fbpx

Jaki CMS open source wybrać na sklep internetowy

Jaki CMS open source wybrać na sklep internetowy

Jaki CMS open source na sklep internetowy, WooCommerce, PrestaShop, Magento

W tym artykule dowiesz się:

 

  1. Jaki CMS wybrać

  2. Kiedy należy wybrać WooCommerce

  3. Kiedy należy wybrać PrestaShop

  4. Kiedy należy wybrać Magneto

 

Skoro tutaj się znalazłeś to najprawdopodobniej stoisz właśnie przed decyzją, na jakiej platformie postawić swój sklep internetowy. W zasadzie wpis ten będzie bardziej odpowiadał na pytanie kiedy warto postawić na WooCommerce, kiedy wybrać PrestaShop, a kiedy Magento. Jakie założenia projektowe, predestynują wybór którego systemu. Natomiast na pytanie, jaki system wybrać – sądzę że opowiesz sobie sam po tym materiale!

Jeśli udzielisz sobie niewłaściwej odpowiedzi, błąd ten może kosztować Twój biznes sporo straconego czasu i jeszcze więcej straconych w tym niewłaściwie wydanych i niezarobionych pieniędzy. Dlatego proszę bądź uważny!

I. Kiedy na sklep internetowy wybrać WooCommerce

WooCommerce to nic innego, jak wtyczka do WordPressa, pozwalająca na prowadzenie sklepu internetowego. Ten niezwykle łatwy i intuicyjny system CMS najlepiej sprawdzi się jako rozwiązanie dla mniejszych sklepów z ilością produktów nie przekraczającą tysiąca-dwóch tysięcy produktów. WooCommerce jest bardzo przyjaznym i prostym narzędziem zarówno dla użytkownika, jak i osoby zarządzającej sklepem. WooCommerce w swojej podstawie może wydać się ubogi w funkcjonalności, ale cała magia tkwi w mnogości możliwych do zaimplemtowania rozwiązań, dzięki bardzo dużej społeczności uczestniczącej w rozwoju platformy. Możesz bez konieczności zlecania zespołowi developerów w krótkim czasie “dorobić” do swojego sklepu np. serwis społecznościowy, forum wokół tematyki Twoich produktów czy dobudować platformę do kursów online tzw. LMS. Dzięki WooComerce sprzedajesz kursy i dodatkowo możesz inkasować płatności za wystawienie certyfikatu.

 

Plusy:

  • stosunkowo niskie koszty postawienia sklepu (5 do 50 tyś zł),
  • prostota obsługi,
  • duża elastyczność w dostosowaniu sklepu do własnych potrzeb (np.: tworzenie konfiguratorów produktów, implementacja kalendarzy dostępności czy obliczania kosztów dostawy w zależności od odległości),
  • bardzo duża ilość “gotowych” rozwiązań,
  • sklep i strony statyczne stanowią spójną wizualnie całość.

 

Minusy:

  • zalecana ilość produktów w sklepie nie powinna przekraczać 1-2 tyś (już przy tej ilości wymagany odpowiedni serwer),
  • konieczność odpowiedniego zabezpieczenia platformy przed ewentualnymi atakami, w rękach doświadczonego developera nie będzie to stanowiło problemu.

 

Na tej platformie oparliśmy kilkadziesiąt realizacji, i jest ona najczęstszym kierunkiem wybieranym przez naszych Klientów. Oprócz standardowych realizacji na tym silniku zrealizowaliśmy między innymi, platformę do skupu złomu online dla spółki powiązanej kapitałowo z firmą REMONDIS, handlującej stalą w całej Europie. Platforma ta ma odwrócony proces obsługi kurierskiej, autorski system weryfikacji otrzymywanych przesyłek z wieloetapowym procesem i z obsługa kodów QR. Inna niestandardowa realizacja z wykorzystaniem WooCommerce, to sklep z agregatami tynkarsko-malarskimi wraz ze złożonym konfiguratorem oraz niestandardowym systemem cross i up sellingowym.

 

 

II. Kiedy na sklep internetowy wybrać PrestaShop

PrestaShop to platforma, ciesząca się dużą popularnością na kilku europejskich rynkach w tym i naszym rodzimym rynku. To idealne rozwiązanie dla średnich i większych sklepów. Presta ma przejrzystą i intuicyjną nawigację od strony zarówno administratora zarządzającego witryną, jak i samego użytkownika, dzięki czemu z obsługą poradzi sobie każda osoba, która miała do czynienia z panelami zarządzania w ecommerce.

 

Plusy:

  1. stosunkowo niskie koszty postawienia sklepu (7 do 100 tyś zł) oczywiście na ostateczną wartość wdrożenia wpływa bardzo wiele elementów,
  2. dosyć prosta obsługa,
  3. duża ilość dostępnych rozwiązań poszerzających możliwości sklepu, bez konieczności tworzenia ich przez zespoły deweloperów,
  4. dość duża elastyczność we wdrażaniu autorskich funkcjonalności wymaganych przez założenia poszczególnych biznesów,
  5. platforma radzi sobie ze zdecydowanie większą liczbą produktów w sklepie, jednak przy liczbie kilkudziesięciu tysięcy koniecznie trzeba zapewnić odpowiednie środowisko hostingowe np. projektując odpowiednią infrastrukturę, dzieląc hostowanie plików graficznych, rdzeń systemu i bazy danych na różne serwery, aby zapewnić odpowiednią wydajność,
  6. dobre standardowe funkcjonalności pozwalające na efektywną optymalizację pod SEO.

