Microsite, one-page, landing page – czy warto stawiać?

Microsite, one-page, landing page – czy warto stawiać?

Trzy określenia, które przeciętnemu użytkownikowi internetu mogą mówić niewiele, ale w przypadku prowadzenia interesu e-commerce są co najmniej warte uwagi. Czym są microsite’y, one-page i landing page?

Co to są microsite’y?

Jak sama nazwa wskazuje microsite’y to niewielkich rozmiarów strony – niezbyt rozbudowane i proste w budowie, co nie znaczy, że mogą być nieatrakcyjne wizualnie. Ich podstawowym celem jest informowanie użytkowników o istnieniu danej firmy lub produktu – przekazanie najważniejszych informacji oraz budowa wizerunku w podstawowym zakresie. Dobrym przykładem microsite’u jest wizytówka firmowa, choć tę formę strony WWW można wykorzystać także do promocji konkretnego produktu czy akcji marketingowej. Microsite’y zazwyczaj zawierają podstawowe informacje, dane kontaktowe i pomagają w budowie świadomości marki, dzięki wykorzystaniu atrakcyjnych zdjęć, packshotów czy po prostu elementów identyfikacji wizualnej.

Czym są landing page?

Nazwa landing page także dobrze oddaje charakter tego typu strony. To serwis zbudowany w konkretnym celu, mający za zadanie ściągać użytkowników z różnych źródeł i informować o celu lub dopowiadać, o co chodzi w szeroko zakrojonej komunikacji. Landing page najczęściej spotykamy w Internecie w postaci stron promujących konkursy czy innego rodzaju akcje marketingowe – ich przeznaczeniem jest przekazać komplet informacji na temat danej akcji, rozszerzając wiedzę użytkownika. Częstą praktyką jest komunikowanie w spotach telewizyjnych czy radiowych, a także w reklamie digitalowej głównego hasła akcji, opatrzonego także linkiem lub po prostu adresem strony (w przypadku reklamy offline). Po przejściu na wskazaną witrynę zaciekawiony przekazem reklamowym użytkownik pozna zasady akcji, podpięty jest tam też wymagany regulamin oraz, jeśli np. konkurs umożliwia wzięcie udziału online – moduł konkursowy. Tego typu strony są bardzo popularne i pozwalają na szybkie i skuteczne prowadzenie akcji marketingowych.

A co to one-page?

Terminem, który często pojawia się w towarzystwie landing page’a i microsite’u jest one-page. To określenie upowszechniło się relatywnie niedawno wraz z rozwojem stron projektowanych głównie z myślą o użytkownikach urządzeń mobilnych. Idea one page zakłada, że dla użytkownika najwygodniejsze jest scrollowanie stron, więc cała ich zawartość powinna znajdować się nie w gąszczu linków, ale w jednej witrynie. Strona w takim przypadku podzielona jest na sekcje, odpowiednio otagowane w HTML-u, dzięki czemu możliwe jest jej przeglądanie nie tylko przez scrollowanie, ale również nawigowanie za pomocą menu. Wówczas pozycje w menu przenoszą nie na oddzielną stronę, ale do konkretnej sekcji (tzw. kotwice). One-page często wykorzystywane są właśnie w budowie microsite’ów (popularne wizytówki firmowe start-upów) lub landing page’y.

Kiedy warto postawić tego typu stronę?

Jak w przypadku podejmowania każdej decyzji dotyczącej budowy strony internetowej, przede wszystkim należy dobrze określić cel budowy landing page’a. Jeśli planujemy wprowadzenie nowej marki lub przeprowadzenie szeroko zakrojonej akcji marketingowej, wówczas budowa takiej stron jest co najmniej wskazana. Podobnie sytuacja wygląda w przypadku employer brandingu (budowy marki jako pracodawcy) – często firmy posiadają strony rekrutacyjne lub też bogate w informacje strony przybliżające kulturę organizacyjną. Inny przypadkiem, zwłaszcza w przypadku serwisów głownie skoncentrowanych na modelu B2C, ale prowadzącymi poboczną działalność B2B, jest budowa microsite’ów z informacjami dla tego typu klienta i danymi kontaktowymi wyspecjalizowanej komórki.

 

Główną zaletą tego typu serwisów jest przejrzystość informacji i możliwość wzbogacenia komunikacji marketingowej o użyteczne dla użytkowników treści. Ponadto tego typu serwisy mogą dobrze wpływać na zbieranie ruchu organicznego z wyszukiwarek internetowych. Wato w takim przypadku pamiętać, że decyzja o budowie landing page’a powinna być też poprzedzona analizą zachowań potencjalnych użytkowników serwisu, np. zaprojektowaniem ścieżek użytkownika i ustaleniem celów konwersji (sprzedaż, pozyskanie leadów itd.). Przed rozpoczęciem działań należy też zastanowić się, czy landing page nie wpłynie negatywnie na liczbę użytkowników na naszym podstawowym serwisie i czy po prostu nie będzie mylący dla naszych potencjalnych klientów. Z zasady jednak można przyjąć, że tego typu strony, jeśli są dobrze przemyślane i umieszczone w odpowiednim kontekście (akcja marketingowa, promocja marek) to użyteczne narzędzia, na które warto stawiać!

SOLV™

kontakt6

FORMULARZ KONTAKTOWY
  • Imię*
    0
  • Adres e-mail*
    1
  • Numer telefonu*
    2
  • Jeżeli nie chcesz podawać numeru telefonu, napisz do nas bezpośrednio na adres mailowy biuro@solv.pl
    3
  • Usługi*
    Strona internetowa
    Sklep internetowy
    Pozcyjonowanie
    Marketing Internetowy
    Google Kampania AdWords SOLV
    Inne
    4
  • Treść wiadomości*Informacje dodatkowe
    5
  • 6
  • Przepiszlitery
    7
  • 8
  • 9