Pozycjonowanie Włochy – czy warto?

Pozycjonowanie Włochy – czy warto?

Słoneczna Italia to nie tylko doskonałe miejsce na wycieczkę czy spróbowanie kolejnej pysznej potrawy. To też bardzo prężnie rozwijający się rynek e-commerce, charakteryzujący się sporym potencjałem. Najważniejsze jest jednak to, że mogą z niego skorzystać nie tylko miejscowi przedsiębiorcy, ale również firmy z Polski, które chcą rozwinąć swoją działalność i zdobyć nowych klientów. W takim przypadku postaw na pozycjonowanie we Włoszech, a szybko dasz się zauważyć!

Spis Treści

| Dlaczego warto rozpocząć pozycjonowanie we Włoszech?

Rynek, który prężnie się rozwija w połączeniu z dość zamożnymi obywatelami – to przepis na sukces. Choć dostrzeżesz go przede wszystkim, gdy postawisz na pozycjonowanie stron we włoskim Google. Dzięki temu odbiorcy z różnych części Półwyspu Apenińskiego z pewnością Cię dostrzegą. Jednak nie tylko majętność i liczba ludności sprawiają, że Włochy to dobre miejsce na promowanie Twojego e-commerce. Zwróć również uwagę na liczne programy rządowe, bo to właśnie one sprawiają, że z Internetu korzysta tam blisko 80% obywateli, z czego większość z nich robi zakupy online. W czasach pandemii te statystyki jeszcze bardziej podskoczyły ku górze. Poza SEO wykorzystasz nie tylko do zwiększenia zainteresowania młodszych obywateli, bo po Internecie surfują też chętnie osoby powyżej 60. roku życia. Ma to ogromne znaczenie ze względu na starzejące się społeczeństwo, czyli trend widoczny nie tylko w tym kraju, ale również na całym świecie. Bez problemu znajdziesz kolejne powody, dla których warto postawić na pozycjonowanie we Włoszech. Poznaj najważniejsze zalety tego rozwiązania!

Potencjał na rynku włoskim

Warto rozpocząć pozycjonowanie stron we Włoszech ze względu na potencjał, jakim wyróżnia się ten kraj. Przede wszystkim zwróć uwagę na sporą liczbę ludności – razem z Watykanem i San Marino mowa nawet o 60 milionach obywateli. Poza tym Półwysep Apeniński budzi wiele pozytywnych emocji, co sprawia, że odbiorcy jeszcze chętniej szukają tam produktów i usług. Liczne skojarzenia związane z wysoką jakością, modnymi strojami i ekonomicznymi rozwiązaniami sprawiają, że jeszcze więcej osób ufa produktom z tego regionu. Dlatego nie będziesz mieć problemów z połączeniem sprzedaży w Polsce i Włoszech. Dodatkowo na rynku włoskim widoczne jest spore zróżnicowanie kulturowe, społeczne oraz ekonomiczne, więc wiele różnych e-commerce ma szanse tam zaistnieć.

Coraz więcej stron internetowych

Czy wiesz, że to jest jeden z najlepszych momentów na pozycjonowanie we Włoszech? W końcu tamten rynek bardzo szybko się rozwija, więc masz ogromne szanse na zdobycie wysokiej lokaty w Google i zyskanie zainteresowania zupełnie nowych odbiorców. Zwróć uwagę na to, że na włoskim rynku handel internetowy jest szacowany na ok. 23 mld euro. Ta kwota naprawdę robi wrażenie, a do tego pokazuje, jak ogromne znaczenie dla tamtejszych obywateli ma e-commerce.

Rozwinięte strony internetowe i sklepy online cieszą się tak dużą popularnością także ze względu na dostęp do szybkiego Internetu. Na przestrzeni lat włoski rząd przeprowadził ogromne zmiany w tym zakresie. Dzięki temu pozycjonowanie strony zapewni Ci nie tylko klientów z dużych miast, ale również z tych mniejszych.

