CMS a SEO — jaki CMS najlepiej się pozycjonuje?

CMS a SEO — jaki CMS najlepiej się pozycjonuje?

CMS, czyli System Zarządzania Treścią pozwala na stworzenie witryny o różnym zastosowaniu, którą w dodatku można z łatwością edytować, aktualizować czy modyfikować, nawet jeśli nie posiadasz technicznej wiedzy. Jednak oprócz tego wybór CMS-a wpływa również na pozycjonowanie sklepu czy strony internetowej. Sprawdź, który CMS warto wybrać, aby znaleźć się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania.

CMS-y pod SEO dla stron internetowych

Jeśli chcesz, a zapewne tak właśnie jest, uniknąć przykrych konsekwencji związanych z gorszym pozycjonowaniem się witryny, to jeszcze przed jej stworzeniem musisz dokonać dogłębnej analizy. W ten sposób dowiesz się, który System Zarządzania Treścią będzie dla Ciebie najkorzystniejszą opcją. Późniejsza zmiana będzie oczywiście możliwa, jednak trzeba będzie wtedy zdawać sobie sprawę z tego, że wpłynie to na konieczność poniesienia dodatkowych kosztów. Zatem koniecznie podejmij świadomą decyzję i w przypadku stron internetowych wybieraj pomiędzy CMS-ami, o których będzie mowa poniżej, gdyż są one seo-friendly.

WordPress

System ten został stworzony w 2003 roku z zamiarem stworzenia miejsca, gdzie będzie można bezpłatnie założyć swój własny blog. Szybko jednak WordPress stał się jedną z najpopularniejszych platform do tworzenia stron www i sklepów internetowych. Wykorzystywany jest przez osoby z całego świata i to nie bez powodu, w końcu posiada ogromną bazę rozszerzeń, motywów i narzędzi, dzięki którym będziesz w stanie zaprojektować dowolną stronę internetową. Uznaje się, że jest to także jeden z tych CMS-ów, który jest najbardziej zaprzyjaźniony z SEO.

WordPress a SEO

Kluczowe jest jednak to, aby korzystać jedynie z motywów, które są seo friendly. Co to oznacza? Że zostały one odpowiednio zoptymalizowane, szybko się ładują, dzięki czemu nie spowalniają wczytywania się witryny i do tego wszystkiego nie posiadają zbędnego kodu.
Oprócz tego WordPress bardzo usprawnia proces optymalizacji strony www. Oczywiście potrzebna jest do tego znajomość zasad SEO, ale wszystkie czynności można wykonać w sposób niemal intuicyjny, przy pomocy wbudowanych funkcji. W niektórych przypadkach potrzebne są do tego wtyczki, gdyż ułatwiają one tworzenie sitemapy, oceniają, czy tekst został odpowiednio zoptymalizowany oraz umożliwiają szybkie tworzenie meta tagów. Do tego sam WordPress daje możliwość tworzenia przyjaznych adresów URL, linków kanonicznych czy optymalizowania grafik.

Joomla

Także w 2003 roku została wydana platforma Joomla. Spokojnie można ją umieścić w czołówce CMS-ów pod względem jakości oraz popularności. Dzięki niemu stworzysz rozbudowane strony internetowe, a czasem nawet aplikacje online. Jednak bardzo często na Joomla stawiają instytucje z bardzo dużą liczbą odwiedzających. Warto zaznaczyć, że jest to platforma open-source, co oznacza, że jej kod można dowolnie modyfikować.

Joomla a SEO

Joomla pozwala tworzyć mapę strony, dzięki której roboty Google mogą swobodnie poruszać się w obrębie witryny. Do tego wszystkiego linki są dostosowane do wymagań SEO. Natomiast, jeśli chodzi o samą optymalizację, to jest to możliwe, gdy zainstalowane zostaną niezbędne do tego wtyczki. Niestety ich liczba nie jest tak imponująca, jak w przypadku WordPressa. Joomla ma wiele ograniczeń względem SEO, dlatego lepiej sprawdzi się, kiedy Twoje oczekiwania nie są zbyt duże.

Jaki CMS wybrać dla sklepu internetowego, aby dobrze pozycjonował?

