Każdy, kto prowadzi działalność w Internecie, chciałby rozszerzyć swoje zasięgi. Dzięki czemu zwiększają się zyski oraz rozpoznawalność marki. Wiele osób zastanawia się nad wprowadzeniem swoich produktów na rynek amerykański. Nic w tym dziwnego. To jeden z największych rynków świata, dzięki czemu można trafić do naprawdę wielu nowych odbiorców. Jak zatem rozpocząć pozycjonowanie w USA i jak sprawić, że odniesiemy tam sukces?
- Sebastian Kardyś
- CEO, Digital Marketing Konsultant Od blisko 10 lat pomagam firmom w rozwoju, z wykorzystaniem możliwości, jakie daje internet. Jestem założycielem trzech marek działających na polskim rynku, a w trakcie swojej kariery miałem okazję pracować i doradzać takim markom jak: Big Activ, Schneider Electric, Alstom, Librus, Politechnika Śląska, TSR Poland, Axell Group, Gerlach, Uber czy Almatur i jeszcze wiele innych :). Aktualnie mocno zaangażowany w nowy start up z europejskimi aspiracjami.
- 20 kwietnia, 2022
CEO, Digital Marketing Konsultant
Od blisko 10 lat pomagam firmom w rozwoju, z wykorzystaniem możliwości, jakie daje internet. Jestem założycielem trzech marek działających na polskim rynku, a w trakcie swojej kariery miałem okazję pracować i doradzać takim markom jak: Big Activ, Schneider Electric, Alstom, Librus, Politechnika Śląska, TSR Poland, Axell Group, Gerlach, Uber czy Almatur i jeszcze wiele innych :). Aktualnie mocno zaangażowany w nowy start up z europejskimi aspiracjami.
- 20 kwietnia, 2022
Spis Treści
|Pozycjonowanie USA – jak zacząć?
Jedną z najważniejszych i najbardziej podstawowych rzeczy, jakie trzeba wykonać, zanim zaczniemy wprowadzać produkty na nowy rynek, to zwrócić uwagę na różnice między rynkiem, który już znamy a tym nowym. Na samym początku należy dokładnie sprawdzić, do jakiej grupy docelowej chcemy trafić i z jakim produktem. Usług w Stanach Zjednoczonych nie brakuje, dlatego warto pamiętać, że jest do bardzo trudny i konkurencyjny rynek. To oznacza, że może być trudno trafić do szerokiej grupy odbiorców. Jednak nawet jeśli uda nam się trafić do kilku procent mieszkańców, może to oznaczać znaczące zyski. Warto zastanowić się jakie mocne strony ma nasz produkt i jak odpowiednio zachęcić użytkowników do kupna. Dobra reklama będzie tutaj kluczowa, aby mieć szansę przebicia.
Kolejna rzecz to oszacowanie potencjalnego kosztu, jaki trzeba będzie ponieść, korzystając z pozycjonowania, pozyskiwania linków oraz płatnych reklam. Dodatkowo warto zwrócić uwagę na wybór odpowiedniego CMS-a. Tak, aby był w stanie bez większych problemów obsłużyć większą ilość klientów oraz aby dostarczane treści były odpowiednio przedstawione. Warto zwrócić uwagę na maksymalny ruch, który można wygenerować, nie zapominając o tym, że inne, ogromne firmy panują na rynku amerykańskim.
|E-commerce w USA – jak poznać użytkowników?
Jak oszacować i czy w ogóle warto szacować jakie zyski mogą płynąć z rozszerzenia działalności na Stany Zjednoczone? Takie szacunki najlepiej zacząć od poznania zwyczajów zakupowych Amerykanów. Ile z nich korzysta z komputera, a ile z telefonu komórkowego? Ile osób ma dostęp do Internetu i jaka grupa wiekowa korzysta najbardziej?
