10 sposobów, jak znaleźć pomysł na wartościowy temat na bloga firmowego

O czym pisać na blogu i skąd brać pomysł na ciekawy temat?

Pisanie bloga firmowego przynosi wiele korzyści zarówno związanych z pozycjonowaniem, jak i typowo wizerunkowych, gdyż sprawia to, że użytkownicy widzą w tobie eksperta w danej dziedzinie. Jednak, aby tak się stało trzeba poświęcić odpowiednią ilość czasu, energii lub pieniędzy, aby blog firmowy był prowadzony na najwyższym poziomie. Zawsze kluczowe będzie zastanowienie się, jak znaleźć pomysł na artykuł na bloga firmowego, który porwie czytelników. Sprawdź, w jaki sposób można zyskać inspirację na skuteczne i dobre posty.

Dlaczego warto prowadzić bloga firmowego?

Pisanie bloga firmowego jest już praktyką niezwykle często stosowaną. Wynika głównie z faktu, że może przysporzyć wiele korzyści, takich jak:
● zwiększenie ruchu organicznego na stronie internetowej,
● stworzenie pozycji eksperta w oczach użytkowników odwiedzających bloga, stronę lub sklep,
● polepszenie pozycji strony w wynikach wyszukiwania,
● osiągnięcie jakichś celów, np. zwiększenie listy mailingowej,
● możliwość zarabiania dzięki blogowi,
● stanie się wiarygodniejszym i przekonanie w ten sposób firm do współpracy, a klientów do korzystania z twoich usług oraz kupowania produktów,
● wyjaśnienie, czym się zajmujesz i dlaczego jesteś w tym najlepszy lub najlepsza.
Tak naprawdę zalet sprawiających, że prowadzenie bloga jest opłacalne jest jeszcze więcej. Zatem skoro ta czynność powoduje tyle korzyści, to chyba już rozumiesz, jak ważne jest przyłożenie się do pisania dobrych artykułów. Jednak na samym początku musisz po prostu dowiedzieć się, jak znaleźć tematy na bloga firmowego, które przyciągną uwagę internautów.

| Pomysł na bloga – jak sprawdzić i znaleźć najlepszy?

Pomysły na artykuły na bloga to dobra inspiracja, która jest kluczem do znalezienia idealnego tematu na wpis na bloga firmowego. Możesz zdobyć ją w różnych miejscach, ale na samym początku przejrzyj strony lub blogi konkurencji. Nie chodzi tutaj o to, aby naśladować jej poczynania, ale spróbować wysunąć wnioski na temat tego, które tematy można by było bardziej rozwinąć, a które są popularne i warto postarać się napisać coś podobnego — tylko lepszego, dłuższego i kompletnego.
Inspiracji możesz szukać także w następujących miejscach:

Na forach tematycznych

Kiedy chcesz znaleźć tematy, które najbardziej interesują twoją grupę docelową, to powinieneś lub powinnaś poszukać forów internetowych. Jednak koniecznie tych dotyczących konkretnej branży, tematyki lub gromadzące po prostu jakąś grupę osób, np. kobiety prowadzące własną działalność gospodarczą. Pojawiające się tam posty, pytania i problemy, mogą pomóc ci stworzyć nie jeden, a całą masę przydatnych artykułów.
Pamiętaj, że najskuteczniejszym sposobem na znalezienie forum jest wpisanie ogólnej lub bardziej szczegółowej frazy kluczowej w wyszukiwarce Google i dodanie słowa “forum”. Zwróć uwagę, na popularność tematów, jakie pytania powtarzają się najczęściej i w którym roku powstał wątek, gdyż może się okazać, że miało to miejsce kilka lat temu i teraz nikt już nie ma problemu z tą kwestią.