PrestaShop

To CMS stworzony typowo pod e-commerce. Od 2007 roku sukcesywnie przyciąga coraz więcej użytkowników, dla których liczy się posiadanie stabilnego i jednocześnie łatwego w obsłudze sklepu. Dziś można go z łatwością zainstalować i dostosować do branży, w jakiej ma działać sklep.

PrestaShop a SEO

PrestaShop daje możliwość optymalizacji strony pod kątem tworzenia meta tagów, łatwego dodawania treści czy też tworzenia seo friendly adresów URL. Efekty związane z pozycjonowaniem mogą być satysfakcjonujące. Jednak bardziej trafne będzie stwierdzenie, że po prostu PrestaShop w żaden sposób nie utrudnia działań SEO, a w porównaniu do niektórych CMS-ów, to i tak dość dobry rezultat. Po prostu, kiedy chcesz uzyskać większą liczbę funkcji, to musisz dokonać instalacji konkretnych modułów, a niestety nie zawsze są one darmowe.

Magento

Z kolei ta platforma e-commerce została zaprojektowana z myślą o osobach, które chcą tworzyć potężne sklepy internetowe. W swoim asortymencie oferuje wiele różnych przydatnych i rozbudowanych funkcji ułatwiających sprzedaż, płatności, a także sprawdzanie zawartości magazynu. Z pozoru wydaje się przeznaczony jedynie dla profesjonalistów, jednak przy codziennym użytkowaniu Magento jest elastyczne i łatwe w obsłudze. Największą jego zaletą jest jednak to, że potrafi „udźwignąć” nawet sklepy, które sprzedają kilka tysięcy produktów a ruch na sklepie pląsuje się w milionach użytkowników.

Magento a SEO

Można powiedzieć, że Magento jest seo friendly do tego stopnia, że jeszcze dodatkowo upraszcza maksymalnie cały proces optymalizacji. W całkowicie intuicyjny sposób pozwala na edycję meta tagów dla każdej podstrony oraz tworzenie linków kanonicznych. Do tego optymalizacja grafik nie wymaga korzystania z żadnych wtyczek. Specjaliści są w stanie także z łatwością dostać się do serwera FTP i zoptymalizować witrynę tak, aby wczytywała się szybciej, co jest bardzo mile widziane u wyszukiwarki Google.
Trzeba przyznać, że wiele bardzo zaawansowanych funkcji, jakie są możliwe do wdrożenia w Magento, wymagają także pomocy fachowca, gdyż osoba początkująca może sobie z tym nie poradzić.

WooCommerce

WooCommerce jest wtyczką zintegrowaną z WordPressem, dzięki której w błyskawiczny sposób możesz zyskać swój własny sklep internetowy. Raczej na tę opcję decydują się częściej właściciele mniejszych lub średnich sklepów, jednak nie jest to żelazna zasada. Samo stworzenie oraz obsługiwanie sklepu przy pomocy WooCommerce jest niezwykle intuicyjne i nawet początkujący na pewno sobie z nim poradzą. Uznaje się, że jest to drugie najchętniej wybierane w Polsce rozwiązanie do tworzenia sklepów online.

WooCommerce a SEO

Jednym z głównych założeń twórców WooCommerce było to, aby stworzyć opcję, która będzie sprzyjała wyszukiwarce Google. Wiele elementów jest jednak nadal rozwijanych lub pozostawionych w wersji domyślnej. Jednak już teraz można czerpać korzyści z licznych funkcjonalności. Dostępnych jest sporo wtyczek skierowanych zarówno do samego WordPressa, jak i konkretnie do WooCommerce, które ułatwiają optymalizację witryny. Przykładem jest tutaj słynny już plugin Yoast, który wskazuje, w jaki sposób zadbać o treść, aby była łaskawszym okiem odbierana przez Google i wyżej wyświetlana. Dowiesz się tam, jakie powinno być zagęszczenie słów kluczowych, ile powinien liczyć tekst, szybko uzupełnisz meta tagi czy zmienisz adres na seo friendly. Do tego przy pomocy różnych rozszerzeń stworzysz sitemapę oraz plik robots.txt. Dużą zaletą tego rozwiązania jest również to, że zdecydowanie możesz być nawet laikiem, a i tak uda ci się postawić pierwsze ważne kroki w kierunku dobrze zoptymalizowanego sklepu internetowego.

