Na co zwrócić uwagę wybierając agencję tworzącą strony internetowe?

Na co zwrócić uwagę wybierając agencję tworzącą strony internetowe?

Posiadanie strony internetowej to już nie tylko przywilej, ale wręcz wymóg. Niektóre z nich prowadzone są przez firmy, inne przez pasjonatów, osoby, które chcą pokazać światu swoją wiedzę lub też umiejętności. Powodów, dla których chcemy posiadać stronę WWW jest wiele. Jednak najważniejsze jest to, aby została wykonana przez profesjonalną agencję. Dowiedz się, na co musisz zwrócić uwagę wybierając wykonawcę strony internetowej lub sklepu internetowego, aby nie wyrzucić pieniędzy w błoto i osiągnąć swój cel.

A może zrobić stronę WWW samodzielnie?

Dziś na każdym kroku jesteśmy zasypywani możliwościami wykonania strony WWW bez znajomości kodowania oraz programów graficznych. Zazwyczaj jednak wiąże się to z koniecznością wykupienia abonamentu i to dość drogiego. Oprócz wysokich kosztów można odczuć także inny dość istotny minus takiego rozwiązania — czyli brak oryginalności. W czasach, gdy każdy przedsiębiorca, ale też osoba prywatna robi co może, aby się wyróżnić, zdecydowanie się na stronę wyglądającą jak każda inna, wydaje się strzałem w kolano. W dodatku witryny tego typu mogą być znacznie wolniejsze, a ich optymalizacja będzie utrudniona lub będzie wiązać się z kolejnymi opłatami.

Robienie strony samodzielnie zależy już bezpośrednio od posiadanych umiejętności. Warto się tego nauczyć i ćwiczyć, jednak strona firmowa nie powinna być wynikiem trenowania, gdyż w ten sposób istnieje mała szansa na to, że spełni swoją funkcję, czyli, np. przekona klientów, że warto skorzystać z twoich usług.

Zatem znacznie bezpieczniejszym i efektywniejszym rozwiązaniem będzie skorzystanie z usług specjalistów. Tworzenie stron internetowych to proces wymagający rozbudowanej strategii, przez co jedna osoba nie jest w stanie zająć się wszystkimi aspektami na wysokim poziomie. Dlatego najlepszym rozwiązaniem będzie zaufanie doświadczonej agencji. Jednak, zanim rozpoczniesz współpracę, której rezultatem będzie twoja własna strona internetowa, koniecznie weź pod uwagę kilka istotnych aspektów oraz uzyskaj odpowiedź na najistotniejsze pytania.

Jakość zawsze na pierwszym miejscu

Dlaczego jakość strony internetowej jest ważniejsza od jej ceny? Przede wszystkim dlatego, że jakość oznacza skuteczność i osiągnięcie zamierzonego celu. I taki właśnie jest cel każdej osoby lub firmy, która chce posiadać stronę WWW. W końcu jest ona wizytówką działalności. Wiele osób zastanawia się, skąd uzyskać pewność, czy agencja wykona dla nas wysokiej jakości projekt, kiedy sami nie posiadamy wiedzy na temat kodowania i tworzenia stron lub sklepów internetowych. Skutecznym sposobem może być dokładne przejrzenie witryny internetowej agencji. Kiedy wykorzystywane są na niej stare technologie, a sam wygląd raczej nie zachęca do dłuższej wizyty, to znak, że powinniśmy poszukać innego wykonawcy. Niestety możemy oczekiwać, że to nie było zamierzone działanie i nasza strona również zostanie wykonana przez agencję w podobny sposób.

Jakość agencji można sprawdzić również poprzez przejrzenie portfolio lub zakładki realizacje. W ten sposób uzyskamy już jasną odpowiedź, na co tak naprawdę stać tego wykonawcę i czy warto mu powierzyć coś tak istotnego dla naszego biznesu, jak stworzenie strony internetowej.

Zrób research na temat agencji

Poświęcając kilka minut na wyszukanie informacji na temat danej agencji może być równie cenne, jak przejrzenie jej portfolio. Opinie zamieszczone w sieci mogą być wynikiem marketingu szeptanego, który był wykonany na zlecenie wykonawcy. Jednak inaczej wygląda sytuacja, kiedy spojrzy się na referencje wystawione przez wcześniejszych kontrahentów. Ich opinie można znaleźć nie tylko na stronie agencji, ale też na forach czy najpopularniejszych portalach społecznościowych. Dobrym rozwiązaniem może być też kontakt e-mailowy lub nawet telefoniczny z wcześniejszym klientem. Informacje z pierwszej ręki na temat zarówno warunków cenowych, opinii na temat praktycznego już korzystania z witryny, jak i kontaktu z agencją, będą niezwykle cenną wskazówką, która powinna zaważyć na rozpoczęciu współpracy.

