fbpx

Jak sprawdzić pozycję strony w Google?

Jak sprawdzić pozycję strony w Google?

Jak sprawdzić pozycję strony w Google?

Każda osoba, która inwestuje w pozycjonowanie czy optymalizację chce wiedzieć, jak strona radzi sobie w wynikach pozycjonowania. Monitoring pozycji jest bardzo ważny, bo pozwala na kontrolowanie osiąganych rezultatów oraz śledzenie postępów. Dopiero wtedy dowiesz się, czy naprawdę opłaca Ci się nadal inwestować pieniądze w taką formę promocji strony. Dlatego koniecznie poznaj najpopularniejsze sposoby, jak sprawdzić pozycję strony w Google.

Dlaczego warto monitorować pozycję w wynikach wyszukiwania?

Wyższe zyski, większe zainteresowanie oraz wzrost rozpoznawalności — czyli kasa, popularność oraz prestiż, to tylko kilka najważniejszych zalet, które przekonują właścicieli stron internetowych do pozycjonowania się w Google. Jednak, jak wiadomo, nie od razu Rzym zbudowano, zatem nic dziwnego, że nie osiągniesz też pierwszej pozycji na liście wyszukiwań w ciągu kilku dni czy tygodni. Dlatego właśnie ważne staje się to, aby obserwować, jak Twoja strona krok po kroku pnie się w górę lub też notuje spadki. Na bazie tej wiedzy możesz sprawdzać, czy wiązało się to, np. ze wzrostem sprzedaży. Kontrolując pozycję strony internetowej w Google, możesz szybko zareagować, ale też sprawdzić, jak radzi sobie największa konkurencja. Ponadto, gdy zlecasz agencji pozycjonowanie Twojej witryny, to analizując jej pozycję, będziesz w stanie też ją skutecznie skontrolować.

Sprawdź, czy Twoja strona jest w Google

Pierwszym krokiem, jaki należy podjąć, jest w ogóle sprawdzenie, czy Twoja strona została zaindeksowana przez Google. Dopiero gdy okaże się, że tak się stało, to będziesz mógł podjąć kolejne kroki związane z analizą. Najskuteczniejszą i jednocześnie najłatwiejszą metodą jest wpisanie do wyszukiwarki następującej komendy:

  • site:https://nazwadomeny.pl

Jeśli po wciśnięciu entera okaże się, że nie wyświetla się żadna strona, to znak, że oznacza, że Twoja witryna nie została jeszcze zaindeksowana. Najczęściej dotyczy to dopiero powstałych stron internetowych i wtedy musisz po prostu uzbroić się w cierpliwość. Jednak, gdyby po upływie kilku tygodni lub nawet miesięcy nadal pojawiał się taki problem, to może oznaczać, że Twoja strona otrzymała karę od Google. Wtedy koniecznie skontaktuj się ze specjalistą, który pomoże Ci rozwiązać ten problem. Pamiętaj, że dziś obecność strony w wynikach wyszukiwania jest obowiązkiem, jeśli chcesz zyskać nowych klientów, a często także, żeby w ogóle zacząć zarabiać. Można powiedzieć, że walka o pozycje jest ściśle związana z walką Twojego internetowego biznesu o być, albo nie być.
Mamy jednak nadzieję, że po wpisaniu tej komendy wyświetliła się przynajmniej jedna Twoja podstrona. Wtedy ten artykuł stanie się dla Ciebie zbiorem przydatnych porad na temat tego, jak dowiedzieć się, na których pozycjach jest Twoja witryna.

Ręczne sprawdzanie pozycji strony

Jeśli masz czas i chcesz jednorazowo sprawdzić, gdzie aktualnie ulokowała się Twoja witryna w wyszukiwarce, to możesz to zrobić w bardzo prosty sposób. Wystarczy, że wpiszesz w Google frazę kluczową, na którą pozycjonuje się Twoja witryna. Następnie Twoim oczom pojawi się lista stron i Twoim zadaniem będzie po prostu odnalezienie własnej strony oraz policzenie, który to rezultat oraz podstrona. Mimo że zadanie wydaje się dość proste, to czasem jest też czasochłonne. Tym bardziej jeśli Twoja strona nie znajduje się na pierwszej czy drugiej podstronie.
Do tego musisz wziąć pod uwagę, że wynik, który uzyskasz, nie będzie całkowicie optymalny. Dlaczego? Głównie z powodu, iż wyszukiwania zależą głównie od:

  • wyszukiwarki, jakiej używasz,
  • lokalizacji, którą określił dla Ciebie Google,
  • dopasowania względem Twoich zainteresowań — przeglądana jest Twoja historia wyszukiwań oraz pliki cookies.

