fbpx

Jak zadbać o SEO w czasie koronawirusa

Jak zadbać o SEO w czasie koronawirusa

SEO po COVID-19: 8 sposobów by polepszyć SEO od teraz

Świat jest obecnie w stanie dezorientacji, paniki, oszołomienia i niepewności. Podczas gdy sytuacja zmienia się z godziny na godzinę, możesz poczuć się zagubiony i zastanawiać się nad tym, co będzie dalej. Sytuacja już nigdy nie będzie taka sama, nawet gdy już wrócimy do normalności. Jednak firmy, którym uda się przetrwać ten trudny czas i wdrożą strategiczny plan działania, w przyszłości zajmą silniejsze pozycje i będą gotowe do szybszego powrotu na rynek. Przedstawiamy kilka możliwości, dzięki którym już teraz możesz zaplanować długofalowe działania i ulepszyć swoją strategię marketingową.

1. Pozostań na czele trendów Google

Ludzie są w domu, co oznacza, że spędzają więcej czasu w Internecie, a także większość zakupów robią w e-sklepach. Dlatego tak ważne jest monitorowanie trendów Google pod kątem nowych zapytań bądź tematów wpisywanych w wyszukiwarkę, które dotyczą Twojej branży. Jeśli będziesz na bieżąco z tymi danymi i będziesz trafnie rozpoznawać nowe, istotne dla Twojej firmy trendy możesz zacząć tworzyć treści, które wpisują się w zapytania użytkowników i są im potrzebne. Publikując wartościowe dla internautów treści zyskasz ich zaufanie, poprawisz swoje SEO oraz zwiększysz ruch w witrynie. A gdy sytuacja się ustabilizuje pozyskasz nowych Klientów.

SEO po koronawirusie - twórz teraz treści, by sprzedawać potem

 

2. Monitoruj Google Search Console i rankingi słów kluczowych

W czasach, gdy zwiększa się popyt na konkretny asortyment lub całkowicie zmienia się zapotrzebowanie Klientów widoczne są również zmiany zainteresowań w wyszukiwarkach oraz wzrost indywidulanych zapytań. Dlatego tak ważnym aspektem jest monitorowanie witryny pod kątem zmiany słów kluczowych. Frazy wpisywane w wyszukiwarkę zmieniają się dynamicznie, dlatego trzeba je obserwować, a nawet aktualizować częściej niż zwykle. Do tego posłuży Ci darmowe narzędzie GSC lub narzędzia innych firm. Jeśli nie będziesz dokładnie monitorować zachowań internautów oraz rankingów słów kluczowych stracisz okazję do zmiany podejścia oraz dostosowania swoich działań do potrzeb potencjalnych Klientów.

3. Zbuduj swój bank treści

Obecnie zachowania konsumentów ulegają dynamicznym zmianom, a pandemia wpływa także na sposób wyszukiwania treści. Gdy sytuacja już się unormuje zachowania internatów prawdopodobnie pozostaną inne niż dotychczas. Istotne jest, by już teraz podjąć odpowiednie działania. Jak wszyscy inni, masz teraz czas, więc zacznij pisać i zbuduj swój bank treści. Zacznij od nadania priorytetów i zastanowieniem się nad lejkiem sprzedażowym. Chociaż treść, którą teraz będziesz tworzył może nie zostać zaindeksowana w krótkim czasie, zachęć konsumentów do zapoznania się z Twoimi usługami bądź produktami, aby w przyszłości, gdy nadejdzie taka potrzeba, doszło do ich zakupu. Dysponując zapasem świetnych, gotowych do użycia treści, zyskasz przewagę nad konkurencją.

4. Zacznij myśleć o inicjatywach świątecznych i 4 kwartale już teraz

Niestety nie wiemy, jak długo będzie trwała ta sytuacja. Jedni mówią, że za 2 tygodnie wszystko powinno wrócić do normy, inni że za 12. Tak czy inaczej, trzeba wziąć pod uwagę, że może to potrwać parę miesięcy i skrupulatnie się przygotować, zanim rynek znów stanie na nogi. Wiedząc, że przychody z pierwszego i drugiego kwartału mogą być znacznie niższe niż początkowo prognozowałeś, zacznij planować już teraz, jak możesz to nadrobić w drugiej połowie roku. To doskonały moment dla właścicieli sklepów internetowych, by przygotować się i zaplanować strategię na Czarny Piątek czy Boże Narodzenie. Wykorzystaj produktywnie ten trudny czas.

SEO w czasie koronawirusa - myśl przyszłościowo

 

5. Zatrudnij specjalistę SEO

Smutna prawda jest taka, że przez koronawirusa część firm odpadnie z rynku. Specjaliści od SEO mogą z dnia na dzień zostać bez pracy. Jeśli chcesz zatrudnić profesjonalistów, zacznij rekrutację już teraz. Przejdzie ona dłuższą drogę, ale pokaże, że masz silną pozycję na rynku i przyciągnie do Ciebie największe talenty.

W niektórych przypadkach Twoja firma może być celem dla tych, którzy szukają nowych możliwości, więc upewnij się, że jesteś aktywny na LinkedIn i miej oczy szeroko otwarte. Nawet jeśli nie zatrudniasz teraz, jest to świetna okazja do nawiązania kontaktów i rozpoczęcia rozmów, które przyniosą korzyści w najbliższej przyszłości.

