Pozycjonowanie stron w Niemczech | SEO

Pozycjonowanie stron internetowych w Niemczech, strategia SEO z agencją SOLV.

Chcesz zdobyć nowych klientów, a tym samym rozszerzyć działalność swojej firmy? W takim razie zadbaj o skuteczną reklamę i skieruj działania promocyjne do zupełnie nowej grupę odbiorców. Po prostu zacznij pozycjonowanie stron pod kątem SEO w niemieckim Google. W końcu tam rynek zbytu jest jeszcze większy niż w Polsce, więc sprzedaż własnych produktów i usług pozwoli Ci zwiększyć zyski.

Spis Treści

| Pozycjonowanie Niemcy – co to takiego?

Większy zasięg strony internetowej to najlepszy sposób na znalezienie nowych klientów, a także na wzrost konwersji, co znowu wpływa na zyski. Dlatego tak popularne jest pozycjonowanie w google.de. Szczególnie jeżeli chcesz skierować swoją ofertę do zachodnich sąsiadów. W takim przypadku kluczowe znaczenie ma podjęcie działań dopasowanych do tamtejszych użytkowników. Poza tym ważna jest zarówno optymalizacja witryny internetowej, jak i zdobywanie wartościowych linków na zewnątrz strony. Konieczne jest też wzięcie pod uwagę indywidualnych preferencji klientów, maksymalne dopasowanie treści, a także wykorzystanie odpowiednich działań marketingowych. Wtedy z czasem zaczniesz zajmować coraz wyższe lokaty w wynikach wyszukiwania.

Zwróć uwagę na to, że pozycjonowanie strony wymaga sporo czasu, a przede wszystkim maksymalnego zaangażowania. Po prostu w tym przypadku kluczowe znaczenie ma wybranie dopasowanych słów kluczowych, social media oraz SEO. Jeśli zadbasz o to wszystko, a do tego będziesz monitorować poczynania konkurencji, to pozycjonowanie stron przyniesie Ci sporo zysków. Tym bardziej że działanie w obrębie wyszukiwarki Google daje Ci wręcz nieograniczone możliwości. Dlatego jest to tak dobra opcja dla polskich firm, które chcą zaistnieć i wypromować się na zagranicznym rynku.

 

|Czym różni się pozycjonowanie stron www w Niemczech od pozycjonowania w Polsce?

W zależności od miejsca, gdzie chcesz pozycjonować stronę, ale też, do jakiej grupy użytkowników masz zamiar trafić, musisz maksymalnie dopasować słowa kluczowe i działania promocyjne. Dzięki temu zyskasz pewność, że odnajdziesz się na rynku niemieckim, a przede wszystkim zostaniesz dostrzeżony przez tamtejszych odbiorców. Pamiętaj też o tym, aby SEO na Niemcy nie opierać jedynie na doświadczeniu zdobytym w Polsce. W końcu istnieje wiele różnic między krajowymi użytkownikami a tymi zza zachodniej granicy. Przede wszystkim odnosi się to do:

  • odmiennych preferencji zakupowych, wpływających na widoczność strony w Niemczech,
  • różnych sposobów, wykorzystywanych do komunikacji pomiędzy tamtejszymi użytkownikami;
  • dostrzegalne są spore problemy w przebiciu się na wyższe pozycje w Google, co utrudnia pozycjonowanie – Niemcy mają bardzo dużo starych stron internetowych z długą historią;
  • zdobywanie wysokiej jakości linków w Niemczech wymaga opracowania dokładnej strategii, przez niewielką ilość publicznych miejsc do zamieszczania odnośników;
  • wzrostu kosztów, ponieważ pozycjonowanie strony wymaga tworzenia treści w języku niemieckim.

 

 

Omów z nami swój pomysł

michal-ostrowski-kontakt

Napisz do nas

     

     

    | Jaka jest specyfikacja stron w Niemieckim Google?

