Migracja sklepu internetowego na Magento. Czy to rozwiązanie akurat dla twojego sklepu?

Migracja sklepu internetowego na Magento

Magento jest systemem CMS dla e-commerce z wersją darmową – Magento Open Source, i płatną – Magento Commerce, nazywany także Adobe Commerce. Właścicielem platformy od 2018 roku jest firma Adobe. Z tego systemu korzystają duże i rozbudowane sklepy internetowe o sporym kapitale. Czy migracja sklepu internetowego na Magento to pomysł dla ciebie? Jak się do tego zabrać? Czy wybrać wersję płatną czy darmową?

Niezależnie od tego, czy wybierzesz wersję darmową czy płatną Magento, musisz się liczyć z kosztami. Na początek niezbędny będzie dedykowany serwer, który jest wymagany do jego uruchomienia. W wersji płatnej nie musisz kupować dodatkowo hostingu – strona będzie działała w chmurze.

Spis Treści

|Magento rozwiązaniem e-commerce dla wszystkich sklepów internetowych?

Magento to rozwiązanie dla biznesów e-commerce średniej i dużej wielkości. Jest potężnym “kombajnem” z wyższej półki, który wymaga dobrego hostingu. Dedykowany serwer nie jest jedynym wydatkiem, jeśli chcesz, aby sklep był na najwyższym poziomie.

Z Magento korzystają wielkie firmy, m.in.:

  • Tous,
  • HP,
  • Monin,
  • Liebherr,
  • Solar,
  • Seat,
  • Helly Hansen,
  • AlmiDecor.

 

|Migracja Magento 2 z 1. Czy to konieczne?

W skrócie: Tak, i to jak najszybciej. Jeśli masz sklep na Magento 1, koniecznie przenieś go na Magento 2. Stary Magento 1 opiera się na PHP 5, kodzie przestarzałym, obecnie niewystarczająco wydajnym, w którym łatwo o luki bezpieczeństwa.

Adobe już nie oferuje wsparcia dla Magento 1. Oficjalne aktualizacje skończyły się ostatniego dnia czerwca 2020 roku. To oznacza, że jeśli pojawi się błąd lub problem z działaniem platformy, firma się tym nie zajmie. Nie będzie łatek bezpieczeństwa w przypadku ewentualnych luk, ani poprawek wydajności.

Chyba nie trzeba dodawać, że jeśli planujesz migrację sklepu z innej platformy, nie przenoś go na Magento 1, tylko na najnowszą możliwą wersję systemu.

 

|Zalety migracji do Magento 2, czyli wysokie standardy

Magento 2 pozwala rozwinąć skrzydła średnim przedsiębiorstwom i dalej się rozwijać tym większym. Niezależnie od tego, czy wybierzesz wersję darmową czy płatną, w Magento 2 otrzymasz dobrą jakość – optymalizację, szybkość i bezpieczeństwo.

Optymalizacja dla Google i klientów

Magento 2 jest napisany w nowoczesnym PHP8, co sprawia, że jego optymalizacja jest na bardzo wysokim poziomie. Przekłada się to na zwykłą szybkość wczytywania stron, co docenią klienci oraz Google.

Magento 2 ma dobrą skalowalność. Oznacza to, że twój sklep internetowy będzie działał dobrze, nawet jeśli dodasz do niego tysiące produktów, które będą równocześnie przeglądane przez setki klientów. Nie spowolni go drastycznie Black Friday ani przedświąteczna gorączka. Dobra optymalizacja Magento 2 oznacza także “przyjazność” dla Google. A wiadomo, że im wyższa pozycja w wyszukiwarce, tym więcej wejść na stronę i potencjalnych klientów.

Magento 2 jest bezpieczne dla ciebie i klientów

Magento 2 w porównaniu z Magento 1 oferuje użytkownikom wyższy poziom bezpieczeństwa ze względu na np. uwierzytelnianie dwuskładnikowe czy wzmocnione szyfrowanie haseł.

Szybkość działania w e-commerce

Dzięki technologii AJAX, po dodaniu produktu do koszyka nie odświeża się cała strona. Ma to wpływ na wygodę i szybkość zakupów, co na pewno docenią klienci. Prościej także coś kupić – np. rejestrując się dopiero przed finalizacją zamówienia.

