zadbasz o to, aby regularnie tworzyła się najnowsza wersja kopii zapasowej twojego sklepu. Posiada też kilka ustawień, umożliwiających wybranie terminu, gdy ma zostać wykonywana kopia.

Antispam Bee! — walcz ze spamem

Nikt nie lubi spamu, więc koniecznie trzeba go zwalczać. Dzięki Antispam Bee! sprawisz, że przestaną denerwować cię sztucznie wygenerowane komentarze pod postami w różnych językach. W końcu komentarze mają służyć jako utrzymywanie łączności z użytkownikami, dlatego nie warto je wyłączać, a za to lepiej zdecydować się na skuteczną walkę ze spamem.

Birds Custom Login — daj możliwość logowania się

Coraz więcej sklepów dziś zachęca do tego, aby zakładać konta w sklepie, a następnie logować się i dopiero później dokonywać zakupu. Postępowanie w ten sposób być może trwa odrobinę dłużej, jednak sprawia, że klient jest w stanie obserwować status zamówienia czy też łatwiej dokonać zwrotu. Wykorzystując wtyczkę Birds Bustom Login, można stworzyć całkowicie spersonalizowaną stronę logowania, aby dopasować ją do reszty strony i przy okazji się wyróżnić.

Faktury WordPress — nie trać czasu na biurokrację

Każdy właściciel sklepu musi zazwyczaj zajmować się wieloma obowiązkami niemal jednocześnie. Jednym z nich jest oczywiście księgowość i przede wszystkim dbanie o to, aby ewidencja sprzedaży była prowadzona prawidłowo i w sposób uporządkowany. W tym celu bardzo przydatna będzie wtyczka Faktury WordPress, która wystawi za ciebie fakturę, pozwoli ją odpowiednio edytować, przetłumaczy na angielski oraz umożliwi zapisanie w PDF-ie. W ten sposób zaoszczędzisz wiele godzin lub nawet pieniędzy w perspektywie miesięcznej.

Fleixible Shipping WooCommerce — przyspiesz wysyłkę

Klient chce otrzymać swoje zamówienie jak najszybciej, a ty chcesz przyjąć jak największą liczbę zamówień, zachowując przy tym maksymalną wydajność czasu i energii. Jak tego dokonać? Należy przede wszystkim wdrożyć pewne skuteczne usprawnienia. Jednym ze sposobów jest zainstalowanie wtyczki Fleixible Shipping WooCommerce, gdyż do jej zadań należy m.in.:
– dopasowanie reguł wagowych, dzięki którym wtyczka będzie automatycznie obliczała, ile wyniesie przesyłka, kiedy klient zakupi pewną liczbę produktów, o konkretnej wadze,
– stworzenie reguły związanej z kosztami zamówienia, przydaje się gdy, np. oferujesz darmową dostawę przy zakupach powyżej 100 zł,
– integracja z firmami, oferującymi wysyłkę, np. z InPostem czy DPD.

wtyczki-woocomerce-kody-rabatoweWooCommerce Coupon Generator — twórz kody rabatowe

Aby zachęcić użytkowników do zakupu, warto dać im coś w zamian. WooCommerce Coupon Generator to bardzo szybki sposób na stworzenie kodów rabatowych, które można przesyłać klientom poprzez newslettera czy w zamian za dokonanie zakupu. Ta wtyczka daje możliwość ustalenia wartości, terminu, kiedy będzie obowiązywać rabat oraz, np. tego, czy przy skorzystaniu z kodu konieczne jest złożenie zamówienia na jakąś minimalną kwotę. Zindywidualizowana konfiguracja sprawia, że każdy może dopasować ją do swoich potrzeb.

WP GDPR Compliance — pamiętaj o RODO

Posiadając sklep internetowy, masz do czynienia z wieloma danymi, dlatego bardzo ważne jest przestrzeganie prawa związanego z RODO. Dużym ułatwieniem może być wtyczka WP GDPR Compliance, która pozwala na szybkie i znacznie prostsze wdrożenie wymogów, jakie nakładają dzisiejsze przepisy.

WooCommerce Custom Status&Actions — informuj o statusie zamówienia

Niezależnie czy klient zamawia coś taniego, czy też bardzo drogiego, zawsze chce być na bieżąco informowany o tym, kiedy zamówienie zostanie zrealizowane i w ogóle co się aktualnie dzieje z zakupionym towarem. Aby zaoszczędzić czas i przy okazji pokazać, że sklep ceni sobie stałą komunikację z klientami, można zainstalować wtyczkę Custom Status&Actions, czyli po polsku Menedżer poleceń i statusu zamówień. Odtąd będziesz mógł w prosty sposób zmienić status zamówienia, o którym automatycznie zostanie poinformowany kupujący.

Product Import Export Plugin For WooCommerce — przenieś swój sklep

Jeśli twój sklep internetowy został oparty o jakiś inny CMS, np. Shoplo i chcesz go przenieść, możesz wykorzystać plugin Product Import Export Plugin For WooCommerce. Dzięki temu sprawnie przeniesiesz swoje produkty, ich parametry oraz zdjęcia. Przy większym asortymencie należy zakupić wersję premium.

Budowanie sklepu internetowego dzięki WooCommerce i innym wtyczkom jest kluczem do sukcesu. Pamiętaj, jednak aby nie przesadzić ze zbyt dużą liczbą ulepszeń, gdyż może to doprowadzić do wolniejszego wczytywania się witryny. Wybieraj jedynie najpotrzebniejsze pluginy, a na pewno szybko zobaczysz, że przynoszą wiele korzyści oraz usprawniają twoją pracę.

Masz pytanie zadzwoń lub napisz do nas

Kontakt SOLV agencja interaktywna
KREATOR
Interaktywny kreator zapytania to najlepsza droga
do przygotowania kompleksowej oferty.
Czas wypełniania 1-3 minuty.
BEZPŁATNA WYCENA
PROSTY FORMULARZ
Nie masz za dużo czasu i zależy Tobie na
szybkim kontakcie z naszej strony,
ta droga jest dla Ciebie.
Czas wypełniania do 0,5 min.
BEZPŁATNA WYCENA
Od blisko 10 lat pomagam firmom w rozwoju, z wykorzystaniem możliwości, jakie daje internet. Jestem założycielem trzech marek działających na polskim rynku, a w trakcie swojej kariery miałem okazję pracować i doradzać takim markom jak: Big Activ, Schneider Electric, Alstom, Librus, Politechnika Śląska, TSR Poland, Axell Group, Gerlach, Uber czy Almatur i jeszcze wiele innych :). Aktualnie mocno zaangażowany w nowy start up z europejskimi aspiracjami.

kontakt6

FORMULARZ KONTAKTOWY
  • Imię*
    0
  • Adres e-mail*
    1
  • Numer telefonu*
    2
  • Jeżeli nie chcesz podawać numeru telefonu, napisz do nas bezpośrednio na adres mailowy [email protected]
    3
  • Usługi*
    Strona internetowa
    Sklep internetowy
    Pozcyjonowanie
    Marketing Internetowy
    Google Kampania AdWords SOLV
    Inne
    4
  • Treść wiadomości*Informacje dodatkowe
    5
  • 6
  • Przepiszlitery
    7
  • 8
  • 9