Pozycjonowanie SEO cennik — jak poprawnie wyceniać prace nad pozycjonowaniem strony w Google?

Usługi SEO tj. audyt SEO i pozycjonowanie strony w Google - rzeczywisty koszt SEO

W Internecie znajdziesz niejeden cennik za pozycjonowanie SEO strony, który jest uzależniony nie tylko od danej firmy, ale również wielu innych czynników. Przed wyborem odpowiedniej agencji warto przeanalizować różne opcje. Pamiętaj jednak o tym, że tanie pozycjonowanie rzadko jest najlepsze, bo może wiązać się z ryzykiem stosowania niewłaściwych praktyk. Dlatego poznaj elementy, wpływające na cenę za pozycjonowanie stron i standardowe kwoty za tą usługę!

Spis Treści

|Koszt pozycjonowania SEO – od czego zależy cena?

Skuteczne pozycjonowanie stron to skomplikowane zadanie, wymagające mnóstwa pracy, zaangażowania oraz wiedzy. Poza tym często wysoka lokata w wynikach wyszukiwania zależy od działań wielu osób. Oprócz tego specjaliści do każdego zlecenia muszą podejść w pełni indywidualnie, bo dopiero wtedy pozycjonowanie stron internetowych przyniesie oczekiwane rezultaty.

Zwróć uwagę także na to, że dokładny cennik pozycjonowania jest uzależniony od wynegocjowanych warunków oraz od sposobu, w jaki pracuje dana agencja. Dlatego musisz poznać najważniejsze elementy, wpływające na cenę za pozycjonowanie lokalne lub szersze.

Metoda i czas pracy

Zauważ, że tanie pozycjonowanie stron i sklepów bardzo często wiąże się ze stosowaniem niedozwolonych praktyk, które mogą doprowadzić nawet do zbanowania strony internetowej. W tym przypadku szczególnie wystrzegaj się zapewnień o możliwości szybkiego dostrzeżenia efektów. W końcu pozycjonowanie strony wymaga sporo czasu, co również przyczynia się do tego, ile kosztuje taka usługa.

Nie oznacza to jednak, że musisz obawiać się, że każda agencja SEO chce Cię oszukać. Jest naprawdę całkiem sporo firm, działających w sposób etyczny, zgodny z zasadami Google i oferujących pozycjonowanie strony www. Pamiętaj tylko o tym, że takie metody zazwyczaj są droższe, a przede wszystkim wymagają więcej czasu.

Konkurencyjność branży i wybranych fraz kluczowych

Im większa rywalizacja w branży, tym więcej będzie kosztować SEO. Po prostu jest to jednoznaczne, z tym że konkurencja również chce zająć wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. To oznacza jeszcze bardziej zaciekłą walkę o klienta oraz konieczność skorzystania z kolejnych sposobów reklamy. Zwróć również uwagę na to, że pozycjonowanie strony internetowej w takiej sytuacji może potrwać nieco dłużej. Kluczowe znaczenie ma również dobór odpowiednich fraz kluczowych, czasem nawet przydaje się pozycjonowanie lokalne. Taka mnogość działań w znaczący sposób wpływa na wzrost kosztów.

Liczba fraz kluczowych

Naprawdę niewiele firm decyduje się na pozycjonowanie sklepu internetowego lub strony www na zaledwie jedną frazę. Tym bardziej że uporczywe linkowanie na pojedyncze słowo kluczowe może być dla Google podejrzane. A to ma negatywny wpływ na szybkość widocznych efektów. Właśnie z tego powodu popularną praktyką jest korzystanie z różnych fraz – zarówno tych ogólnych, jak i bardziej szczegółowych. Jednak ma to wpływ na cennik pozycjonowania stron. Standardowe oferty dotyczą przynajmniej 10 słów kluczowych, a maksymalnej liczby praktycznie nie ma. W końcu jest to uzależnione od konkurencyjności branży, grupy docelowej oraz stopnia rozwinięcia strony internetowej. Szczególnie powinni pamiętać o tym właściciele sklepów internetowych. To zwykle właśnie takie witryny wymagają mnóstwa fraz dopasowanych do poszczególnych produktów i kategorii.

