Najlepiej zaprojektowane strony internetowe w 2024 – kompendium wiedzy klienta

Jak powinny wyglądać najładniejsze strony internetowe
Zastanawiasz się, jak sprawić, aby strony internetowe były widoczne dla potencjalnych klientów, wpływając pozytywnie na ich ranking w wyszukiwarkach? Inwestujesz w reklamy w sieci, jednak uważasz, że przepalasz budżet marketingowy, a kolejne działania nie przynoszą oczekiwanych rezultatów? Może to czas na tworzenie strony www, która jest nowoczesna, responsywna i estetyczna? Która stanie się wizytówką Twojego biznesu w sieci? Przeczytaj nasz kompleksowy poradnik, jak podejść do projektowania, tworzenia stron www i późniejszego pozycjonowania stron, aby nie pluć sobie w brodę!

Spis Treści

|Twój biznes nie obędzie się bez dobrze zaprojektowanej strony www

Pozycja strony w Internecie, w niemal każdej branży e-commerce przybiera na sile. Wolny rynek oraz powszechny dostęp do informacji sprawiają, że konsumenci poszukują obecnie produktów i usług niemal wyłącznie za pośrednictwem Internetu poprzez stronę internetową. Realizacje stron internetowych o wysokiej funkcjonalności i atrakcyjności wizualnej przyśpieszyła również pandemia, która zmotywowała nawet sceptycznie nastawione do Internetu firmy do stworzenia własnej strony www i wyjścia naprzeciw oczekiwaniom klientów. Responsywne strony internetowe są obecnie podstawą, a także w większości stanowią również centrum jej działań w Internecie. Obecnie strona www to nieodzowny element każdego dobrze rozwijającego się biznesu. Zamów audyt strony! Serwis internetowy (strony www) pozwoli Ci zaprezentować swoją ofertę w estetyczny i konwertujący sposób, przedstawić informacje o firmie, zmotywować do zakupów, a także zapewnić klientom stały kontakt z marką. Co więcej, strona www pozwoli Ci wykreować pożądany wizerunek Twojego biznesu. Strony www działają jak cyfrowa wizytówka, którą klient może otworzyć w każdej chwili, z każdego urządzenia podłączonego do Internetu. Stworzymy dla Ciebie nowoczesne sklepy internetowe!

Zobacz showcase

Warto wspomnieć, że posiadanie stron internetowych przez firmy umożliwia przeprowadzanie działań marketingowych. To między innymi działania pozycjonujące (SEO), content marketingowe, wyświetlanie reklam w mediach społecznościowych, w mapach Google i w wynikach wyszukiwania czy realizowanie e-mail marketingu. To wszystko sprawia, że ruch wygenerowany w Google Ads, na Facebooku czy Instagramie sprawnie przekierujesz wprost do swojej strony internetowej. Z kolei kampanie content marketingowe umożliwią Ci zdobycie zaufania i lojalności swoich klientów, i wygenerowanie większej sprzedaży. Strona internetowa (strony www) będzie pracować dla Ciebie przez cały rok, 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę. Odpowiednio zaprojektowana i wykonana strona może stać się Twoim najlepszym sprzedawcą i ambasadorem Twojego biznesu.

Zrealizuj z nami STRONĘ INTERNETOWĄ

Dlaczego powinieneś mieć najlepiej zaprojektowaną stronę internetową uwzględniając nie tylko interaktywność, ale i doświadczenie użytkownika

| Które portale społecznościowe są najlepsze dla twojego biznesu?

Wybór profilu społecznościowego powinien być podyktowany zweryfikowaniem obecności w mediach społecznościowych docelowej grupy odbiorców. Należy dokładnie określić, w jakich mediach społecznościowych są obecni  Twoi klienci. Kolejną kwestią, która przemawia za posiadaniem własnej strony internetowej i tym, by nie skupiać wszystkich działań content marketingowych wyłącznie na portalach społecznościowych, jest fakt, że nie jesteśmy wyłącznymi właścicielami treści, które publikujemy w social media. Oznacza to, że dobrowolnie godzimy się na to, aby Facebook, Twitter czy YouTube dysponował wrzuconymi materiałami. Jak widzisz, strony www są obecnie bezpieczną i w pełni autonomiczną przystanią firm działających w sieci. Choć portale społecznościowe pozwalają skutecznie docierać do tysięcy potencjalnych klientów, to pamiętaj, że zawsze będziesz tam jedynie gościem. Co istotne, także widoczność Twoich reklam czy działań organicznych może być sztucznie ograniczana! Z tego względu o wiele bezpieczniej budować własne miejsce w sieci w postaci strony WWW. Zamów skuteczne kampanie PPC w Google Ads! sładne strony internetowe vs social media

| Projektowanie stron internetowych – jaka powinna być dobra strona internetowa?

