Co to jest hosting? Jaki hosting wybrać?

Co to jest hosting? Jaki hosting wybrać?

Myślicie o swojej stronie internetowej? Przebudowujecie swój serwis i zaczynacie myśleć o budowie solidnych fundamentów? W tym momencie na pewno musicie zastanowić się nad podstawową sprawą, jaką jest hosting. Zatem co to jest hosting i jaki hosting wybrać? Jak przygotować się do wyboru najlepszej oferty?

Co to jest hosting?

Zacznijmy jednak od podstaw. Dlaczego? Ponieważ nawet bardziej doświadczeni użytkownicy internetu, a nawet właściciele serwisu mogą nie do końca zdawać sobie sprawę, czym jest hosting. A zatem – co to jest hosting?

Każdy serwis internetowy, nawet tan najbardziej skromny, składa się z plików, które zajmują pewną przestrzeń na dysku. Bardziej zaawansowane serwisy operują z kolei na nierzadko bardzo rozbudowanych bazach danych. Każda strona internetowa składa się po prostu z plików, które użytkownik sieci pobiera na swój komputer. Bez względu na to, czy to prosta statyczna strona HTML, czy skomplikowany serwis, wykorzystujący wiele baz, potrzebuje ona miejsca na dysku, na którym przechowywane są dane. To miejsce, gdzie są przechowywane i skąd pobiera je użytkownik sieci nazywamy właśnie hostingiem.

Już wiemy, co to jest hosting, warto więc zastanowić się, na co należy zwracać uwagę przy wyborze serwisu. Jak widać, jest to klucz do bezproblemowego i przyjaznego dla użytkownika działania strony, a dla jej właściciela – do zwiększania swoich obrotów.

Na co zwracać uwagę przy wyborze hostingu?

Wiemy już czym jest hosting i dlaczego jest nam potrzebny. Warto zastanowić się zatem, na co zwracać uwagę przy wyborze hostingu. Odpowiedź nie może być jednoznaczna, bo zależy od wielu czynników. Przede wszystkim od planowanej wielkości serwisu, jego charakteru, częstotliwości aktualizacji treści oraz… przewidywanego ruchu na stronie!

Wśród kryteriów, które określają daną usługę znajdziemy dostępną przestrzeń dyskową, czyli miejsce na nasze pliki, które złożą się na stronę. Obecny standard to 50 GB i jest to wystarczająco wiele, żeby postawić swoją stronę i zapewnić jej bezproblemowe działanie. Innym ważnym kryterium jest transfer, czyli wolumen ruchu użytkowników generowany przez stronę. Pamiętajmy, że każda wizyta na stronie równa się pobraniu z serwera plików, które składają się na nią. Suma pobranych danych w miesiącu lub roku składa się na całościowy transfer. Obecnie standardem jest już raczej hosting z transferem bez limitu, ale zanim wykupimy usługę, warto upewnić się, jakie warunki oferuje dostawca.

Na co jeszcze warto zwrócić uwagę przy wyborze hostingu? Z pewnością na warunki finansowe. Obecnie roczna opłata hostingowa wynosi niewiele, ale na tym etapie warto się zastanowić, czy bardziej opłaca się nam wydać kilkanaście złotych rocznie na mocno limitowaną wersję usługi, czy też zapłacić kilkaset złotych rocznie, ale posiadać niemal nieograniczone możliwości zarządzania swoją stroną. Wszystko zależy oczywiście od skali przedsięwzięcia i planów rozwoju serwisu w nieco dalszej perspektywie.

Oprócz tego, dobrze jest zapoznać się z dodatkowymi szczegółami dotyczącymi obsługi swojego konta. Warto dowiedzieć się, ile opcji zarządzania dostępnych jest bezpośrednio z panelu klienta, a ile załatwimy przez kontakt ze wsparciem technicznym. Ważna jest przejrzystość i użyteczność samego panelu. Przy okazji, istotną sprawą jest tzw. support, czyli wspomniane już wsparcie techniczne. Wiele zależy od jej dostępności, nie tylko w przypadku przeprowadzania standardowych lub planowanych zmian, ale także w momentach kryzysowych, np. w dni wolne, gdy pojawiają się problemy techniczne z działaniem naszego serwisu.