Przede wszystkim kwestia wyszukiwania lokalnego jest tutaj problemowa. Okazuje się, że gdy mieszkasz w Poznaniu i wpiszesz frazę „fryzjer”, to na czołowych miejscach znajdziesz wyniki przedstawiające zakłady fryzjerskie znajdujące się właśnie w Poznaniu. Jednak zupełnie inna kolejność wystąpi u osób z Wrocławia, Gdańska czy z innych rejonów Polski.

Jak sprawdzić, na którym miejscu naprawdę jest moja strona?

Istnieje kilka sposobów, które pozwolą Ci uzyskać znacznie wiarygodniejsze wyniki. Oto najskuteczniejsze sposoby:

  • usuń historię — zarówno pliki cookies, jak i po prostu historię wyszukiwań, dzięki temu nie będą wyświetlać Ci się m.in. ostatnio wyszukiwane frazy,
  • otwórz prywatną kartę,
  • ustaw lokalizację jako Polska.

Nie da się ukryć, że kiedy chcesz dowiedzieć się, jak sprawdzić pozycję strony w Google, najlepiej skorzystaj z rozmaitych narzędzi i aplikacji, które zostaną przedstawione w dalszej części tego artykułu.

Najpopularniejsze narzędzia do monitorowania pozycji strony w Google

Google Search Console

Największą zaletą tego narzędzia jest przede wszystkim jego wszechstronność oraz ogólnodostępność. Dzięki temu, że jest darmowe, to każdy może lub nawet powinien z niego korzystać. Warunkiem tego, aby móc sprawdzać jego funkcjonalności, jest posiadanie strony lub sklepu internetowego, założenie konta oraz połączenie ich ze sobą.
Właściciele witryn wykorzystują Google Search Console głównie do tego, aby uzyskać informacje na temat jej widoczność w sieci. Jednak, aby taka analiza była możliwa, trzeba po prostu przejść do zakładki „Skuteczność”. Tam właśnie wyświetlą Ci się dane na temat liczby kliknięć, wyświetleń czy też średnia pozycja w Google. Możesz zaznaczyć cały rok jako okres, który porównujesz lub też wybrać, np. pół roku czy zaledwie 7 dni.
Kolejna funkcja sprawia, że będziesz w stanie dowiedzieć się, ile wyświetleń oraz kliknięć zanotowano w odniesieniu do konkretnego zapytania — słowa kluczowego. Taka sugestia może być bardzo pomocna, gdyż stanie się wskazówką, które słowa warto dodatkowo wspomóc pozycjonowaniem czy optymalizacją. Z kolei, gdy najedziesz na wykres, dowiesz się też, jaką pozycję zajmuje dana fraza kluczowa w Google w konkretnym momencie w roku.
W razie potrzeby możesz także pobrać wszystkie dane w pliku csv, a następnie opracować je w arkuszach Excela. Dzięki temu zyskasz dokładny obraz pozycjonowania swojej strony na wszystkie słowa kluczowe.
Ostatnią opcją, która również bardzo przydaje się podczas sprawdzania pozycji strony w wynikach wyszukiwania, jest karta „Strony”, znajdująca się w zakładce „Skuteczność”. Dowiesz się tam, które spośród Twoich podstron są najczęściej wyświetlane i jakie statystyki w związku z tym notują. To z kolei może być dla Ciebie cenną wskazówką na temat tego, w jakie działania pozycjonerskie warto dalej inwestować, gdyż przynoszą zauważalne efekty, a które rozwiązania wymagają wprowadzenia zmian metodach działania.

Ahrefs

Innym, ale tym razem płatnym rozwiązaniem jest Ahrefs. To rozbudowane narzędzie, które można wykorzystywać m.in. do:

  • sprawdzania widoczności domeny w wyszukiwarce,
  • analizowania jakości oraz liczby linków, które linkują do Twojej strony,
  • sprawdzenia największej konkurencji,
  • dowiedzenia, które podstrony są najczęściej odwiedzane przez użytkowników.

