Pozycjonowanie Hiszpania – to musisz wiedzieć, zanim zaczniesz

Sekrety pozycjonowania stron w Hiszpanii

Pozycjonowanie stron w Hiszpanii to szansa na wzrost zysków, rozpoznawalności i zasięgu Twojej marki. Jednak, aby móc naprawdę zyskać wiele korzyści dzięki działaniom SEO, trzeba stworzyć strategię, regularnie wdrażać jej założenia i zdać sobie sprawę, że pozycjonowanie to proces długofalowy. Poznaj najważniejsze korzyści, jakie zyskasz dzięki pozycjonowaniu stron internetowych w Hiszpanii i zasady, którymi warto się tam kierować, aby dotrzeć ze swoją ofertą na szczyt listy wyszukiwań.

Spis Treści

Pozycjonowanie stron polega na podejmowaniu działań, które będą zmierzały do tego, aby witryna notowała jak najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania Google. Wykorzystywane są do tego odpowiednio dobrane słowa kluczowe, wsparte merytorycznymi treściami i silnymi linkami. Zdobycie czołowych lokat w Google to cel większości firm, bo pozwala zwiększyć zyski, renomę, generować wzrostu ruchu na stronie i budować zaufanie użytkowników.

Jednak to nie wszystko, bo pozycjonowanie stron przyczynia się znacząco do rozwoju Twojej firmy i marki. Poza tym sprawia, że możesz zostać liderem w danej branży i w konkretnym regionie. Dlatego tak popularne stało się pozycjonowanie lokalne. Możesz iść jednak o kilka kroków dalej i zdecydować się na podbój kolejnych rynków za granicą. Świetnym pomysłem jest pozycjonowanie w Hiszpanii.

| Kiedy warto inwestować w pozycjonowanie w Hiszpanii?

Inwestowanie w pozycjonowanie stron opłaca się w zdecydowanej większości sytuacji. Oczywiście jeśli została odpowiednio dopasowana strategia SEO. Zastanawiasz się, czy powinieneś zdecydować się na działania SEO na terenie Hiszpanii? Oto kilka sytuacji, kiedy zdobywanie czołowych pozycji w hiszpańskim Google będzie świetnym wyborem:

  • masz sklep online i wysyłasz produkty za granicę, a do tego liczba klientów z Hiszpanii stale rośnie,
  • sprzedajesz produkty, które szczególnie mogą zainteresować Hiszpanów, a Twój cennik jest bardziej konkurencyjny niż lokalnych sprzedawców,
  • gdy zamierzasz rozpocząć sprzedaż czy świadczenie usług za granicą, np. w Hiszpanii,
  • sprzedajesz produkty, które w Hiszpanii nie wyróżniają się zbyt dużym poziomem konkurencyjności, ale są często poszukiwane,
  • masz małą lub dużą firmę i chcesz ją rozwijać oraz rozszerzyć działalność o rynek hiszpański, wtedy koniecznie zdecyduj się na pozycjonowanie stron internetowych w Hiszpanii.

Wykonaj analizę, czy Twoja firma powinna otworzyć się na nowy rynek i docierać do klientów z Hiszpanii. Jeśli tak, nie czekaj, tak duży rynek to prawdziwa kopalnia możliwości. Pozycjonowanie stron pomoże Ci odkryć całą masę korzyści, ale wcześniej musisz odpowiednio dopasować strategię SEO i sprawdzić, jakie działania przynoszą najlepsze efekty w hiszpańskich wynikach wyszukiwania.

 

Porozmawiajmy o Twoim pomyśle

Napisz do nas

     