Rozszerzenie oferty

Chcesz rozszerzyć swoją ofertę? Pozycjonowanie stron we Włoszech pozwoli Ci nie tylko na dotarcie do nowych odbiorców, ale również na zaprezentowanie swojego asortymentu. Poza tym inne potrzeby klientów z Półwyspu Apenińskiego wręcz zmuszają Cię do powiększenia swojej oferty. W końcu w tym kraju inne produkty lub usługi mogą być chętniej wybierane niż w Polsce. Dlatego jeśli tylko szybko się przystosujesz, to skutecznie rozwiniesz swój biznes.

Nowy rynek zbytu

Doskonale radzisz sobie na polskim rynku i szukasz nowego rynku zbytu? Włochy to dobry kraj na zwiększenie sprzedaży, a do tego zdobycie zupełnie nowych klientów. Choć musisz przygotować się na specyficzne potrzeby tamtych obywateli, to jednak pozycjonowanie strony internetowej znacznie zwiększy widoczność Twojej oferty. Tym bardziej że coraz więcej obywateli tego słonecznego kraju decyduje się na zakupy przez Internet. Dlatego jeśli wybierzesz odpowiednie słowa kluczowe, przystosujesz się do wymagań tamtejszych użytkowników, a do tego zaproponujesz wysokiej jakości produkty i usługi, to możesz liczyć na spory sukces. Choć konieczna będzie też wzmożona promocja, bo to właśnie ona wyróżni Cię na tle konkurencji.

 

Porozmawiajmy o Twoim pomyśle

Napisz do nas

     

    | Czym charakteryzuje się potencjalny włoski użytkownik?

    Jeśli chcesz rozpocząć działania SEO na Półwyspie Apenińskim, to musisz wiedzieć, czym wyróżniają się Włochy. Pozycjonowanie w tym kraju jest dość specyficzne, a przede wszystkim wymaga dostosowania się do charakteru tamtejszych obywateli, który jest zupełnie inny niż Polaków, Niemców czy Skandynawów. Statystyczny Włoch nie lubi pośpiechu, a za to uwielbia kawę, pogawędki i po prostu kocha życie. Dlatego zdarza mu się czasem przyjść na czas, choć nadal jest to wyjątek. Czy takie samo podejście jest widoczne u osób, wybierających zakupy internetowe? Tutaj czeka Cię spore zaskoczenie, bo statystyczny włoski użytkownik spędza sporo czasu na poszukiwaniu informacji na temat strony internetowej i interesujących go produktów. Właśnie z tego powodu tak ważny jest pozytywny PR we włoskim Internecie. Dzięki temu przekonasz do siebie potencjalnych klientów. Poza tym ogromnym zainteresowaniem cieszą się licytacje oraz strony www, gdzie ciągle toczą się rozmowy i ciekawe dyskusje. Daje to Włochom namiastkę lokalnego targu, które są tak chętnie odwiedzane przez nich.

    Zwróć również uwagę na to, że social media są niezwykle istotne dla typowych włoskich klientów. Właśnie z tego powodu nie możesz ograniczać się jedynie do pozycjonowania strony. Koniecznie dodawaj też interesujące treści na Facebooku, krótkie filmiki na Tik Toku oraz barwne zdjęcia na Instagramie lub Pintereście. Zadbaj także o to, aby znalazły się tam merytoryczne opinie na temat Twojego biznesu.

    Zastanawiasz się, jakie jeszcze potrzeby mają włoscy klienci? To dość zamożni obywatele, którzy wymagają obsługi na najwyższym poziomie, oryginalnych produktów oraz opisów i strony internetowej w języku włoskim. To bardzo ważne! Dla lokalnych mieszkańców kluczowe znaczenie ma szacunek do ich kultury i choć wielu z nich bardzo dobrze zna angielski, to jednak na większy sukces mogą liczyć właściciele stron internetowych w języku włoskim.

    | Pozycjonowanie stron internetowych we Włoszech – o tym musisz pamiętać!