Analizując stare wpisy

Aktualizacja wpisów to temat cieszący się coraz większą popularnością, gdyż wiele osób zauważa, że Google docenia taki zabieg. Szczególnie dotyczy to branży, w której często dochodzi do zmian. Dlatego w pierwszej kolejności sprawdź, czy wszystkie twoje artykuły na blogach są zgodne z bieżącymi praktykami. W razie potrzeby dokonaj aktualizacji. Poza tym przejrzyj też komentarze pod postami, bo być może one zainspirują cię do poruszenia jakiegoś tematu.

Biorąc udział w spotkaniach branżowych

Poruszanie aktualnych problemów, zmian, trendów itp. to coś, co zawsze przyciąga zainteresowanie czytelników. Wcześniej warto czerpać tę wiedzę ze sprawdzonych źródeł, np. od rzetelnych portali czy firm. Jeśli chcesz być jednym z pierwszych, którzy napiszą o tym na swoim blogu firmowym, to koniecznie zapisz się na konferencję czy spotkanie branżowe. W ten sposób nie tylko wzbogacisz swoją wiedzę, ale też spotkasz wiele osób, które mogą wchodzić w skład twoich czytelników, a nawet potencjalnych klientów.

Zerkając za granicę

Dzięki temu, że Internet jest otwartym źródłem informacji, możesz bez problemu dowiedzieć się, o czym piszą firmy specjalizujące się w tej samej dziedzinie i usługach co ty. Jeśli znasz angielski, poszukaj blogów firmowych z USA czy z Wielkiej Brytanii lub innych państw oraz forów internetowych. Być może u nas jeszcze nikt o tym nie pisał, dlatego będziesz mógł lub mogła skutecznie się wyróżnić, co spodoba się twoim czytelnikom. Jednak pamiętaj, żeby nie przepisywać owoców pracy twoich kolegów i koleżanek po fachu.

Robiąc ankietę

Być może ten sposób nie pozwoli ci typowo uzyskać pomysł na artykuł, ale sprawi, że znacznie łatwiej zdecydujesz, o czym warto publikować artykuł w pierwszej kolejności. Wystarczy, że dodasz ankietę w social mediach, np. na Instagramie, Twitterze czy na Facebooku i dowiesz się, o jakim temacie chcieliby aktualnie przeczytać twoi obserwujący. W ten sposób zyskasz też większą motywację do napisania wpisu i bardziej przyłożysz się do niego, gdyż będziesz wiedzieć, że pomoże on internautom.

Omów z nami swój pomysł

michal-ostrowski-kontakt

Napisz do nas

    Tematy na bloga — przydatne narzędzia

    Na szczęście dziś masz do dyspozycji też wiele narzędzi, dzięki którym wymyślanie tematu artykułu na bloga firmowego jest znacznie szybsze i skuteczniejsze. Najwięcej kreatywnych pomysłów znajdziesz dzięki poniższym darmowym oraz płatnym rozwiązaniom.

    Wyszukiwarka Google

    Pierwszym narzędziem jest oczywiście Google, które jest wylęgarnią pomysłów. Na samym początku warto zwrócić uwagę na autouzupełnianie, np. w trakcie wpisywania jakiejś frazy pod nią pojawią się inne propozycje, które są często wpisywane przez internautów. Zyskasz w ten sposób wskazówkę związaną z tym, na jakie pytania szukają odpowiedzi użytkownicy.
    Przydatne będą także proponowane frazy kluczowe widoczne na dole strony wyszukiwania.

    Google Trends

    Te niezwykle ciekawe i co najważniejsze przydatne narzędzie od Google jest całkowitym “must have” podczas układania strategii contentowej, podczas pozycjonowania czy optymalizacji. Wynika to głównie z tego, że możesz dowiedzieć się, co obecnie cieszy się największą popularnością oraz jak wygląda sezonowość danej frazy kluczowej. W ten sposób będziesz wiedzieć, jaki temat artykułu przyniesie najwięcej korzyści w najbliższym czasie.