Tworzenie stron internetowych to również trendy, które w 2022 roku skupiają się głównie na zapewnianiu użytkownikom jak najlepszych doświadczeń. Projektowanie stron WWW musi zostać poprzedzone dokładnym audytem. Określ – samodzielnie lub wspólnie z nami – czy konkretne rozwiązania spełnią zakładany cel, czy dany projekt witryny będzie odpowiadał Twojej docelowej grupie klientów, zarówno pod względem designu, jak i funkcjonalności. W naszej agencji przykładamy dużą wagę do dokładnego i metodycznego ustalenia potrzeb naszych klientów. Projektujemy responsywne strony internetowe, które spełniają pokładane w nich oczekiwania, także na urządzeniach mobilnych.

    • Strona internetowaSklep internetowyIntegracja z systemem zewnętrznymDziałania SEOPPC Google Ads, Facebook ADS
    Twoją stronę internetową zaprojektujemy zgodnie z profilem Twojej działalności. Oznacza to, że nasi eksperci stworzą dla Ciebie stronę internetową, która odpowie na określone założenia biznesowe Twojej firmy. Sprawdź, jakie strony internetowe projektujemy. Poznaj nasze dotychczasowe realizacje. W budowaniu stron internetowych nic nie jest łatwe, a często popełnianym błędem jest zbytnie skupianie się na ich nazbyt finezyjnej formie.

    Omów z nami swój pomysł

    michal-ostrowski-kontakt

    Napisz do nas

      | Pierwsze wrażenie jest ważne Zwróć uwagę, że na zainteresowanie odbiorcy w Internecie masz zaledwie 5-10 sekund. Internauci są bardzo niecierpliwi i nie lubią, gdy ich uwaga jest pochłaniana przez zbędne wyróżniki graficzne. Z kolei nacechowanie językiem korzyści może stanowić podstawę sprzedażowego sukcesu Twojej witryny. Strona www z dobrą treścią jest w stanie diametralnie wpłynąć na odbiór przez użytkowników. Z tego też względu naprawdę warto zainwestować w solidne treści i zlecać ich stworzenie doświadczonym copywriterom. Zaprojektujemy Twoją nowoczesną stronę internetową

      | Najważniejszy jest UX (z ang. User Experience)

      Od kilku lat projektanci stron WWW coraz mocniej koncentrują się na użytkownikach oraz ich potrzebach. Konieczne jest zadbanie o to, aby dostarczyć użytkownikom jak najlepsze wrażenia i doświadczenia w trakcie interakcji z Twoją stroną internetową. Na UX czyli na wrażenia użytkowników z interakcji z produktami cyfrowymi – wpływa mnóstwo czynników. Już w pierwszych chwilach obcowania użytkownika ze stroną internetową pojawią się w nim różne odczucia – pozytywne lub negatywne. Dobry UX to gwarancja skutecznej konwersji i pozytywnego wizerunku marki w oczach konsumentów. Tworzenie stron internetowych, zaprojektowanie i zbudowanie jej tak, żeby strona www była dobra, to wymagające zadanie w którym niezbędna jest pomoc specjalistów. Dopasowanie grupy docelowej i określenie celu swojej strony | Grupa docelowa Najważniejszym filarem, na podstawie którego projektujemy strony internetowe, jest określenie, jakiego typu użytkownicy będą je odwiedzać. Gdy masz określoną grupę użytkowników Twojej przyszłej strony internetowej, następnym krokiem jest wskazanie, jakie problemy użytkowników chcesz rozwiązać za pośrednictwem strony internetowej. Trzecim założeniem, na podstawie którego tworzymy stronę internetową, jest określenie wartości, jakie zapewniają klientom Twoje usługi lub produkty. Sprawdź nasze dotychczasowe realizacje stron internetowych! Układ strony i elementy strony

      | Strony internetowe CMS. O co w nich chodzi?