Stopień rozbudowania serwisu internetowego

Duża strona internetowa to gwarancja sporej ilości pracy dla specjalistów od SEO. To znowu wymaga zaangażowania jeszcze większego zespołu ludzi bądź po prostu wydłużenia pracy w czasie. Tym samym oznacza to, że cennik pozycjonowania jest uzależniony od tego, jak bardzo jest rozbudowana Twoja witryna internetowa. Jeśli strona www składa się z zaledwie kilku podstron, to nie musisz obawiać się aż tak wysokich kosztów. Standardowo wzrastają w przypadku pozycjonowania sklepu internetowego, bo to tam znajduje się więcej zakładek – ofertowych, z poradami lub inspiracjami, instrukcjami, cennikiem, dostawą i innymi danymi.

Historia pozycjonowania strony internetowej

Historia i kondycja strony www ma ogromny wpływ na cennik pozycjonowania. Dlatego kluczowe znaczenie ma to, od kiedy witryna funkcjonuje w sieci, czy została kiedyś ukarana przez Google, ile razy była aktualizowana i kiedy nastąpił ostatni raz. Większość specjalistów zwraca też uwagę na to, czy w przeszłości były podjęte działania SEO. Oprócz tego cena pozycjonowania jest uzależniona od tego, czy teksty, znajdujące się w obrębie witryny są zoptymalizowane, ile ich jest i jaka jest ich jakość.

Zmiany w algorytmach Google

Efektywność pozycjonowania stron internetowych bardzo mocno jest powiązana ze zmianami, jakie wprowadza Google. Szczególnie dotyczy to algorytmów, ponieważ to właśnie one decydują o tym, czy zajmiesz wysoką lokatę w wyszukiwarce Google. Cennik pozycjonowania stron internetowych uwzględnia także ewentualne aktualizacje. Jeśli nastąpią w trakcie pracy nad Twoją witryną, to agencja będzie musiała podjąć nieco inne działania, a do tego zmienić dotychczasową strategię SEO. Dopiero wtedy możliwe będzie skuteczne pozycjonowanie.

Sezonowość branży

Zwróć uwagę na to, że sezonowy charakter branży Twojej firmy to kolejny czynnik wpływający na to, ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego. W końcu trudniej jest dostrzec pozytywne rezultaty, gdy akurat panuje moda na jakiś produkt, ponieważ zwiększa się wtedy również konkurencyjność określonych słów kluczowych. Takie sklepy lub strony cechują się nieco bardziej skomplikowaną specyfiką, konieczne jest też zbudowanie dopasowanej strategii, co może wpłynąć na wzrost lub obniżkę ceny. Jeśli Twoja branża nie jest sezonowa, to nie musisz obawiać się wyższych kosztów.

Czas trwania umowy

Zauważ, że im dłużej trwa pozycjonowanie Twojej strony internetowej, tym miesięczne koszty są niższe, ponieważ poszczególne działania rozkładają się w czasie. Jednocześnie to właśnie na samym początku pozycjonowania konieczne jest poświęcenie jeszcze więcej czasu i energii na podniesienie lokaty w wyszukiwarce Google. Później sposób działania ulega zmianie – trzeba postawić na analizę konkurencji, poprawę dotychczasowej widoczności strony i dalsze dbanie o content marketing.

Usługodawca

Cennik pozycjonowania może różnić się w zależności od usługodawcy. Agencje SEO z reguły kosztują więcej niż freelancerzy, ale też zapewniają bardziej kompleksowe i profesjonalne usługi. Duże agencje zazwyczaj posiadają większe zasoby i lepsze narzędzia, co pozwala im lepiej zoptymalizować strony internetowe i uzyskać lepsze wyniki pozycjonowania.
Freelancerzy zazwyczaj oferują niższe ceny, ale ich usługi mogą być mniej kompleksowe i nie zawsze zapewniają najlepsze wyniki.
Agencje i freelancerzy różnią się również doświadczeniem, co może mieć wpływ na cennik pozycjonowania.

