Każdy właściciel strony marzy o TOP3 w wynikach wyszukiwania. W końcu to prestiż, większa ilość wyświetleń, czytelników i oczywiście wyższe dochody. Droga do tego celu jest jednak długa i wymaga wiele pracy, cierpliwości oraz wiedzy. Dlatego zazwyczaj proces pozycjonowania strony wykonuje za nas wybrana firma pozycjonerska. Jednak, aby było ono naprawdę skuteczne, koniecznie trzeba zadbać o optymalizację strony. Istnieje kilka kroków, dzięki którym wykonasz ją samodzielnie. Sprawdź, jak optymalizować stronę WWW pod SEO, aby poprawiła swoją sytuację w wyszukiwarce.
| Czym jest SEO?
SEO, a tak właściwie Search Engine Optimization oznacza optymalizację stron internetowych pod wyszukiwarkę, w szczególności Google. Można zaliczyć do niej wiele różnych działań, których celem jest poprawa pozycji w wynikach wyszukiwania oraz przygotowanie strony do wdrożenia pozycjonowanie. Każda wyszukiwarka ma swoje zasady, których należy się trzymać, aby osiągnąć upragnione TOP3. Jak podają statystyki większość użytkowników zagląda jedynie na pierwsze trzy do sześciu stron, które pojawią się po wpisaniu w pole wyszukiwania frazy kluczowej. Zatem gra jest warta świeczki, najważniejsze jest jednak działanie według określonego schematu i punkt po punkcie realizowanie go.
| Dobre treści na stronie tajną bronią optymalizacji
Dziś liczy się treść i to ona wpływa na sposób postrzegania strony przez Google. Dlatego tak ważne jest to, aby zadbać o jej jakość. Według SEO dobry content sprawia, że użytkownik spędza na stronie więcej czasu, częściej ją odwiedza i co najważniejsze wpływa na jego zachowanie. Najważniejsze jest jednak to, aby spełniał określone kryteria i był pisany w pełni świadomie.
Pisz dla użytkownika
Zanim zaczniesz zastanawiać się nad doborem słów kluczowych, ich ilością i tematem artykułów, koniecznie musisz zrozumieć podstawową zasadę — największe korzyści osiągniesz, kiedy twoje treści będą dobrze zoptymalizowane, ale też kierowane do konkretnych osób. Znajomość swojej grupy odbiorców to podstawa. Musisz wiedzieć, czym interesują się twoi klienci, jakie są ich problemy, wątpliwości, dzięki temu łatwiej będzie przewidzieć, co wpisują w wyszukiwarce.
Zatem zabierz kartkę oraz długopis i zastanów się do kogo kierujesz swoje produkty oraz usługi. Spójrz też na historię wyświetleń, zakupów oraz skorzystaj ze specjalistycznych narzędzi takich jak Google Analytics. W ten sposób zyskać pewność, do kogo chcesz pisać i Google też na pewno to doceni.
Nie oszczędzaj na słowach
Obecnie Google chce, aby artykuły na blogach firmowych i nie tylko były jak najdłuższe. Dlaczego? Wszystko po to, aby czytelnik odwiedzając taką stronę mógł uzyskać pełną odpowiedź, a temat został wyczerpany. Takie treści są nie tylko cenione, a wręcz wymagane. Obecnie przyjmuje się, że artykuł na blogu nie powinien mieć mniej niż 3000 znaków z spacją. W przypadku innych treści na stronie warto stworzyć content nie krótszy niż 2000 znaków z spacją. Tak naprawdę im więcej, tym lepiej, dlatego nie oszczędzaj na słowach. Pamiętaj jednak, aby ilość szła w parze z jakością. W przeciwnym razie będzie mijać się to z celem. Użytkownicy mają za ich pomocą uzyskać niezbędne informacje, np. na temat właściwości oraz zastosowania produktów. Opisy produktów czy też kategorii zastępują ekspedienta, do którego można podejść w każdej chwili i uzyskać poradę w stacjonarnym sklepie.
