E-commerce – co to i jak zintegrować?

Najpopularniejsze integracje e-commerce

Chcesz, żeby Twój sklep internetowy działał jeszcze sprawniej i szybciej, a do tego wykonywał część zadań za Ciebie? Zatem potrzebujesz integracji e-commerce. Dzięki nim w skuteczny sposób zyskasz połączenie z dostawcą, dostęp do aktualnych stanów magazynowych, księgowości czy innych usług. Sprawdź zatem, jakie integracje usprawnią działanie Twojego sklepu internetowego!

| Dlaczego warto dodawać integracje do sklepu internetowego?

Zarządzanie z jednego miejsca

Połączenie kilku systemów to sposób na maksymalną wygodę. W końcu integracja umożliwia Ci załatwienie tak wielu spraw w jednym miejscu. Dzięki temu nie tylko na bieżąco możesz wszystko analizować, ale też minimalizujesz ryzyko wystąpienia błędów, nie przeoczysz żadnej płatności i na czas zamówisz dostawę popularnego towaru. Dlatego tyle małych i większych sklepów internetowych korzysta z tego rozwiązania.

Szybsza realizacja zamówień

Integracja e-commerce to dobry sposób na zautomatyzowanie części obowiązków. Dzięki temu Twój sklep internetowy nie tylko będzie działał jeszcze sprawniej, ale przede wszystkim jesteś w stanie jeszcze szybciej przejść do realizacji zamówień. W końcu masz dostęp do wszystkich danych w jednym miejscu. Wtedy na pewno pozytywnie zaskoczysz klientów, a dodatkowo pokażesz, że obsługa u Ciebie działa na najwyższym poziomie.

Pełna kontrola stanów magazynowych

Prowadząc sklep internetowy, bardzo ważne jest to, abyś regularnie sprawdzał stan magazynu. Dzięki temu wiesz, że nie zabraknie Ci popularnych produktów. Poza tym jeszcze szybciej przekonasz się, na który towar jest największy popyt, a także czego brakuje w Twoim sklepie.

Oszczędność czasu

Wybierając kolejną integrację, zyskujesz jeszcze więcej czasu, który możesz wykorzystać na rozwój biznesu, marketing bądź obsługę klientów. Po prostu nie musisz już logować się na każdą stronę, bo zarządzasz poszczególnymi funkcjami z poziomu e-commerce. Tam masz dostęp do wszystkich potrzebnych danych, więc tak naprawdę wystarczy zaledwie kilka kliknięć, abyś zlecił wysyłkę towaru, zwrot pieniędzy czy sprawdził aktualny stan płatności.

| 12 najpopularniejszych integracji e-commerce

Integracja e-commerce z Allegro

Bez wątpienia to właśnie Allegro jest obecnie jednym z najpopularniejszych platform sprzedażowych w Polsce. Dlatego stanowi dobre źródło klientów. Odpowiednia integracja sprawi, że jeszcze skuteczniej połączysz dwa kanały dystrybucji – Allegro oraz e-commerce. Poza tym możesz w jednym miejscu obsługiwać klientów z różnych źródeł. Ułatwi Ci to nie tylko realizację zamówień, ale też usprawni działanie firmy. Tym bardziej że pozwoli Ci też na dodawanie bądź zamykanie kolejnych aukcji. Jednocześnie odpowiednia integracja ułatwia stosowanie wyróżnień i innych płatnych reklam. To znacznie przyspiesza marketing, umożliwia zmianę cen, pobieranie wpłat, zamówień oraz przesyłanie numeru listów przewozowych.

Integracja z Google Ads

Chcesz usprawnić marketing internetowy swoich sklepów internetowych? Jednym z najskuteczniejszych sposobów jest Google Ads – kontrolowanie efektów kampanii czy jej kwoty będzie jeszcze łatwiejsze, bo dostępna jest dedykowana integracja. Dzięki niej z poziomu sklepu masz możliwość kierowania wszystkimi działaniami. Poza tym integracja z Google Ads znacznie usprawnia remarketing, czyli wyświetlanie reklam osobom, które odwiedziły Twój sklep, ale nie dokonały zakupu. W takim przypadku zachęcasz ich do realizacji zamówienia. Oprócz tego integracja z Google Ads często jest darmowa, choć oczywiście możesz z niej skorzystać tylko wtedy, gdy włączysz kampanię.