      System CMS pozwala na proste i intuicyjne tworzenie stron www, utrzymywanie oraz modernizowanie strony internetowej osobom, które nie mają specjalistycznej wiedzy z zakresu tworzenia stron WWW. Najpopularniejsze systemy CMS w języku PHP to m.in. WordPress, Drupal, Joomla, Prestashop oraz Magento. Strona www tworzona w Pythonie jest zwykle w Django CMS, a te pisana w Node.js w Strapi, Ghost oraz KeystoneJs. Zleć projektowanie stron internetowych naszym specjalistom. Poznaj zespół Solv Interactive!

      | Który system CMS sprawdzi się w Twoim przypadku?

      Na samym początku zastanów się, czy do sukcesu Twojej firmy w sieci potrzebujesz w ogóle systemu zarządzania treścią. Choć tego typu system pozwala znacząco ograniczyć czas konieczny do zarządzania stroną, to wciąż istnieją strony internetowe, które nie korzystają z CMS-a. Tego typu strona www może nie potrzebować systemu CMS. Trzeba jednak przyznać, że w zdecydowanej większości przypadków strony www opierają swoje działanie na systemach zarządzania treścią. Zdecydowanie najpopularniejszym z nich jest WordPress, na którym powstała ponad połowa stron internetowych. Drugim pod względem popularności systemem jest Joomla. Z kolei w przypadku sklepów internetowych najlepsze i najpopularniejsze systemy zarządzania treścią to Magento, Prestashop i Woocommerce (który jest oparty na WordPressie). | Dlaczego strony internetowe na WordPress są tak popularne? Istnieje wiele powodów takiego stanu rzeczy. Jednym z nich jest niezwykle rozbudowana społeczność skupiona wokół tego kreatora stron internetowych. Dzięki pasjonatom i profesjonalistom możesz z łatwością znajdować i implementować wybrane wtyczki, motywy czy inne rozwiązania, o które rozbudujesz i oprzesz swoją stronę internetową. Jednocześnie dzięki WordPressowi treści w serwisie możesz łatwo i sprawnie optymalizować zarówno pod kątem UX, jak i pozycjonowania. Jaka jest cena strony internetowej WordPress? Strony internetowe oparte na tym silniku mogą korzystać z nieprzebranych wtyczek, skórek i narzędzi dostępnych za darmo. strony WWW a wybór CMS'a

      | Hosting strony internetowej cena i uwagi

      Strony internetowe nie mogą istnieć zarówno bez domeny, jak i hostingu. Domena to unikalny adres internetowy strony, pod którym jest ona dostępna w Internecie i na podstawie którego internauci mogą ją wyszukiwać. Z kolei hosting to miejsce, w którym przechowywane są pliki serwisu internetowego. Właściwy wybór domeny oraz hostingu ma kolosalny wpływ na optymalizację strony WWW pod kątem SEO oraz UX. Sprawdź, jak właściwie wybrać domenę oraz hosting dla swojej przyszłej strony WWW.

      | Jak mądrze wybrać domenę strony internetowej?

      Poniżej przekazujemy Ci kilka zasad, dzięki którym łatwiej będzie Ci wybrać domenę internetową dla swojej strony WWW. Zadbaj o widoczność swojej marki w sieci. Umieszczenie nazwy firmy lub marki w nazwie domeny pozwoli Ci wyróżnić się na tle konkurencji i skutecznie dbać o swój wizerunek. Wybrana domena strony WWW powinna być możliwe krótka. Domena powinna składać się z jednego lub dwóch wyrazów. Sama nazwa domeny to jedno. Zwróć również uwagę na odpowiedni wybór jej rozszerzenia. Rozszerzenie, czyli sufiks po kropce (.pl, .com, .it i inne) zwiększy wiarygodność Twojego miejsca w sieci i nierzadko podniesie jego prestiż. Skorzystaj z konfiguratora zapytania i wyceń swój projekt za darmo!