Sposób oraz jakość kontaktu z agencją

Każdy klient chce mieć możliwość szybkiego kontaktu z agencją, aby przekazać swój pomysł lub sugestię, czy też po prostu dowiedzieć się, jak długo jeszcze potrwa praca. Dlatego jeszcze przed rozpoczęciem współpracy trzeba sprawdzić, czy firma umożliwia kontakt telefoniczny i, czy można dodzwonić się do niej bez większych problemów. Poza tym warto w praktyce sprawdzić, jak szybko odpisują na e-maile. Łatwy kontakt z agencją oraz uprzejmość jest oznaką tego, że liczy się z każdym klientem i ma do niego szacunek. Dlatego wybieranie właśnie takich wykonawców będzie dla nas przyjemniejsze i bezpieczniejsze.

Dobrym pomysłem będzie również uzyskanie informacji na temat tego, jak często klient będzie informowany o kolejnych etapach pracy nad stroną.

Zakres usług

Każda agencja stara się wyróżnić, dlatego oferty związane z wykonanie strony internetowej, mogą się różnić od siebie. W niektórych przypadkach wykonawca jedynie zakoduje witrynę i zamieści ją na hostingu, innym razem da możliwość kilku poprawek oraz wytłumaczy dokładnie, w jaki sposób należy użytkować prawidłowo stronę. Zatem zwrócenie uwagi na tę kwestię może przynieść nam wiele dodatkowych korzyści. Poza tym trzeba zdawać sobie sprawę z tego, że wpłynie to bezpośrednio na cenę. Warto zatem dokładnie porównać wszystkie oferty i przy okazji zwrócić uwagę na dwie kwestie – gwarancję oraz możliwość wsparcia technicznego.
cena strony internetowej

Cena – ważna czy najważniejsza?

Kwestia związana z ceną nie została poruszona wcześniej, gdyż powyższe aspekty są istotniejsze. Jednak nieprawdą będzie stwierdzenie, że nie ma ona żadnego znaczenia. Tym bardziej w kontekście mniejszych firm i osób prywatnych. Problem polega na tym, że zbyt niska kwota zapewne będzie wiązać się z ograniczoną funkcjonalnością oraz niską jakością, a zbyt wysoka może wynikać z chęci naciągnięcia klienta. Dla osoby, która nie zna tej branży przeczytanie oferty, gdzie stworzenie strony ma wynieść 200-600 zł, może nie zapalić lampkę ostrzegawczą. Niestety takie niedoinformowanie będzie czystą stratą pieniędzy i koniecznością zwrócenia się do innej agencji, aby poprawiła wcześniejsze zaniedbania. W niektórych przypadkach kod może być tak chaotyczny i nieprawidłowy, że jedynym rozwiązaniem będzie wykonanie witryny od nowa, przez co wcześniejsza oszczędność szybko uderzy nas po kieszeni.

Strona to wizytówka, która ma przyciągać klientów, zachęcać do kupna produktów lub skorzystania z usług. Zatem czy naprawdę stać nas, aby oszczędzać na tak ważnych aspektach?

Tworzenie strony internetowej – od czego zależna jest cena?

Najczęściej cena, którą płacimy za wykonanie strony uzależniona jest od kilku istotnych aspektów, oto one:

  • system, na jakim ma powstać witryna – może być to wybrany CMS, np. WordPress czy też autorski system,
  • ilość dodatkowych funkcji – tutaj możliwości jest bardzo wiele, np. pensjonat może dawać możliwość rezerwacji pokoi przez Internet lub stolarz wyliczenie kosztów stworzenia altany ogrodowej,
  • ilość podstron,
  • rodzaj strony – czy ma być to witryna statyczna, która opiera się głównie na kodzie HTML i jej edycja również będzie odbywać się tylko tam, czy też przy wykorzystaniu systemu zarządzania treścią,
  • dodatkowe korzyści – takie jak szkolenie z użytkowania lub też gwarancja i możliwość zwrócenia się o pomoc w razie problemów technicznych.