Google zapewnia Ci dostęp do wielu innych integracji, z których możesz skorzystać w sklepach internetowych. Jedną z najciekawszych opcji jest dodatek do Google Shopping. Taka integracja pozwala na szybki eksport produktów do tej porównywarki cen. To rozwiązanie zyskuje sporą popularność, więc tym bardziej możesz zwiększyć widoczność oferowanych produktów czy usług. Oprócz tego dotrzesz do klienta, szukającego asortymentu w obrazach lub specjalnej zakładce “zakupy” w Google.

Integracja z systemami najpopularniejszych dostawców

Zajmujesz się sprzedażą wysyłkową? W takim razie na pewno doskonale zdajesz sobie sprawę z tego, ile czasu zajmuje uzupełnienie danych zamówienia, a następnie nadanie przesyłki. Jednak nie musisz tego robić ręcznie. Wystarczy, że połączysz swój sklep z platformami najpopularniejszych dostawców. Wtedy obsługa zamówień stanie się jeszcze prostsza. Poza tym naprawdę skutecznie zautomatyzujesz część swojej pracy. Zwróć uwagę na to, że taka opcja jest dostępna na większośc platform sprzedażowych. Jedyne, co musisz zrobić, to zdecydować się na konkretnego dostawcę. Do wyboru masz sporo możliwości. W końcu taka integracja została już udostępniona przez Paczkę w Ruchu, Inpost, DHL, UPS, DPD i wiele innych.

Integracja z hurtowniami

Kolejnymi ciekawymi integracjami dla sklepu internetowego są te, pozwalające połączyć witrynę z wybranymi hurtowniami. Dzięki temu nie tylko sprawniej uzupełnisz stan magazynu, ale również sprawdzisz nowości, czas dostawy oraz zobaczysz produkty, znajdujące się w promocji. Taka integracja może się różnić niektórymi funkcjami w zależności od hurtowni. Niektóre z nich jeszcze bardziej ułatwiają funkcjonowanie sklepu i dodatkowo zajmują się wysyłką produktów. Choć zależy to m.in. od modelu biznesowego Twojego e-commerce. Zauważ także, że w zależności od konkretnej platformy czy CMSa masz dostęp do innych hurtowni. Dlatego jeszcze przed tym, jak zdecydujesz się na odpowiednią opcję, to sprawdź, czy jest podłączona do interesującego Cię dostawcy. Wtedy będziesz pewien, że skorzystasz z konkretnych produktów.

Decydując się na połączenie sklepu internetowego z hurtownią, zwróć uwagę na:

  • częstotliwość aktualizacji produktów,
  • formy dostawy danych towarów z hurtowni,
  • możliwość udostępniania gotowego opisu produktu i kategorii,
  • pobieranie cen, ilości oraz parametrów technicznych,
  • automatyczną aktualizację opisów produktów,
  • możliwość sprzedaży w modelu dropshipping,
  • dostępność do zdjęć.

Integracja z operatorem logistycznym

Kolejną ciekawą opcją dla e-commerce jest integracja z operatorem logistycznym. Takie rozwiązanie jest popularne już od kilku lat. Przede wszystkim ze względu na wygodę klientów, a także możliwość wyboru dowolnego przewoźnika spośród tych najpopularniejszych. Dzięki temu możesz nie tylko wynegocjować konkurencyjne ceny, ale również nie będziesz musiał korzystać z kilku różnych dodatków. Poza tym ograniczysz konieczność przechodzenia od jednego systemu do drugiego. Dodatkowo uzupełnianie danych nastąpi w sposób automatyczny, co jest tak ważne dla profesjonalnych sklepów internetowych.

Pamiętaj jednak o tym, że najlepiej sprawdzi się integracja z operatorem logistycznym, zapewniająca dostęp do wielu firm. Dzięki temu będziesz naprawdę konkurencyjny dla klientów.