    | Pozycjonowanie Hiszpania – 7 ciekawostek, które podkręcą Twoje wyniki

    1. Ponad 95% Hiszpanów korzysta z wyszukiwarki Google, ale warto też zaistnieć w wynikach wyszukiwania Bing czy Yahoo.
    2. Działania SEO możesz wspierać także, tworząc kampanie Google Ads (AdWords). Dzięki temu już w ciągu kilku chwil Twoja strona internetowa znajdzie się na samym szczycie płatnych wyników wyszukiwania Google. W ten sposób szybciej zaczniesz ściągać ruch na Twoją witrynę czy do sklepu oraz zwiększysz renomę marki, zanim zaczną być widoczne pierwsze efekty związane z pozycjonowaniem.
    3. Twoja strona internetowa powinna posiadać rozszerzenie .es w domenie, aby zyskała większe zaufanie Hiszpanów. Niezbędne będą oczywiście też treści w języku hiszpańskim czy też np. w języku katalońskim.
    4. Ważną częścią pozycjonowania jest link building, dlatego też koniecznie powinieneś skorzystać z bezpłatnego katalogu firm, jakim jest linkadoo.es.
    5. Najczęściej wykorzystywane w Hiszpanii są frazy kluczowe z tzw. długiego ogona. Hiszpanie doskonale wiedzą, czego poszukują, dlatego w wynikach wyszukiwania wpisują jednorazowo przynajmniej 2-4 słowa. Kiedy wykonasz analizę słów kluczowych, przekonasz się, jakimi potrzebami kierują się mieszkańcy Półwyspu Iberyjskiego. Potencjał długiego ogona jest na tyle duży, gdyż znacznie ogranicza konkurencję, z którą będziesz rywalizować o uwagę użytkowników. Oprócz tego pozycjonowanie stron stanie się wtedy znacznie tańsze.
    6. Z pozycjonowania w Hiszpanii chętnie korzystają firmy, które mają siedzibę bądź filię w tym kraju, ale też takie, które świadczą usługi online lub wysyłają produkty za granicę np. z Polski.
    7. Zwróć uwagę na to, że z Google korzystają tak samo Hiszpanie, ale też Polacy przebywający w Hiszpanii. Mogą oni mieszkać tam na stałe lub też tymczasowo pracować w Hiszpanii. W takich sytuacjach szczególnie opłaca się pozycjonować lokalnie, aby trafić do Polonii. W niektórych sytuacjach nie potrzeba nawet tłumaczyć tekstów na język obcy, wystarczy napisać content w języku polskim.

     

    Domeny z końcówką .es wzbudzają większe zaufanie Hiszpanów.

     

    | Problemowy język hiszpański a pozycjonowanie stron internetowych – pułapki, na które trzeba uważać

    Kiedy podejmiesz decyzję o tym, że chcesz inwestować w pozycjonowanie strony w Hiszpanii, to koniecznie musisz od razu ustalić, na jakich regionach chcesz się skupić. Wszystko dlatego, że poszczególne części tego kraju są dość zróżnicowane kulturowo, a do tego także językowo.

    Na przykład, gdy chcesz, aby wśród Twoich klientów znaleźli się mieszkańcy Katalonii, to najlepiej zdecyduj się na pozycjonowanie stron w języku katalońskim. W ten sposób osiągniesz znacznie lepsze efekty.

    Oprócz standardowego języka hiszpańskiego (kastylijskiego) mieszkańcy posługują się językiem – katalońskim, galicyjskim i baskijskim.

    Poza tym duże znaczenie odgrywa odmiana hiszpańskojęzycznych słów, dlatego biegła znajomość języka staje się kluczowa, aby pozycjonowanie Hiszpania pozwoliło osiągnąć zamierzone efekty.

    Koniecznie trzeba pamiętać, że język, którym posługują się Hiszpanie to tak naprawdę język kastylijski. Zatem nie można założyć, że pozycjonowanie w innych krajach hiszpańskojęzycznych, takich jak Meksyk, Argentyna czy Chile, wygląda tak sama, gdyż już sam język znacząco różni się od siebie.

     

    Omów z nami swój pomysł

    michal-ostrowski-kontakt

    Napisz do nas

       

      | Dlaczego warto pozycjonować strony w Hiszpanii?

      W Hiszpanii już ok. 38 mln osób aktywnie korzysta z Internetu. Nie możesz przejść obojętnie obok takich statystyk, kiedy po analizie okazuje się, że Twoje produkty czy usługi mogą zainteresować mieszkańców Półwyspu Iberyjskiego. Jeśli nadal wahasz się, czy warto pozycjonować stronę w Hiszpanii, to koniecznie weź pod uwagę w trakcie podejmowania decyzji następujące korzyści, jakie możesz zyskać:

      Wzrost liczby klientów z Hiszpanii

      Wdrażając działania SEO, możesz zacząć trafiać ze swoją ofertą do potencjalnych klientów. Kiedy chcesz szybciej i niższymi kosztami zaistnieć ze swoją ofertą na hiszpańskim rynku, to wykorzystaj moc tzw. długiego ogona, czyli fraz kluczowych składające się z kilku wyrazów, które bardziej szczegółowo identyfikują się z potrzebami użytkowników. Kiedy Twoja strona internetowa znajdzie się na szczycie listy wyszukiwań nawet na bardziej niszowe słowa kluczowe, to zyskasz świetną okazję do tego, aby zdobyć nowych klientów z Hiszpanii.

      Rozpoznawalność i renoma

      Wysoka pozycja w Google na kluczowe frazy dla Twojej grupy docelowej to sposób na zwrócenie uwagi na Twoją markę. Kiedy firma znajduje się w TOP3 wyników wyszukiwania, odbierana jest jako profesjonalna i godna zaufania. Dzięki temu konsumenci chętniej wybierają tę ofertę, a to oczywiście prowadzi do wzrostu zysków.