      Porozmawiajmy o Twoim pomyśle

      Napisz do nas

        | Hosting strony internetowej cena i uwagi

        Wybór hostingu, na którym zostaną umieszczone pliki strony internetowej, jest równie ważny, co wybór właściwej domeny. Zły hosting będzie generował poważne problemy z tempem ładowania strony internetowej. To z kolei drastycznie obniży ruch w witrynie, ograniczy jej widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania oraz rzuci cień na współczynnik konwersji – nie będzie to zatem odpowiedni hosting pod SEO. Im dłużej ładuje się strona internetowa, tym drastycznie zwiększa się szansa na to, że użytkownik wyjdzie ze strony jeszcze przed jej załadowaniem. A to oznacza, że Twój klient ucieknie z Twojej strony internetowej i pójdzie do konkurencji! Rozbudowane strony internetowe zwykle stawiane są na hostingu dedykowanym. Rozwiązanie to polega na tym, że pliki serwisu internetowego umieszczane są na serwerze w całości należącym do jednego użytkownika. Dzięki temu uzyskuje on większy poziom bezpieczeństwa, większą ilość zasobów do wykorzystania, a także większe możliwości dysponowania przydzielonym serwerem. Tworzymy strony internetowe wyłącznie na bezpiecznych i wydajnych hostingach

        | Czym jest to całe SEO i jak szybko wypozycjonować stronę?

        Najpierw wyjaśnijmy sobie, jak działa Google – najpopularniejsza wyszukiwarka internetowa w Europie i Stanach Zjednoczonych. Algorytmy wyszukiwarki to nic innego jak rozległy zbiór reguł, którymi kieruje się wyszukiwarka podczas doboru pozycji witryny w wynikach wyszukiwania wyświetlanych w ramach zapytania wprowadzonego przez użytkownika. Mimo stale zmieniających się algorytmów, główne założenie Google pozostaje takie samo – zapewnić użytkownikom dostęp do jak najbardziej trafnych oraz wiarygodnych informacji, jakie są dostępne w danej chwili. Oznacza to, że cała strona WWW – od struktury, przez użyte technologie, aż po treść – powinna być skoncentrowana na potrzebach i oczekiwaniach użytkownika. Pozycjonowanie stron internetowych

        | Dlaczego należy pozycjonować strony internetowe?

        Branża SEO sprowadza się więc do działań mających znamiona tzw. inżynierii wstecznej. Pozycjonerzy starają się zrozumieć, jak działają rozbudowane i połączone ze sobą algorytmy wyszukiwarki na podstawie analizy działań i osiąganych przez nie rezultatów. Strony internetowe, które uzyskują wysokie pozycje w wyszukiwarce na konkretne, dokładnie wybrane frazy kluczowe, są w stanie skutecznie docierać do potencjalnych klientów znajdujących się na każdym etapie lejka sprzedażowego. Oznacza to, że właściwie wypozycjonowane strony internetowe mogą wyświetlać się w odpowiedzi na zapytania użytkowników, którzy dopiero szukają rozwiązania swojego problemu. Dzięki pozycjonowaniu stron internetowych możliwe jest więc znaczące zwiększenie zasięgu prowadzonej działalności.

        | Co wpływa na stronę internetową i jej pozycję?

        Nawet najlepsze strony internetowe, które wykonane są zgodnie ze sztuką oraz aktualnymi trendami, nie osiągną sukcesu biznesowego, jeśli nie będą odpowiednio pozycjonowane. Jak wspomnieliśmy, algorytmy Google to rozbudowana machina składająca się z wielu zazębiających się i skomplikowanych reguł warunkujących ranking wyświetlanych użytkownikom wyników wyszukiwania. I choć zasady działania algorytmów nie są do końca znane, to jesteśmy w stanie określić najważniejsze czynniki, które wpływają na widoczność i pozycję stron internetowych w SERP wyszukiwarki. Wypozycjonujemy Twoją stronę WWW! | Responsywność i mobile friendly Google od paru lat przykłada szczególną uwagę do tego, aby w pierwszej kolejności wyświetlać użytkownikom wyszukiwarki, strony internetowe, które są dostosowane do wyświetlania na ekranach urządzeń mobilnych. Na podstawie tych rekomendacji powstało podejście Mobile First Design oraz Mobile First Index. Mobile First Design to podejście, które polega na tym, aby strony internetowe w pierwszej kolejności były projektowane na urządzenia mobilne, a dopiero później na urządzenia desktopowe. Z kolei Mobile First Index to podejście wyszukiwarki do promowania stron internetowych, które prawidłowo wyświetlają się na urządzeniach mobilnych. Chcesz zapytać o tworzenie stron internetowych u nas? Zadzwoń lub napisz do nas i uzyskaj wycenę projektu Twojej strony internetowej za darmo! rezponsywność stron internetowych Zobacz nasze dotychczasowe realizacje! | Projekt graficzny strony Istotnym czynnikiem rankingowym jest również projekt graficzny, jakim dysponują strony internetowe. Jak wspomnieliśmy wcześniej, ma on fundamentalny wpływ na User Experience oraz na liczbę i jakość konwersji.

