Jak założyć sklep internetowy na Facebooku

Jak działa sklep na Facebooku?

Masz w domu jakieś nieużywane przedmioty, a może prowadzisz sklep internetowy i szukasz kolejnego kanału dystrybucji? W takim razie sklep na Facebooku to jeden z najlepszych sposobów na znalezienie klientów, zwiększenie rozpoznawalności marki, a także na skuteczną promocję w sieci. Właśnie z tego powodu przygotowaliśmy dla Ciebie instrukcję, dzięki której dowiesz się, jak założyć sklep na Facebooku, abyś już wkrótce mógł tam zarabiać.

Spis Treści

|Jak działa sklep na Facebooku?

Zakładanie sklepu internetowego na Facebooku to nie jest już jedynie sposób na pozbycie się niepotrzebnych przedmiotów z garażu czy nienoszonych ubrań, zalegających w szafie. Tak naprawdę Facebook możesz wykorzystać do prowadzenia profesjonalnego sklepu internetowego. Ważne jest tylko to, żebyś zainwestował w reklamę, a do tego znał realną tendencję sprzedażową i dopasował ofertę do wymagań grupy docelowej. Pod tym względem działanie nie różni się specjalnie od tego, jak należy zachowywać się również na innych platformach czy na własnej stronie www. Oprócz tego musisz wykazać się maksymalnym profesjonalizmem, co dotyczy nie tylko zoptymalizowanego fanpage, ale również dopracowanego sklepu na Facebooku, czyli interesujących opisów i wysokiej jakości zdjęć.

Jednym z największych atutów Facebooku jest łatwość obsługi tego serwisu. Poza tym możesz w każdej chwili skonfigurować ofertę, a do tego spodoba Ci się prędkość, z jaką ładują się strona i wczytują zdjęcia. Oczywiście ogromnym atutem tego rozwiązania jest również globalny zasięg serwisu. Wówczas możesz z łatwością dotrzeć do klientów z różnych części świata. Pamiętaj jednak o tym, że skorzystasz z tego rozwiązania dopiero wtedy, gdy założysz sklep internetowy na Facebooku.

|Dla kogo jest sklep na Facebooku?

Szczególnie chętnie w sklepie na Facebooku sprzedają osoby, dopiero rozpoczynające swoją działalność. Wiąże się to z niskimi kosztami utrzymania, a także z możliwością dotarcia do grupy docelowej – jest to łatwe wtedy, gdy masz już dobrze rozwinięty fanpage. Jednak tak naprawdę ze sklepu Facebooka korzystają także osoby, mające własny e-commerce czy firmy, szukające dodatkowego kanału dystrybucji. Po prostu jest to bardzo uniwersalne rozwiązanie.

|Jak założyć sklep na Facebooku w 4 krokach

Zastanawiasz się, jak założyć sklep na Facebooku? To całkiem proste i na pewno nie będziesz mieć problemów z dodaniem produktów czy zaoferowaniem swoich usług. Wystarczy, że zastosujesz się do naszej krótkiej instrukcji. Wtedy otworzysz sklep na Facebooku jedynie w 4 krokach.

Utwórz sklep w menadżerze sprzedaży

Jeśli jesteś nowym sprzedawcą na Facebooku, to najlepiej jeśli zaczniesz od utworzenia sklepu w zakładce Menadżera sprzedawcy. Ważne jest jednak to, żebyś był administratorem Menadżera firmy. Poza tym musisz mieć odpowiednie uprawnienia, które dotyczą też strony na Facebooku. Koniecznie powinieneś być jej właścicielem. Oprócz tego kluczowe znaczenie mają uprawnienia do zarządzania stroną i katalogiem w Menadżerze firmy. Wszystkie te informacje możesz sprawdzić w ustawieniach fanpage lub w Menadżerze sprzedaży.

Teraz pozostaje Ci już tylko skonfigurowanie i uzupełnienie sklepu na Facebooku, aby stał się bardziej atrakcyjny dla klientów.

Wybierz sposób płatności

Niezwykle istotne jest to, żebyś już na samym początku działania sklepu internetowego na Facebooku wybrał odpowiednie metody płatności. Zwróć również uwagę na to, aby zrobić to jeszcze zanim dodasz pierwsze produkty czy usługi do swojego sklepu.

