Ile kosztuje strona internetowa?

Spis Treści

|Transkrypcja

Cześć! Witam Was na kanale Marketing internetowy w SOLVcastach.
Nazywam się Agnieszka i na co dzień pracuję w SOLV, gdzie poprzez odpowiednio dobrane kanały marketingowe pomagamy rozwijać firmy w internecie. W mojej pracy tworzę i optymalizuję kampanie PPC, a także podpowiadam rozwiązania dla sklepów internetowych wspomagających konwersje.
Jeżeli masz wrażenie, że Twoja firma nie „klika” się w internecie, to nasz kanał pomoże Ci to rozwiązać.

Jeżeli zakładasz własną działalność, to pierwsze co zapewne przychodzi Ci do głowy to poinformowanie Twoich potencjalnych klientów o tym, czym się zajmujesz, gdzie można się z Tobą spotkać, gdzie zadzwonić, czy napisać maila. Dziś internet przedstawia nam niezliczone możliwości nawiązania kontaktu z potencjalnymi klientami, ale wszystkie działania marketingowe sprowadzają się właściwie do jednego — do strony internetowej. 

Zapewne zastanawiasz się, ile może kosztować stworzenie dla Ciebie strony internetowej, czemu otrzymujesz oferty z szerokim rozstrzałem cenowym i jak znaleźć złoty środek?

Myślisz, że można stworzyć stronę szybko, dobrze i tanio? Czy można kupić Mercedesa w cenie Fiata? Ze stroną internetową jest jak z kupnem samochodu — jest wersja podstawowa, i kilka wariantów oraz koszty dodatków. Pamiętaj, że strona wykonana szybko, tanio i profesjonalnie nie istnieje i zapewne nie spełni Twoich oczekiwań i będzie generowała dodatkowe koszty. To, co wpływa na koszt to typ strony, poziom rozbudowania, system CMS, wielojęzyczność i funkcjonalności, ale także to, czego nie widać gołym okiem: godziny pracy wielu specjalistów w swoich dziedzinach i testy, by wszystko działało, jak należy.

|Od czego zacząć?

Aby jak najlepiej oszacować koszty strony internetowej, sprecyzuj swoje potrzeby: wybierz system dla Twojej strony, określ jej typ, ile ma mieć podstron, jakie dodatki czy funkcjonalności powinny się na niej znaleźć? Wszystkie te elementy będą miały wpływ na cenę. 

Wybór systemu — stronę internetową można stworzyć dwojako: albo w oparciu o CMS open source typu WordPress, albo na autorskim CMS’ie, gdzie większość podstron jest stworzona w sposób statyczny i nie ma możliwości ich edycji bez znajomości programowania. W takich systemach jedynie blog może mieć funkcję edycji treści. W przypadku CMSa masz dostęp do panelu administracyjnego i z łatwością możesz zarządzać wyglądem i treściami na swojej stronie. Strona oparta o gotowy CMS typu WordPress będzie tańsza niż dedykowana strona na autorskim CMS’ie. 

Projekt graficzny — dobre agencje tworzą indywidualne projekty graficzne. Dlatego, jeżeli chcesz, by Twoja strona się wyróżniała i robiła dobre pierwsze wrażenie, to pomyśl, jaką masz jej wizję. Jaka kolorystyka? Jak mają być podzielone sekcje? Jakie efekty chcesz mieć na stronie?

Funkcjonalności: chcesz podpiąć newslettera lub zaimplementować chat na żywo? A może potrzebujesz integracji ze swoim systemem CRM? Chcesz zabezpieczyć WordPress’a przed włamaniami?  

|Co kryje się za ceną strony internetowej?

Jeżeli decydujesz się na współpracę z agencją, to koszt wykonania strony będzie wyższy niż w przypadku freelancera. Wynika to z tego, że w agencji będzie więcej osób zaangażowanych w Twój projekt, jak na przykład: grafik, webmaster, juniorzy, programista, specjalista SEO, copywriter, projekt manager. W cenie stworzenia strony masz zapewniony:

  • indywidualny projekt graficzny strony internetowej (i w zależności od standardu wykonania będzie miało to duży wpływ na cenę. Projekt z wieloma ruchomymi elementami będzie inaczej wyceniany niż statyczne strony)
  • gwarancja prawidłowego funkcjonowania strony 
  • terminowe wykonanie — tworzenie strony to proces składający się z kilku etapów. Dokładne oszacowanie czasu potrzebnego na ukończenie projektu zależy od stopnia skomplikowania i ilości podstron
  • optymalizacja strony pod SEO — element szczególnie istotny. W końcu strona to inwestycja, więc dobrze jest zapewnić jej dobry start 
  • szkolenie online z obsługi CMS’a
  • dobór dopasowanych rozwiązań, testy i licencje 
  • zabezpieczenie strony SSL’em
  • responsywność 

Omów z nami swój pomysł

michal-ostrowski-kontakt

Napisz do nas

    |Jakie są szacunkowe koszty i czas realizacji

    Prosta strona wizytówkowa do 8 podstron, z indywidualnym projektem graficznym od 3 do 7 tys. zł, czas wykonania ok. 4 tygodni.