Integracja, ułatwiająca komunikację z klientami

Jako właściciel sklepu na pewno doskonale wiesz, jak ważne jest budowanie relacji z klientami. Pozwala to zarówno poprawiać pozycję firmy, jak i jeszcze lepiej promować, oferowane produkty. Właśnie z tego powodu ciekawym rozwiązaniem jest integracja do synchronizowania bazy danych – pamiętaj, że zgodnie z zasadami RODO, musisz poprosić o zgodę na przetwarzanie informacji typu adres, imię czy nazwisko. Oprócz tego dedykowane systemy ułatwiają firmie wysyłanie spersonalizowanych wiadomości. Jednocześnie ten proces jest w pełni zautomatyzowany, więc integracja wykonuje wiele zadań za Ciebie. Szczególnie dotyczy to e-mail marketingu, który jest tak potrzebny do utrzymania więzi z klientami. Zauważ, że z poziomu takiej integracji nie tylko wyślesz automatyczne wiadomości, ale również SMS-y i ankiety. Dzięki nim zyskasz jeszcze więcej danych, potrzebnych do dalszego rozwoju kanału sprzedaży.

Integracja do czatu na żywo

Szybkie, trafne i konkretne odpowiedzi są niezbędnym elementem dla współczesnych klientów. Po prostu nie postawią na Twoje usługi czy produkty, jeśli nie zdobędą wszystkich najważniejszych informacji. Dlatego bardzo przydatna może być integracja, ułatwiająca komunikację z klientami na żywo. W końcu nie ma szybszego sposobu na kontakt z odbiorcami, odwiedzającymi Twój sklep online. Kluczowe jest jednak to, abyś wybrał integrację, która jest sprawdzona, a przy tym ułatwia wysyłanie automatycznych wiadomości. Dzięki temu klient zada pytania i już po chwili otrzyma na nie konkretne odpowiedzi ze stworzonej przez Ciebie bazy.

Integracja z programem do wystawiania faktur

Kolejnym dość uciążliwym, a przede wszystkim czasochłonnym zajęciem dla każdego właściciela sklepu online jest wystawianie faktur VAT. W końcu musisz wtedy zwrócić uwagę na poprawność danych, a także sprawdzenie, jakie usługi bądź produkty wybrali klienci. Dlatego ciekawym rozwiązaniem jest integracja, łącząca sklep z systemami do wystawiania faktur. Wtedy znów skorzystasz z automatycznego uzupełniania danych. W takiej sytuacji wystarczy, że pobierzesz dokument, wyślesz go drogą internetową bądź dołączysz do zamówienia. Wówczas obsługa strony stanie się dla Ciebie jeszcze przyjemniejsza. Poza tym możesz swobodnie zlecić to zajęcie pracownikom, a jednocześnie wiesz, że dedykowana integracja nie pozwoli na błąd.

Integracja do zarządzania sprzedażą z różnych źródeł

Prowadzisz sprzedaż b2b i b2c, a może korzystasz z różnych platform sprzedażowych? Zatem na pewno każdego dnia musisz poświęcić wiele czasu na logowanie się pomiędzy poszczególnymi systemami. W takiej sytuacji przyda Ci się integracja, umożliwiająca obsługę wszystkich tych kanałów z jednego wspólnego panelu administracyjnego. Takie rozwiązania zapewniają Ci intuicyjne platformy, które jednak zazwyczaj są płatne, więc jeśli chcesz się na nie zdecydować, to przygotuj się na spore wydatki. Jednym z takich systemów jest BaseLinker. Dzięki niemu w jednym miejscu dodasz aukcje na Allegro czy eBay, ale też zmienisz ich ceny, usuniesz je, dodasz nowy opis czy zdjęcia. Poza tym zyskasz pełną kontrolę nad zamówieniami ze sklepu internetowego i sprawdzisz, jakie usługi czy produkty cieszą się największą popularnością. Oprócz tego masz dostęp do najchętniej wybieranych operatorów logistycznych. W ten sposób jeszcze bardziej usprawniasz procesy zakupowe w sklepie.