Wybranie sposobu płatności jest naprawdę proste. Wystarczy, że wejdziesz na stronę główną swojego fanpage’a i włączysz utworzoną zakładkę sklep. Pamiętaj o tym, aby zaakceptować regulamin handlowy. Warto przeczytać te warunki, ponieważ powinien dostosować się do nich Twój sklep. Gdy już je zaakceptujesz, to powinno pojawić się okienko z różnymi możliwościami, dotyczącymi sposobu dokonywania zakupów. To bardzo ważny moment, jeśli masz swój zewnętrzny sklep internetowy. W takim przypadku połącz go z Facebookiem. Dzięki temu klienci zostaną automatycznie przekierowani na Twoją stronę www. Wówczas zaznacz opcję “Transakcja zakupu w innej witrynie”.

Interesuje Cię jedynie sprzedaż produktów na Facebooku? Zatem zdecyduj się na pierwszą opcję, czyli “Wiadomość w sprawie kupna”. W takim przypadku klientom będzie otwierało się okienko Messengera i przy jego pomocy będą pytali Cię o ofertę.

Ostatni etap tej konfiguracji polega na wyborze waluty obowiązującej w Twoim sklepie na Facebooku. Jeśli swoje produkty kierujesz głównie do Polaków, to zdecyduj się na opcję “Złoty polski”, który powinien włączyć się domyślnie. Na sam koniec kliknij “Zapisz”, a dzięki temu skutecznie zakończysz proces związany z płatnością za zakupy.

Omów z nami swój pomysł

michal-ostrowski-kontakt

Napisz do nas

    Dodaj produkty do katalogu

    Przygotowanie Twojego sklepu na Facebooku pochłonie nieco Twojego czasu. Szczególnie dotyczy to dodawania produktów, ponieważ każdy artykuł musisz osobno skonfigurować. Czy wiesz, jak to zrobić? Przede wszystkim otwórz zakładkę sklep i zacznij uzupełniać wszystkie niezbędne informacje. Jeśli chcesz nieco przyspieszyć ten proces, to wcześniej przygotuj niezbędne teksty sprzedażowe, a później je tylko wklej w odpowiednie pola. Pamiętaj tylko o tym, aby były unikatowe i miały reklamowy charakter.

    W trakcie dodawania produktów koniecznie załącz wysokiej jakości zdjęcia lub filmy, dzięki którym potencjalni klienci dostrzegą najważniejsze atuty towaru. Kluczowe jest także to, żeby multimedia były zoptymalizowane według zasad Facebooka – poświęć chwilę, aby zapoznać się z ich wymaganiami. Oprócz tego napisz zachęcające opisy produktów, gdzie podasz nie tylko parametry techniczne towaru, ale również wskażesz najistotniejsze zalety i zastosowanie.

    Pamiętaj o tym, aby wpisać cenę produktu lub dodać link do zewnętrznej oferty. Dzięki temu zgłoszą się do Ciebie tylko zainteresowane osoby. Zaoszczędzisz też mnóstwo czasu, bo nie będziesz musiał odpisywać na każdą wiadomość z zapytaniem o cenę.

    Gdy tylko uzupełnisz wszystkie produkty do sklepu na Facebooku, to będziesz mógł cieszyć funkcjonalnością tego rozwiązania oraz szerokim zasięgiem, zapewnianym przez to medium społecznościowe.

    Dołącz wybrane produkty do postów na Facebooku

    Zakładając sklep internetowy, powinieneś wiedzieć, jakie zakładki fanpage’a są szczególnie chętnie odwiedzane. Zazwyczaj czytane są posty, pojawiające się w aktualnościach, dlatego koniecznie wykorzystaj ten fakt i dołącz do wpisów dopasowane produkty. Facebook daje Ci taką możliwość – wystarczy, że w trakcie tworzenia postu, klikniesz “Oznacz produkt” i zdecydujesz się na odpowiednie towary. Wtedy jeszcze więcej osób zainteresuje się Twoją ofertą, a do tego trafisz do swojej grupy docelowej.

    |Dlaczego warto założyć sklep na Facebooku?

