Pozycjonowanie Katowice — jak lokalne pozycjonowanie stron może przełożyć się na wyniki finansowe firmy?

Jak lokalne pozycjonowanie stron może przełożyć się na wyniki finansowe firmy?

Lokalne pozycjonowanie stron to doskonały sposób na dotarcie do klientów z konkretnego obszaru. Dlatego tak wiele firm korzysta z tego rozwiązania. Poza tym wysoka widoczność witryny w wynikach wyszukiwania zwiększy Twoją rozpoznawalność, zachęci użytkowników do postawienia właśnie na Twoją ofertę bądź odwiedzenia lokalnej siedziby firmy. Po prostu ta opcja przyniesie Ci sporo korzyści – bez względu na to, czy interesuje Cię pozycjonowanie Katowice, Kraków bądź w każdej innej miejscowości!

Spis Treści

|Co to jest lokalne pozycjonowanie stron internetowych?

Zanim zaczniesz rozwijać swój biznes i korzystać z zalet, jakie ma pozycjonowanie strony www, to warto, żebyś dowiedział się, czym dokładnie jest lokalne SEO. Przede wszystkim dotyczy to działań na stronie, jak i poza nią, a najważniejszym celem jest zwiększenie widoczności w wyszukiwarce Google na konkretne frazy kluczowe. Jednak w tym przypadku słowa kluczowe są nakierowane na daną lokalizację. W końcu to właśnie do takich odbiorców chcesz dotrzeć. Dlatego niezbędnym elementem frazy jest właśnie nazwa miasta np. Katowice lub regionu czy dzielnicy. Zwróć również uwagę na to, że pozycjonowanie lokalne jest silnie powiązane z geolokalizacją.

Jakie zalety daje pozycjonowanie lokalne?

  • Blisko 80% użytkowników, wyszukujących lokalnie produktów lub usług, zdecydowało się później na dokonanie zakupu.
  • Aż 88% osób posiadających smartfony i 84% właścicieli tabletów regularnie wpisuje lokalne frazy w wyszukiwarce Google.
  • Ok. 56% użytkowników wpisuje frazy lokalne podczas podróży.
  • Pozycjonowanie lokalne Katowice powoduje szybki kontakt z odbiorcy z firmą – aż 88% użytkowników kontaktuje się w ciągu maks. 24 godzin.

|Pozycjonowanie strony z Katowic – kto skorzysta?

Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania Google to cel, do którego dąży naprawdę sporo firm. Jednak nie dla każdego z tych przedsiębiorstw odpowiednim rozwiązaniem jest lokalne pozycjonowanie witryny. Takie rozwiązanie zapewni Ci najwięcej korzyści, jeśli chcesz połączyć sprzedaż stacjonarną w Katowicach z internetową. Dzięki temu nie tylko zyskasz kolejny kanał sprzedaży, ale również zachęcisz odbiorców do skorzystania z Twojej oferty w sklepie stacjonarnym. Szczególnie jest to ważne dla podróżujących, którzy chcą w innym mieście odwiedzić restaurację, fryzjera, kosmetyczkę, mechanika bądź sklep z zabawkami. Wówczas lokalne pozycjonowanie stron Katowice zapewni Ci sporą widoczność, bo w Google pojawi się Twoja strona.

Zwróć uwagę na to, że lokalne SEO bardzo chętnie jest wybierane przez firmy, działające w dość konkurencyjnych branżach. W końcu lokalne frazy kluczowe są rzadziej wybierane, więc łatwiej też zająć wyższą lokatę w wynikach wyszukiwania, a tym samym zwiększyć swoją rozpoznawalność w sieci. Dlatego to popularne rozwiązanie wśród małych lub średnich firm, które nie dysponują zbyt dużym budżetem na reklamę.

Omów z nami swój pomysł

michal-ostrowski-kontakt

Napisz do nas

    |Jakie zalety ma lokalne pozycjonowanie stron www w Katowicach?

    Pozycjonowanie stron internetowych Katowice może zapewnić Ci naprawdę sporo korzyści, co z pewnością sprawi, że zaczniesz notować jeszcze większe zyski. W końcu dopracowana strategia zachęci kolejnych użytkowników do zdecydowania się na Twoją ofertę. Sprawdź, jakie jeszcze zalety dostrzeżesz, gdy zdecydujesz się na lokalny marketing internetowy!