    Jeśli chcesz przeprowadzić skuteczne SEO na rynek niemiecki, to przede wszystkim musisz rywalizować z podmiotami krajowymi i tymi zagranicznymi. Wówczas uda Ci się pozycjonowanie w google.de, a przy tym zwiększysz ruch organiczny na witrynie. Jednak osiągniesz to tylko wtedy, gdy zrozumiesz, jak funkcjonuje rynek niemiecki. Dlatego poznaj cechy tak ważne podczas pozycjonowania w Niemczech.

    | Strona www z niemiecką domeną

    Kierując swoją ofertę do zachodnich sąsiadów, musisz mieć domenę z końcówką de. Naprawdę nie osiągniesz tak dobrych wyników, jeśli ograniczysz się jedynie do przetłumaczenia tekstów znajdujących się na stronach internetowych. Po prostu będziesz wyróżniać się większą wiarygodnością i zaufaniem odbiorców, jeżeli postąpisz tak, jak inne witryny na rynku niemieckim. Dodatkowo SEO w google.de będzie wtedy dużo skuteczniejsze.

    | Treści w języku niemieckim

    W Internecie uniwersalność nie zawsze idzie w parze ze skutecznością – szczególnie jeśli interesuje Cię pozycjonowanie w Niemczech. W takim przypadku nie wystarczy przetłumaczenie tekstu na język angielski lub dodanie wtyczki, dzięki której potencjalni klienci będą mogli samodzielnie ustawić domyślny język. Jeżeli faktycznie zależy Ci na wysokiej pozycji w Google, to niezbędnym elementem strony internetowej są treści i słowa kluczowe napisane po niemiecku. Warunkiem koniecznym jest dokładne opisanie Twojej oferty, firmy czy zespołu w języku dopasowanym do grupy docelowej. Wtedy faktycznie możesz liczyć na lepsze wyniki w niemieckim Google.

    | Social media

    Czy wiesz, że w Niemczech social media mają jeszcze większe znaczenie, niż w Polsce? Szczególnie pamiętaj o tym w trakcie zdobywania wysokiej jakości linków, ponieważ możesz to robić właśnie z wykorzystaniem mediów społecznościowych. Wówczas w jasny sposób zakomunikujesz robotom wyszukiwarki Google pod jaki rynek chcesz się pozycjonować. Poza tym wartościowe odnośniki, prowadzące do wiarygodnych witryn wzmocnią pozycjonowanie strony. Dlatego koniecznie wykorzystaj w tym celu social media.

    | Stosowanie long tail

    Kolejną cechą ważną na rynku Niemieckim, jest pozycjonowanie zagraniczne w Google na long tail. Statystyki pokazują, że takie wyszukania stanowią aż 80% wszystkich fraz wpisywanych przez użytkowników. Dlatego to rozwiązanie ma nie tylko spory potencjał, ale przede wszystkim wskazuje na indywidualne preferencje tej grupy docelowej. Oprócz tego pozycjonowanie stron w niemieckim Google musi opierać się na konkretnych hasłach, bo tamten odbiorca dokładnie wie, czego szuka i jakie chce zadać pytanie.

    | Prosty układ graficzny strony internetowej

    Pamiętaj o tym, że wygląd strony internetowej ma decydujący wpływ na zainteresowanie użytkowników. Niemiecki odbiorca skupia się przede wszystkim na treści, więc design powinien być prosty i czysty. Ma stanowić jedynie tło dla dokładnych opisów produktów i usług. Dlatego zwróć uwagę na to, jak ważny jest content marketing dla stron zdobywających pozycję w niemieckim Google.

     

    |Kto powinien zdecydować się na pozycjonowanie stron Niemieckich?

    Czy wiesz, że aż 30% polskich produktów jest eksportowanych do Niemiec? Ten rynek nie tylko ze względów geograficznych jest tak wygodny dla rodzimych sprzedawców czy producentów. Ważna jest także wysoka jakość towarów, oferowanych przez polskie firmy. Poza tym na rynku niemieckim ciągle brakuje niektórych usług lub specjalistycznego asortymentu. Dlatego to właśnie firmy, mające taką ofertę najczęściej decydują się na rozpoczęcie działań SEO za zachodnią granicą. Jednak tak naprawdę na pozycjonowanie w Google DE może zdecydować się wiele przedsiębiorstw. Przekonaj się, dla jakich stron www jest to przede wszystkim dobra opcja.