Nie duplikuj
Pomysłowość i kreatywność zawsze zostaje docenione, dlatego wyszukiwarki również przejęły tę taktykę. Zamieszczone treści, które zostały skopiowane z innej witryny powodują, że Google nałoży na stronę karę, która może doprowadzić nawet do jej nieindeksowania. Dlatego tak ważne jest tworzenie oryginalnego contentu. Bardzo popularną i jednocześnie niedobrą taktyką jest kopiowanie opisu produktu ze strony producenta, co Google uznaje za duplikat. Lepiej nie ryzykuj i napisz coś samodzielnie lub skorzystaj z pomocy copywritera. Przed publikacją każdej treści możesz sprawdzić jej unikalność za pomocą różnych narzędzi, np. WWW.plagiarism-checker.me.
Zadbaj o przejrzystość
Jednolity tekst nie przyciąga uwagi i jest po prostu ignorowany. Tak, Google też o tym wie, dlatego warto podzielić treść na akapity, dodać nagłówki H1,H2 i H3, stosować wypunktowania oraz pogrubienia. Przy czym akapity niech nie będą zbyt długie, a treść na blogu będzie wzbogacona zdjęciami oraz infografikami.
Wykorzystaj słowa kluczowe
Podczas tworzenia wartościowego contentu musisz zwrócić uwagę również na frazy kluczowe, dzięki którym użytkownicy znacznie szybciej trafią na twoją witrynę. W ich znalezieniu pomoże ci wiele darmowych narzędzi, takich jak Planer Słów Kluczowych. Na naszym blogu możesz poszerzyć swoją wiedzę na temat skutecznego dobierania słów kluczowych. Pamiętaj, jednak aby nie przesadzić z ich ilością, tym bardziej w krótkich tekstach. Google zwraca coraz większą uwagę na to, aby słowa kluczowe brzmiały naturalnie oraz były używane odseparowane od siebie w sposób równomierny. Zatem w tym przypadku mniej i rozsądniej może znaczyć więcej.
Omów z nami swój pomysł
Napisz do nas
Omów z nami swój pomysł
Napisz do nas
| Jak optymalizować treść strony internetowej?
Teraz znasz już podstawy. Czas zacząć wykorzystywać je w praktyce i nauczyć się optymalizowania strony WWW. Istnieje możliwość, że już zastosowanie tych kilku zasad podniesie twoją pozycję w wyszukiwarce, przyspieszy pozycjonowanie i często też pozwoli zaoszczędzić.
Optymalizacja metatagów
Metatagi są częścią strony i składają się głównie z dwóch najważniejszych, czyli meta title oraz meta description. Można je zobaczyć w wynikach wyszukiwania, gdy strona zostanie zaindeksowana przez Google i użytkownik wyszuka frazę kluczową, na którą się ona pozycjonuje. Meta tytuł powinien składać się z 55-70 znaków, a meta opis ok. 160. Należy napisać je tak, aby zawrzeć w środku naturalnie brzmiące słowa kluczowe oraz przy okazji zachęcić użytkownika do odwiedzenia strony lub sklepu.
Optymalizacja nagłówków
Przede wszystkim trzeba zdawać sobie sprawę z tego, że jest tylko jeden nagłówek H1, może być kilka nagłówków H2 oraz H3. Trzymanie się tej hierarchii tworzy większy porządek dla robota Google oraz użytkowników.
Optymalizacja grafiki
Kolejnym krokiem będzie wyjaśnienie wyszukiwarce, co znajduje się na zdjęciach, które są na naszej stronie www. W tym celu trzeba zmienić ich nazwy oraz dopisać opis alternatywny, w którym mogą znaleźć się frazy kluczowe, ale tylko wtedy gdy będą trafne z tym, co przedstawia grafika.
Pisz regularnie bloga
Systematyczne aktualizowanie mapy strony jest mile widziane przez wyszukiwarkę. Można do tego wykorzystać bloga firmowego, na którym będą pojawiać się artykuły związane z branżą oraz profilem działalności, ale też różne informacje dla nowych i stałych klientów. W jednym z wcześniejszych artykułów pisaliśmy, jak prawidłowo zoptymalizować artykuł na blogu, dlatego warto tam zajrzeć, aby mieć pewność, że wszystko zostało dobrze zrobione.
| Techniczna optymalizacja strony — krok po kroku, jak zaprzyjaźnić witrynę od środka z SEO
Treść jest bardzo ważna, ale audyty i praktyka ukazują, że istotne jest także zwrócenie uwagi na stronę techniczną. Te aspekty wpływają zarówno na tempo ładowania się strony, jak i liczbę występujących błędów.