      Najlepiej, aby Twoja strona internetowa znalazła się wysoko w Google na jak największą liczbę fraz, dzięki temu w trakcie poszukiwań użytkownicy często będą ją widzieli. To sprawi, że szybciej ją zapamiętają, a marka wzbudzi ich zaufanie. To szczególnie ważne, kiedy nazwa firmy nie brzmi hiszpańskojęzycznie, przez co lokalni użytkownicy mogą na początku podchodzić do niej z większą rezerwą. Najrozsądniejsze jest zwrócenie uwagi na taki aspekt już w momencie wymyślania nazwy – niech będzie ona łatwa do wymówienia i przeczytania. Angielskojęzyczne nazwy firm cieszą się sporym uznaniem i zaufaniem.

      Wypełnisz niszę

      Być może produkty, które sprzedajesz, czy też usługi, jakie świadczysz, są bardzo pożądane w Hiszpanii. W takiej sytuacji decydując się na pozycjonowanie strony, zyskujesz niesamowitą okazję do tego, aby Twoja firma podbiła zagraniczny rynek. Niejednokrotnie zdarza się tak, że w Polsce może być już przesyt marek związanych z jakąś branżą, z kolei za granicą jest zupełnie odwrotnie. Dokonaj szczegółowej analizy rynku, żeby przekonać się, czy tak jest właśnie w tej sytuacji. Jeśli tak, pospiesz się! Postaw na pozycjonowanie Hiszpania, zanim zrobi to Twoja konkurencja. Nawet kilka tygodni przewagi może odegrać decydującą rolę.

      Inwestycja na lata

      Z jednej strony działania w Google to proces, który wymaga ciągłej pracy. Dlatego nie wystarczy opłacić agencję SEO przez miesiąc, a nawet 6 miesięcy. Konkurencja nie śpi, więc każdy kolejny link przychodzący, dodany content czy zyskanie pozycji w TOP3 na kolejne frazy kluczowe, zwiększa Twoje szanse na podbicie hiszpańskiego rynku.

      Jednak ta inwestycja ma sens też dlatego, że po pewnym czasie, gdy będziesz chciał zmniejszyć wydatki na pozycjonowanie stron www, Twoja witryna nadal pozostanie w Google. Jej pozycja na niektóre frazy będzie na tym samym poziomie, na innych odrobinę spadnie, ale nie zniknie. Zatem będziesz zyskiwać przez wiele kolejnych lat. Zauważ, że to zupełne przeciwieństwo tworzenia kampanii Google Ads, gdzie Twoja strona jest w płatnych wynikach wyszukiwania, ale do czasu, aż uiszczasz zapłatę.

       

      Pozycjonowanie Hiszpania to sposób na rozwój Twojej marki!

      Koszt, który się zwraca

      Pozycjonowanie stron naprawdę się opłaca, bo możesz zyskać nowych klientów i zacząć zarabiać jeszcze więcej. Zarobione pieniądze pozwolą Ci jeszcze bardziej rozwijać firmę, dzięki czemu wyprzedzisz konkurencję zarówno w Polsce, jak i w Hiszpanii.

      Zwróćmy uwagę także na to, że działania SEO cechują się bardzo wysokim wskaźnikiem ROI, czyli zwrotu z inwestycji. Oczywiście na pierwsze efekty pozycjonowania musisz poczekać czasem miesiąc, 3 miesiące, a niejednokrotnie jeszcze dłużej, ale z perspektywy czasu na pewno zauważysz, że było warto. Gdy zostanie wdrożona strategia SEO i roboty Google zaindeksują zmiany na Twojej stronie, to dostrzeżesz, że Twoja marka jest coraz bardziej rozpoznawalna, witryna generuje większy ruch, a sprzedaż rośnie. Cierpliwość popłaca, dlatego w końcu nie raz na pewno spotkałeś się z określeniem, że pozycjonowanie to inwestycja. I tak je traktuj.

      Wzrost ruchu organicznego z Hiszpanii

      Nie można pominąć również faktu, że dzięki pozycjonowaniu stron internetowych sprawisz, że znacząco zwiększy się też ruch, pochodzący z wyników organicznych. W końcu hiszpańscy użytkownicy będą chętniej odwiedzać Twoją stronę www, więc powinieneś dostosować ją do ich przyzwyczajeń, potrzeb i gustu. Dzięki temu znacząco zwiększysz konwersję, czyli zrealizujesz swój wytyczony cel biznesowy.

      | Social Media a pozycjonowanie w Hiszpanii

      Hiszpanie spędzają bardzo dużo czasu w mediach społecznościowych. Dlatego też, gdy chcesz na poważnie podbić ten rynek, to koniecznie musisz wspierać pozycjonowanie właśnie poprzez aktywność w Social Mediach. W szczególności chodzi tutaj o działania na Facebooku, Twitterze, Pintereście czy też Tumblerze.