    Zwróć uwagę na to, że powodzenie pozycjonowania we Włoszech jest uzależnione od wielu czynników. W końcu nie chodzi tu jedynie o wysokiej jakości teksty, choć oczywiście one też mają ogromne znaczenie. Sukces na tym rynku zapewni Ci przede wszystkim Twoja oferta, a także dostosowanie do wymagań tamtejszych klientów. Pamiętaj, że mają dość specyficzne potrzeby, a do zakupów przez Internet podchodzą w odwrotny sposób, niż do wielu obowiązków. Dlatego w tym przypadku wszelkie opóźnienia i utrudnienia nie będą tolerowane. Szczególnie jest to zauważalne u mieszkańców północnej części Półwyspu Apenińskiego – to właśnie oni zwracają uwagę na wysoką jakość, prestiż oraz luksusowy charakter niektórych towarów. Przy pozycjonowaniu strony internetowej musisz pamiętać o wielu istotnych czynnikach. Przekonaj się, co jest najważniejsze dla Włochów.

    Darmowa dostawa

    Zawsze pamiętaj o tym, że dla Włochów bardzo ważna jest wygoda. Poza tym mogą zapłacić więcej za oferowany przez Ciebie towar, ale chętniej zaufają stronie internetowej, która zapewnia darmową dostawę. Dlatego koniecznie daj im taką możliwość – nawet jeśli będzie to równoznaczne z dłuższym czasem wysyłki. Wtedy włoscy odbiorcy będą mogli sami zdecydować, jaka opcja jest dla nich wygodniejsza – z darmową bądź z płatną dostawą.

    Darmowy zwrot

    Kolejnym punktem obowiązkowym każdej strony internetowej, która chce rozwinąć się we Włoszech, jest darmowy zwrot. Ten aspekt znów jest związany z umiłowaniem wygody. Po prostu mieszkańcy Półwyspu Apenińskiego nie chcą tracić czasu i energii na samodzielne uzupełnianie danych lub szukanie najkorzystniejszej formy dostawy. Zamiast tego wolą przekazać zapakowaną paczkę kurierowi bądź zanieść ją na pocztę. Zwróć również uwagę na to, żeby podkreślić atuty Twojej oferty, czyli właśnie darmową dostawę i zwrot. Wtedy na pewno na jeszcze dłużej przyciągniesz uwagę potencjalnych klientów. Możesz też wykorzystać takie hasła jako frazy kluczowe, jeśli tylko cieszą się widocznym zainteresowaniem.

    Jakość wykonania strony internetowej

    Jeszcze zanim zaczniesz pozycjonowanie strony www, zadbaj o to, aby Twoja witryna była naprawdę nowoczesna i funkcjonalna. W końcu dla odbiorców z Włoch ogromne znaczenie ma wygląd sklepu internetowego. Statystyki pokazują, że chętniej ufają stronom, które są łatwe w obsłudze, a do tego zachęcają swoim wyglądem. Oczywiście nie możesz ograniczać się jedynie do wizualnej części. Koniecznie zadbaj też o to, aby witryna działała sprawnie, szybko się ładowała i nie pojawiały się na niej żadne błędy. Dziki temu potencjalni klienci nie będą mieli żadnych problemów z zapoznaniem się z Twoją ofertą oraz zrobieniem zakupów.

    Rozwinięte social media

    Czy wiesz, że social media mają ogromne znaczenie we Włoszech? Wykorzystaj ten fakt i zacznij tam promować swoją ofertę. W ten sposób nie tylko potwierdzisz jakość produktów czy usług, ale też pokażesz pozytywne opinie, podzielisz się wiedzą, a do tego jeszcze lepiej przedstawisz swój asortyment. Zwróć również uwagę na to, że social media wspomogą pozycjonowanie strony www. Wystarczy, że zamieścisz tam linki, prowadzące na Twoją witrynę – naprawdę warto to zrobić, ponieważ Facebook czy Instagram cieszą się sporym autorytetem. Sprawia to, że te linki mają jeszcze większą wartość, a tym samym znacznie wpływają na SEO i poprawę lokaty w wyszukiwarce Google.