Integracja łącząca sklep internetowy z mediami społecznościowymi

Integracja, która pozwala na połączenie sklepu internetowego z mediami społecznościowymi to kolejny dobry pomysł. W końcu takie portale są wykorzystywane nie tylko do promocji, ale również służą do sprzedaży Twojej oferty. Szczególnie dotyczy to Facebooka – w tym przypadku postaw na dedykowaną integrację Facebook Store. Ten dodatek pozwala eksportować produkty do sklepu Facebooka, edytować ofertę, zmieniać cenę, opisy i korzystać z płatnych form reklamy. Korzystanie z niego zwiększy konwersję, jeśli tylko połączysz fanpage ze sklepem internetowym. W tym celu wystarczy stworzyć odpowiednią nawigację, a wtedy uprościsz cały proces zakupowy, co jest tak ważne dla współczesnego klienta. Poza tym taka integracja jest darmowa i pozwala zintegrować ze sobą wiele różnych kanałów sprzedaży.

Integracja poprawiająca SEO sklepu

Zoptymalizowana witryna w połączeniu z pozycjonowaniem, to najlepszy sposób na zwiększenie widoczności Twojego sklepu internetowego i wzrost sprzedaży. Dlatego tak przydatna będzie dla Ciebie integracja, dzięki której sprawdzisz poprawność meta danych dla konkretnych produktów, kategorii czy producentów. Poza tym zyskasz obiektywny obraz tego, jak wygląda SEO na Twojej stronie, dowiesz się, co powinieneś poprawić, aby nie zmniejszało efektywności pozycjonowania. Zauważ, że integracja typu SEO Report pozwala również na uzupełnianie słów kluczowych dla poszczególnych podstron. Wtedy dokonuje analizy tekstu i pokazuje Ci, czy takie nasycenie frazami jest odpowiednie. Pamiętaj jednak o tym, że wiele z tych aplikacji – szczególnie tych darmowych – wykonuje swego rodzaju audyt witryny. Pełną analizą zajmują się jedynie specjaliści, choć otrzymany raport na pewno stanowi dobrą podstawę do rozpoczęcia zmian i poprawy SEO strony.

Integracja z systemem płatności

Kolejna niezbędna integracja połączy Twój sklep online z wybranym systemem płatności. Przyspieszy to sprzedaż, a jednocześnie ułatwi klientom opłacenie zamówienia. W zależności od wybranej platformy możesz skorzystać z tak popularnych opcji jak PayU, Dotpay, PayPal czy Przelewy24. Choć większość takich integracji jest bezpłatna, to jednak musisz mieć podpisaną umowę z tymi firmami, aby móc stosować je w swoim sklepie. Poza tym zwróć uwagę na możliwość płacenia najpowszechniejszymi formami typu Blik, szybki przelew, a także ten tradycyjny. Wtedy klienci zawsze będą mogli wybrać swoją ulubioną opcję, co dodatkowo zwiększy ich zadowolenie z obsługi. Wpłynie to także na ich opinię o Twojej firmie.

| Jak korzystać z integracji e-commerce?

Już na etapie zakładania sklepu internetowego zwróć uwagę na to, do jakich integracji daje Ci dostęp dana platforma. W końcu ma to wpływ na sprawniejsze działanie firmy. Niektóre z nich są darmowe bądź po prostu dostępne w wersji demonstracyjnej. W takim przypadku Twój e-commerce będzie lepiej funkcjonował tylko przez pewien czas. Pozwoli Ci to również na dokładne sprawdzenie niektórych opcji i zdecydowanie, czy ta integracja faktycznie jest odpowiednia do Twojego sklepu. Zauważ, że znaczna większość dodatków jest płatna. Choć zależy to od wybranej platformy typu Magento, Shoplo, Sky Shop, Prestashop itp.

Integracja może być zainstalowana w dowolnym momencie istnienia sklepu. Zatem, jeśli nawet na samym początku nie chcesz nadszarpnąć swojego budżetu, to możesz w przyszłości skorzystać z tej opcji. Wtedy usprawnisz swoje usługi, poprawisz szybkość realizacji zleceń i zautomatyzujesz część pracy. Ważne jest także to, że dostępne są różnego rodzaju integracje. Niektóre z nich zostały stworzone przez znane marki typu Allegro, Amazon bądź Ceneo. Jednak ciekawym rozwiązaniem są też systemy jak np. ERP, pozwalające kontrolować wiele różnych aspektów biznesu – od płacy i dokładnej analizy, aż po kadry, marketing oraz stan magazynowy.

Powiązane wpisy

Masz pytanie zadzwoń lub napisz do nas

Skontaktuj się z nami