 

Minusy:

  1. wyższe koszty postawienia sklepu w stosunku do WooCommerce średnio o 60 do 90%,
  2. nie jest to rozwiązanie dla bardzo dużych sklepów z ilością produktów powyżej 200 tyś produktów.

 

Na tej platformie również zrealizowaliśmy dużą część realizacji, np. implementując takie rozwiązania jak rozpoznawanie języka przeglądarki użytkownika i wyświetlanie adekwatnej wersji językowej sklepu oraz powiązanej z nią waluty. Stworzyliśmy nową wersję sklepu internetowego z artykułami dekoracji domu integrując go z zewnętrznym program kasowo magazynowym czy spinając z zewnętrznymi sklepami jak Empik czy Carrefour, dla których to nasz Klient był DOSTAWCĄ. Zbaczając na moment z tematu, dla tego Klienta świadczyliśmy następnie usługi SEO, które zaowocowały sześciokrotnym zwiększeniem ruchu z google.pl w przeciągu 12 miesięcy do poziomu 200 tys. UU/miesięcznie.
Kolejna realizacja dla firmy dostarczającej części zamienne do szerokiego asortymentu maszyn budowlanych obejmowała implementację koparki 3D jako źródło wyboru kategorii części oraz integrację z 2 magazynami, jednym z polski i drugim włoskim, z pierwszeństwem dla magazynu polskiego. Przy dostępności towaru w magazynie polskim wyświetlany czas dostawy wynosił 24h, w sytuacji, w której dana część była dostępna wyłącznie w magazynie znajdującym się we Włoszech czas dostawy wynosił 7 dni. Dodam, tylko że sklep ten obsługuje ponad 200 tyś produktów.

 

III. Kiedy na sklep internetowy wybrać Magento

Magento to rozwiązania dla dużych firm oraz wymagających hurtowni i magazynów. Możliwości adaptacji platformy do indywidualnych założeń jest tak dużo, że ciężko znaleźć coś, czego „się nie da” zrobić. Pozwala na zarządzanie od kilku dziesięciu do kilkuset tysięcznym zasobem produktów, a przy tym jest wydajne i skalowalne. Wszystko to brzmi niesamowicie, niestety w realiach już tak różowo nie jest. Magento jest platformą sklepu internetowego, dużo bardziej skomplikowaną technologicznie od innych platform. Mimo tego jest to jedna z najpopularniejszych platform sklepowych na zachodzie.

 

Plusy:

  • ta platforma to swoisty “kombajn”, to nie tylko platforma e-commerce, ale masa funkcjonalności i narzędzi czyniąca ze sklepu narzędzie marketingowe,
  • możliwość “udźwignięcia” naprawdę sporej ilości produktów (setki tysięcy),
  • duża elastyczność.

 

Minusy:

  • przy realizacjach konieczność zaangażowania specjalistów Magento oraz czasami również programistów ze względu na fakt, iż sporą część prac trzeba wykonać w kodzie,
  • o 80% do 100% wyższe koszty realizacji w stosunku do drugiej na liście platformy sklepowej PrestaShop,
  • złożona obsługa sklepu,
  • zdecydowanie droższe w rozwoju rozwiązanie w stosunku do pozostałych platform,
  • zdecydowanie droższe gotowe rozwiązania.

 

Z tą platformą pracowaliśmy nieco rzadziej, wynika to jedynie z faktu że decyzje klientów szły częściej w kierunku wyboru tańszych we wdrożeniu rozwiązań.

 

Przykładowe sklepy:

Masz pytanie zadzwoń lub napisz do nas

Kontakt SOLV agencja interaktywna
KREATOR
Interaktywny kreator zapytania to najlepsza droga
do przygotowania kompleksowej oferty.
Czas wypełniania 1-3 minuty.
BEZPŁATNA WYCENA
PROSTY FORMULARZ
Nie masz za dużo czasu i zależy Tobie na
szybkim kontakcie z naszej strony,
ta droga jest dla Ciebie.
Czas wypełniania do 0,5 min.
BEZPŁATNA WYCENA
Od blisko 10 lat pomagam firmom w rozwoju, z wykorzystaniem możliwości, jakie daje internet. Jestem założycielem trzech marek działających na polskim rynku, a w trakcie swojej kariery miałem okazję pracować i doradzać takim markom jak: Big Activ, Schneider Electric, Alstom, Librus, Politechnika Śląska, TSR Poland, Axell Group, Gerlach, Uber czy Almatur i jeszcze wiele innych :). Aktualnie mocno zaangażowany w nowy start up z europejskimi aspiracjami.

kontakt6