      Jednak przy okazji nie możesz zignorować również lokalnych portali społecznościowych. Obowiązkowa staje się promocja Twojej marki na platformie Tuenti. Bardzo często nazywana jest hiszpańskim Facebookiem, na którego chętnie zaglądają i dodają zdjęcia mieszkańcy Półwyspu Iberyjskiego.

      | Jak wygląda współpraca z agencją SEO, kiedy chcesz pozycjonować stronę w Hiszpanii?

      Na samym początku znajdź agencję SEO, która zajmuje się pozycjonowaniem w Hiszpanii. Możesz też zaoszczędzić czas i napisać do nas. Nie bój się korzystać z pomocy agencji z Polski. Dzięki temu, że cały czas analizujemy rynek hiszpański i współpracujemy ze specjalistami, którzy biegle posługują się językiem hiszpańskim, pozycjonowanie jest efektywne i przynosi wiele korzyści.

      Zastanawiasz się, w jaki sposób przebiega usługa pozycjonowania strony w Hiszpanii? Zazwyczaj agencje podejmują następujące kroki:

      • Ustalają cel biznesowy – jeszcze zanim rozpoczną się właściwe prace związane z pozycjonowaniem, konieczna staje rozmowa z klientem w celu poznania jego potrzeb i celów, jakie chce osiągnąć dzięki pozycjonowaniu. Dzięki temu znacznie łatwiej będzie można dopasować strategię SEO czy też choćby wybrać odpowiednie słowa kluczowe. W końcu celem może być pozyskanie klientów, wzrost świadomości na temat marki czy wzrost ruchu na stronie itd.
      • Analizują – wykonywana jest zarówno analiza firmy, sytuacji w branży, w jakiej działasz, analiza konkurencji już w samej Hiszpanii, jak i grupy docelowej.
      • Dopasowują słowa kluczowe – zazwyczaj duży nacisk kładzie się na długi ogon czy też na frazy lokalne, gdyż nie charakteryzują się zbyt dużą konkurencyjnością, a do tego pierwsze efekty stają się widoczne już po kilku miesiącach.
      • Wykonują optymalizację strony internetowej – dotyczy to zarówno optymalizacji treści, jak i dokonania optymalizacji technicznej związanej z budową witryny. Wszystko poprzedzone jest szczegółowym audytem SEO on-site i off-site.
      • Piszą i dodają content – kolejnym ważnym etapem staje się stworzenie czy też rozbudowanie contentu w obrębie strony internetowej, ale też napisanie treści, które znajdą się na innych witrynach. Kluczowe jest to, aby content był unikalny i dopasowany nie tylko pod wyszukiwarkę Google, ale też pod użytkowników.
      • Link building – zadbanie o zwiększenie autorytetu witryny www w Google, dzięki zdobywaniu nowych linków przychodzących. Pozyskiwanie linków odbywa się dzięki katalogom, forom, serwisom zapleczowym, dodawaniu artykułów sponsorowanych na blogi czy serwisy zewnętrzne.
      • Monitorowanie efektów pozycjonowania – ważnym aspektem związanym z działaniami SEO jest oczywiście monitoring, aby sprawdzić, czy podejmowane decyzje, wybrane słowa kluczowe i cała strategia SEO przynoszą oczekiwane rezultaty. Dzięki monitorowaniu postępów można reagować i modyfikować ustalone założenia, aby osiągać jeszcze lepsze efekty. Dobrą praktyką jest przesyłanie klientom co miesiąc raportów z dotychczasowych działań, jakie podjęła agencja SEO.

      Pozycjonowanie w Hiszpanii wspierane jest często poprzez content marketing, Social Media czy kampanie Google Ads (AdWords).

      | Pozycjonowanie Hiszpania – podsumowanie

      Hiszpania to bardzo duży kraj o sporym potencjale. Jeśli jesteś pewien, że Twoje produkty czy usługi są poszukiwane przez mieszkańców Półwyspu Iberyjskiego, to nie wahaj się i już teraz rozszerz swój obszar działania. Do promocji swojej oferty koniecznie wykorzystaj pozycjonowanie, ale też wesprzyj je aktywnością w najpopularniejszych w Hiszpanii mediach społecznościowych czy też zainwestuj w Google Ads (AdWords). Przekonaj się osobiście, że działania SEO to świetny sposób, aby skutecznie rozwinąć swoją firmę.

       

      Porozmawiajmy o Twoim pomyśle

      Napisz do nas

        Powiązane wpisy

        Masz pytanie zadzwoń lub napisz do nas

        Skontaktuj się z nami