    AnswerThePublic

    To jedno z najchętniej wykorzystywanych narzędzi przez copywriterów i specjalistów od content marketingu, gdyż jest znakomitą kopalnią pomysłów na ciekawe tytuły, nagłówki, ale także właśnie na tematy artykułów na blogi. Wystarczy, że wpiszesz słowo kluczowe, a AnswerThePublic zaproponuje ci, w jaki sposób możesz obrać je w zdanie czy wyrażenie. Dodatkowo możesz zyskać wszystkie propozycje w bardzo przystępnej formie graficznej, którą możesz pobrać w pliku .CSV.

    Buzzsumo

    Zawsze strzałem w dziesiątkę będzie skorzystanie z profesjonalnych rozwiązań, a jednym z nich jest na pewno Buzzsumo. Jego głównym zastosowaniem jest właśnie przekazywanie wiedzy na temat tego, które artykuły zawierające słowa kluczowe miały najwięcej udostępnień w social mediach. Oznacza to, że wzbudzały dużą ciekawość i były napisane w prawidłowy sposób, którym warto się wzorować. Znajdziesz tam też informację, jakie konkretnie wpisy były najpopularniejsze i gdzie zostały opublikowane.

    | Wpisy na bloga — przydatne narzędzia skąd brać pomysły na tematy i content

    Kiedy już ustalisz, tematy artykułów, to możesz rozpocząć pracę. Dużym ułatwieniem będzie trzymanie się jednego schematu podczas pisania, aby każdy wpis, który napiszesz wyróżniał się wysoką jakością i był prawidłowo zoptymalizowany. W dalszej części tego artykułu poznasz 7 kroków, które pozwolą ci napisać skuteczny post na bloga firmowego i nie tylko.

    Omów z nami swój pomysł

    michal-ostrowski-kontakt

    Napisz do nas

      Krok 1 – Ustal słowa kluczowe (Ahrefs, Semrush, Ubersuggest itp.)

      Skoro wiesz już, o czym pisać, to możesz teraz pomyśleć o tym, jakie słowa kluczowe oddadzą istotę problemu, który chcesz poruszyć. Szczególnie pomocne w tym celu staną się narzędzia, omawiane wcześniej, z Planerem Słów Kluczowych na czele czy też z AnswerThePublic. Liczba fraz kluczowych, jakie możesz użyć będzie zależeć przede wszystkim od długości tekstu. Jednak nie przesadzaj z ich liczbą, aby cały artykuł był napisany w sposób naturalny i co najważniejsze odzwierciedlający oczekiwania czytelników.

      Krok 2 – Zastanów się, jak jest grupa docelowa bloga i artykułu

      Google i wysoka pozycja nie mogą być najważniejsze, gdyż o sukcesie artykułu czy samego bloga firmowego świadczy, to ile czytelników zdecydowało się go przeczytać i jakie wrażenie na nich wywarło. Pomysły na posty na bloga powinny być kierowane do odpowiedniej grupy wiekowej. Jeśli jest to blog twojej firmy, to sprawa staje się znacznie łatwiejsza, gdyż wystarczy zastanowić się jedynie, czy piszesz do całej swojej grupy docelowe, czy tylko do jakiegoś segmentu wchodzącego w jej skład. Dzięki zwróceniu uwagi na ten niezwykle istotny detal będziesz mógł lub mogła dopasować także język swoich artykułów, formę treści czy formę osobową. Do tego będzie to znaczące ułatwienie już podczas szukania pomysłu na artykuł na bloga firmowego, gdyż wystarczy, że postarasz się odpowiedzieć na ich pytania lub rozwiążesz ich problemy.