Zajrzyj do samego środka — czyli kod strony
Dla wielu osób kod HTML to czarna magia. Na pierwszy rzut oka może tak to wyglądać i bez wiedzy na temat kodowania rozszyfrowanie tego języka może być bardzo trudne. Dla posiadacza strony internetowej najważniejsze jest jednak to, aby kod był poprawny semantycznie oraz nie posiadał niepotrzebnych znaczników i skryptów, zwalniających jej działanie. Jeśli nie masz wiedzy na ten temat możesz poszukać narzędzia online, dzięki któremu dowiesz się, jak oceniany jest kod. Jednak wszelkie poprawki będzie musiał już wykonać specjalista inaczej możesz nieumyślnie zaszkodzić swojej witrynie.
Zadbaj o szybkość ładowania strony
Wybór hostingu oraz jego ulokowanie będą miały wpływ na to, jak szybko załaduje się nasza witryna. Oprócz tego jej „waga” stanie się istotna, gdyż im zajmie ona więcej miejsca, tym użytkownik będzie musiał dłużej czekać aż się załaduje, co może go zniechęcić i postanowi ją opuścić. W odchudzaniu strony przydatna będzie kompresja wszystkich grafik, gdyż zazwyczaj to właśnie one zajmują najwięcej miejsca. Można ją wykonać również online w ciągu kilku chwil. Spowalniać może też motyw, który został wybrany w WordPress’ie, dlatego przed wyborem warto zwrócić uwagę na jego pojemność.
Wykonaj stronę z błędem 404
Na stronie powinny znaleźć się przekierowania, które tworzą porządek i przez to są mile widziane przez roboty Google. Jeśli nagle okaże się, że jakiś link na stronie nie działa, użytkownik natknie się na błąd 404. Ważne jest to, aby zrobić taką podstronę i umieścić tam tekst na temat tego, dlaczego nie pojawiła się treść, którą dana osoba chciała ujrzeć. Wiele stron stosuje w tym przypadku przekierowanie po kilku chwilach, aby użytkownik mógł przeczytać wiadomość, a następnie zanim ją wyłączy, mógł przenieść się na stronę główną. Istnieje wtedy szansa, że stanie się ona dla niego interesująca i w ten sposób będzie chciał przejrzeć ofertę oraz inne podstrony.
Zrób responsywną stronę
Dziś korzystamy z tak wielu różnych urządzeń do przeglądania Internetu, że właściciel strony musi zadbać o komfort każdego użytkownika oraz jego sprzętu. Toteż standardem staje się tworzenie responsywnych witryn, czyli elastycznych, mogących chować niektóre elementy i zmieniać, np. sposób włączania menu, w zależności od szerokości ekranu.
Zresztą nie jest to tylko kwestia wygody i uprzejmości, gdyż Google docenia strony WWW, które są zoptymalizowane pod urządzenia mobilne tzw. mobile friendly.
Zoptymalizuj adresy podstron
Kolejnym krokiem będzie zadbanie o zawarcie słów kluczowych w adresach WWW, które odnoszą się do konkretnej podstrony lub tytułu artykułu, np. WWW.nazwatwojejstrony.pl/optymalizacja-www. W ten sposób będzie on nie tylko krótszy, ale też bardziej przejrzysty dla wyszukiwarki. Czasem adres może być nieco dłuższy, gdyż zawiera też nazwę podstrony, tj. WWW.nazwatwojejdrugiejstrony.pl/blog/optymalizacja.
| Wykonaj audyt, aby dowiedzieć się, czy optymalizacja przebiegła prawidłowo
W przypadku nowej strony audyt SEO należy przeprowadzić po wprowadzeniu wszystkich zmian, jednak kiedy witryna działa już jakiś czas, to warto od niego rozpocząć pracę. Jeśli chcesz zaoszczędzić pieniądze, możesz wykonać podstawowy audyt przy wykorzystaniu narzędzi online http://secureglass.net/seo-analizator. Wklejając link strony już w ciągu kilku sekund dowiesz się wiele o jej jakości oraz o tym, jakie zmiany są wymagane.
Zobacz także Optymalizacja Stron
Porozmawiajmy o Twoim pomyśle