Warto zwrócić uwagę także na inne dodatkowe opcje, ułatwiające zarządzanie własną stroną. Do nich zaliczymy chociażby dostęp do konsoli SSH, dopuszczalny limit baz danych, które możemy wykorzystać oraz limit adresów email, czy też dodatkowe opcje ułatwiające zarządzanie treścią, jak np. instalator CMS.

Jaki hosting wybrać?

Jaki więc hosting najlepiej wybrać? Wszystko zależy od skali działalności i co za tym idzie potrzeb, dlatego zamiast klasycznego rankingu zaproponujemy po jednym serwisie dla każdego jej typu.

Hosting dla rozpoczynających działalność

Szukacie czegoś dobrego, w miarę niezawodnego i za niewielkie pieniądze, żeby rozpocząć działalność? A może szukacie miejsca na swojego bloga? Jeśli tak, to warto przemyśleć ofertę serwisu nazwa.pl. Okresowo ten dostawca usług hostingowych oferuje promocje, dzięki którym podstawowy pakiet, kosztujący około 50 zł netto miesięcznie, można nabyć już za… 60 groszy! W zamian dostajemy aż 250 GB przestrzeni dyskowej, nielimitowany transfer, nielimitowaną liczbę kont pocztowych i FTP, a także baz danych. Trzeba jednak uważać na niektóre opcje dodatkowe, jak choćby rejestrację certyfikatu SSL. Nie zawsze jest ona darmowa!

Hosting dla ambitnych

Serwis dhosting.pl posiada takie hasło reklamowe i, wbrew podejrzeniom, w zasadzie idealnie oddaje ono charakter świadczonej usługi. 14 dni bezpłatnego okresu próbnego, później opłata w wysokości 200 zł rocznie netto, ale w zamian dostajemy usługę bez limitów transferu, liczby baz danych, kont pocztowych i FTP, czy domen oraz bezpłatną rejestrację certyfikatu SSL. Minusem jest tu wielkość podstawowej przestrzeni dyskowej, czyli 50 GB, ale istnieje możliwość jej rozszerzenia do 1 TB.

Hosting dla oczekujących wsparcia

Ostatnia propozycja adresowana jest dla osób, które cenią sobie możliwość szybkiego kontaktu z dostawcą usług. Hekko.pl nie posiada najtańszej, ani najbardziej rozbudowanej oferty. Wystarczy powiedzieć, że jedynie w najwyższym pakiecie oferowany jest nielimitowany transfer. Trzeba jednak przyznać, że ten serwis wyróżnia się bardzo proklienckim podejściem – w wyższych pakietach oferowany jest dostęp do dedykowanej infolinii. To usługa warta przemyślenia. Zwłaszcza, jeśli charakter naszej działalności wymaga rozszerzonego wsparcia ze strony dostawcy hostingu.

Wiecie już wszystko? Teraz tylko przemyślcie, na czym najbardziej wam zależy i ruszajcie po swój hosting! 🙂

SOLV™

kontakt6

FORMULARZ KONTAKTOWY
  • Imię*
    0
  • Adres e-mail*
    1
  • Numer telefonu*
    2
  • Jeżeli nie chcesz podawać numeru telefonu, napisz do nas bezpośrednio na adres mailowy biuro@solv.pl
    3
  • Usługi*
    Strona internetowa
    Sklep internetowy
    Pozcyjonowanie
    Marketing Internetowy
    Google Kampania AdWords SOLV
    Inne
    4
  • Treść wiadomości*Informacje dodatkowe
    5
  • 6