    | Przemysł, działający na rynku niemieckim

    Pozycjonowanie strony w Niemczech jest szczególnie popularne wśród firm z branży przemysłowej. Masz właśnie takie przedsiębiorstwo? Dzięki temu możesz jeszcze skuteczniej rozwinąć swój biznes, a przede wszystkim zwiększyć rynek zbytu. Pamiętaj, że na największe zainteresowanie mogą liczyć firmy z branży motoryzacyjnej lub drzewnej. W końcu to właśnie na takie produkty jest największy popyt na rynku niemieckim.

    | Sklepy internetowe

    E-commerce to kolejna grupa osób, która najczęściej stawia na pozycjonowanie w Niemczech. Postaw na ten sposób promocji, szczególnie gdy chcesz skierować swoją ofertę do klientów z Niemiec. W takim przypadku najlepiej jeżeli stworzysz osobną witrynę internetową, a wtedy łatwiej będzie ją odnaleźć w wyszukiwarce Google. Zastanawiasz się, dla jakich sklepów internetowych jest najwięcej miejsca na niemieckim rynku? Przede wszystkim odnajdą się tam firmy, oferujące wysokiej jakości ubrania – najlepiej wykonane z ekologicznych materiałów, a do tego szyte w Polsce. Sporym zainteresowaniem cieszą się również dodatki do wnętrz. Znajdziesz też dużo potencjalnych klientów, jeśli sprzedajesz produkty spożywcze.

    | Sektor usług, a także MŚP

    Pozycjonowanie na Niemcy to dobra opcja dla Ciebie jeśli świadczysz usługi na tamtejszym rynku. Tak naprawdę dotyczy to wielu biznesów – od IT aż po branżę budowlaną. W obu tych przypadkach będziesz walczyć o klientów nie tylko z niemieckimi, ale również z polskimi firmami. Dlatego skorzystaj z marketingu internetowego.

    Pozycjonowanie stron w Niemczech to również ciekawa opcja, jeśli świadczysz usługi transportowe, remontowe, zajmujesz się przeprowadzkami lub prowadzisz biuro rachunkowe.

     

    | Dlaczego warto pozycjonować strony w Niemczech?

    Pozycjonowanie i optymalizacja SEO strony w Niemczech ma wiele korzyści dla Twojej firmy. Przede wszystkim należy wymienić zwiększenie rozpoznawalności i świadomości marki. Nareszcie dostrzegą Cię odbiorcy nie tylko z Polski, ale również z Niemiec. Skuteczne działanie już wkrótce znajdzie odzwierciedlenie we wzroście sprzedaży i w większych zyskach, bo na Twoje produkty czy usługi chętniej będą stawiali Niemcy. Pozycjonowanie szczególnie przyniesie Ci korzyści, jeżeli oferowany przez Ciebie asortyment wyróżnia się wysoką jakością. W końcu Niemcy od lat słyną z przywiązania do pewnych standardów i właśnie takich towarów szukają nie tylko na swoim rynku, ale również wśród zagranicznych firm.

    Kolejną zaletą procesu pozycjonowania na niemieckim rynku jest stały rozwój Twojego przedsiębiorstwa. W końcu stały wzrost liczby klientów i zwiększone zyski sprawią, że zyskasz jeszcze większe możliwości inwestowania w swoją firmę. Możesz przeznaczyć te fundusze na dalsze działania marketingowe, rozszerzyć swoją ofertę, a nawet rozbudować firmę lub otworzyć nowy oddział. Tak naprawdę zyskujesz nieograniczone możliwości – tym bardziej że pozycjonowanie Niemcy dalej będzie Ci zapewniać nowych klientów. Pamiętaj jednak o tym, że prawdziwy sukces osiągniesz wtedy, gdy będziesz stale dbać o relacje z klientami. Poza tym inwestuj w rozwój pracowników. Szkolenia i kursy wzmocnią ich przywiązanie do firmy, poprawią morale, a do tego będziesz mógł jeszcze więcej zyskać na ich rosnących kompetencjach.

