fbpx

Bramki płatności online dla e-commerce – którego operatora wybrać?

Bramki płatności online dla e-commerce – którego operatora wybrać?

Bramki płatności online do sklepu internetowego, którego operatora wybrać?

Kiedy otwierasz sklep internetowy, koniecznie musisz zadbać także o to, żeby wybrać system płatności online, dzięki któremu kupujący będzie mógł szybko opłacić zamówienie. Niestety wygoda i bezpieczeństwo nie są za darmo, dlatego też przygotuj się na to, że operator pobierze też prowizję od każdego zamówienia. Jednak dzięki nam podejmiesz tę decyzję w sposób świadomy. Poznaj opłaty, jakie musisz ponieść, kiedy postawisz na najpopularniejsze bramki płatności online i przekonaj się, jak wybrać najlepszą ofertę.

Czym jest system płatności online?

System płatności elektronicznej zapewnia kupującemu oraz sprzedającemu bezpieczeństwo podczas opłacania zamówienia w sklepie internetowym. Dziś systemy płatności e-commerce obsługiwane są przez wielu operatorów, a tworzone przez nich bramki płatności sprawiają, że możliwe staje się płacenie za pomocą karty płatniczej, szybkiego przelewu czy różnego rodzaju płatności mobilnej, np. BLIK.

Jak działa proces korzystania z systemu płatności internetowej?

Otóż pierwszym krokiem, na który musisz się przygotować, jest wybranie operatora płatności i podpisania z nim umowy.
Następnie konieczna staje się integracja bramki płatniczej z Twoim sklepem internetowym. Zazwyczaj odbywa się to za pomocą odpowiedniej wtyczki, dzięki czemu cały proces staje się bardziej intuicyjny i nie wymaga specjalistycznej wiedzy.
Kiedy klient dokona zakupu, to może wybrać dostępną formę płatności, np. BLIK czy szybki przelew.

Następnie operator wysyła potwierdzenie wpłaty zarówno do klienta, jak i do sprzedawcy.
Kiedy pieniądze docierają na konto sprzedawcy, to może on już nimi dowolnie dysponować, np. zlecić przelew na swoje konto bankowe.

Jakie bramki płatności online wybrać, kiedy sprzedajemy na rynku polskim?

Jakie bramki płatności online wybrać, kiedy sprzedajemy na rynku polskim?

Obecnie dostępnych jest sporo różnych operatorów, oferujących bramki płatności online, które można wykorzystywać w sklepie internetowym. Jednak nie da się ukryć, że nie wszystkie są opłacalne, a przy tym bezpieczne. Oto lista najczęściej wybieranych opcji na czele oczywiście z PayU i Dotpay. Zwróć uwagę na informacje na temat wysokości prowizji oraz opłat, na które musisz się przygotować, kiedy wybierzesz konkretną ofertę.

Operator

Prowizja

Opłata aktywacyjna

Metody płatności

Blue Media

1,49%

19 zł

BLIK, raty, szybkie przelewy, karta płatnicza

Dotpay

1,9%

Przy wyborze karty płatniczej jako formy płatności doliczone zostaje +0,30 zł prowizji

1,5 zł + weryfikacja przelewem

BLIK, karta płatnicza, przelewy, SMS Premium, Paysafecard, raty

PayU*

2,3%

Przy wyborze karty płatniczej jako formy płatności doliczone zostaje +0,30 zł prowizji

199 zł

BLIK, karta płatnicza, raty, szybkie przelewy

tpay

1,59%

Przy wyborze karty płatniczej jako formy płatności doliczone zostaje +0,39 zł prowizji

10 zł

Do tego 2 zł za każdą wypłatę środków (4 bezpłatne w miesiącu)

BLIK, przelewy, SMS Premium, raty, karta płatnicza

Przelewy24

2,2%-2,5% + opłata stała 0,30 zł-0,35 zł

1,5 zł

wymagany przelew aktywacyjny

BLIK, SMS Premium, przelewy, SkyCash, mPay, raty

*PayU – dzięki współpracy naszej agencji z PayU rejestrując się do programu płatności możesz obniżyć prowizję do 1,69% a opłata aktywacyjna wyniesie tylko 5 zł zamiast 199 zł! Skontaktuj się z nami mailowo bądź przez formularz kontaktowy.

Bramki płatności online – ranking, gdy sprzedajemy na rynku EU

Jeśli planujesz ruszyć ze swoimi produktami i sklepem online poza granice Polski i docierać do innych krajów europejskich i nie tylko, to możesz wybierać pomiędzy następującymi bramkami płatności:

Operator

Prowizja

Opłata aktywacyjna

Obsługiwane kanały płatności

PayPal

2,9% + 0,8 zł za transfer oraz przelew do 5 000 zł

brak

karty płatnicze, wirtualny portfel PayPal

Stripe

1,4 % + 1 zł prowizji

brak

karty płatnicze Visa oraz MasterCard, Google Pay, Bitcoin, Apple Pay

Która opcja jest lepsza? Obie mają swoje zalety, co możesz zaobserwować już na bazie samej tabeli. To, co wyróżnia PayPal, to na pewno znacznie większa rozpoznawalność, zarówno w Polsce, jak i na świecie – wykorzystywany w aż 190 krajach. Dzięki temu klienci nie będą bali się dokonywać płatności poprzez niepewną bramkę płatności. PayPayl działa w dużym uproszczeniu, jak taka wirtualna skarbonka i mogą z tej opcji korzystać osoby prywatne oraz firmy. Mimo tego, że Stripe cieszy się odrobinę mniejszą popularnością, to jednak też jest dostępny na całym świecie i obsługuje całkiem sporo różnych form płatności.

