Pozycjonowanie SEO – skuteczny sposób na wzrost sprzedaży? Ceny, skuteczność…

Optymalizacja SEO z specjalistami SEO z SOLV

|Na czym polega pozycjonowanie stron internetowych – krok po krok

Niezależnie od tego, czy zajmiesz się pozycjonowaniem samodzielnie, czy też zlecasz tę usługę agencji lub specjaliście, to w każdym przypadku powinieneś poświecić chwilę na zrozumienie tego całego procesu. Dzięki temu kontrolowanie zewnętrznej firmy oraz osiąganie wysokich pozycji strony w Google stanie się znacznie łatwiejsze.

Spis Treści

Krok I – Czas na strategię SEO

Pierwszym krokiem, który bezpośrednio ma wpływ na pozycjonowanie jest oczywiście strategia. Bez dobrego planu nie oczekuj sukcesu, po prostu to niemożliwe. Co wchodzi w skład planu na skuteczne pozycjonowanie w Google? Analiza branży, działań konkurencji, poznanie potencjalnych klientów oraz ustalenie celów. Musisz zastanowić, co tak naprawdę chcesz osiągnąć poprzez inwestycję w pozycjonowanie strony, a dopiero później przejść do kolejnego kroku.

Krok II – Wyznaczanie i pozycjonowanie fraz kluczowych

Drugim bardzo ważnym krokiem, który w pewnym sensie również łączy się właśnie z planowaniem i wpływa na pozycjonowanie, jest oczywiście analiza słów kluczowych. Wykorzystywane są do tego specjalistyczne narzędzia (np. Planer Słów kluczowych i inne narzędzia, które opisaliśmy w innej części tego poradnika), aby stworzyć ogromny zbiór fraz kluczowych, a następnie dokonać selekcji oraz dopasować słowa kluczowe do podstron. Dopiero później można przejść do kolejnego kroku.

Krok III – Pozycjonowanie on-site

Zanim zaczniesz pozycjonować swoją stronę internetową, koniecznie musisz odpowiednio ją przygotować. Dlatego kolejnym krokiem z zakresu SEO i pozycjonowania jest optymalizacja strony internetowej. Przygotowana strona do działań SEO sprawia, że:
  • szybciej zobaczysz efekty pozycjonowania strony,
  • Google wyżej wyświetli Twoją witrynę na liście wyszukiwania,
  • strona będzie działała szybciej i stanie się lepiej dopasowana do użytkowników itd.

Pozycjonowanie on-site, czyli optymalizacja strony dotyczy takich aspektów, jak poprawienie prędkości ładowania się strony, zoptymalizowanie tekstów na stronie, aby zawierały słowa kluczowe czy też zoptymalizowanie obrazków. Szczególnie ważne jest też dopasowanie witryny do urządzeń mobilnych, aby strona internetowa zawsze wyświetlała się poprawnie i była funkcjonalna.

Oprócz tego Google bierze pod uwagę linkowanie wewnętrzne, które sprawia, że użytkownik, trafiający na Twoją stronę, w naturalny sposób będzie mógł przechodzić z jednej podstrony na drugą. Wtedy więcej czasu spędzi na Twojej stronie, co jest dodatkowym atutem rankowanym przez Google. Dziś nie można zapomnieć też o architekturze strony internetowej, wielkości fontów, dopasowanych kolorach, nawigacji czy wysokiej jakości grafikach. Wszystko to ma wpływ na tzw. UX, czyli User Experience, na który Google również kładzie coraz większy nacisk w wynikach wyszukiwania. Jednak przede wszystkim sprawi to, że użytkownicy, którzy trafią na Twoją stronę, zdecydują się sfinalizować zakup, napisać do Ciebie czy rozpocząć współpracę B2B.

Krok IV – Pozycjonowanie off-site

Kiedy optymalizacja strony internetowej pod kątem wyszukiwarek jest już zakończona, to teraz można przejść do kolejnego kroku, czyli do pozycjonowania strony internetowej off-site. Tutaj duże znaczenie odgrywa link building, czyli linkowanie zewnętrzne. Adres URL Twojej strony www powinien być udostępniany w różnych miejscach w Internecie, bo będzie to oznaczało, że jest wartościowy dla użytkowników. Tak w teorii, jednak w praktyce link building to ciężka praca, która wymaga przemyślanego działania, aby działać skutecznie, ale nie narazić się na kary od Google. Zdobywanie linków może dotyczyć publikowania artykułów gościnnych na zaprzyjaźnionych blogach, prowadzeniu mediów społecznościowych, dodawanie strony do katalogu stron,  tworzenie wizytówki Google Moja Firma czy też dodawanie artykułów z linkiem na stronach zbliżonych tematycznie. Przemyślane i regularne działanie to klucz do tego, aby pozycjonowanie strony zapewniało szybsze korzyści.