Omów z nami swój pomysł

michal-ostrowski-kontakt

Napisz do nas

    |Jakie są sposoby rozliczania za pozycjonowanie stron internetowych?

    Cennik pozycjonowania strony internetowej to indywidualna sprawa, która jest uzależniona od wielu czynników. Przede wszystkim ogromne znaczenie ma wykorzystywany sposób rozliczenia. Do wyboru masz kilka opcji:

    • Abonament – obecnie to najpopularniejszy sposób rozliczania pozycjonowania stron internetowych. Wystarczy, że klient określi miesięczny budżet, a agencja SEO wykona zadania, które nie przekraczają tej kwoty. Wykonywane usługi pozycjonowania stron są adekwatne do wcześniej przedstawionego cennika, dzięki temu dokładnie wiesz, za co płacisz. Model abonamentowy jest tak wygodny, ponieważ nie zaskakuje wysokością, a poza tym już od początku współpracy doskonale zdajesz sobie sprawę z tego, ile kosztuje pozycjonowanie stron. To też bardzo elastyczna forma, co pozwala na maksymalne dostosowanie do budżetu firmy – zarówno tej niewielkiej, jak i większej.

    • Rozliczanie za efekty pozycjonowania strony – w tym przypadku płacisz dopiero za realizację konkretnych celów np. wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania w Google. Z pozoru to bardzo opłacalna opcja, bo dokładnie wiesz, za co płacisz. Jednocześnie koszt pozycjonowania stron internetowych na koniec współpracy może być bardzo wysoki. Do tego na początku prac nie wiesz, ile dokładnie zapłacisz. Poza tym musisz być ostrożny przy wyborze agencji SEO – oszuści czasem stosują Black SEO, żeby szybko osiągnąć oczekiwane wyniki.

    • Abonament na godziny – rozwiązanie dopiero raczkuje, ale jest optymalne zarówno z perspektywy agencji i klientów. W tym modelu płacisz za godziny, które specjalista musi poświęcić na pracę nad Twoja witryną oraz budżet na linbuilding. Klient może ustalić miesięczny budżet i uzgodnić z usługodawcą, że praca zostanie zatrzymana, gdy budżet zostanie wyczerpany. Ważne jest, aby dokładnie ustalić wszystkie szczegóły i zasady, w tym stawkę godzinową, sposób rozliczania materiałów i narzędzi, oraz sposób monitorowania i raportowania postępów prac. Dzięki temu obie strony będą mieć pewność, że rozliczenia będą sprawiedliwe i zgodne z umową. Takie rozwiązanie sprawdza się także gdy klient chce większej elastyczności. W ten sposób nie musi kontraktować sztywnych ram działań z agencją, dzięki czemu w każdym miesiącu ten zakres mmoże wyglądać trochę inaczej: bardziej skupiając się na działaniach on-site lub off-site.

    Monitoring pozycjonowania w Google

    Regularne sprawdzanie wyników pozycjonowania, to najskuteczniejszy sposób na osiągnięcie założonych celów. W końcu specjaliści będą stale czuwali na zmianami w algorytmach Google, a przede wszystkim nad ich wpływem na widoczność Twojej strony w wyszukiwarce.

    Analiza działań konkurencji

    Pozycjoner dokonuje analizy rynku i konkurencji, aby mieć jasne i pełne spojrzenie na sytuację rynkową i działania, jakie należy podjąć. Analiza konkurencji jest niezbędnym elementem strategii pozycjonowania strony internetowej. Jej celem jest zrozumienie i ocena działań konkurentów, a także identyfikacja ich mocnych i słabych stron. Dzięki temu można ulepszyć swoją własną strategię i zwiększyć szansę na uzyskanie wyższych pozycji w wynikach wyszukiwania.

