Moduły PrestaShop – przegląd najciekawszych rozszerzeń

moduły do prestashop

Kiedy zdecydujesz się wybrać PrestaShop jako CMS dla Twojego sklepu internetowego, zyskasz możliwość skorzystania z licznych rozszerzeń. Audyt i optymalizacja sklepu, intuicyjna sprzedaż, także w systemie B2B i sprawne zarządzanie zamówieniami – to tylko kilka korzyści, jakie możesz zyskać, gdy zdecydujesz się zainstalować moduły do Prestashop.

Zatem już teraz poznaj rozszerzenia, które odmienią Twój sklep i ułatwią Twoją codzienną pracę.

Spis Treści

 

|Moduły do Prestashop dla B2B

Ukrywanie ceny przed odwiedzającymi

Kiedy będziesz chciał ukryć ceny przed odwiedzającymi Twój sklep, zainstaluj moduł B2B Validate user registration, hide price for visitors. Będzie można zapoznać się wtedy z cenami dopiero po zarejestrowaniu i zalogowaniu się na konto klienta. To bardzo często wykorzystywana funkcja przez hurtownie internetowe.

Warianty produktów i rabaty

W tym przypadku zyskujesz możliwość stworzenia różnych wariantów produktu i umieszczenia ich na jednej stronie produktowej w formie tabelki. Dzięki temu proces kupowania staje się dla klienta B2B łatwiejszy i szybszy.

Jedna to nie wszystko, gdyż dodatkową opcją jest także możliwość wprowadzenia różnych funkcji rabatowych. Popularnym rozwiązaniem są rabaty naliczane po zakupieniu większej liczby jednego produktu. Moduł do Prestashop Viewing product combinations in a table sprawi, że zwiększysz konwersję, a klient będzie mógł wybrać taką liczbę produktów, aby uzyskał najbardziej opłacalny rabat.

Integracja z hurtownią dropshippingową

Dropshipping staje się coraz częściej wykorzystywaną formą sprzedaży online. W skrócie polega na tym, że oferujesz produkty, a wysyłką zajmuje się zewnętrzny dostawca. Już teraz możesz wykorzystać moduł do Prestashop DropShipping System, który pozwala szybko i bardzo łatwo zintegrować Twój sklep z wybraną hurtownią, oferującą właśnie model sprzedaży dropshipping.

Stwórz prywatny sklep B2B

Kolejną ciekawą opcją jest moduł, który pozwala na stworzenie całkowicie prywatnego miejsca, gdzie będziesz mógł sprzedawać swoje produkty. Użytkownicy będą musieli uzyskać wymyślone przez Ciebie hasło, aby odblokować możliwość korzystania z dostępnego asortymentu.

 

Omów z nami swój pomysł

michal-ostrowski-kontakt

Napisz do nas

     

    To wszystko sprawi, że sklep nabierze bardziej ekskluzywnego charakteru. Takie rozwiązanie sprawdza się przy bardziej luksusowych branżach, ale nie tylko. Jednak z powodzeniem moduł Prywatny Sklep dla biznesu B2B stanie się dobrym rozwiązaniem także podczas wdrażania programów lojalnościowych, czy gdy będziesz chciał stworzyć specjalną ofertę, np. dla stałych klientów.

    Podwójne pokazywanie cen

    Bardzo przydatny może okazać się także moduł Zaawansowane podwójne pokazywanie cen z podatkiem i bez. Jak sama nazwa wskazuje, pozwala na zdecydowanie, czy produkt, który sprzedajemy, ma być pokazany z ceną netto czy też brutto. Możliwe staje się też ustalenie ceny dla konkretnej grupy klientów czy produktów. Na przykład możesz skonfigurować tak ten moduł Prestashopa, że jedynie na stronie głównej zostaną wyświetlone ceny netto. Inną ciekawą funkcją tego rozszerzenia jest możliwość ustalenia wyglądu ceny, np. koloru czy rozmiaru i rodzaju fonta, kiedy będzie podana cena z podatkiem VAT oraz jak będzie prezentowała się bez podatku VAT.

    Sklep dopasowany do potrzeb klienta B2B

    Ciekawym pomysłem jest także rozszerzenie Elektroniczny Handel B2B. Jego specyfika polega na tym, że zyskujesz wszystkie niezbędne funkcje, dzięki którym jeszcze lepiej dostosowujesz swój sklep do potrzeb klienta B2B. Dzięki niej możliwe staje się:

    • rejestrowanie konta B2B, aby mieć większą kontrolę nad zamówieniem,
    • wysyłanie ofert produktów do klientów B2B,
    • ograniczenie możliwości kupowania produktów z pewnych kategorii czy stron,
    • dokonywanie szybkich zamówień.