        | Czas ładowania strony internetowej

        To, jak szybko ładują się strony www, ma kluczowy wpływ na komfort użytkownika. Poza tym tempo ładowania zasobów stron WWW jest jednym z istotniejszych czynników rankingowych dla wyszukiwarki. Wynika to z głównych założeń Google, które sprowadzają się do chęci dostarczania użytkownikom jak najlepszych wrażeń z surfowania po sieci.

        Omów z nami swój pomysł

        michal-ostrowski-kontakt

        Napisz do nas

          | Thin content i duplicate content Thin content to zjawisko, które polega na tym, że ilość treści jest zbyt mała w stosunku do ilości kodu strony. Innymi słowy: z thin contentem mamy do czynienia wtedy, gdy strony internetowe nie mają odpowiedniej ilości treści. Z kolei duplicate content to nic innego jak splagiatowanie materiałów z innych stron. Takie działanie prowadzi wprost do nałożenia filtra, który ograniczy widoczność strony.

          | Jak pozycjonować stronę internetową?

          Jeżeli zastanawiasz się, czy warto zająć się pozycjonowaniem strony WWW we własnym zakresie, musisz mieć na względzie, że SEO to wymagające i czasochłonne zajęcie, którego efekty widoczne są dopiero po pewnym czasie. Krokiem, który należy wykonać przed rozpoczęciem jakichkolwiek działań marketingowych (w tym działań SEO), jest określenie specyfiki docelowej grupy odbiorców strony internetowej. Na tej podstawie należy wykonać analizę fraz kluczowych, stworzyć audyt oraz dobrać odpowiednie kanały dotarcia do potencjalnych klientów. Gdy pozycjonowanie on-site (wewnątrz strony internetowej) zostanie poprawnie zrealizowane, możesz zacząć pozycjonować witrynę off-site (działania na zewnątrz witryny).

          | Dlaczego warto zlecić SEO strony internetowej specjalistom?

          Jeżeli nie masz ani eksperckiej wiedzy dotyczącej pozycjonowania, ani czasu, żeby się tym zająć, skorzystaj ze wsparcia naszych ekspertów! Zadzwoń lub napisz do nas, a zadbamy o wypozycjonowanie Twojej strony internetowej w Google! Przekazanie zadania pozycjonowania witryny internetowej w ręce ekspertów pozwoli Ci uzyskać dostęp do profesjonalnych narzędzi, dzięki którym pozycjonowanie będzie realizowane o wiele sprawniej. Tworzymy strony internetowe, które działają!

          | 6 najlepszych praktyk w zakresie linkowania zewnętrznego strony internetowej pod SEO

          Chcesz, żeby Twoja strona wskoczyła wyżej w wyszukiwarce Google? Zadbaj o linkowanie zewnętrzne. Omówmy, czym jest linkowanie zewnętrze, dlaczego warto je wykorzystywać i jakie są najlepsze praktyki, które możesz wykorzystać. Kiedy należy pozyskiwać linki w SEO? Linki zewnętrzne są to odnośniki, które przekierowują użytkowników do innych witryn. Pozornie wydawać by się mogło, że przekierowywanie użytkowników do innych witryn mija się z celem, ale linkowanie zewnętrzne ma swoje zalety, więc dobrze by było, żebyś uwzględnił je w swojej strategii SEO.
          Czym jest strategia linkowania zewnętrznego? To nic innego jak proces polegający na przestrzeganiu najlepszych praktyk linkbuildingu, które mają przynieść korzyści Twojej stronie w wynikach wyszukiwania. Dobrze przemyślana i wdrożona strategia linkowania zewnętrznego daje szanse, by Twoje treści pojawiły się w rankingu.