Bazując na danych dostępnych na różnych portalach, łatwo zauważyć, że aż ponad 300 milionów Amerykanów ma stały dostęp do Internetu. Nic dziwnego, że jest to trzeci największy rynek cyfrowy, zaraz za Chinami i Indiami. Społeczeństwo jest bardzo mocno nastawione na urządzenia mobilne. Aktywnych smartfonów może być więcej niż użytkowników, a to oznacza, że jeśli chcemy wyruszyć na rynek amerykański, warto pamiętać i skupić się na stronach mobile-friendly. Kupowanie i przeglądanie Internetu za pomocą telefonu to domena Amerykanów.
W grupie wiekowej 18-29 aż 100% mieszkańców jest online. Wraz ze wzrostem wykształcenia oraz dochodów wzrasta cyfryzacja życia. Młodzi ludzie korzystają naprawdę często z telefonów oraz przez ponad 6 godzin dziennie penetrują Internet w poszukiwaniu informacji i produktów, oraz przeglądają social media.
Takie proste statystyki pokazują, że rynek amerykański to prawdziwy gigant możliwości. Stawiając na mobile-friendly, będziemy w stanie dotrzeć do ogromnej liczby zróżnicowanych użytkowników.
|USA – na jaką przeglądarkę postawić?
Chyba nikogo tutaj nie zdziwi, że gigant z Doliny Krzemowej zdominował rynek amerykański i wręcz miażdży swoich konkurentów. Aż 92% Amerykanów korzysta z przeglądarki Google, zostawiając w tyle inne, popularne przeglądarki, takie jak Bing czy Yahoo. Nie warto jednak lekceważyć nawet tych mniej popularnych przeglądarek. Pomimo tego, że korzysta z nich ok. 8% Amerykanów, to z tak ogromnej ludności, może to dawać milionowe grono potencjalnych klientów. Zaczynając od pozycjonowania stron www w USA, warto zwrócić uwagę również na te mniej popularne przeglądarki – należy jednak pamiętać o tym, że różnią się one pod kątem pozycjonowania, dlatego warto poznać zasady, jakie panują w tamtych środowiskach. Typowe zasady pozycjonowania pod wytyczne Google, po prostu się nie sprawdzą.
Omów z nami swój pomysł
Napisz do nas
|Rynek amerykański – kto i gdzie robi zakupy?
Stany Zjednoczone to miejsce, w którym aż ponad 14% zakupów odbywa się online. Szacunkowo może dawać to kwotę ok. 4 miliardów dolarów. To pokazuje, jak chętnie Amerykanie dokonują transakcji online. Branże e-commerce prężnie rozwija się w USA, a to oznacza, że konkurencyjność rośnie, ale również to, że Amerykanie bardzo mocno cenią sobie zakupy online.
Należy jednak pamiętać, że rynek ten został zdominowany przez firmę Amazon. Ten gigant, przez swoją ogromną ofertę, zgarnia aż 49% rynku e-commerce w Stanach. Kolejno plasują się takie firmy jak eBay, Apple oraz popularny w Ameryce Walmart.
|Pozycjonowanie w USA – na co zwracać uwagę?
Pozycjonowanie stron w USA nie będzie wyglądać dokładnie tak samo jak np. na rynku polskim. Są różnice, a przede wszystkim upodobania użytkowników co do tego jak i gdzie robią zakupy.
Najważniejsze rzeczy, o których należy pamiętać to:
- Domena. Przede wszystkim, warto zwrócić uwagę na wybór domeny. Największy wybór będzie pomiędzy .us a .com. Ta pierwsza jest bardziej skierowana na rynek amerykański, a druga lepiej traktowana przez przeglądarkę Google, pomimo tego, że końcówka .com nakierowana jest międzynarodowo. Wybór właśnie tej końcówki może oznaczać również dotarcie do innych krajów anglojęzycznych, takich jak na przykład Kanada lub Australia. Najważniejsze jednak to pamiętać o ustawieniu międzynarodowym, co można zrobić korzystając z Google Search Console.