Oczywiście istnieje znacznie jeszcze więcej operatorów, oferujących bramki płatności internetowej, jakie można wykorzystywać w sklepach online, np. Sofor, Klarna czy też AmazonPay. Jednak zdecydowaliśmy się szczegółowiej omówić te najczęściej wybierane przez polskich sprzedawców.

Na co zwracać uwagę, wybierając bramkę płatności online do swojego sklepu internetowego?

Obroty w sklepie

Na samym początku prawdopodobnie będziesz miał spory problem, aby z góry określić, na jaki obrót możesz liczyć. Jednak, jeśli tylko masz taką możliwość, to koniecznie zwróć na to uwagę, gdyż dzięki temu znacznie zaoszczędzisz. Jak to możliwe? W końcu zgodnie z wyżej przedstawionymi tabelami widać, że każdy operator proponuje pewną prowizję za sprzedaż. Tym samym im większy obrót, tym rośnie też prowizja, a Ty ponosisz wyższą stratę. Jednak z drugiej strony musisz zdawać sobie sprawę, że przy wyższych zyskach warto skontaktować się z operatorem, aby uzgodnić indywidualne warunki. Czasem krótka rozmowa telefoniczna czy wymiana e-maili sprawia, że możesz zaoszczędzić sporo pieniędzy.

Jaki CMS wybrałeś?

Większość osób podczas wybierania CMS-a czy konkretnie platformy sprzedażowej nie zwraca uwagi na takie kwestie, jak system płatności, co oczywiście jest błędem. W końcu może to w dużym stopniu ograniczyć Twoje opcje, jakie będziesz miał do wyboru, a przy tym też zmniejszyć Twoje zyski.

Najłatwiejszym sposobem na integrację bramki płatniczej ze sklepem internetowym jest zainstalowanie i skonfigurowanie dedykowanej wtyczki. Jednak czasem będziesz musiał dodatkowo za nią zapłacić. Dlatego jeszcze zanim zlecisz wybranej agencji stworzenie sklepu online dla Twojej firmy, koniecznie porównaj oferty operatorów i wybierz najkorzystniejszą dla siebie. Później powiedz o tym specjaliście, tworzącemu Twój sklep. Wtedy na pewno pomoże Ci on dopasować odpowiedni CMS, aby integracja bramki była możliwa i korzystna dla Ciebie.

Dostępne usługi

Nie zapomnij o tym, aby sprawdzić, jakie usługi oferuje wybrany operator płatności online. Zastanów się też, w jaki sposób Ty najczęściej płacisz za zakupy przez Internet i zrób mały wywiad wśród członków rodziny oraz znajomych. Dzięki temu wytypujesz najchętniej wybierane formy płatności. Później sprawdź, jacy operatorzy oferują właśnie takie opcje.

Możesz też wybrać szybszą opcję i podążyć po prostu za aktualnymi trendami. Wtedy najlepszym wyborem będą takie formy płatności internetowej, jak BLIK, płatność kartą płatniczą, szybki przelew czy płatność ratalna. Ciekawą opcją, którą oferuje coraz więcej operatorów, jest płatność odroczona.

Wypłata środków

Większość operatorów oferuje tzw. konto przejściowe, na które trafia zapłata od sprzedawcy. Oczywiście Ty jesteś właścicielem tych pieniędzy i możesz w dowolnej chwili zdecydować o tym, kiedy chcesz je przelać na swoje prywatne czy też firmowe konto w banku. Koniecznie dowiedz się, czy takie przelewy zawsze są darmowe, aby nie narazić się na niespodziewane koszty.

Masz pytanie zadzwoń lub napisz do nas

Kontakt SOLV agencja interaktywna
KREATOR
Interaktywny kreator zapytania to najlepsza droga
do przygotowania kompleksowej oferty.
Czas wypełniania 1-3 minuty.
BEZPŁATNA WYCENA
PROSTY FORMULARZ
Nie masz za dużo czasu i zależy Tobie na
szybkim kontakcie z naszej strony,
ta droga jest dla Ciebie.
Czas wypełniania do 0,5 min.
BEZPŁATNA WYCENA
Od blisko 10 lat pomagam firmom w rozwoju, z wykorzystaniem możliwości, jakie daje internet. Jestem założycielem trzech marek działających na polskim rynku, a w trakcie swojej kariery miałem okazję pracować i doradzać takim markom jak: Big Activ, Schneider Electric, Alstom, Librus, Politechnika Śląska, TSR Poland, Axell Group, Gerlach, Uber czy Almatur i jeszcze wiele innych :). Aktualnie mocno zaangażowany w nowy start up z europejskimi aspiracjami.

kontakt6

FORMULARZ KONTAKTOWY
  • Imię*
    0
  • Adres e-mail*
    1
  • Numer telefonu*
    2
  • Jeżeli nie chcesz podawać numeru telefonu, napisz do nas bezpośrednio na adres mailowy [email protected]
    3
  • Usługi*
    Strona internetowa
    Sklep internetowy
    Pozcyjonowanie
    Marketing Internetowy
    Google Kampania AdWords SOLV
    Inne
    4
  • Treść wiadomości*Informacje dodatkowe
    5
  • 6
  • Przepiszlitery
    7
  • 8
  • 9