Shoper

W porównaniu do wszystkich wcześniej omawianych CMS-ów Shoper korzysta z modelu SaaS, a nie otwartego źródła, co w znacznym stopniu uniemożliwia wprowadzanie indywidualnych zmian. Wszystko to sprawia, że założenie nowego sklepu jest możliwe wtedy, gdy opłacisz konkretny pakiet. Stworzenie takiej witryny jest dość proste, ale jest odrobinę mniej przyjazne pod względem SEO.

Omów z nami swój pomysł

michal-ostrowski-kontakt

Napisz do nas

    Shoper a SEO

    Każdy pakiet różni się swoimi możliwościami, także pod względem SEO. Wszystkie umożliwiają stworzenie unikatowych meta title i meta description do każdej podstrony oraz zintegrowanie sklepu internetowego do różnych narzędzi, pozwalających na analizę pozycji w Google, np. Google Analytics. Jednak podstawowe pakiety są dość ograniczone pod względem dostępu do kodu, co zmniejsza możliwość, np. przyspieszania witryny.
    Poza tym brakuje dostępu do pliku thaccess, przez co wykonanie przekierowań w obrębie strony staje się niemożliwe. Zdecydowanie nie jest to opcja zbyt intuicyjna w nawiązaniu właśnie do SEO, dlatego bardziej zaawansowane osoby lub po prostu te, które oczekują dokładnej optymalizacji, będą raczej zawiedzione. Choć oczywiście wiele zależy od oczekiwań, potrzeb i tego, na jaki pakiet się zdecydujesz.

    Dlaczego lepiej wybrać CMS niż witrynę napisaną przez programistę?

    Wyszukiwarka Google w trakcie tworzenia listy wyników wyszukiwania bierze pod uwagę kilkaset czynników. To od nich zależy, które miejsce zajmie Twoja witryna. Dlatego bardzo ważne jest to, abyś dopracował swoje działania pozycjonerskie i optymalizacyjne, by były zgodne z regułami Google. Jednym z ważnych elementów jest wyposażenie witryny w wartościową treść. Co to znaczy? Powinna ona zawierać naturalne i dopasowane tematycznie frazy kluczowe, a sama treść być napisana dla czytelnika. Do tego istotne staje się to, aby była ona całkowicie unikalna. Google docenia także witryny, które często są aktualizowane, dlatego coraz więcej firm decyduje się na stworzenie blogów firmowych, gdzie regularnie publikowane są artykuły związane z ich branżą. Możliwość częstego modyfikowania zawartości strony i właśnie pisania nowych treści jest jednym z powodów, dla których większość dzisiejszych stron opartych jest o wybrany lub autorski CMS. W końcu już z założenia System Zarządzania Treścią ma być sposobem na szybką aktualizację. Zatem Google szczególnie docenia takie witryny.
    Wybierając strony napisane przez programistów, które nie są oparte na CMS-ie, możesz zyskać funkcjonalną witrynę, ale też musisz zdawać sobie sprawę z ich ograniczeń. Jakich? Przede wszystkim każda ich aktualizacja czy modyfikacja będzie wymagała kontaktu z pomocą techniczną. Wiąże się to z kolejnymi kosztami i dłuższym czasem oczekiwania na zamierzony efekt. Poza tym zazwyczaj takie strony są proste, typu one page. Jak wiadomo, nie jest to najlepsza opcja w kontekście SEO.

    Wybór CMS-a ma znacznie na wielu płaszczyznach. Jedną z nich jest właśnie SEO. Jeśli chcesz trafić do większej liczby użytkowników oraz podnieść swoje zyski, to koniecznie wybieraj jedynie pomiędzy rozwiązaniami, które są seo friendly. Tylko w ten sposób zyskasz gwarancję, że wszystkie podejmowane przez Ciebie czynności pozycjonerskie naprawdę będą dostrzeżone przez Google i przyniosą pozytywne efekty.

    Porozmawiajmy o Twoim pomyśle

    Napisz do nas

      Powiązane wpisy

      Masz pytanie zadzwoń lub napisz do nas

      Skontaktuj się z nami