Właśnie ze względu na szerokie zastosowanie my również w trakcie pozycjonowania wykorzystujemy to narzędzie.
Ahrefs staje się niezastąpiony typowo w kontekście widoczności domeny, gdyż jest w stanie określić dosłownie wszystkie słowa kluczowe, dzięki którym Twoja strona pojawia się w TOP3 czy nawet TOP100. Warto łączyć pracę tego narzędzia z Google Analytics, aby dowiedzieć się, jak wygląda kwestia wyświetleń przy wykorzystywanych frazach.

Gspot

Z kolei, jeśli chcesz uzyskać szybką odpowiedź na to, jak radzi sobie Twoja strona w kontekście konkretnego słowa kluczowego, to możesz skorzystać z Gspot. Ta aplikacja jest banalna w swojej obsłudze, a za to pozwoli Ci uzyskać wiedzę na temat tego, na którym miejscu znajduje się Twoja strona. Wystarczy, że wpiszesz wybraną frazę oraz adres strony, a już w ciągu kilku sekund uzyskasz odpowiedź, na jakiej jest pozycji.
Aplikacja nie jest tak dokładna, jak GSC, ale sprawdzi się szczególnie dla osób początkujących, które szukają prostego i szybkiego rozwiązania. Gspot przeszukuje 10 pierwszych podstron i na ich podstawie ukazuje wyniki.
Jednocześnie możesz wpisać aż 5 stron i fraz kluczowych. Natomiast jedynym ograniczeniem jest to, że kolejne wyszukiwanie możesz rozpocząć po upłynięciu minuty.
Warto zdawać sobie sprawę również z tego, że na tej samej stronie internetowej znajdziesz również zakładki, pozwalające na sprawdzenie m.in. jak szybko ładuje się witryna.

cMonitor

Podobnym narzędziem do Gspot jest właśnie cMonitor. Aby móc skorzystać z jego funkcjonalności, musisz wpisać frazę oraz adres URL strony. Jego atutem jest prostota oraz możliwość uzyskania stosunkowo wiarygodnych danych. Warto jednak wykorzystać kilka narzędzi i porównać wyniki, aby uzyskać szersze spojrzenia na to, która pozycja jest najbliższa tej prawdziwej. Zdecydowanie sprawdzi się dla osób zabieganych i początkujących.

Semstorm

Kolejną propozycją jest dość wszechstronne narzędzie zwane Semstorm. Aby móc korzystać z niego należy uiścić opłatę. Jednak, kiedy to uczynisz, będziesz mógł w prosty i czytelny sposób monitorować widoczność swojej witryny. Wystarczy, że wpiszesz adres swojej strony, a poznasz szczegółowe statystyki związane z liczbą wyświetleń, klikalnością czy też konkretnie z pozycją. Oprócz tego wyświetlą Ci się także strony, które uznawane są za Twoją największą konkurencję.
Semstorm ma znacznie więcej zastosowań, gdyż stanowi nieocenioną pomoc w procesie optymalizacji. W szczególności tyczy się to zakładki związanej ze słowami kluczowymi, gdzie możesz przeanalizować:

  • liczbę wyświetleń,
  • stopień konkurencyjności frazy,
  • sezonowość, aby dowiedzieć się, kiedy warto przede wszystkim pozycjonować stronę na konkretne słowa kluczowe,
  • jakie efekty możesz zyskać, decydując się na daną frazę,
  • co zostanie wyświetlone, kiedy wybierzesz tę konkretną frazę,
  • jaka jest cena za kliknięcie reklamy z wybranym słowem kluczowym w Google Ads.

Dogłębna analiza sprawia, że możesz też osiągać znacznie wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania, a co za tym idzie, zwiększysz liczbę wyświetleń swojej witryny oraz wyniki sprzedaży.
Wystarczy zatem już wtedy dodać wybrane frazy do monitoringu i będziesz w stanie określić, jak kształtuje się jej pozycja na przestrzeni dni, tygodni czy miesięcy. Bardzo przydatne jest również to, że liczba pojawia się w kwadraciku, który może przybrać trzy kolory — biały, gdy pozycja się nie zmienia, czerwony, kiedy witryna notuje spadek oraz zielony, gdy dochodzi do wzrostu.
Alternatywą dla Semstorm jest Senuto, które daje wiele podobnych możliwości. Warto zatem porównać ich funkcje, cenniki i dopasować do swoich możliwości oraz potrzeb.