      Krok 3 – Wymyśl cel artykułu

      Każdy content, każdy temat na bloga powinien być stworzony lub opublikowany w jakimś konkretnym celu. Jeszcze zanim zaczniesz pisać dokładnie zastanów się, co chcesz osiągnąć dzięki temu wpisowi. Możliwości jest bardzo wiele — wzrost ruchu na stronie, zachęcenie do zapisania się do newslettera, skorzystanie z oferowanych usług, zachęcenie do kupna jakiegoś produktu lub grupy produktów itd. Osoba, która będzie pisać artykuł powinna cały czas mieć na uwadze osiągnięcie tego celu, aby spotęgować jego moc.

      Krok 4 – Zastanów się, o czym chcesz napisać

      Teraz spójrz jeszcze raz na temat, o którym chcesz pisać artykuł na bloga firmowego i wszystkie powyższe informacje. W ten sposób ukształtuje się w twojej głowie jakiś pomysł na to, co powinno znaleźć się w samej treści. Stwórz robocze nagłówki i w nawiasach napisz, co ma zostać napisane w środku. Wszystko to sprawi, że pisanie i szukanie materiałów, na podstawie których powstanie artykuł, będzie znacznie szybsze i bardziej przemyślane.

      Krok 5 -Zrób research, czyli gdzie szukać inspiracji i podpowiedzi

      Rozpoczęcie pisania już za pasem, wcześniej poszukaj materiałów, na których podstawie będziesz pisać artykuł. Szczególnie pomocne mogą być:
      ● blogi konkurencji,
      ● portale branżowe,
      ● książki tematyczne,
      ● poradniki lub materiały naukowe,
      ● podcasty,
      ● filmiki na YT, social media i nie wiele innych.
      Zawsze należy zwrócić uwagę w pierwszej kolejności na to, aby źródła, z których będziesz czerpać wiedzę, były wiarygodne. Pamiętaj też, że inspirowanie się nie jest niczym złym, ale duplikacja treści już tak. Dlatego twórz własne teksty, pozwalające na wyróżnienie się pośród konkurencji.

      Krok 6 – Wymyśl tytuł artykułu

      Tak naprawdę są dwie szkoły — jedna mówi, że tytuł pisze się na samym końcu, a druga, że najlepiej właśnie na tym etapie. Niezależnie od tego, którą drogą pójdziesz, musisz zdawać sobie sprawę z tego, jak obecnie brzmią najskuteczniejsze tytuły artykułów na blogach firmowych. Oto kilka przykładów, na które warto stawiać:
      ● 5 zasad …
      ● 5 sposobów na …
      ● 5 miejsc, w których …
      ● 5 produktów, które …
      ● 5 rad na temat …
      ● Główne pytania dotyczące problemu opisanego w artykule, rozpoczynające się od — jak? co? czym jest?
      ● 5 prezentów dla …
      ● Trendy w … na 2019 r.

      Krok 7 – Zacznij pisać swoje tematy na artykuł!

      Kiedy masz już odpowiednie materiały, możesz zakasać rękawy i zabrać się do roboty. Choć tak właściwie masz znacznie więcej rozwiązań, a jednym z nich jest skorzystanie z pomocy copywritera lub agencji, zamiast pisać samodzielnie treści na bloga firmowego. Ciekawe wpisy na bloga już masz przygotowane! 

      | Pomysły na bloga – podsumowanie

      Dobry wpis na blogu firmowym ma być ciekawy, skrupulatnie zaplanowany, poprawnie napisany i zoptymalizowany pod SEO. Wiele osób zapomina także o tym, że nawet idealny artykuł nie przyniesie żadnych korzyści, jeśli będzie związany z tematyką, która nie interesuje czytelników. Dlatego masz do wyboru tak wiele możliwości oraz narzędzi, które ułatwią ci znalezienie pomysłu na interesujący artykuł na bloga firmowego. W końcu w blogowaniu zawsze najważniejszy jest czytelnik, jego problemy, wątpliwości i cele.

      Porozmawiajmy o Twoim pomyśle

      Napisz do nas

        Powiązane wpisy

        Masz pytanie zadzwoń lub napisz do nas

        Skontaktuj się z nami