          4 korzyści linkowania zewnętrznego

          Linkowanie do zewnętrznych stron może być świetnym sposobem na to, aby Twoja treść została zauważona. Ale jeśli nie zrobisz tego dobrze, możesz przegapić niektóre z korzyści:
          Linkowanie zewnętrzne zwiększa Twoją wiarygodność.
          Jeżeli w Twoich treściach odsyłasz do innych serwisów, tym samym dajesz swoim czytelnikom pewien dowód słuszności, co zwiększa Twój autorytet. Linkowanie zewnętrzne jest niczym bibliografia w artykułach naukowych – pokazuje, że przy tworzeniu treści opierasz się na źródłach i badaniach.
          Linkowanie zewnętrzne poprawia SEO
          Linkowanie zewnętrzne zwiększa widoczność Twojej strony w wyszukiwarkach, pomagając Google określić znaczenie i jakość Twoich treści. Strony o wysokiej jakości zwykle linkują do innych stron, również wysokiej jakości. W ten sposób, jeżeli umieścisz link do artykułu ważnego z punktu widzenia Twojej działalności, Google użyje go do sprawdzenia, o czym piszesz w swojej witrynie.
          Linkowanie zewnętrzne to prosty sposób na tworzenie połączeń
          Inne strony, do których linkujesz, są w stanie rozpoznać link zewnętrzny i są szanse, że będą skłonne odwdzięczyć się, jeśli nadarzy się okazja. To łatwy sposób na dotarcie do odbiorców, nawiązywanie kontaktów i partnerstw, a także zaprezentowanie swoich treści przed ludźmi, którzy najprawdopodobniej są zainteresowani tym, co masz do powiedzenia.
          Linkowanie zewnętrzne daje użytkownikom większą wartość
          Poprzez linkowanie do innych stron, możesz wzmocnić przekaz swojej treści bez powtarzania jej. Jest to ważne, ponieważ pozwala uniknąć duplikatów treści. Jeśli użytkownik kliknie na jeden z tych linków, zostanie przeniesiony na inną stronę, gdzie będzie mógł zbadać temat bardziej szczegółowo. Wzmacnia to Twoją markę jako autorytet i użytkownicy zaczną kojarzyć Cię z merytorycznymi treściami.