Krok V – Mierzenie efektów i reagowanie

Pozycjonowanie strony internetowejto też w dużej mierze analiza i wyciąganie wniosków. Nie ma jednego przepisu, który zapewni oczekiwane rezultaty w każdym przypadku. Dlatego tak ważne jest kontrolowanie pozycji w Googlach i sprawdzanie, jakie działania zapewniają najlepsze efekty. Doświadczenie podczas pracy przy pozycjonowaniu to czynnik, który również odgrywa zazwyczaj decydującą rolę.

Omów z nami swój pomysł

michal-ostrowski-kontakt

Napisz do nas

    |Jak zdobyć pierwsze miejsce w wynikach wyszukiwania Google?

    Skoro już wiesz, jakie czynności są podstawą pozycjonowania, to teraz zapewne nasuwa Ci się pytanie, w jaki sposób zdobyć pierwsze miejsce w wynikach wyszukiwania. W końcu największą szansę na to, że użytkownik zdecyduje się wejść akurat na Twoją stronę internetową, masz, gdy witryna znajdzie się na pozycji 1-3. Ponad 60% odbiorców decyduje się włączyć witrynę do 3. miejsca. Później szansa, że ktoś dotrze do Twojej oferty czy do artykułu znacząco maleją. Dlatego dobre pozycjonowanie Twojej strony jest tak ważne.

    Pozycjonowanie strony to długofalowy proces i nie da się osiągnąć TOP3 w ciągu tygodnia czy dwóch. Trud poniesiony podczas realizowania poszczególnych zadań ustalonych wcześniej w strategii SEO, na pewno się opłaci.

    Strategia pozycjonowania stron - planowanie, narzędzia Google, audyt SEO strony itp.

    Czym zatem jest skuteczne pozycjonowanie stron internetowych, które faktycznie pozwoli na osiągnięcie wysokiej lokaty w Google? Przede wszystkim, jeśli chodzi o pozycjonowanie, to musi opierać się na wytrwałości w działaniu, pewnej elastyczności oraz na poniższych czynnościach:

    • znajdywaniu słów kluczowych o niskiej lub średniej konkurencyjności i sporej liczbie wyświetleń,
    • dodawanie strony do Google Search Console i do Google Analytics,
    • optymalizowaniu strony internetowej zgodnie z aktualnym algorytmem Google,
    • regularne prowadzenie bloga firmowego z wykorzystaniem tzw. długiego ogona,
    • optymalizacja treści – dodanie meta tagów, nagłówków H1-H6, zadbanie o unikalne i wartościowe teksty,
    • stworzenie responsywnej strony internetowej, która nie traci na jakości na urządzeniach mobilnych,
    • wykonywanie audytu SEO,
    • regularnym pozyskiwaniu wartościowych linków, konieczne jest rozłożenie tego zadania na większą liczbę dni, znacznie lepszym rozwiązaniem jest stopniowe i regularne działanie w porównaniu do szybkiego działania,
    • stworzeniu wizytówki w Google Moja Firma,
    • optymalizowaniu grafik oraz zadbaniu o ich wysoką jakość – grafiki powinny mieć słowo kluczowe w opisie ALT,
    • strona internetowa powinna posiadać certyfikat SSL, który zwiększa bezpieczeństwo danych,
    • dodaniu wartościowych linków do artykułów i oferty w mediach społecznościowych,
    • zainwestowaniu w stworzenie kampanii Google Ads i połącz ją z pozycjonowaniem,
    • poprawienie szybkości ładowania się witryny.

    |10 narzędzi pomocnych w trakcie pozycjonowania strony internetowej

    Podczas pozycjonowania strony internetowej specjaliści korzystają z wielu przydatnych narzędzi. To właśnie z ich pomocą możliwe jest szczegółowe poznanie witryny, przeanalizowanie konkurencji oraz wykorzystanych słów kluczowych. Warto dodać, że niektóre z najnowocześniejszych rozwiązań są dostępne za darmo, dzięki czemu możesz również samodzielnie sprawdzić, jak działają.

    Google Search Console

    Google Search Console to całkowicie darmowe narzędzie, które dostarcza mnóstwo przydatnych informacji dotyczących stanu witryny, widoczności oraz obecności w indeksie Google. Z tymi wartościowymi danymi możesz rozpocząć pozycjonowanie stron internetowych. Warto zaznaczyć, że Google Search Console pokaże Ci nawet, na jakie frazy wyświetla się Twoja strona w wyszukiwarce. Konieczne jest tylko to, żebyś ręcznie dodał stronę do GSC, a wtedy będziesz mógł korzystać ze wszystkich informacji udostępnianych przez to narzędzie. W trakcie pozycjonowania warto sprawdzić, jakie zapytania wpisują odbiorcy, odwiedzający Twoją witrynę, a także średnią pozycję w wyszukiwarce właśnie na te słowa kluczowe.