     

    Dropshipping staje się coraz częściej wykorzystywaną formą sprzedaży online. W skrócie polega na tym, że oferujesz produkty, a wysyłką zajmuje się zewnętrzny dostawca. Już teraz możesz wykorzystać moduł do Prestashop DropShipping System, który pozwala szybko i bardzo łatwo zintegrować Twój sklep z wybraną hurtownią, oferującą właśnie model sprzedaży dropshipping. Stwórz prywatny sklep B2B Kolejną ciekawą opcją jest moduł, który pozwala na stworzenie całkowicie prywatnego miejsca, gdzie będziesz mógł sprzedawać swoje produkty. Użytkownicy będą musieli uzyskać wymyślone przez Ciebie hasło, aby odblokować możliwość korzystania z dostępnego asortymentu. To wszystko sprawi, że sklep nabierze bardziej ekskluzywnego charakteru. Takie rozwiązanie sprawdza się przy bardziej luksusowych branżach, ale nie tylko. Jednak z powodzeniem moduł Prywatny Sklep dla biznesu B2B stanie się dobrym rozwiązaniem także podczas wdrażania programów lojalnościowych, czy gdy będziesz chciał stworzyć specjalną ofertę, np. dla stałych klientów. Podwójne pokazywanie cen Bardzo przydatny może okazać się także moduł Zaawansowane podwójne pokazywanie cen z podatkiem i bez. Jak sama nazwa wskazuje, pozwala na zdecydowanie, czy produkt, który sprzedajemy, ma być pokazany z ceną netto czy też brutto. Możliwe staje się też ustalenie ceny dla konkretnej grupy klientów czy produktów. Na przykład możesz skonfigurować tak ten moduł Prestashopa, że jedynie na stronie głównej zostaną wyświetlone ceny netto. Inną ciekawą funkcją tego rozszerzenia jest możliwość ustalenia wyglądu ceny, np. koloru czy rozmiaru i rodzaju fonta, kiedy będzie podana cena z podatkiem VAT oraz jak będzie prezentowała się bez podatku VAT. Sklep dopasowany do potrzeb klienta B2B Ciekawym pomysłem jest także rozszerzenie Elektroniczny Handel B2B. Jego specyfika polega na tym, że zyskujesz wszystkie niezbędne funkcje, dzięki którym jeszcze lepiej dostosowujesz swój sklep do potrzeb klienta B2B. Dzięki niej możliwe staje się: rejestrowanie konta B2B, aby mieć większą kontrolę nad zamówieniem, wysyłanie ofert produktów do klientów B2B, ograniczenie możliwości kupowania produktów z pewnych kategorii czy stron, dokonywanie szybkich zamówień.

     

    Wysyłanie zapytania o ofertę i negocjacja

    Szczególnie gdy zajmujesz się produkcją i oferujesz swoje produkty klientom B2B, to pomocnym rozwiązaniem może być moduł Ask for a Quote. Jego funkcjonalność umożliwia klientowi szybkie wysłanie zapytania na temat wyceny. Jednak to nie wszystko, gdyż dodatkową zaletą jest również możliwość negocjowania ceny. Jeśli administrator zaakceptuje cenę, to może dojść do złożenia zamówienia. Jak widzisz, to zupełnie nowa metoda negocjacji, która znacząco oszczędza czas obu stron.

     

    |Najpopularniejsze moduły do Prestashop B2C

    Warto wskazać także kilka przydatnych rozszerzeń do PrestaShop, które jeszcze bardziej podniosą jakość i funkcjonalność Twojego sklepu internetowego, gdy kierujesz swoją ofertę do klienta B2C, chociaż wiele z nich sprawdzi się także w przypadku modelu B2B. Oto kilka ciekawych propozycji, przy czym szczególnie polecamy zajrzeć na oficjalną stronę z modułami, gdyż znajduje się tam ok. 3000 różnych modułów.

    Łatwiejsze zarządzanie płatnościami

    Zarządzanie transakcjami staje się znacznie łatwiejsze, gdy zdecydujesz się zainstalować moduł PrestaShop Checkout built with PayPal. Dzięki niemu w prosty i co najważniejsze bezpieczny sposób zajmiesz się administrowaniem wszystkich najpopularniejszych rodzajów płatności. Dzięki temu Twój sklep stanie się bardziej konkurencyjny, a klienci będą mogli dokonać płatności w sposób, który jest dla nich najwygodniejszy, np. kartami płatniczymi, Blikiem bądź przy pomocy PayPal itd.

