Ile czasu trwa pozycjonowanie strony www?

Ile czasu trwa pozycjonowanie strony www?

Pozycjonowanie zarówno sklepów, jak i stron internetowych to złożony i bardzo indywidualny proces. Musisz zdawać sobie sprawę, że nie osiągniesz sukcesu w wyszukiwarce Google w ciągu kilku dni, tygodni, a czasem nawet miesięcy. Zrezygnuj z usług firmy, która mówi, że błyskawiczne pozycjonowanie jest możliwe. Sprawdź, ile czasu trwa pozycjonowanie strony, czy można je przyspieszyć i jakie czynniki mają wpływ na wysoką pozycję w Google.

Co warto wiedzieć o pozycjonowaniu stron?

Zanim dowiesz się, ile trwa pozycjonowanie strony, koniecznie musisz zrozumieć, czym ono jest i z jakimi działaniami jest związane.

Czym właściwie jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie polega zarówno na wyborze słów kluczowych, zamieszczaniu ich w treści strony internetowej, jak i zbieraniu wartościowych linków, zamieszczaniu artykułów na blogach zapleczowych itp. Jak widać to bardzo złożone działania, których głównym celem jest zdobycie jak najwyższego miejsca w wyszukiwarce Google, a w konsekwencji osiągnięcie większej ilości czytelników i klientów.Każde takie działanie wymaga czasu, sumiennej pracy i konkretnej strategii SEO.
seo optymalizacja

8 czynników, które mają wpływ na pozycjonowanie strony

Branża i konkurencyjność

Ilość konkurencyjnych firm, z którymi musisz rywalizować w wyszukiwarce, zawsze będzie miała wpływ na to, po jakim czasie zobaczysz upragnione efekty w pozycjonowaniu. Jeśli inne firmy działające w twojej branży również podejmują intensywne działania promujące witrynę w wyszukiwarce, osiągnięcie upragnionego rezultatu będzie się opóźniało. Dlatego jednym z rozwiązań może być wybieranie fraz lokalnych, przy których konkurencja będzie mniejsza lub skupienie się na bardziej szczegółowych słowach kluczowych.

Wybór firmy pozycjonującej

Dobry oraz uczciwy specjalista od pozycjonowanie sprawi, że osiągniesz zadowalające efekty tak szybko, jak to będzie możliwe. Poza tym odbędzie się ono w bezpieczny sposób, aby pozycja strony była stabilna i niezagrożona karami od Google. Chcielibyśmy przy okazji dodać, że właśnie na takich zasadach działamy.

Niestety obecnie pojawiają się też niedoświadczone firmy, które zajmują się, np. tylko optymalizacją. Błędy w tej tematyce sprawiają, że pozycjoner musi dokonywać później poprawek, przez co właściciel ponosi dodatkowe koszty, a czas pozycjonowania strony znacząco się wydłuża.

Historia w kartotekach Google

Tempo pięcia się w górę w wyszukiwarce może stać się bardzo utrudnione, gdy wcześniej zdąrzyliśmy podpaść Google. Niestety czasem właściciele stron internetowych nie zdają sobie sprawy z tego, że wcześniejszy specjalista od pozycjonowania wykorzystywał złe lub nawet nielegalne sposoby, aby szybko znaleźć się na szczycie strony wyszukiwania. Wystarczy, że Google dopatrzy się takich działań i na pewno podejmie odpowiednie kroki. Później odbudowanie pozycji może być już bardzo trudne i poradzi sobie z nim jedynie doświadczony specjalista, lecz trzeba się spodziewać, że zajmie to znacznie więcej czasu. Niestety z takimi problemami borykają się bardzo często właściciele stron, którym zależało na czasie i maksymalnemu pomniejszeniu kosztów za pozycjonowanie.

Aktualizacja algorytmów

Google zdaje sobie sprawę z tego, że najważniejszy jest ciągły rozwój. Toteż stosunkowo często jesteśmy świadkami zmian, które bezpośrednio odbijają się na działaniu algorytmu, a co za tym idzie również pozycji twojej strony w wyszukiwarce. W takich sytuacjach zaleca się jedynie cierpliwość i podjęcie sensownych kroków. Tak naprawdę ani właściciel strony, ani tym bardziej firma pozycjonerska, nie mogły zapobiec skutkom aktualizacji.