    Trafiasz bezpośrednio do grupy docelowej

    Pozycjonowanie sklepu internetowego lub strony www na lokalne frazy zapewni Ci znaczną widoczność w Google. Jednocześnie stosowanie odpowiednich słów kluczowych sprawi, że trafisz bezpośrednio do odbiorców. Tym samym zmniejszysz wskaźnik odrzuceń, a Twoja witryna wyświetli się osobom, które faktycznie są zainteresowane produktami czy usługami z Katowic. Na pewno szybko dostrzeżesz to w wynikach finansowych, bo po prostu zanotujesz wyższe zyski i wzrost konwersji.

    Wybierasz tani sposób reklamy

    Czy wiesz, że pozycjonowanie sklepów internetowych na lokalne słowa kluczowe jest dużo tańsze od bardziej ogólnych fraz? W ten sposób możesz zaoszczędzić całkiem sporo pieniędzy, a jednocześnie będziesz notować jeszcze wyższe lokaty w wynikach wyszukiwania Google. Przede wszystkim dostrzeżesz to w przypadku lokalizacji o mniejszej konkurencyjności. Nie wszystkie miasta, regiony czy dzielnice się tym charakteryzują – najlepszym przykładem jest Warszawa. Jednak pozycjonowanie stron Katowice daje Ci całkiem sporo możliwości.

    Dostrzegasz szybkie efekty

    Mniejsza konkurencja to szybsze efekty. Właśnie z tego powodu proces pozycjonowania przebiega jeszcze sprawniej, co pozwala na wręcz natychmiastowe dostrzeżenie różnic. Szczególnie odnosi się to do wzrostu odwiedzin oraz do wyższej pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwania. Pamiętaj jednak, że te efekty będą widoczne, jeśli dalej będziesz kontynuować pozycjonowanie w Katowicach. W końcu SEO wymaga regularności, więc nawet szybkie efekty nie powinny zatrzymać działań agencji SEO.

    Budujesz pozytywny wizerunek wśród lokalnej społeczności

    Wzrost sprzedaży, większa liczba klientów i inwestowanie w reklamy internetowe sprawią, że pozycjonowanie strony www w Katowicach zapewni Ci jeszcze jedną korzyść. Chodzi tu oczywiście o pozytywny wizerunek wśród klientów lokalnych. Pamiętaj o tym, że użytkownicy znacznie częściej korzystają z usług czy produktów popularnych firm. Niekiedy to właśnie wysoka pozycja w wyszukiwarce Google jest takim wyznacznikiem, wskazującym na to, czy strona internetowa ma charakter ekspercki w danej branży. Jeszcze lepszy efekt uzyskasz wtedy, gdy zainwestujesz w reklamy Google Ads. Przede wszystkim ze względu na maksymalne dopasowanie do odbiorcy. Niezbędnym elementem, budującym pozytywny wizerunek są również opinie. W końcu to one najczęściej wpływają na decyzję potencjalnych klientów, a ich dobry wydźwięk sprawia, że firma jest kojarzona z profesjonalizmem, wysoką jakością produktów lub usług, a także dbałością o odbiorców.

    Korzystasz z mniejszej konkurencyjności

    Prowadzisz sklep internetowy w konkretnej miejscowości np. w Katowicach? Zatem skorzystaj ze znacznie mniejszej konkurencyjności w porównaniu do krajowych lub globalnych wyszukań w wyszukiwarkach internetowych. Dzięki temu nie tylko zaoszczędzisz, ale przede wszystkim skorzystasz z jeszcze efektywniejszego pozycjonowania. Oczywiście wpłynie to także na szybsze zajęcie wyższej lokaty w Google. Jednak kluczowe znaczenie ma to, że będziesz walczyć o uwagę i zainteresowanie odbiorców ze znacznie mniejszą liczbą firm, a tym samym wzrastają Twoje szanse.