          | Najlepsze praktyki dotyczące linków zewnętrznych

          Według Google linkowanie zewnętrzne jest jednym z czynników branych pod uwagę w wynikach wyszukiwania. Jak więc prawidłowo korzystać z linkowania zewnętrznego?
          1. Linkuj do odpowiednich, zaufanych stron
          Pierwszą rzeczą, o której należy pamiętać jest to, że nie wystarczy po prostu wstawić jakiś link gdzieś na swojej stronie. Dodając linki zewnętrzne, upewnij się, że prowadzą one użytkowników do wartościowych i powiązanych tematycznie treści, takich jak statystyki, infografiki czy filmy – które odpowiadają na ich pytania. Jeżeli linki zewnętrzne pochodzą z podobnych tematycznie witryn, algorytm lepiej rozumie ich znaczenie, co powadzi do lepszych pozycji w rankingu SERP. Linkując do zewnętrznych witryn, upewnij się, że jest ona godna zaufania. Jeżeli link będzie prowadził do stron, które promują treści clikbajtowe lub nie są merytoryczne, Google nie będzie w stanie stwierdzić, czy strona ma jakąkolwiek wartość dla użytkowników. Stracisz ich zaufanie i zaszkodzisz swojemu rankingowi w tym procesie. Najlepszą rzeczą do zrobienia w tym przypadku jest użycie tagów nofollow, aby Google wiedziało, aby nie łączyć Twojej strony z tym serwisem, jeśli to możliwe. Ponad 60% wyszukiwań odbywa się na urządzeniach mobilnych, dlatego ważne, aby Twoja strona internetowa była responsywna. Oprócz zapewnienia Twoim użytkownikom dobrych wrażeń podczas czytania treści, optymalizacja strony pod kątem szybkości na urządzaniach mobilnych zapewni Twojej witrynie kilka dodatkowych punktów w rankingu SEO.
          2. Stosuj poprawnie anchor teksty
          Spójrz na praktyczny przykład użycia: Mamy artykuł na naszym blogu o kosztach stworzenia stworzenia strony internetowej. Możesz kliknąć tutaj aby go przeczytać. Słowo „tutaj” jest anchorem. Taki anchor jest niezbędny, by także boty wyszukiwarki mogły odczytywać treści w witrynie i powiązania. Jednak używając słowa „tutaj” jako tekstu anchoru nie daję botom wskazówki odnośnie do treści, jaka się znajduje w artykule. Zamiast tego lepszym sposobem będzie napisanie: na naszym blogu znajduje się artykuł ile kosztuje strona internetowa? Dzięki temu użytkownikom łatwiej jest kliknąć link, wiedząc, że to link. Jednak to, co ważniejsze mamy teraz anchor na „ile kosztuje strona internetowa”, tak że boty wyszukiwarki również „widzą” link i biorą pod uwagę tekst anchora przy określaniu co się znajduje na stronie, do której prowadzi. Dlatego używaj opisowych słów kluczowych w anchorach, przekierowując użytkownika do innej strony. Upewnij się, że link wygląda naturalnie, zrozumiale i jest pomocny dla czytelnika. Lepiej jednak nie umieszczaj anchoru w tekście, tylko wyodrębnij go. Jak? Spójrź na przykładzie:
          | Przeczytaj w materiałach dla developerów: Seo guide
          3. Dodawaj tylko pomocne linki
          Ile linków zewnętrznych powinieneś użyć w swoim tekście? Odpowiedź niestety nie jest jednoznaczna. Nie przytłaczaj użytkownika zbyt dużą liczbą linków, czy to zewnętrznych, czy wewnętrznych. Twoi celem jest zapewnienie Twoim odbiorcom jak najlepszego „konsumowania” treści. Możesz mieć tyle zewnętrznych linków, ile chcesz, o ile ich dodanie ma sens.
          4. Nie linkuj do stron internetowych Twojej konkurencji
          Jeżeli konkurujesz o te same słowa kluczowe, nie powinieneś linkować, do stron, które są na górze rankingu wyszukiwania. Zamiast tego umieszczaj linki do witryn, które oferują wartość dla Twoich treści, na przykład stron zawierających informacje ogólne. Więc jeżeli chcesz zdobyć wysoką pozycję na frazę „najlepsze drapaki dla kota”, nie linkuj do witryny, która na to słowo już się wyświetla wysoko. Zamiast tego podlinkuj np. do filmu prezentującego produkt na kanale producenta.
          5. Przeprowadź audyt linków
          Raz na kwartał sprawdź swoje treści pod kątem uszkodzonych czy nieaktualnych linków. To ważne, bo jeżeli odbiorcy napotkają takie linki zewnętrzne w Twoich treściach, możesz stracić wiarygodność. Możesz do tego wykorzystać narzędzia jak np. Ahrefs, lub rozszerzenia w przeglądarce czy nawet wtyczek do WordPress.
          6. Linki zewnętrzne otwierane w nowym oknie
          Twoje linki zewnętrzne powinny otwierać się w nowym oknie. Dlaczego? To daje użytkownikowi większą kontrolę przy korzystaniu z Twojej witryny. Dzięki temu odbiorca może kontynuować czytanie artykułu, jednocześnie przeglądając informacje z linku zewnętrznego, nie tracąc ani jednego czy drugiego.

          Zbuduj skuteczną strategię linkowania zewnętrznego

          Wysokiej jakości linki zewnętrzne na Twojej stronie internetowej zapewniają użytkownikom więcej treści i budują Twój autorytet. Jeśli zrobisz to dobrze, linkowanie zewnętrzne może poprawić Twój ranking w SERP. Tak więc wykorzystaj te wskazówki i niech linki zewnętrzne działają na Twoją korzyść.

          | Zapraszamy do współpracy. Uzyskaj niezobowiązującą wycenę!

          | Pozycjonowanie stron internetowych ceny Skorzystaj z naszego interaktywnego kreatora zapytań, który pozwoli Ci oszacować cenę realizacji Twojego zapytania w dosłownie kilka minut! Jeśli nie do końca wiesz, czego potrzebujesz lub pragniesz złożyć błyskawiczne i niezobowiązujące zapytanie ofertowe, uzupełnij prosty formularz kontaktowy.

          Porozmawiajmy o Twoim pomyśle

          Napisz do nas

            Powiązane wpisy

            Masz pytanie zadzwoń lub napisz do nas

            Skontaktuj się z nami