Ubersuggest

Innym darmowym narzędziem, które doskonale sprawdzi się w przypadku analizy miejsca, gdzie znajduje się Twoja strona w Google, jest Ubersuggest. Wystarczy, że wpiszesz słowo kluczowe, a wtedy nie tylko dowiesz się, ilu użytkowników wpisuje je do wyszukiwarki, ale też jak plasuje się lista stron. Jeśli znajdujesz się z przodu, to na pewno znajdziesz swoją stronę. Ważne jest jednak to, aby podczas wyszukiwania zaznaczyć, że dane mają dotyczyć Polski.
Alternatywą jest również możliwość dodania adresu URL i wtedy ujrzenia, na jakie frazy się pozycjonujesz i jakie osiągasz rezultaty.

Autorskie narzędzia

Coraz częstszą praktyką jest tworzenie przez agencje własnych narzędzi, które pozwalają na szybkie sprawdzenie, jak kształtuje się pozycja strony w Google. W końcu trudno jest znaleźć rozwiązanie, które będzie spełniać wszystkie oczekiwania, dlatego my również wyszliśmy z założenia, że będziemy opierać się także na własnym narzędziu. Za sprawą naszego doświadczenia i wypróbowania wielu gotowych funkcjonalności, wiemy, które opcje naprawdę są przydatne. Poza tym zrozumieliśmy, że nasi klienci nie muszą wiedzieć, jak działają często zaawansowane narzędzia, które omawialiśmy we wcześniejszej części tego artykułu. Dlatego poszliśmy o krok dalej i stworzyliśmy dla naszych klientów specjalne konta, gdzie w sposób całkowicie intuicyjny mogą w dowolnej chwili monitorować pozycję swojej witryny. W ten sposób klienci zyskują też potwierdzenie, że działania agencji są w pełni uczciwe i naprawdę przynoszą oczekiwane efekty.

Jak sprawdzić pozycję strony w Google? Podsumowanie

Monitorowanie pozycji strony w wynikach wyszukiwania jest bardzo ważne, gdyż pozwala wyciągać wnioski. Wtedy będziesz wiedzieć, czy dotychczasowe działania zostały odpowiednio dopasowane. W ten sposób również zaoszczędzisz czas oraz pieniądze. Analizą zazwyczaj zajmują się agencje odpowiadające za pozycjonowanie Twojej witryny. Jednak skoro dziś możesz w tak łatwy sposób skorzystać z rozmaitych narzędzi, to warto systematycznie także samodzielnie śledzić pozycję własnej witryny w Google. Niezależnie czy wybierzesz SEMSTORM bądź GSC, to najważniejsze, abyś wiedział, jak dużą rolę odgrywają dane, które można dzięki nim odczytać. Zacznij wdrażać dopasowaną strategię, aby piąć się w górę, a najlepiej skontaktuj się z nami — wtedy zrobimy to za Ciebie.

Masz pytanie zadzwoń lub napisz do nas

Kontakt SOLV agencja interaktywna
KREATOR
Interaktywny kreator zapytania to najlepsza droga
do przygotowania kompleksowej oferty.
Czas wypełniania 1-3 minuty.
BEZPŁATNA WYCENA
PROSTY FORMULARZ
Nie masz za dużo czasu i zależy Tobie na
szybkim kontakcie z naszej strony,
ta droga jest dla Ciebie.
Czas wypełniania do 0,5 min.
BEZPŁATNA WYCENA

kontakt6

FORMULARZ KONTAKTOWY
  • Imię*
    0
  • Adres e-mail*
    1
  • Numer telefonu*
    2
  • Jeżeli nie chcesz podawać numeru telefonu, napisz do nas bezpośrednio na adres mailowy [email protected]
    3
  • Usługi*
    Strona internetowa
    Sklep internetowy
    Pozcyjonowanie
    Marketing Internetowy
    Google Kampania AdWords SOLV
    Inne
    4
  • Treść wiadomości*Informacje dodatkowe
    5
  • 6
  • Przepiszlitery
    7
  • 8
  • 9