ABC remarketingu — czym jest i jak działa kampania remarketingowa?

ABC remarketingu — czym jest i jak działa kampania remarketingowa?

Porzucone koszyki to problem każdego sprzedawcy internetowego. Skutecznym rozwiązaniem tej sytuacji jest zastosowanie strategii i kampanii remarketingowej. Sprawdź, czym dokładnie jest remarketing, która strategia będzie odpowiednio dostosowana do potrzeb twojej firmy i jak w praktyce działają kampanie remarketingowe.

Czym jest remarketing?

Remarketing jest metodą, która polega na dotarciu do potencjalnych klientów, którzy wcześniej gościli na naszej stronie, jednak nie dokonali zakupu, czy nawet nie zapisali się do newslettera. W praktyce oznacza to, że nawet kiedy użytkownik wyłączy naszą witrynę, to przy okazji przeglądania innych stron, może zauważać reklamy naszej strony. Dzięki temu ciągle pozostajemy w jego podświadomości, czyli szanse powrotu do naszej witryny nagle znacząco wzrastają.

Remarketing w praktyce

Wchodzisz do sklepu internetowego i przeglądasz różne modele spodni damskich, jednak nadal nie jesteś zdecydowana, więc wyłączasz stronę i zajmujesz się przeglądaniem ulubionych witryn internetowych. Następnie w ciągu kolejnych dni widzisz reklamy wcześniej przeglądanych spodni. Tych lub podobnych. Magia? Przeznaczenie? W głowie pojawia się myśl, że może jednak warto je kupić? Tak właśnie ma działać remarketing w głowie klienta. Prawda, że wygląda to obiecująco? Oczywiście, a do tego sprawia, że twoje zyski i rozpoznawalność wzrastają. Będzie to możliwe jednak dopiero, gdy szczegółowo zaplanujesz kampanię remarketingową, w której nie ma miejsca na przypadek.

remarketing w praktyce

Rodzaje remarketingu

 

Remarketing standardowy

W tym przypadku reklamy naszego sklepu lub witryny wyświetlają się jedynie tym użytkownikom, którzy wcześniej ją odwiedzili. Będą one widoczne dla nich na innych stronach wtedy, gdy będą je przeglądać. Reklama może mieć wówczas postać banerów, na których widoczne są najważniejsze informacje o firmie, czy stronie, jego logo i ewentualnie informacje o promocjach lub rabatach.

Remarketing dynamiczny

Ten rodzaj remarketingu jest bardziej zaawansowany. Jego głównym zadaniem jest wyświetlanie użytkownikom zindywidualizowanych reklam, które utworzone zostają automatycznie. Użytkownikowi będą wyświetlać się reklamy konkretnych produktów, które wcześniej oglądał, aby przekonać go, że jednak warto je nabyć, albo przypomnieć o wcześniejszych planach zakupowych.

Remarketing aplikacji mobilnych

Polega na wyświetlaniu reklam w tych aplikacjach mobilnych, które zostały połączone z siecią reklam Google.

Remarketing video

Jak sama nazwa wskazuje, materiały reklamowe wyświetlane są użytkownikom, którzy odwiedzili kanał na YouTube związany z jakąś marką lub po prostu oglądali filmy udostępniony przez daną firmę.

Remarketing Customer Match

Główną ideą tego rodzaju remarketingu jest wyświetlanie reklam posiadaczom adresów e-mail, którzy znaleźli się na liście Google.

Remarketing w sieci wyszukiwania

W tym przypadku reklamy wyświetlane są użytkownikom, którzy poszukiwali informacji związanych z jakąś firmą poza jej stroną internetową. Oprócz tego reklama dociera również do osób, które szukały jakiegoś produktu i po pewnym czasie znów powróciły do wcześniejszych poszukiwań.
remarketing statystyki i efekty

Zalety remarketingu

 

Wiele firm działających w Internecie docenia działania remarketingu przede wszystkim za zmniejszenie ilości tzw. porzuconych koszyków. Jednak to zaledwie wierzchołek góry lodowej, gdyż w praktyce dobrze poprowadzona kampania remarketingowa może sprawić, że zwiększymy świadomość związaną z naszą marką, czy nawet zbudujemy długofalową relację z klientami. Nie możesz pominąć również następujących zalet:

  • Podzielenie potrzeb użytkowników i dopasowanie odpowiedniej formy reklamy — zazwyczaj możesz podzielić zachowania klientów na kilka grup — porzucających koszyki, odwiedzających kilka podstron, rejestrujących się na stronie i niedokonujących innej aktywności, czy też obecnych kilka razy. Mając taką wiedzę, możesz dostosować do każdego z tych zachowań odpowiednią formę reklamy.
  • Wykorzystanie chęci zakupowej klientów — w remarketingu bardzo ważne jest to, aby nie stracić klienta, który miał ochotę kupić coś w naszym sklepie, lecz z różnych powodów zrezygnował z tego. Dlatego przy wdrożeniu kampanii podejmujemy takie działania, które mają na celu ponowne zachęcenie użytkownika do wejść na naszą stronę i tym razem pozytywnego zakończenia transakcji.
  • Dotarcie do szerokiego grona odbiorców — dzięki temu, że użytkownicy coraz częściej, np. korzystają z jednej przeglądarki, a przy okazji z załączonego jednego konta Google, możesz zyskać znacznie większe pole do manewru. W takiej sytuacji dotarcie do użytkowników z naszej listy remarketingowej staje się możliwe i niezwykle skuteczne. W końcu dzięki temu reklamy zostają wyświetlone we wszystkich witrynach i aplikacjach mobilnych, które wchodzą w skład sieci reklamowej Google.
  • Możliwość skorzystania z tzw. cross-sellingu — cross-selling to inaczej sprzedaż krzyżowa, która wiąże się z zachęcaniem klientów do zainteresowania się produktami, które uzupełnią wcześniejszy zakup. W praktyce wygląda to w ten sposób, że klient, który zakupił pierwszą część jakiejś serii filmów na DVD, zostanie też zachęcony do kupna drugiej części. W końcu istnieje możliwość, że wcześniejszy zakup był niepełny z powodu niewiedzy użytkownika, dlatego warto go o tym uświadomić poprzez reklamę śledzącą. W ten sposób obie strony będą zadowolone.

Jak działa remarketing?

Użytkownik, który wchodzi na twoją stronę internetową, prawdopodobnie jest zainteresowany twoją ofertą. Niejednokrotnie przegląda produkty, porównuje ich ceny, sprawdza, na czym dokładnie polega świadczona przez ciebie usługa i zastanawia się, co zrobić dalej. W tej samej chwili dokonuje się nadpisanie plików cookies w przeglądarce obserwującego, dzięki czemu możesz zyskać istną skarbnicę wiedzy. Kiedy okaże się, że użytkownik tylko raz zakupił u ciebie jakiś produkt, porzucił koszyk lub po prostu wyszedł z witryny, nie musisz załamywać rąk i czekać na kolejnego potencjalnego klienta. Rozwiązaniem jest właśnie zastosowanie kampanii remarketingowej za pomocą Google Ads lub ewentualnie Facebook Ads. Kiedy podejmiesz konkretne działania, będziesz mógł sprawić, że szanse powrotu być może przyszłego klienta widocznie wzrosną.

Jeśli nie chcesz wydawać dużej ilości pieniędzy na remarketing, możesz skupić się jedynie na niektórych zachowaniach użytkowników i to do nich dobrać formę reklamy. W takiej sytuacji odrzucisz osoby, które spędziły na stronie tylko kilka minut, a zamiast tego skupisz się na użytkownikach, którzy wykonali jakąś oczekiwaną i ważną dla ciebie akcję, np. odwiedzili stronę więcej niż raz, czy też przeglądali kilka podstron i to przez większą ilość czasu.

Znakomitym rozwiązaniem będzie także wyświetlanie reklam osobom, które już dokonały jakiegoś zakupu w naszym sklepie. W ten sposób na dłużej utkwimy w świadomości klienta, a przy okazji być może namówimy go do zakupu innego produktu. Powracający klienci to cel każdego sprzedawcy, więc i dla ciebie powinien to być nadrzędne zadanie.
remarketing strategia

Wybierz strategię remarketingową

Jeszcze przed stworzeniem kampanii remarketingowej musisz zastanowić się, co chcesz dzięki niej osiągnąć. W zrozumieniu tych potrzeb przydatne będzie poznanie kilku wybranych strategii działań.

Strategia ogólna

W tym przypadku nasze działania mają polegać przede wszystkim na tym, aby podjąć takie kroki, które zaangażują użytkowników odwiedzających naszą stronę w dłuższej perspektywie czasowej. Poza tym ta strategia opiera się również na tym, że reklama wyświetlana jest w krótkim okresie pod tym, jak użytkownik opuścił naszą stronę internetową.