4 pytania, które warto zadać agencji przed rozpoczęciem współpracy

Kiedy powyższe kwestie zostały już rozpatrzone, trzeba przejść do konkretów. Nawet jeśli nie znamy się na zawiłych zasadach tworzenia stron internetowych, to jednak powinniśmy zapytać wykonawcę o kilka bardzo ważnych technicznych kwestii. W ten sposób możemy też lepiej wypaść w jego oczach, ale najważniejsze jest to, że zadbamy o to, aby nasza strona była dopasowana do potrzeb klientów.

Czy strona będzie dopasowana do urządzeń mobilnych?

Dziś już ponad połowa kupujących robi zakupy na swoich smartfonach, dlatego firmy muszą wyjść im naprzeciw. Strony powinny zatem być funkcjonalne podczas korzystania z nich na laptopie, komputerze, tablecie, ale też właśnie na smartfonie. Wykonawca może rozumieć tę funkcję jako responsywność.

Jak będzie można edytować coś na stronie?

Strona www to nie pomnik, którego stawia się, a później tylko podziwia. Jeśli chcemy, aby przynosiła ona różne profity, musimy ciągle ją udoskonalać i aktualizować. Dlatego warto spytać się, w jaki sposób będzie można później zarządzać naszą stroną. Zapewne agencja zaproponuje wtedy wykorzystanie systemu zarządzania treścią, wśród których najpopularniejszym jest WordPress. Warto wcześniej poczytać opinie na jego temat oraz możliwości, aby zyskać pewność, że takie rozwiązanie będzie dla nas najkorzystniejsze. Przy okazji trzeba zdawać sobie sprawę, że w przypadku WordPressa, będzie można znaleźć wiele darmowych poradników w sieci, dzięki czemu nauka obsługi będzie szybsza i tańsza.

Kto będzie widnieć jako właściciel domeny?

Aby powstała strona potrzebna jest także domena, czyli jej adres internetowy, którą należy wykupić. Warto dowiedzieć się, czy trzeba ją kupić samemu i udostępnić dostęp do niej agencji lub też zakupu dokona agencja. W razie wyboru drugiej opcji koniecznie trzeba domagać się wykonania cesji domeny na rzecz zleceniodawcy. Warto też dowiedzieć się, ile wyniesie odnowienie domeny po roku użytkowania.

Ile będzie kosztować utrzymanie naszej strony?

Postawienie witryny to jedna kwestia, jednak koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę z tego, że musisz płacić też za jej utrzymanie. Związane będzie to zazwyczaj z opłatami za odnowienie domeny oraz hostingu.

Chęć posiadania strony WWW to zawsze krok w kierunku rozwoju firmy oraz otwarcia się na nowe potrzeby klientów. Najważniejsze jest jednak to, aby witryna była wykonana profesjonalnie, nie sprawiała problemów oraz była atrakcyjna wizualnie. Wszystko to będzie możliwe, dopiero gdy poświęcisz pewną ilość czasu na znalezienie odpowiedniej agencji. Podczas poszukiwań koniecznie musisz zwrócić uwagę na funkcje, cenę, rzetelność firmy, kontakt z nią oraz przyszłe zastosowanie przez klientów. Jeśli jednak wolisz zaoszczędzić czas, to zawsze możesz po prostu skorzystać z usług naszej agencji.

Masz pytanie zadzwoń lub napisz do nas

Kontakt SOLV agencja interaktywna
KREATOR
Interaktywny kreator zapytania to najlepsza droga
do przygotowania kompleksowej oferty.
Czas wypełniania 1-3 minuty.
BEZPŁATNA WYCENA
PROSTY FORMULARZ
Nie masz za dużo czasu i zależy Tobie na
szybkim kontakcie z naszej strony,
ta droga jest dla Ciebie.
Czas wypełniania do 0,5 min.
BEZPŁATNA WYCENA
SOLV™

kontakt6

FORMULARZ KONTAKTOWY
  • Imię*
    0
  • Adres e-mail*
    1
  • Numer telefonu*
    2
  • Jeżeli nie chcesz podawać numeru telefonu, napisz do nas bezpośrednio na adres mailowy biuro@solv.pl
    3
  • Usługi*
    Strona internetowa
    Sklep internetowy
    Pozcyjonowanie
    Marketing Internetowy
    Google Kampania AdWords SOLV
    Inne
    4
  • Treść wiadomości*Informacje dodatkowe
    5
  • 6
  • Przepiszlitery
    7
  • 8
  • 9