    W pełni wykorzystujesz potencjał map Google

    Pamiętaj o tym, że podczas pozycjonowania lokalnego w Katowicach lub innych miastach bardzo ważne jest wykorzystaniu potencjału Google Maps. To właśnie z tego narzędzie korzysta tak wielu odbiorców. Szczególnie wtedy, gdy zależy im na znalezienie firmy z danego obszaru. Wówczas użytkownicy od razu włączają mapę, sprawdzają sposób dojazdu, odległość od miejsca pobytu oraz otoczenie. Jeśli nie ma Cię w tych wynikach Google, to znacznie ograniczysz skuteczność SEO. Dlatego tak ważne jest to, żebyś podczas pozycjonowania lokalnego zadbał o widoczność w Google Maps oraz Google Moja Firma. Wtedy potencjalni klienci z pewnością Cię dostrzegą, a do tego w pełni skorzystasz z zalet, jakie zapewniają te dodatkowe narzędzia od Google.

    Wyprzedzisz konkurencję

    Istnieje naprawdę spore prawdopodobieństwo, że cała Twoja konkurencja nie korzysta z pozycjonowania lokalnego. To znacznie zwiększa liczbę potencjalnych klientów. Poza tym, jeśli działasz w dość wąskiej niszy bądź ograniczasz się do konkretnego miejsca, to masz naprawdę spore szanse na to, żeby skutecznie wyprzedzić konkurencję, która jeszcze nie zdaje sobie sprawy z tego, jak wiele możesz zyskać dzięki pozycjonowaniu strony internetowej.

    |Na czym opiera się pozycjonowanie lokalne na Katowice?

    Podczas działań SEO kluczowe znaczenie ma wypracowanie dopasowanej strategii – to ważne bez względu na to, czy wybierasz Warszawę lub Katowice. Pozycjonowanie stron w takim przypadku ma doprowadzić do zajęcia wysokiej lokaty w lokalnych wynikach wyszukiwania Google. Dlatego konieczny jest dobór odpowiednich słów kluczowych, wskazujących na konkretne miasto, dzielnicę czy region. Warto zaznaczyć również, że SEO lokalne nie ogranicza się jedynie do działań poza stroną, ale również w jej obrębie. Właśnie z tego powodu tak istotna jest optymalizacja witryny. Gdy tylko połączysz te działania, to z pewnością dostrzeżesz wyraźny wzrost zysków oraz większą liczbę odwiedzin. Skorzystaj też z dodatkowych narzędzi od Google, aby Twoja strona wyświetlała się jeszcze szerszemu gronu odbiorców.

    |Na czym polega optymalizacja strony dla firm z Katowic?

    Strona internetowa zoptymalizowana pod lokalne frazy kluczowe to niezbędny element Search Engine Optimization (SEO). Jednak bardzo często pozycjonowaniem stron można zająć się, dopiero gdy zostanie przeprowadzony audyt SEO. W końcu to właśnie on wskaże błędy, pokaże, co należy zmienić bądź zostawić.

    Zwróć uwagę na to, że optymalizacja techniczna strony to tylko jeden z istotnych elementów. Po prostu istotna jest nie tylko analiza kodu źródłowego, ale również zdjęć, meta tagów, szybkości ładowania się strony lub sklepu internetowego.

    Podczas optymalizacji witryny www niezbędne jest także to, żebyś przeanalizował dobór fraz kluczowych oraz ich nasycenie w tekstach. Pamiętaj, że content marketing to kolejny element składowy, wpływający na możliwość szybszego i skuteczniejszego osiągnięcia zamierzonych celów. Właśnie z tego powodu stosuj zarówno krótsze, jak i dłuższe frazy np. długi ogon. Oprócz tego w treściach powinny znaleźć się nazwy miast czy dzielnic w odmienionych formach.

    Podczas optymalizacji zadbaj o prawidłowe uzupełnienie danych kontaktowych. Dobrym pomysłem jest również dodanie mapki z dojazdem do siedziby lub sklepu internetowego. Poza tym zoptymalizuj nagłówki, aby miały właściwą hierarchię od H1 do H3. Ważne jest także to, żeby w ich treści znalazły się frazy kluczowe. Ich obecność jest też niezbędna w metatagach, a szczególnie w meta description. Gdy dodasz jeszcze teksty alternatywne, to z pewnością dobrze przygotujesz stronę do skutecznego pozycjonowania.

    Powiązane wpisy

    Masz pytanie zadzwoń lub napisz do nas

    Skontaktuj się z nami