    Powodów, dla których warto stawiać na pozycjonowanie Niemcy, jest jeszcze więcej. Wśród nich należy podkreślić znaczenie bliskiej odległości od Polski. Dzięki temu możesz mieć magazyn czy siedzibę firmy w kraju, a jednocześnie nadal jesteś w stanie szybko dostarczyć oferowane produkty. Poza tym pozycjonowanie stron pozwoli Ci wyprzedzić konkurencję lub po prostu podążysz jej śladami. Wtedy nadal będziesz miał szansę na zajęcie pozycji lidera w swojej branży. Jest to jeszcze ważniejsze, gdy konkurujesz z wieloma stronami i sklepami internetowymi.

     

     

    Omów z nami swój pomysł

    michal-ostrowski-kontakt

    Napisz do nas

       

       

      | Jak przebiega pozycjonowanie stron na rynek niemiecki w niemieckim Google?

      | Wybranie słów kluczowych

      Pozycjonowanie w Niemczech warto rozpocząć od wyboru dopasowanych fraz kluczowych. W końcu to właśnie one będą miały kluczowe znaczenie podczas działań SEO – na zewnątrz i wewnątrz witryny. Pamiętaj, że standardowo każda strona jest pozycjonowana na kilka słów kluczowych, a wśród nich znajdują się zarówno długie ogony, jak i tzw. money keywords.

      Zwróć uwagę na to, że najwyższe lokaty w wyszukiwarce Google zajmiesz wówczas, gdy zdecydujesz się na mniej ogólne frazy. Dzięki temu z większą skutecznością dotrzesz do odbiorców. Poza tym możesz skorzystać z pozycjonowania lokalnego. W takim przypadku skup się na konkretnym obszarze czy landzie, a wtedy Twoja strona www będzie bardziej rozpoznawalna przez konkretnych odbiorców z pewnych części Niemiec.

      | Określenie budżetu na działania SEO

      Jeżeli chcesz skorzystać z pomocy agencji marketingowej, to pozycjonowanie w niemieckim google.de musisz dopasować do swojego budżetu. Pamiętaj, że takie działania mogą kosztować nawet kilkanaście tysięcy złotych. Zatem przygotuj się na sporą inwestycję. Jednocześnie wcześniejsze oszacowanie budżetu sprawi, że agencja dopasuje się do kosztów, jakie możesz podjąć. Poza tym cena ma ogromne znaczenie przy określaniu celów i oczekiwanych efektów.

      | Content marketing w języku niemieckim

      SEO w Niemczech jest dość specyficzne – szczególnie gdy porównasz go do zasad, obowiązujących w Polsce. Za zachodnią granicą bardzo ważną rolę pełni content marketing, czyli po prostu dopasowane treści, odpowiadające na konkretne pytania. Pozycjonowanie stron na Niemcy nie może się obyć bez pomocy profesjonalnych copywriterów, którzy perfekcyjnie znają język niemiecki. W ten sposób przyciągniesz klientów, ale też zyskasz wysokiej jakości treści. Zazwyczaj nie musisz samodzielnie zajmować się szukaniem takich specjalistów. W końcu pomogą Ci w tym agencje, oferujące usługi typu optymalizacja lub pozycjonowanie.

      Zastanawiasz się, dlaczego content jest tak istotny podczas pozycjonowania w niemieckiej wyszukiwarce Google? Przede wszystkim ze względu na preferencje tamtejszych klientów. Poza tym to właśnie w tekstach są zawarte słowa kluczowe, aby całość wyglądała naprawdę profesjonalnie. Oprócz tego merytoryczne treści zwiększają wiarygodność strony www, przyciągają użytkowników i pozwalają na zajęcie wyższej lokaty w wyszukiwarce Google.

      | Link building strony internetowej

      Na rynku niemieckim zdobycie wysokiej jakości linków jest jeszcze trudniejsze. Jednak link building ma ogromny wpływ na pozycjonowanie w Niemczech – pomagają w tym również treści, gdzie w naturalny sposób zostają dodane odnośniki. Zauważ, że linki z wiarygodnych stron internetowych to niezawodny sposób na wzmocnienie pozycji Twojej strony, a przede wszystkim zajęcie jeszcze lepszej lokaty w wyszukiwarce google.de.

       

      | Jak zdobywać linki w niemieckiej wyszukiwarce?