    Wyszukiwanie słów kluczowych

    Przy pomocy specjalistycznych narzędzi agencja SEO wyszuka dopasowane słowa kluczowe. To właśnie one zostaną wykorzystane w tekstach na stronie. Wpłynie to również na cennik pozycjonowania. Pamiętaj, że konkurencyjność słów kluczowych może zależeć od ich ogólności. Jeżeli prowadzisz sklep internetowy z butami – pozycjonowanie na hasło “buty” może Cię wiele kosztować. Poza tym użytkownicy raczej wiedzą czego szukają i wolą wpisywać bardziej szczegółowe hasła jak np. “czułenka damskie”, “buty do biegania”, czy nawet “buty do biegania w mieście”.

    Optymalizacja strony internetowej lub sklepu internetowego

    Poprawa szybkości ładowania strony internetowej, usprawnienie działania skryptów, poprawa lub dodanie meta tagów, mataopisów, a do tego analiza linkowania wewnętrznego i zachowań osób, odwiedzających witrynę – to tylko część działań, mających na celu optymalizację strony.

    Treści na stronie

    Pozycjonowanie lokalne oraz pozycjonowanie szerokie wymagają tworzenia dopasowanych treści. Dlatego cena pozycjonowania bardzo często obejmuje również zoptymalizowane teksty, które są wykorzystywane nie tylko w obrębie witryny, ale też poza nią. W ten sposób powstają artykuły sponsorowane, zapleczowe i merytoryczne wpisy na bloga. Oczywiście obejmuje to także opisy produktów bądź kategorii.

    Linkbuilding

    Strategia pozycjonowania nie może się obejść bez wartościowych linków, prowadzących na Twoją witrynę internetową. Wpływa to nie tylko na zwiększenie widoczności strony, ale również na lokatę w Google, rozpoznawalność oraz silną pozycję.

    Działania doradcze z zakresu pozycjonowania strony

    Gdy interesuje Cię cena pozycjonowania strony, to konieczne jest, żebyś wziął pod uwagę jeszcze jeden element, składający się na tę usługę. Chodzi tu oczywiście o działania doradcze. Specjaliści z zakresu SEO nie tylko wykonują swoje zadania, ale też pomagają w podejmowaniu decyzji, udzielają informacji i odpowiadają na wiele pytań. Dzięki temu masz dostęp do ogromnej dawki wiedzy –teoretycznej i tejbardziej praktycznej. To na pewno ułatwi Ci zrozumienie, co jest najlepsze dla Twojej firmy.

    Raporty

    Raporty w pozycjonowaniu są ważnym narzędziem, które pozwala monitorować postępy i osiągnięte rezultaty w zakresie pozycjonowania witryny. Zwykle specjalista w dziedzinie pozycjonowania wygeneruje raport raz na miesiąc lub raz na kwartał, w zależności od uzgodnień z klientem. Raporty te zawierają szczegółowe informacje na temat pozycji witryny w wynikach wyszukiwania, ilości odwiedzin i innych istotnych danych, które pomagają ocenić skuteczność działań pozycjonerskich.

    |Podsumowanie – cennik za usługi SEO

    Cennik pozycjonowania strony w wynikach może się różnić w zależności od wielu czynników, takich jak branża, konkurencja, stsowane narzędzi (Google Search Console, Ahrefs itp.) i inne. Średnie koszty pozycjonowania w agencjach zaczynają się od paru tysięcy złotych miesięcznie i mogą sięgać nawet kilkunastu tysięcy złotych, w zależności od skali, zakresu działań, rynku (polski czy zagraniczny). Ważne jest, aby pamiętać, że pozycjonowanie to długoterminowa inwestycja, a nie jednorazowa opłata. Dlatego też, aby uzyskać trwałe i skuteczne rezultaty, warto wybrać wysokiej jakości usługę SEO dla Twojej strony i poświęcić odpowiednią ilość czasu i środków finansowych na tę inwestycję.

    Powiązane wpisy

    Masz pytanie zadzwoń lub napisz do nas

    Skontaktuj się z nami