    Wygodna opcja

    Nie masz swojego sklepu internetowego? W takim razie Facebook to dość wygodna opcja ze względu na możliwości sprzedaży oraz intuicyjne rozwiązania. Poza tym z łatwością dotrzesz do osób, faktycznie zainteresowanych Twoją ofertą. Zauważ, że sklep na Facebooku to szczególnie popularna opcja w przypadku jednoosobowych działalności lub tych nierejestrowanych.

    Szeroki zasięg

    Facebook to jeden z najpopularniejszych serwisów społecznościowych na całym świecie. Dlatego prowadzenie sprzedaży w tym miejscu zapewnia Ci nie tylko dodatkowy prestiż, ale również umożliwia jeszcze skuteczniejsze dotarcie do grupy docelowej. Szczególnie jest to ważne, jeśli skupiasz się na lokalnej społeczności bądź wręcz przeciwnie – zależy Ci na międzynarodowej sprzedaży. Wówczas najważniejsze jest to, aby Twój fanpage był połączony ze sklepem, ponieważ jeszcze łatwiej trafisz do naprawdę zainteresowanych osób.

    Dodatkowy kanał dystrybucji

    Masz już własny sklep internetowy? Zatem Facebook to dla Ciebie po prostu kolejny kanał dystrybucji. Wtedy wykorzystaj opcję dodawania produktów do wpisów na Twoim fanpage’u i koniecznie włącz automatyczne przełączenie na Twoją stronę.

    Możliwość założenia darmowego sklepu internetowego

    Bardzo ważną zaletą, wyróżniającą Facebooku jest to, że umożliwia założenie darmowego sklepu internetowego. Nie musisz też płacić za dodawanie wpisów czy produktów, a nawet za połączenie z fanpagem. Szczególnie jest to istotne dla osób, które dopiero zaczynają swoją działalność i nie chcą na start inwestować zbyt wiele pieniędzy.

    Dużo wiedzy w Internecie

    Założenie i prowadzenie sklepu na Facebooku ma naprawdę wiele zalet, a jedną z nich jest dostęp do licznych informacji oraz wiedzy od prawdziwych liderów. W ten sposób z łatwością znajdziesz odpowiedzi na podstawowe czy bardziej szczegółowe pytania. Dowiesz się także, jak wypromować dany produkt, a nawet poznasz zasady skutecznej sprzedaży.

    Możliwość otwarcia Marketplace

    Marketplace to jedno z najpopularniejszych rozwiązań w 2021 roku. W końcu umożliwia całkiem skuteczną sprzedaż. Facebook także daje Ci taką opcję. W ten sposób wypromujesz swój produkt, a przede wszystkim dodasz go właśnie do marketplace. Pamiętaj jednak, że panuje tam całkiem spora konkurencja, dlatego podczas sprzedaży koniecznie zainwestuj w reklamę – skierowaną nie tylko do użytkowników Facebooka i Instagrama.

    |Dlaczego ważna jest personalizacja sklepu na Facebooku?

    Chcesz wykorzystać Facebooka do sprzedaży swoich produktów? W takim razie musisz pamiętać o tym, że już teraz panuje tam spora konkurencyjność. Dlatego tak ważne jest to, abyś zadbał o indywidualny charakter Twojego sklepu. W ten sposób na dłużej pozostanie w pamięci odbiorców, a Ty naprawdę się wyróżnisz. Przede wszystkim zadbaj o dopasowanie wyglądu do identyfikacji wizualnej firmy. Oprócz tego skorzystaj z opcji personalizacji sklepu. Do dyspozycji masz całkiem sporo ciekawych opcji m.in.:

    • niestandardowe kolory,
    • gotowe grafiki – możesz też przesłać je z dysku,
    • elementy marki np. logo.

    Tak naprawdę możesz skorzystać z jeszcze większej liczby funkcjonalności. Na pewno mile zaskoczysz odbiorców Facebooka jeśli postawisz na inny, a zarazem intuicyjny układ strony. Poza tym możesz ustalić kolejność kolekcji, aby na samej górze wyświetlały się nowe produkty.

    Zwróć uwagę na to, że opisy produktów także pomogą Ci w skuteczny sposób wyróżnić się na tle konkurencji. Wystarczy, że wykorzystasz język dopasowany do grupy odbiorczej.

     

    Porozmawiajmy o Twoim pomyśle

    Napisz do nas

      Powiązane wpisy

      Masz pytanie zadzwoń lub napisz do nas

      Skontaktuj się z nami