    Jeśli chcesz jeszcze bardziej rozwinąć promocję swojej strony internetowej, to zwróć również uwagę na to, które media społecznościowe cieszą się największą popularnością we Włoszech. Niekwestionowanym liderem jest Facebook, co z pewnością Cię nie zaskoczy. Jednak dalsze miejsce może Cię zadziwić. W końcu na drugiej lokacie wśród najchętniej wybieranych mediów społecznościowych znajduje się Pinterest. Choć w Polsce ten serwis ciągle jest traktowany jako uzupełnienie, to we Włoszech nie możesz lekceważyć jego potencjału. Tym bardziej że usprawni też pozycjonowanie strony. W końcu wystarczy, że dodasz zachęcające zdjęcia, a później je zalinkujesz. Dzięki temu jeszcze więcej odbiorców dotrze na Twoją witrynę, a do tego znów zyskasz wysokiej jakości odnośniki.

    Optymalizacja strony i dopasowane słowa kluczowe

    Poprawne działania SEO we Włoszech nie będą kompletne bez dopasowanych słów kluczowych. Najważniejsze jest to, aby były zgodne z Twoją ofertą, potrzebami odbiorców, branżą oraz miejscem, gdzie działasz. Choć oczywiście warto zawrzeć na stronie ogólne słowa kluczowe, to jednak pamiętaj o tym, że trudno przy ich pomocy zająć wysoką lokatę w Google. W końcu z pewnością stosuje je już Twoja konkurencja, a przede wszystkim liderzy branży. Może być Ci trudno walczyć z nimi o top10 Google. Dlatego koniecznie zadbaj o obecność fraz kluczowych typu długi ogon i tych z nazwą danej miejscowości lub regionu.

    Obok odpowiednich słów kluczowych ogromne znaczenie ma też prawidłowe zoptymalizowanie strony internetowej. Dzięki temu działania pozycjonujące będą jeszcze efektywniejsze, a do tego zyskasz pewność, że witryna będzie szybko się ładować. To wszystko zwiększa komfort użytkowników, co jest tak istotne dla wielu Włochów.

     

    Omów z nami swój pomysł

    michal-ostrowski-kontakt

    Napisz do nas

       

      Strony www z odpowiednią końcówką domeny

      Jeśli chcesz odnieść sukces na rynku włoskim, to Twoja strona www musi być naprawdę wiarygodna. Oczywiście zwiększysz to poprzez pozytywne opinie, pozostawione przez poprzednich klientów czy usługobiorców. Jednak nie ograniczaj się jedynie do takiego działania. Bardzo ważne jest także to, abyś stworzył witrynę lub sklep online w języku włoskim. Dzięki temu klienci nie będą mieli żadnych problemów ze zrozumieniem Twojego przekazu. Zauważ, że ma to ogromne znaczenie szczególnie wtedy, gdy oferujesz naprawdę specyficzny asortyment bądź działasz w niszy. Wtedy specjalistyczne słownictwo zapisane w języku angielskim może okazać się zbyt trudne. Dużo lepsze wrażenie zrobisz wtedy, gdy przetłumaczysz stronę na włoski. Tym bardziej że jest to tak pożądane przez tamtejszych odbiorców.

      Nie ograniczaj się jedynie do tworzenia strony po włosku. Koniecznie zdecyduj się też na domenę z odpowiednią końcówką. We Włoszech jest to it. Pamiętaj o tym, że taki serwis nie tylko będzie chętniej włączany, ale przede wszystkim zwiększy się jego autorytet wśród robotów Google. To na pewno wpłynie pozytywnie na pozycję witryny w wyszukiwarce.