Wiek domeny

Od wielu lat podkreśla się na każdym kroku, że im domena jest starsza, tym ma większą wartość. W praktyce ta sytuacja wygląda odrobinę inaczej. Nie wystarczy, że zakupimy domenę i będziemy po prostu przedłużać jej ważność, aby po kilku latach zbudować na niej serwis internetowy i zacząć go rozwijać i pozycjonować. Dla Google ważniejsze jest to, od kiedy faktycznie domena zaczęła być używana.

Istotne jest też to, kiedy witryna została zindeksowana przez wyszukiwarkę. Nowopowstałe strony nie są zbyt cenne dla Google, dlatego marne szanse, że wylądują one szybko w top3 lub top10.

UWAGA! Musisz zdawać sobie sprawę, że domena, która została ukarana przez Google, czasem jest nie do odratowania. Niestety niejednokrotnie bywa ona wystawiana na sprzedaż, przez co nowy właściciel musi borykać się z brzemieniem, które obciąża domenę. Nie ma wtedy znaczenia fakt, że dopiero zaczynasz ją używać, mleko niestety rozlało się znacznie wcześniej… Dlatego koniecznie sprawdzaj domenę jeszcze przed dokonaniem zakupu.

Działania właściciela strony

Pierwsze pytanie, jakie zadaje właściciel witryny internetowej, to właśnie „ile potrzeba czasu na wypozycjonowanie strony?”. Czas staje się tak ważny, że nie pytają oni nawet o to, jak będzie wyglądać proces pozycjonowania oraz nie kontrolują pracy wybranej firmy. To duży błąd. Właściciel strony od początku do końca powinien być koordynatorem działań firmy pozycjonerskiej, a nawet wykonywać niektóre działania samodzielne. W tym celu konieczne będzie posiadanie konkretnej wiedzy związanej z SEO. Niejednokrotnie dzięki temu będzie można realnie wpłynąć na czas pozycjonowania. Dobrym rozwiązaniem będzie na początek poznanie sposobów na optymalizację witryny czy pisanie artykułów, które można bez problemu samodzielnie pozycjonować w Google.

Wielkość witryny

Na czas pozycjonowania strony znaczenie ma również to, jak bardzo rozbudowana jest strona, np. ile podstron ma i jak dużo jest na nich treści. Zgodnie z tą zasadą można wysunąć wniosek, że znacznie szybciej można osiągnąć czołowe pozycje w Google przez sklep internetowy niż przez stronę WWW. I często tak właśnie jest. Sklepy bywają bardziej rozbudowane, posiadają dużą ilość kategorii, podstron, na których znajdują się opisy, a nawet blogi. Inaczej bywa z witrynami internetowymi, które są bardziej lokalne lub po prostu rzadziej aktualizowane i posiadają jedynie kilka podstron, takich jak o nas, oferta, kontakt i opis zrealizowanych zleceń.

Google chce docenić serwisy, które nie tylko są aktywne, ale przy okazji obszerne. Wynika to głównie z założenia, że będą one w stanie sprostać większym oczekiwaniom użytkowników i właśnie na takich stronach zapewne znajdą to, czego szukają. Takie jest przynajmniej założenie.
strona i pozycjonowanie

Inne aspekty, które również wpływają na czas pozycjonowania strony:

  • budowa witryny,
  • rozpoznawalność marki oraz produktów,
  • jakość i ilość contentu, który znajduje się na stronie,
  • zgodność z urządzeniami mobilnymi.

Ile czasu trwa wypozycjonowanie strony lub sklepu internetowego?

Pierwsze efekty można dostrzec dość szybko, tj. po 2-4 tygodniach. Jednak nie ma co łudzić się, nie będą to bardzo wysokie miejsca w wyszukiwarce. Jednak już dzięki zastosowaniu się do zasad optymalizowania witryn, np. zamian tytułów, nagłówków czy opisów strony, działania staną się dostrzegalne. Zatem zwróć uwagę na to, jeśli po około 6 tygodniach pozycja strony się nie zmieni, to oznacza, że masz do czynienia z niskiej jakości specjalistą lub Google nałożył na stronę jakąś karę.

Osiągnięcie pierwszego miejsca w wynikach wyszukiwania może trwać bardzo długo. Jeśli wybierzesz frazy kluczowe o niższej konkurencyjności, to możesz liczyć, że po upływie około 6 miesięcy pojawisz się najprawdopodobniej w pierwsze dziesiątce wyszukiwań. Dokładne miejsce będzie zależeć już bezpośrednio od czynników, o których była mowa powyżej.

