Link building – co to takiego i jak zastosować go lokalnie?

Link building – co to takiego i jak zastosować go lokalnie?

Od pewnego czasu prowadzisz swoją działalność gospodarczą i chciałbyś znaleźć się na topowych pozycjach w wyszukiwarce Google. Jakie techniki warto zastosować, aby klienci bez problemu mogli znaleźć Twoją lokalną firmę?

Zanim przejdziemy do clou naszego artykułu, warto byś wpierw zapoznał się z dokładną definicją linkowania. Link building (czyli linkowanie) to działania, które – zaraz obok optymalizacji strony – polegają na zwiększeniu linków przychodzących do witryny internetowej. Jest to jedna z podstawowych, a zarazem i najważniejszych czynności, mających wpływ na twoją pozycję w wyszukiwarce Google.

Typy linków:

Linki zewnętrzne – prowadzą do naszej strony z innych witryn internetowych. Jest to jeden z najbardziej pożądanych typów linków, ponieważ według algorytmu Google’a, im więcej linków prowadzi do strony www, tym lepszy wpływ ma to na jej pozycjonowanie. Nie należy jednak sugerować się wyłącznie liczbą zdobytych linków, a zwrócić także uwagę na ich jakość. Każdy link najlepiej porównać do źródła mocy, przenoszonego na stronę docelową. Im większa jest wartość witryny, z której chcemy pozyskać odnośnik, tym wzrasta szansa na wyższe pozycje w rankingach wyszukiwania.

Linki wewnętrzne – są również bardzo istotnym elementem podczas pozycjonowania.
Tego typu linki zamieszczamy w obrębie naszej strony internetowej, np. odnośnik do podstrony. Stanowią ogromne ułatwienie zarówno dla użytkowników, jak i robotów, poruszających się po napotkanej witrynie, ponieważ przyczyniają się do zwiększenia ruchu na stronie, którą chcemy wypozycjonować.

Sposoby pozyskiwania linków

Zdobywanie odnośników, prowadzących do naszej strony, jest procesem skomplikowanym oraz wymagającym od nas inwencji twórczej. Jak już wcześniej wspomnieliśmy, nie wystarczy jedynie zamieścić dużej ilości odnośników – przede wszystkim istotna jest ich jakość. Warto chociażby zadbać o to, aby strony były ze sobą powiązane tematycznie. Gdzie zatem możemy zamieścić linki, żeby mieć realny wpływ na pozycję w wyszukiwarce?

Fora internetowe/blogi – takie linki zdobywamy poprzez komentowanie wpisów na blogach lub forach dyskusyjnych. Linkując na forach czy blogach, mamy możliwość pozyskania dobrej jakości linków, zgodnych z tematyką naszej strony internetowej. W przypadku pozycjonowania lokalnego, radzimy wyszukiwać fora, które powiązane są z naszym miastem. Dużym ułatwieniem podczas poszukiwań może być zastosowanie zapytań z operatorami INURL i INTITLE. Dzięki użyciu tych komend, w naszych wynikach wyszukiwania wyświetlą się pozycje, które są trafniejsze.

Artykuły sponsorowane – linki, uzyskiwane z artykułów sponsorowanych, to bardzo popularny sposób na zdobycie odnośnika do strony internetowej. Płatne artykuły sponsorowane dają możliwość wypromowania firmy, a także jej usług. Należy jednak pamiętać o tym, by serwis, na którym chcemy zamieścić swój artykuł sponsorowany, był zgodny z tematyką oferowanych usług. Wybierając lokalne pozycjonowanie zwróćmy również uwagę na takie portale, które cieszą się popularnością w naszej najbliższej okolicy.

Profile – jeśli dana strona internetowa umożliwia nam zarejestrowanie się, warto skorzystać z tej opcji, ponieważ w wielu przypadkach mamy możliwość zamieszczenia, oprócz swoich danych (nick, miasto itp.), adresu do strony internetowej.