      Responsywna wersja strony internetowej

      Statystyki pokazują, jak ważne jest to, abyś udostępniał dwie wersje strony internetowej – odpowiednią dla urządzeń stacjonarnych i mobilnych. Wiąże się to przede wszystkim z rosnącą liczbą Włochów, robiących zakupy z wykorzystaniem smartfonów, tabletów czy na innych tego typu urządzeniach. Jeśli Twoja witryna nie będzie do tego dostosowana, to prawdopodobnie odbiorcy od razu ją wyłączą i skorzystają z konkurencyjnych produktów i usług.

      Zwróć również uwagę na wymagania wyszukiwarki Google dotyczące tego, że strona powinna być responsywna. Obecnie jest to uważane za obowiązek, a jeśli nie zadbasz o ten aspekt, to możesz ograniczyć sobie pozytywne efekty pozycjonowania. Po prostu ten element także wpływa na to, jaką lokatę zajmiesz w wyszukiwarce. W znacznej większości przypadków w top5 Google znajdziesz strony, które są responsywne, czyli dopasowane do urządzeń mobilnych. Podążaj ich tropem, a jeszcze szybciej dostrzeżesz pozytywne efekty i rosnące zainteresowanie ze strony włoskich odbiorców.

      Pamiętaj o tym, że o potencjalne m-commerce świadczy też duża liczba urządzeń mobilnych w porównaniu do ogólnej ludności Półwyspu Apenińskiego, która wynosi aż 134%. Bardzo dokładnie pokazuje to, w jakim kierunku zmierza tamtejszy rynek, a także wskazuje na ogromną popularność m-commerce. Obecnie 30% posiadaczy urządzeń mobilnych wykorzystuje je do robienia zakupów, a dane te rosną w bardzo szybkim tempie. Zatem zainwestuj w responsywną wersję strony internetowej, a dzięki temu zyskasz nowych klientów, a do tego zwiększysz autorytet witryny, co ma tak duże znaczenie w trakcie jej pozycjonowania.

      | Gdzie warto rozpocząć pozycjonowanie stron we Włoszech?

      Zastanawiasz się, w jakiej wyszukiwarce warto rozpocząć działania pozycjonujące stronę internetową we Włoszech? Bez wątpienia prawdziwym liderem jest Google, który stanowi aż 96% udziałów w rynku. Dlatego nie możesz zlekceważyć tej potęgi, a dzięki temu przyciągniesz naprawdę sporo potencjalnych klientów. Pamiętaj także o tym, że pozycjonowanie czy nawet optymalizacja strony musi opierać się na zaleceniach tego lidera, czyli Google. Poza tym dla sukcesu witryny ogromne znaczenie mają tamtejsze algorytmy. Właśnie z tego powodu musisz pamiętać nie tylko o tym, co jest istotne dla włoskich odbiorców, ale również to, jakie wymagania nakłada wyszukiwarka Google.

      Zauważ, że poszczególne zalecenia Google mogą być inne od tych, jakie znasz z Polski. Przede wszystkim dotyczy to stosowanych słów kluczowych. We Włoszech powinny być bardziej rozbudowane, a wręcz kwieciste, bo właśnie takie frazy wpisują tamtejsi odbiorcy. Poza tym doskonale radzą sobie długie wyrażenia, czyli po prostu długi ogon. Pamiętaj także o tym, aby właśnie takie były teksty na Twojej stronie. Dzięki temu na pewno spodobają się odbiorcom, czym zyskasz ich uznanie, zwiększysz zainteresowanie, a do tego nie będziesz mieć problemów ze wpleceniem fraz kluczowych.

       

      Porozmawiajmy o Twoim pomyśle

      Napisz do nas

        Powiązane wpisy

        Kiedy opłaca się pozycjonowanie stron internetowych w Austrii?

        Pozycjonowanie Austria

        Coraz więcej polskich firm decyduje się na reklamowanie i sprzedawanie swoich produktów oraz świadczenie usług na terytorium Austrii. Stosunkowo niewielka odległość i podobny rynek do

        Czytaj więcej »

        Masz pytanie zadzwoń lub napisz do nas

        Skontaktuj się z nami