Strategia reklamowa

To jedna z najskuteczniejszych strategii remarketingowych. Polega przede wszystkim na zachęceniu użytkowników do dokonania wezwania, na którym szczególnie nam zależy. Przykładem jest tutaj skłonienie do zakupu, czy zapisanie się do newslettera. W tym przypadku będziesz mieć możliwość zastosowania różnych formatów i wielkości reklamy, aby osiągnąć wyznaczony cel. Google Ads udostępnia dla nas również własną galerię reklam, gdzie udostępnionych zostało bardzo dużo różnych szablonów, które pomogą przedstawić nasze produkty w jak najlepszym świetle oraz dostosować je do wyglądu strony. Poza tym reklama zostaje dostosowana do konkretnych list remarketingowych.

Strategia według stawek

Działania tej strategii są ściśle powiązane ze współczynnikiem konwersji. Dobieramy wtedy wyższą stawkę przy tej liście odbiorców, która spowoduje wyższą ekspozycję reklam u odbiorców. W praktyce będzie oznaczało to szansę na dotarcie do większej ilości klientów.

Strategia z użyciem listy remarketingowej

W tym przypadku skupiamy się na wszystkich grupach odbiorców. Tworzone listy odbiorców muszą być dostosowane do wybranych kategorii produktów. Każda reklama trafia do klientów, którzy, np. porzucili koszyk. Możliwe jest również zachęcenie do kupna kolejnych produktów, czy też docieranie do klientów, którzy w niedługiej perspektywie czasowej dokonali zakupu. Z racji, iż prezentowane zostają różne produkty zaleca się stworzyć różne listy remarketingowe specjalnie dostosowane do poszczególnych kategorii w sklepie.

3 błędy, których nie warto popełniać, kiedy tworzysz kampanię remarketingową

Nie zasypuj użytkowników zbyt dużą ilością reklam

Użytkownik, który przegląda różne strony internetowe i cały czas napotyka na ten sam baner reklamujący usługi lub produkty jakiejś firmy, może poczuć się nie tylko znudzony, ale też zirytowany. I to nie tylko wtedy, gdy wie, czym jest remarketing. Może dojść do takiej sytuacji, gdy limit wyświetleń reklamy na użytkownika jest zbyt duży. Zaleca się, aby ilość wyświetleń nie była większa, niż 3-5 dziennie dla każdego unikalnego użytkownika.

Treść reklamy dla wszystkich, czyli na nikogo

Jeśli chcemy przekonać klienta, że warto wrócić do naszego sklepu i dokonać zakupu, powinniśmy zwrócić uwagę na to, aby wyświetlać mu treści z podobnej kategorii. W ten sposób osiągniemy znacznie lepszy rezultat, niż tworząc jedną, ogólną reklamę firmy, która będzie wyświetlała się wszystkim grupom odbiorców.

Korzystanie ze zbyt starych rozwiązań

Wiele osób nadal podczas tworzenia kampanii remarketingowej korzysta jedynie z tagów witryny, co jest dość ograniczające. Warto wykorzystać zatem Google Analitycs, aby móc skorzystać z większej ilości dostępnych funkcji. Może chodzić tutaj o wykorzystanie remarketingu dynamicznego, czy też użycie banera o mniej standardowych rozmiarach.

Masz pytanie zadzwoń lub napisz do nas

Kontakt SOLV agencja interaktywna
KREATOR
Interaktywny kreator zapytania to najlepsza droga
do przygotowania kompleksowej oferty.
Czas wypełniania 1-3 minuty.
BEZPŁATNA WYCENA
PROSTY FORMULARZ
Nie masz za dużo czasu i zależy Tobie na
szybkim kontakcie z naszej strony,
ta droga jest dla Ciebie.
Czas wypełniania do 0,5 min.
BEZPŁATNA WYCENA
SOLV™

kontakt6

FORMULARZ KONTAKTOWY
  • Imię*
    0
  • Adres e-mail*
    1
  • Numer telefonu*
    2
  • Jeżeli nie chcesz podawać numeru telefonu, napisz do nas bezpośrednio na adres mailowy biuro@solv.pl
    3
  • Usługi*
    Strona internetowa
    Sklep internetowy
    Pozcyjonowanie
    Marketing Internetowy
    Google Kampania AdWords SOLV
    Inne
    4
  • Treść wiadomości*Informacje dodatkowe
    5
  • 6
  • Przepiszlitery
    7
  • 8
  • 9