6. Zastosuj nowe strategie treści

Gdyby jeszcze parę miesięcy temu napisalibyśmy Wam o sytuacji, w której aktualnie się znajdujemy nikt by nam nie uwierzył. Chociaż nigdy nie bylibyśmy w stanie tego przewidzieć wciąż poszukujemy alternatywnych metod, aby przetrwać ten trudny dla nas wszystkich okres.  A możliwości, które pojawiają się w dzisiejszych czasach, pozwalają nam, wręcz zmuszają nas do zmiany na lepsze. Ponieważ ludzie spędzają teraz znacznie więcej czasu na oglądaniu YouTube to świetny czas, by zastosować nowe strategie treści i zacząć opracowywać więcej treści wideo. Spójrz na wcześniej publikowane materiały, które cieszą się popularności wśród odbiorców, mają duży ruch i zmień ich format na wideo. Stwórz nowe reklamy i dotrzyj do tych użytkowników, do których wcześniej nie miałeś okazji.

7. Analizuj dane

Analiza danych ma teraz kluczowe znaczenie. Podobnie jak w pierwszym punkcie, nie tylko będziesz mieć więcej danych do analizy, jeśli chodzi o Trendy Google, ponieważ ludzie szukają częściej, ale możesz faktycznie zaobserwować wzrost ruchu na Twojej stronie (to oczywiście zależy od Twojej branży). Chociaż ruch ten nie zawsze przerodzi się w sprzedaż czy nawet w zdobywanie potencjalnych klientów, to mimo to Twoja witryna może nadal oferować świetne informacje i treści.

Zastanów się, która z Twoich stron wydaje się najbardziej przyciągać użytkowników? Czy zmieniło się to do tej pory? A może teraz inna witryna jest bardziej popularna?

Nadszedł czas, aby rozważyć uruchomienie mapy termicznej lub innych metod gromadzenia danych i zanurzyć się w dogłębną analizę witryny.

SEO w czasie koronawirusa - dopieść stronę

 

8. Dokonuj zmian i mądrze gospodaruj czasem

Chociaż content marketing to prawdopodobnie pierwsza rzecz z zakresu SEO, która przychodzi Ci na myśl, to teraz nadszedł czas, aby skupić się na SEO jako całości. Zadbaj o rzeczy, na które wcześniej nie miałeś czasu.

Upewnij się, że Twoja witryna działa z odpowiednią prędkością.

Zaktualizuj swoją witrynę, dodaj nowe zdjęcia, które odświeżą jej wygląd.

Sprawdź strukturę URL.

Sprawdź UX strony.

Upewnij się, że treść jest łatwa do znalezienia.

To tylko kilka czynności, których możesz dokonać. Tych zadań jest o wiele, wiele więcej.

Niektóre z nich mogą wymagać zatrudnienia agencji, dzięki której zyskasz pewność, że optymalizacja witryny przebiegła zgodnie z planem.  Jest to też kolejny sposób, by pomóc innym marketerom w tych trudnych i niepewnych czasach.

Jeśli odpowiednio zagospodarujesz swój czas to może znajdziesz również chwilę na e-learning. Istnieje wiele punktów sprzedaży, które teraz oferują bezpłatny dostęp do pomocy SEO i tym podobnym, aby zwiększyć wiedzę właścicieli witryn. Na przykład Moz Academy udostępnia teraz wszystkie swoje kursy za darmo. Z kolei Ahrefs proponuje bezpłatny kurs Blogging for Business oraz inne przydatne szkolenia.

Jest też mnóstwo kursów dla marketerów, dzięki którym zdobędziesz nowe umiejętności, które z pewnością wykorzystasz, gdy Twoja firma znów stanie na nogi.

Podsumowanie

Niezależnie od tego jak długo potrwa obecna sytuacja to nie powinieneś przerywać działań SEO tylko z powodu bieżących wydarzeń i niepewnej sytuacji rynkowej.

Zawsze istnieją jakieś możliwości oraz alternatywne działania, po prostu musisz wiedzieć, gdzie ich szukać. Chociaż Twoje dane będą teraz wyglądać nieco inaczej, mogą się polepszyć lub pogorszyć w zależności od tego w jakiej branży działasz. Być może pomoże Ci to w przyszłości osiągnąć sukces.  Jeżeli będziesz skupiał się na działaniach SEO to dogonisz, a nawet wyprzedzisz konkurencję, która zaprzestanie swoich działań.

Mamy nadzieję, że wszyscy szybko wyzdrowieją i pozbierają się z niszczycielskich efektów koronawirusa.

Życzymy dużo zdrowia!

Masz pytanie zadzwoń lub napisz do nas

Kontakt SOLV agencja interaktywna
KREATOR
Interaktywny kreator zapytania to najlepsza droga
do przygotowania kompleksowej oferty.
Czas wypełniania 1-3 minuty.
BEZPŁATNA WYCENA
PROSTY FORMULARZ
Nie masz za dużo czasu i zależy Tobie na
szybkim kontakcie z naszej strony,
ta droga jest dla Ciebie.
Czas wypełniania do 0,5 min.
BEZPŁATNA WYCENA

kontakt6

FORMULARZ KONTAKTOWY
  • Imię*
    0
  • Adres e-mail*
    1
  • Numer telefonu*
    2
  • Jeżeli nie chcesz podawać numeru telefonu, napisz do nas bezpośrednio na adres mailowy [email protected]
    3
  • Usługi*
    Strona internetowa
    Sklep internetowy
    Pozcyjonowanie
    Marketing Internetowy
    Google Kampania AdWords SOLV
    Inne
    4
  • Treść wiadomości*Informacje dodatkowe
    5
  • 6
  • Przepiszlitery
    7
  • 8
  • 9