Responsywność sklepów internetowych to podstawa

Sklep internetowy na Magento 2 wyświetla się responsywnie na komputerach i urządzeniach mobilnych. Panel użytkownika również działa i wygląda dobrze na komórkach i monitorach, co ułatwia obsługę sklepu.

Wyszukiwarka i co jeszcze?

Oprócz tego, Magento 2 umożliwia wykorzystanie nowoczesnej wyszukiwarki ElasticSearch, która pozwala na błyskawiczne przeszukiwanie milionów produktów czy podstron.

Magento 2 obsługuje wiele języków i walut, co pozwala na działalność globalną. A dodatkowo, w Magento Marketplace można znaleźć wiele rozszerzeń, które pozwalają rozwijać sklep.

 

 

|Funkcjonalności Magento Open Source

Magento Open Source, czyli darmowa wersja systemu oferuje:

  • zintegrowany koszyk, system płatności i dostaw,
  • katalog produktów prostych, konfigurowalnych, personalizowanych i powiązanych,
  • szybki checkout dla zalogowanych klientów,
  • pełną optymalizację sklepu,
  • responsywne wyświetlanie na wszystkich urządzeniach,
  • wyszukiwarkę ElasticSearch,
  • opinie o kupionych produktach.

 

|Magento 2 wersja Commerce (płatna). W czym lepsza od darmowej?

Magento Commerce daje większe możliwości niż wersja darmowa. Nie każdemu jednak są one potrzebne. To funkcjonalności potrzebne w działalności e-commerce Business to Business i przy dużych sklepach.

Ważną funkcją Magento 2 (w wersji Commerce) jest opcja zaawansowanych kont dla klientów biznesowych. Jedno konto firmowe może mieć wiele kont kupujących z różnymi uprawnieniami. Płatnej wersji Magento zdecydowanie potrzebują sklepy B2B.

Magento Commerce oferuje usługę działania w chmurze – Magento Hosted Cloud, bez instalowania systemu na własnym serwerze, a także wsparcie techniczne 24/7. W skrócie – ty nie musisz się niczym martwić. Zajmujesz się biznesem, a strona techniczna, hosting i działanie strony leżą po stronie Adobe.

W wersji płatnej Magento Commerce zapewnia:

  • zaawansowane raporty,
  • promocje spersonalizowane dla grup klientów,
  • system punktów lojalnościowych,
  • listy życzeń dla użytkowników,
  • rekomendacje produktów,
  • możliwość prostej organizacji produktów na stronie,
  • rozbudowany system zarządzania treścią (intuicyjne “przeciągnij i upuść”).

 

Omów z nami swój pomysł

michal-ostrowski-kontakt

Napisz do nas

     

    |Wady Magento 2

    Magento to rozwiązanie e-commerce wymagające dużych nakładów finansowych. Potrzebuje dedykowanego hostingu, na którym musisz skonfigurować wiele serwów wirtualnych odpowiedzialnych m.in. za:

    • bazy danych,
    • dostarczanie strony www klientom,
    • cache (pamięć podręczną),
    • wyszukiwarkę (ElasticSearch).

    Wdrożenie na Magento 2 zazwyczaj dotyczy rozbudowanych, dużych sklepów. Już samo to może oznaczać, że migracja będzie żmudna i długotrwała. Nie bez znaczenia jest też fakt, że wielkie sklepy mają również wiele do stracenia – niecierpliwych klientów czy kontrahentów, wypracowaną widoczność w Google. A to przekłada się na konkretne pieniądze.

    Najlepiej do tego wynająć agencję interaktywną, która zajmie się wszystkimi danymi, nawet skomplikowanymi funkcjonalnościami. Będzie tam programista, który zajmie się stroną techniczną, ale i specjalista SEO, który dopilnuje, by Google nagle nie uznał, że twój sklep nie działa i trzeba go usunąć z wyników wyszukiwania.

    Migracja danych platformy a seo

    |Co trzeba przenieść? Bazy danych, funkcjonalności, rozszerzenia.