      Zdobywanie wiarygodnych linków zależy przede wszystkim od indywidualnej strategii agencji marketingowej. Jednak tak naprawdę pozycjonowanie w Niemczech będzie szczególnie skuteczne, jeżeli skorzystasz z kilku podstawowych metod.

      | Content marketing

      W Niemczech bardzo popularne są artykuły sponsorowane, które są publikowane na branżowych stronach, wyróżniających się wiarygodnością google.de. Dlatego tak ogromne znaczenie ma content marketing. Zauważ, że dopasowane treści, zawierające słowa kluczowe i naturalnie wplecione linki, są umieszczane w różnych miejscach. Pozycjonowanie stron w niemieckim Google będzie jeszcze skuteczniejsze, jeżeli wykorzystasz w tym celu portale branżowe, specjalistyczne blogi, a także serwisy ogólnotematyczne – zadbaj wtedy jednak o to, żeby teksty trafiły do dopasowanej kategorii.

      | Marketing szeptany

      Pozycjonowanie stron jest naprawdę skuteczne, gdy do promocji wykorzystujesz marketing szeptany. Szczególnie jest to dostrzegalne w Niemczech. W takim przypadku nie tylko zwiększysz rozpoznawalność marki, ale przede wszystkim dodasz pozytywne opinie z linkami do Twojej witryny internetowej czy sklepu online. Kluczowe znaczenie ma jakość tych tekstów – powinny brzmieć naturalnie, należy zadbać o ich optymalizację oraz opublikować w odpowiednim miejscu. Pozycjonowanie strony będzie skuteczne, gdy komentarze zamieścisz na forach, specjalistycznych blogach lub konkurencyjnych witrynach.

       

      | Niemcy pozycjonowanie – ile to kosztuje?

      Podobnie jak na rynku polskim, tak również koszty pozycjonowania w Niemczech są uzależnione od wielu czynników. Po prostu cena jest ustalana indywidualnie, ponieważ na jej wysokość ma wpływ m.in. nisza tematyczna oraz stopień konkurencyjności. Dlatego najwięcej zapłacisz za pozycjonowanie w wyszukiwarce Google, jeżeli oferujesz ubrania, kosmetyki czy książki. Takie produkty są naprawdę popularne, co znacznie wpływa na długość pracy oraz liczbę działań, jakie trzeba podjąć.

      Zauważ, że pozycjonowanie w niemieckiej wyszukiwarce zazwyczaj jest droższe od takich samych zadań podjętych w polskim Google. Przede wszystkim ze względu na specyfikę tamtejszego rynku, konieczność biegłego posługiwania się językiem obcym, a także większą konkurencyjność, jaka panuje w Google de. Pamiętaj także, że w ostatecznych kosztach pozycjonowania stron w Niemczech znajdują się również takie usługi, jak napisanie tekstów w odpowiednim języku oraz publikacja linków w wartościowych katalogach czy na sponsorowanych stronach.

       

      | Jak długo trwa pozycjonowanie stron i sklepów w Niemczech?

      Pozycjonowanie stron bez względu na lokalizację wymaga sporo czasu. Tym bardziej jeśli zależy Ci na trwałych efektach, które przyniosą Ci jeszcze więcej korzyści. Dlatego musisz uzbroić się w cierpliwość. Pamiętaj także o tym, że szybkie działania często są oznaką stosowania zakazanych praktyk SEO, więc podchodź z rezerwą do firm, zapewniających Ci zbyt wysoką pozycję w Google de w ciągu np. miesiąca.

      Zastanawiasz się, ile dokładnie trwa pozycjonowanie w Niemczech? Ogromny wpływ ma na to konkurencyjność słów kluczowych i działania podejmowane przez inne firmy. Poza tym pierwsze efekty możesz dostrzec już po kilku dniach od poprawy SEO na stronie internetowej, choć mogą być dość chwilowe. Tak naprawdę dopiero po 3-4 miesiącach będziesz mógł dostrzec faktyczne rezultaty. Jednak jest to dolna granica, a w przypadku niektórych branż efekty zauważysz dopiero po upływie roku.