Lokalne portale internetowe – jest kilka sposobów, abyś mógł zamieścić linka na takim portalu. Pierwszy, darmowy, polega na napisaniu artykułu branżowego w zamian za zamieszczenie odnośnika do prowadzonej przez ciebie strony. Po uprzednim skontaktowaniu się z właścicielem strony i otrzymaniu zielonego światła na publikację takiego artykułu, zyskujemy zarówno promocję, jak również cenny dla nas link. Kolejnym sposobem jest zamieszczenie banera reklamowego lub artykułu sponsorowanego – ten sposób link buildingu wymagać będzie od nas określonej sumy pieniędzy (w zależności od popularności lokalnego serwisu).

Influencerzy – warto również nawiązać współpracę z lokalną osobowością, cieszącą się nie tylko dużą popularnością, ale także regularnie korzystającą z mediów społecznościowych (lub też posiadającą własnego bloga czy stronę internetową). W ten sposób influencer może wypromować nasze usługi, a także zamieścić wartościowego linka prowadzącego do witryny, którą chcemy wypozycjonować. Współpraca może opierać się na barterze lub być płatnym zleceniem.

Jak zdobywać wartościowe linki?

Zdobywanie linków, prowadzących do naszej witryny, stanowi niezaprzeczalnie kluczowy element w procesie pozycjonowania. Musisz jednak pamiętać, że jeden link, pochodzący z mocnej strony, będzie lepszy od tysiąca linków, pozyskanych na domenach o niskiej jakości. Jak zatem sprecyzować, który link jest wartościowy, a który mniej? Aby móc określić wartość odnośnika, należy zwrócić uwagę na kilka istotnych czynników, takich jak np.: tematyka wybranej strony internetowej, ilość linków do niej prowadzących, wiek witryny, liczba stron zaindeksowanych w wyszukiwarce Google (możemy to w łatwy sposób sprawdzić poprzez wpisanie komendy „SITE:”), jak często aktualizowane bywają treści itd. Można też skorzystać ze specjalnych narzędzi, które błyskawicznie pomogą nam zdefiniować wartość linku, jak np. Ahrefs czy Senuto. Korzystanie z takich programów zdecydowanie usprawni naszą pracę!

Dlaczego warto zastosować lokalny link building?

Wiele osób, planujących w najbliższym czasie skorzystać z danej usługi, wyszukuje firmy sugerując się lokalizacją. Prosty przykład: chcąc skorzystać z siłowni lub wybrać się na kontrolę do dentysty, zwykle sugerujemy się informacjami, zawartymi w wyszukiwarce Google oraz zwracamy uwagę na odległość od naszego miejsca zamieszkania, czyż nie? I w dodatku algorytm Google’a bardzo ułatwia nam to zadanie, ponieważ na podstawie naszej lokalizacji, wyświetlane zostają firmy, znajdujące się najbliżej nas. Teraz już wiesz, jakie techniki zastosować, by pozycjonowanie witryny przyniosło oczekiwane efekty. Powodzenia!

Masz pytanie zadzwoń lub napisz do nas

Kontakt SOLV agencja interaktywna
KREATOR
Interaktywny kreator zapytania to najlepsza droga
do przygotowania kompleksowej oferty.
Czas wypełniania 1-3 minuty.
BEZPŁATNA WYCENA
PROSTY FORMULARZ
Nie masz za dużo czasu i zależy Tobie na
szybkim kontakcie z naszej strony,
ta droga jest dla Ciebie.
Czas wypełniania do 0,5 min.
BEZPŁATNA WYCENA

kontakt6

FORMULARZ KONTAKTOWY
  • Imię*
    0
  • Adres e-mail*
    1
  • Numer telefonu*
    2
  • Jeżeli nie chcesz podawać numeru telefonu, napisz do nas bezpośrednio na adres mailowy [email protected]
    3
  • Usługi*
    Strona internetowa
    Sklep internetowy
    Pozcyjonowanie
    Marketing Internetowy
    Google Kampania AdWords SOLV
    Inne
    4
  • Treść wiadomości*Informacje dodatkowe
    5
  • 6
  • Przepiszlitery
    7
  • 8
  • 9

SOLV™