    Najważniejsze dane, które muszą się znaleźć na platformie Magento to:

    • dane klientów – imiona, nazwiska, adresy, e-maile, historia zamówień, hasła,
    • dane produktów – numery ID, nazwy, opisy, zdjęcia, produkty powiązane,
    • dane zamówień – numery ID, status,
    • strony statyczne – FAQ, strona “O nas”, kontakt,
    • dane lokalizacyjne – waluty, języki.

    W wyniku nieprawidłowej migracji na Magento można stracić klientów i pieniądze. Wystarczy, że przez kilka dni będą się pojawiały błędy na podstronach produktów – to może zniechęcić użytkowników do zakupów, a także zasugerować robotom Google, że twoja strona powinna spaść niżej w wynikach wyszukiwania. Warto przemyśleć wynajęcie dobrej agencji interaktywnej, która przeniesie wszystkie dane i funkcjonalności bez strat.

     

    |Przenoszenie sklepu internetowego – posprzątaj!

    Przed migracją sklepu, spisz jakie ma funkcjonalności. Potem sprawdź, czy są faktycznie wykorzystywane przez ciebie czy twoich klientów. Wiele z nich może być przestarzałych i zupełnie niepotrzebnych. Inne może da się przy okazji unowocześnić.

     

    |Wygląd sklepu po migracji do Magento 2

    To samo dotyczy projektu graficznego. Najprawdopodobniej na Magento 2 nie uda się wykorzystać dotychczasowego layoutu strony. Ale dzięki temu zyskasz okazję, aby odświeżyć wygląd twojego sklepu. Możesz to zrobić za pomocą gotowego szablonu – musisz się jednak liczyć z tym, że może nie być dopasowany do potrzeb twoich i twojego biznesu. Jeśli chcesz, aby wygląd odpowiadał twoim oczekiwaniom – wybierz usługi agencji interaktywnej.

     

    |Migracja na Magento 2: Kiedy nie przenosić?

    Migrację na Magento czy na jakąkolwiek inną platformę trzeba planować na czas, kiedy użytkowników na stronie jest jak najmniej, gdyż przez kilka godzin na stronie mogą się pojawiać błędy. Zazwyczaj sklepy internetowe przenosi się na początku tygodnia, aby zdążyć zauważyć i naprawić wszelkie błędy przed weekendem. Oprócz tego najlepiej wybrać bardzo wczesne rano lub późny wieczór. Możesz podejrzeć na Google Analytics, kiedy ruch jest najmniejszy. Nie planuj też na ten czas żadnych dużych promocji czy akcji na Facebooku.

    Nie zapomnij poinformować swoich użytkowników o migracji sklepu – zrób to za pomocą mailingu, strony facebookowej czy Instagrama. Dzięki temu zmniejszysz liczbę e-maili od oburzonych klientów w momencie, kiedy na stronie pojawią się błędy lub spowolnienie działania. Nie licz jednak, że wszyscy będą zadowoleni z unowocześnienia sklepu. Nawet pozytywne zmiany UX (user experience) mogą wywołać rozdrażnienie klientów, na przykład dlatego, że przycisk jest w innym kolorze czy miejscu niż do tej pory. Uważaj więc, by nie “przedobrzyć” i nie rób drastycznych zmian, jeśli nie ma takiej konieczności.

     

    |Narzędzie do migracji sklepu internetowego z Magento 1 na Magento 2

    Oficjalnym narzędziem do migracji danych z Magento 1 do Magento 2 jest Data Migration Tool. Ten moduł działa w trzech krokach:

    1. Przenosi ustawienia sklepu (Setting Mode).
    2. Przenosi bazy danych (Data Mode).
    3. Przenosi zmiany, które pojawiły się w czasie migracji (Delta Mode).

    Brzmi skomplikowanie? Jeśli nie czujesz się pewnie i obawiasz się, czy na samodzielnym przenoszeniu twój sklep nie straci, wybierz usługi agencji interaktywnej, która ogarnie całość procesu migracji. Zajmie się też tym, by strona przy okazji przenosin nie straciła swojej pozycji w Google.

    Porozmawiajmy o Twoim pomyśle

    Napisz do nas

      Powiązane wpisy

      Masz pytanie zadzwoń lub napisz do nas

      Skontaktuj się z nami