       

      | Przydatny FAQ – pozycjonowanie w Niemczech

      Masz jeszcze więcej pytań dotyczących pozycjonowania stron lub sklepów internetowych w Niemczech? Przygotowaliśmy dla Ciebie krótki FAQ. Pozycjonowanie dzięki temu rozwiązaniu przestanie być dla Ciebie taką zagadką!

      | Pozycjonowanie w Niemczech – kto się tym zajmuje?

      Na rynku polskim znajdziesz niewiele agencji marketingowych, które specjalizują się tylko w SEO w google.de. Zazwyczaj jest to jedna z usług, a całe działanie opiera się nie tylko na znajomości SEO w Niemczech, ale również na współpracy z tamtejszymi copywriterami. Dzięki temu nie masz problemów z komunikacją nawet wtedy, gdy nie znasz zbyt dobrze języka niemieckiego. Po prostu nie musisz rezygnować z tego rodzaju promocji, a jednocześnie zachowujesz pełen komfort i otrzymujesz wysokiej jakości usługi.

      Oprócz krajowej agencji marketingowej możesz też znaleźć firmę w Niemczech. Pozycjonowanie będzie wtedy droższe – ze względu na inną walutę. Poza tym musisz biegle znać język obcy, bo tylko w takiej sytuacji nie będziesz mieć problemów ze zrozumieniem nawet tych najbardziej skomplikowanych terminów.

      | Czy pozycjonowanie w Google de wymaga innej domeny?

      Bardzo ważne jest to, abyś dobrze przygotował się na rynek niemiecki, a pierwszym krokiem do tego jest odpowiednia domena. Dzięki temu wkrótce naprawdę staniesz się widoczny w google.de. Choć programiści są w stanie pokazać Googlebotom, do jakiego odbiorcy chcesz skierować swoją stronę internetową, to jednak stosując inną końcówkę, stracisz wiarygodność wśród większości użytkowników.

      | Czy strony www muszą być po niemiecku?

      Zwróć uwagę na to, że pozycjonowanie strony w google.de wymaga tego, abyś dostosował język tekstów do odbiorców. Dlatego zadbaj o to, żeby artykuły, opisy produktów czy inne treści były napisane po niemiecku. Dzięki temu zwiększysz swoją wiarygodność, a przede wszystkim odpowiesz na potrzeby potencjalnych klientów. Poza tym znajdziesz się wyżej w wyszukiwarce google.de. Po prostu ma to kluczowe znaczenie dla poprawnej komunikacji i SEO witryny.

      W niektórych sytuacjach możesz zdecydować się na pozycjonowanie stron www w języku angielskim na rynek niemiecki, szwajcarski czy austriacki. Jednak wiąże się to z naprawdę wysokimi kosztami, a do tego będziesz musiał czekać zdecydowanie dłużej na pozytywne efekty SEO. Szczególnie w porównaniu do witryn z tekstami po niemiecku.

      | Jakich słów kluczowych używać w niemieckiej wyszukiwarce?

      Skuteczne pozycjonowanie w Niemczech wymaga wykorzystania słów kluczowych dopasowanych do Twojej działalności, branży, lokalizacji, produktów i usług. W tym przypadku skup się przede wszystkim na konkurencyjności poszczególnych fraz, a dzięki temu zaczniesz zajmować wyższe lokaty w google.de. Szczególnie warto skorzystać z pomocy specjalistycznej agencji marketingowej. Wtedy to właśnie oni zajmą się SEO w obrębie witryny i poza nią. Poza tym eksperci wykorzystują odpowiednie narzędzia analityczne do sprawdzenia potencjału danych słów kluczowych. W końcu pozycjonowanie strony polega na wybraniu fraz, które jednocześnie będą generowały ruch, a zarazem nie są zbyt ogólne i drogie.

      Pamiętaj także o tym, aby długość słów kluczowych dopasować do preferencji, jakie mają Niemcy. Pozycjonowanie nie może zatem udać się bez długiego ogona, czyli popularnego long tail.

       

       

      Porozmawiajmy o Twoim pomyśle

      Napisz do nas

        Powiązane wpisy

        Masz pytanie zadzwoń lub napisz do nas

        Skontaktuj się z nami