Około rok może zająć wprowadzenie strony internetowej do top10 przy słowach kluczowych ze średnią lub wysoką popularnością. Taka sytuacja będzie miała miejsce, gdy zostaną podjęte konkretne działania zarówno na stronie, jak i poza nią. Nie jest to jednak rama czasowa, której można się twardo trzymać. Istnieje możliwość pojawienia się wyjątków, zarówno na naszą korzyść, jak i tych związanych z wydłużeniem czasu pozycjonowania.

Ile trwa pozycjonowanie małej, lokalnej strony internetowej?

Zakłada się, że pierwsze znaczące i poważne efekty pozycjonowania małej strony internetowej można dostrzec po 2-3 miesiącach. Wzrost ruchu oraz sprzedaży będzie można z kolei zaobserwować po około 5-7 miesiącach. Przez to, że firmy nie muszą konkurować w globalnych wynikach, pozycjonowanie staje się szybsze i skuteczniejsze. Oczywiście nie jest to stały przedział czasowy i może ulec zmianie w wyniku czynników, o której była mowa wcześniej.

Szybkie pozycjonowanie strony — czy to jest możliwe?

Odpowiedź brzmi — na szczęście nie. Dawniej Google posiadało pewne ułomności, które dawały możliwość wspięcia się w krótkim czasie na szczyt wyszukiwań różnymi sposobami. Zazwyczaj były to metody ryzykowne, które wiązały się z niekorzystnymi konsekwencjami, np. nałożeniem filtra. Było to przede wszystkim tzw. Black SEO, które nie dość, że jest nieuczciwe, to jeszcze daje gwarancję, że prędzej czy później Google nas ukarze. Największą karą może być jednak nieindeksowanie naszej strony w wynikach, przez co będziemy musieli zrezygnować z tej domeny lub nawet z działalności.

Dziś znacznie ważniejsza staje się jakość, dlatego pozycjonowanie stało się procesem długoterminowym i wymagającym sporo cierpliwości. W końcu dla żadnego właściciela strony celem nie będzie uzyskanie wysokiej pozycji na moment, ważniejsze, a zarazem trudniejsze stanie się zbudowanie trwałej i stabilnej pozycji.
bezpieczne pozycjonowanie

Jak legalnie przyspieszyć pozycjonowanie strony?

  • Po pierwsze wybieraj frazy o mniejszej konkurencyjności, czyli takie, dzięki którym znacznie łatwiej zdobędziesz pierwszą pozycję.
  • Po drugie zoptymalizuj stronę, w tym artykuły na blogu, opisy produktów czy też ofertę. Zadbaj o linkowanie zewnętrzne i wewnętrzne, czas ładowania się strony i przejrzystość witryny.
  • Po trzecie rozwijaj się, zdobywaj wiedzę na temat pozycjonowania stron, optymalizacji, prawidłowego działania stron, ale też działania wyszukiwarki Google.
  • Po czwarte ufaj jedynie tym firmom, które cieszą się renomą i dużym doświadczeniem. Sprawdzaj opinie wcześniejszych klientów i nie sugeruj się jedynie cennikiem. Uczciwy specjalista od pozycjonowanie zawsze sprawi, że szybciej osiągniemy top10, a nawet top3.

Masz pytanie zadzwoń lub napisz do nas

Kontakt SOLV agencja interaktywna
KREATOR
Interaktywny kreator zapytania to najlepsza droga
do przygotowania kompleksowej oferty.
Czas wypełniania 1-3 minuty.
BEZPŁATNA WYCENA
PROSTY FORMULARZ
Nie masz za dużo czasu i zależy Tobie na
szybkim kontakcie z naszej strony,
ta droga jest dla Ciebie.
Czas wypełniania do 0,5 min.
BEZPŁATNA WYCENA
SOLV™

kontakt6

FORMULARZ KONTAKTOWY
  • Imię*
    0
  • Adres e-mail*
    1
  • Numer telefonu*
    2
  • Jeżeli nie chcesz podawać numeru telefonu, napisz do nas bezpośrednio na adres mailowy biuro@solv.pl
    3
  • Usługi*
    Strona internetowa
    Sklep internetowy
    Pozcyjonowanie
    Marketing Internetowy
    Google Kampania AdWords SOLV
    Inne
    4
  • Treść wiadomości*Informacje dodatkowe
    5
  • 6
  • Przepiszlitery
    7
  • 8
  • 9