    Warto zaznaczyć, że moduł można wykorzystać w przypadku sklepów zlokalizowanych nie tylko w Polsce, ale też w innych krajach Europy i w USA. Poza tym rozszerzenie jest też całkowicie darmowe.

    Połącz sklep z Facebookiem i Instagramem

    Kolejną ciekawą opcją, która dodatkowo może zapewnić Ci nowych klientów i wzrost zysków, jest moduł PrestaShop Facebook. Został stworzony z myślą o tych wszystkich, którzy pragną zmaksymalizować swoje zyski i sprzedawać nie tylko w sklepie internetowym, ale również w mediach społecznościowych. Rozszerzenie pozwala na połączeniu obu kanałów sprzedaży, a co za tym idzie rozpoczęciu sprzedaży na Facebooku i Instagramie, co staje się coraz popularniejszym rozwiązaniem. Tutaj również należy podkreślić, że moduł jest całkowicie darmowy, pozwala uzyskać nowych klientów, a przy tym wszystkim naprawdę zwiększa Twoją widoczność w sieci.

    Buduj nowoczesną stronę z Elementorem

    Jeśli chcesz coś poprawić w wyglądzie swojego sklepu lub też zbudować go samodzielnie, to wcale nie potrzebujesz do tego wiedzy na temat kodowania. Wystarczy, że zdecydujesz się na moduł do PrestaShop Creative Elements – live PageBuilder. Narzędzie pozwala na budowanie witryny internetowej przy pomocy zwykłego przesuwania i edytowania bloków. Dzięki temu każdy, nawet osoby bardzo początkujące, są w stanie bez problemu poradzić sobie ze stworzeniem ciekawej i estetycznej strony bądź sklepu.

    Przy czym trzeba zdawać sobie sprawę z tego, że ten moduł jest płatny.

    Pozwól swoim klientom znaleźć to, czego szukają

    Intuicyjny w obsłudze sklep internetowy cieszy się znacznie większą popularnością użytkowników Internetu. Moduł Advanced Search 4 – Wyszukiwarka i filtry pozwoli Twoim klientom szybko znajdować to, czego poszukują. Zaawansowane filtry mają także duży potencjał SEO.

    Instalując tego typu moduły do PrestaShop, sprawiasz, że Twój sklep idzie z duchem czasu i dorównuje szybkiemu tempu życia współczesnych konsumentów.

    Zwiększ potencjał sklepu dzięki SEO

    Audyt i optymalizacja sklepu to dwa bardzo ważne aspekty, aby Twój sklep stał się bardziej widoczny w wynikach wyszukiwania Google. Dlatego, aby ułatwić sobie pracę, skorzystaj z modułu do PrestaShop SEO Expert. Dzięki niemu będziesz mógł błyskawicznie dodawać meta tagi ze słowami kluczowymi, które wybierają Twoi potencjalni klienci. Zaczniesz generować wzrost ruchu na stronie, a nawet zwiększysz widoczność w mediach społecznościowych.

    Bez problemu znajdziesz także inne moduły Prestashop, które wspierają pozycjonowanie. Dobrym przykładem jest też Super Speed – Incredibly fast, pozwalający zoptymalizować czas ładowania się witryny. W końcu to również bardzo ważny czynniki doceniany przez Google.

     

    |B2B kontra B2C – który moduł Prestashop wybrać?

    Najlepiej wybierz takie rozszerzenia do Prestashop, które najlepiej sprawdzą się w Twoim biznesie. Koniecznie zwróć uwagę na to, do kogo trafiasz ze swoją ofertą.

    Najogólniejszym podziałem jest odróżnienie klientów B2B i B2C. B2B, czyli business to business, związana jest ze sprzedażą pomiędzy dwoma podmiotami gospodarczymi. Wśród klientów B2B są zazwyczaj producenci, hurtownicy, pośrednicy handlowi czy też dystrybutorzy.

    Z kolei B2C oznacza business to consumer i dotyczy sklepów detalicznych, które kierują swoją ofertę do klientów indywidualnych.

     

    Porozmawiajmy o Twoim pomyśle

    Napisz do nas

      Powiązane wpisy

      Kiedy opłaca się pozycjonowanie stron internetowych w Austrii?

      Pozycjonowanie Austria

      Coraz więcej polskich firm decyduje się na reklamowanie i sprzedawanie swoich produktów oraz świadczenie usług na terytorium Austrii. Stosunkowo niewielka odległość i podobny rynek do

      Czytaj więcej »

      Masz pytanie zadzwoń lub napisz do nas

      Skontaktuj się z nami