    Strona firmowa, z blogiem, do 15 podstron, z indywidualnym projektem graficznym, copywritingiem, animacjami, systemem newslettera — od 5 do 13 tys. zł, czas wykonania od 4 do 6 tygodni. 

    Strona usługowa z systemem rezerwacji, z indywidualnym projektem, do 20 podstron, newsletterem, live chatem, 1 wersją językową — od 7 do 15 tys. zł., od 5 do 7 tygodni. 

    Strona premium: z dużą ilością podstron (od 50), projektem graficznym premium, wersjami językowymi, niestandardowymi integracjami np. z CRM — od 8 do 40 tys. zł., czas wykonania od 6 do 9 tygodni. 

    Strona e-learning umożliwiająca udział w szkoleniach online: od 15 tys. do 35 tys. zł. od 8 do 16 tygodni. 

    Strona na autorskim CMS, w zależności od funkcjonalności i ilości podstron: od 50 do nawet 130 tys. od 16 do 24 tygodni. 

    Pamiętaj, że to są tylko średnie widełki i orientacyjne terminy, zakładające terminowość obu stron, a ostateczna wycena i czas wykonania będą zależały od funkcjonalności, które mają zostać wdrożone. 

    O stałych kosztach takich jak hosting, domena czy SSL wspominałam we wcześniejszym materiale, więc tylko krótko podsumuję, że są to koszty rzędu od 100 do 300 zł rocznie. 

    |Darmowa strona?

    Startujesz z jednoosobową działalnością lokalną i nie masz budżetu na stworzenie strony?  

    W poprzednim materiale omawiałam wizytówkę w Google Moja Firma. Masz w niej możliwość utworzenia darmowej strony, co będzie wystarczające dla małych, lokalnych biznesów, które chcą tylko umieścić informację o usłudze, godzinach otwarcia i numerem do kontaktu. Więc jeżeli prowadzisz małą lokalną kwiaciarnię lub salon pielęgnacji dla psów, taka strona być może Ci wystarczy, by przekazać potencjalnym klientom najważniejsze informacje. Oczywiście możliwości edycji są mocno ograniczone: kilka rodzai gotowych motywów, czcionek (nie wszystkie dobrze się prezentują z polskimi znakami), brak indywidualnej domeny, chociaż tę można dokupić, odchodzą wprawdzie koszty serwera, ale takiej strony nie da rady pozycjonować, nie można jej podpiąć pod system analityczny. Także coś za coś. 

    |Podsumowanie

    Strona internetowa to pierwszy krok do zapoznania się z Tobą w internecie. To wizytówka, która pokazuje Ciebie – Twoją firmę. Jeżeli chcesz przedstawić się jako godna zaufania firma, szczególnie w tym pierwszym kontakcie – dobra strona internetowa to podstawa. Nawet jeżeli masz już stronę internetową, która od 20 lat działa w sieci to pamiętaj, że społeczeństwo się zmienia. Młode pokolenia jeszcze uważniej przyjrzą się Twojej stronie i poddadzą ją surowej ocenie. A to właśnie oni – wkraczający w świat biznesu – mogą stać się za rok-dwa Twoimi klientami. Warto więc, by strona internetowa ich do Ciebie przekonała. W świecie Instagrama i TikToka to właśnie ta warstwa graficzna ma największe znaczenie. 

    Na koszt strony internetowej ma wpływ szereg czynników i nie da się od razu jednoznacznie ich określić. Duże znaczenie ma też to, czy zgłosisz się do freelancera, czy agencji. Oszczędzanie na projekcie może zemścić się w przyszłości. Strona powinna być tworzona z myślą o jej rozbudowie, by mogła służyć latami. Warto poświęcić czas na analizę swoich potrzeb, by potem móc wybrać wykonawcę, który im sprosta. Pamiętaj, że Twoją stronę będą oceniali Twoi potencjalni klienci i od jej wyglądu i funkcjonalności może zależeć czy zdecydują się zgłosić do Ciebie, czy będą szukać dalej. 

    Dziękuję, za wysłuchanie tego odcinka, mam nadzieję, że pomoże Wam to wybrać rzetelnego wykonawcę dla Waszej strony internetowej.

    Porozmawiajmy o Twoim pomyśle

    Napisz do nas

      A jeżeli chcecie poznać orientacyjne koszty stworzenia sklepu internetowego, to odsyłamy do tego materiału: Ile kosztuje sklep internetowy?

      Powiązane wpisy

      Masz pytanie zadzwoń lub napisz do nas

      Skontaktuj się z nami