- Język strony. Mocną uwagę należy zwrócić na język strony. Biorąc pod uwagę, że angielski może występować w formie brytyjskiej oraz właśnie amerykańskiej, należy pamiętać o zachodzących w nich różnicach. Tutaj nie ma miejsca na pomyłki i najlepiej postawić na ten amerykański, bo to właśnie jest grupa, do której chcemy dotrzeć. Jest to szczególnie ważne, bo gramatycznie i tłumaczeniowo musi pokrywać się to z tym, co użytkowniki wpisuje w wyszukiwarkę. Można łatwo zaznaczyć w kodzie strony, jakiego języka używamy. To pozytywnie wpłynie również na pracę robotów na naszej stronie.
- Mobile friendly. Wspomnieliśmy już wyżej o tym, jak ważne jest skupienie się na stronie mobilnej serwisu. Jest to kluczowe, aby dotrzeć do naprawdę wielu mobilnych użytkowników. Prawidłowo zaprojektowana strona mobilna powinna być łatwa i prosta w nawigacji. Widoczna ścieżka sprzedaży, która usprawni proces zakupowy. Na rynku amerykańskim właśnie wersja mobilna strony to must have na rynku.
- Formy płatności. Najpopularniejszym i zarazem najchętniej wybierane formy płatności to płatność kartą. To jeden z najszybszych sposobów dla Amerykanów, aby zakończyć transakcję. Warto o tym pamiętać rozpoczynając przygodę na tym rynku. Warto również zainwestować w możliwość płatności BLIKIEM.
Porozmawiajmy o Twoim pomyśle
Napisz do nas
|Pozycjonowanie lokalne w USA – ma sens?
W pozycjonowaniu USA nie tylko tym lokalnym nie można zapominać o tak ogromnie ważnej rzeczy, jaką jest pozyskiwanie linków. Link building w Stanach Zjednoczonych powinien być odpowiednio zdywersyfikowany. Powinien zawierać linki katalogów, for internetowych, mediów społecznościowych. Równie popularną techniką pozyskiwania linków jest outreach. W USA platformy takie jak Linkhouse czy Whitepress nie są aż tak popularne, dlatego do zadań outreachowych warto zatrudnić specjalistę, który w odpowiedni i bezpieczny sposób zajmie się pozyskiwaniem odpowiednich odnośników do strony.
Jeśli chodzi o dobór fraz kluczowych – najlepiej skupić się na frazach typu long tail. Cechują się one mniejszą konkurencyjnością, co znacząco może poprawić widoczność nowych usług. Pozycjonując się lokalnie w Stanach Zjednoczonych, warto dodawać na końcu frazy konkretne miasto lub hrabstwo. Dzięki temu jeszcze bardziej zawęzimy konkurencję na danym obszarze, co może pozytywnie rzutować na pozycjonowanie.
Pozycjonowanie lokalne na tak dużym obszarze może okazać się prawdziwym strzałem w dziesiątkę. Im bardziej doprecyzowane będzie pozycjonowanie, tym łatwiej będzie dotrzeć do odpowiedniej grupy odbiorców, a tym samym rozpocząć sprzedaż na tak trudnym i konkurencyjnym rynku.
|Podsumowanie
Rynek amerykański jako trzeci na świecie pod względem cyfryzacji daje ogrom możliwości. Są jednak rzeczy, o których nie można zapominać. Aby mieć szansę na zdobycie odbiorców w tym miejscu, warto spojrzeć na opisane wyżej wytyczne, którymi kierują się Amerykanie, dokonując zakupów online. To bardzo niewiele wytycznych, aby odnieść jakikolwiek sukces. Przy pomocy specjalistów oraz robiąc odpowiedni research, możemy rozszerzyć działalność na wiele światowych rynków. Cierpliwość, konsekwencja, dobre usługi oraz odpowiednie zaplecze finansowe to czynniki, dzięki którym nawet rynek amerykański nie będzie aż tak straszny.