    Google Analytics

    Kolejne darmowe rozwiązanie przydatne podczas pozycjonowania strony internetowej, czyli Google Analytics służy do zbierania informacji na temat ruchu na Twojej stronie www. Z pomocą tego rozwiązania dowiesz się, z jakiego kanału użytkownicy trafiają na Twoją witrynę. W ten sposób nie tylko przekonasz się, czy pozycjonowanie przynosi oczekiwane rezultaty. Oprócz tego sprawdzisz także, jakie jest procentowe rozłożenie ruchu, a do tego przeanalizujesz ruch organiczny z perspektywy kilku lat, miesięcy, a nawet tygodni. Tym samym dostrzeżesz progres, jaki zapewnia pozycjonowanie strony internetowej.

    Senuto

    Czas na płatne rozwiązanie, czyli Senuto. To narzędzie jest chętnie wykorzystywane przez profesjonalnych pozycjonerów, ponieważ pozwala nie tylko analizować widoczność strony w wyszukiwarce Google, ale również ułatwia monitorowanie pozycji, przy tym stanowi bogatą bazę słów kluczowych. Taki zestaw danych z pewnością ułatwi pozycjonowanie strony internetowej, a do tego w czytelny sposób pozwoli przeanalizować dotychczasowe efekty pracy. Opcja związana ze słowami kluczowymi jest naprawdę rozbudowana. Dzięki temu nie tylko znajdziesz tam odpowiednie frazy, ale również powiązane hasła, pytania i grupy, które są tak pomocne podczas budowania zakresu tematycznego danego artykułu.

    Semstorm

    Kolejne przydatne, profesjonalne i płatne narzędzie do pozycjonowania strony internetowej to Semstorm. Jego działanie jest podobne do Senuto. W końcu przy pomocy tego rozwiązania sprawdzisz aktualną widoczność strony, a do tego określisz liczbę wykorzystywanych słów kluczowych. W narzędziu Senuto bardzo rozbudowany jest Suggester, który służy do znajdowania fraz kluczowych. Bez problemu znajdziesz tam dopasowane hasła, skorzystasz z generatora tematów, gdzie zapisane są pytania i problemy – koniecznie wykorzystaj je w artykule na blogu firmowym.

    SurferSEO

    Intuicyjna i naprawdę czytelna aplikacja to tylko przykładowe zalety, wyróżniające SurferSEO. To narzędzie podobnie jak dwa poprzednie jest płatne. Z jego pomocą zyskasz wiele interesujących informacji, które pomogą podczas pozycjonowania stony internetowej. Poza tym wystarczy wpisać wybrane słowo kluczowe, a algorytmy same przeanalizują poszczególne elementy na konkurencyjnych stronach internetowych. Uzyskane dane otrzymasz w formie listów, wykresów i tabel. Taka forma jest naprawdę przyjazna i jeszcze bardziej ułatwia wyciągnięcie odpowiednich wniosków. SurferSEO pokaże Ci, jaka powinna być długość tekstu, nasycenie fraz kluczowych, liczba nagłówków i zdjęć, aby treść była konkurencyjna, a przede wszystkim zyskała uznanie robotów Google.

    Ahrefs

    Ahrefs to jedno z najpotężniejszych narzędzi, służących do analizy profilu linkowego konkretnej strony www. Działanie tego rozwiązania może dotyczyć całej witryny, a także poszczególnych podstron. Przede wszystkim Ahrefs przydaje się podczas badania profilu linkowego własnej strony oraz tych konkurencyjnych.

    PageSpeed Insights

    Kolejne darmowe narzędzie od Google to PageSpeed Insights. Jak sprawdzi się podczas pozycjonownaia strony internetowej? Z jego pomocą zbadasz szybkość ładowania się strony www. To bardzo ważny czynnik, który wpływa na pozycję witryny w wyszukiwarce. Szczególnie ma to związek z korzystaniem z urządzeń mobilnych podczas surfowania po sieci. Otrzymane dane są oceniane w skali od 1 do 100 dla urządzeń mobilnych i komputerów. Zyskasz też informację na temat szybkości wczytywania się poszczególnych zasobów oraz przydatne wskazówki, dotyczące poprawy szybkości ładowania się strony.

    Screaming Frog SEO Spider

    Chcesz przeanalizować czynniki on-site? W takim razie podczas pozycjonowania strony internetowej skorzystaj z narzędzia Screaming Frog SEO Spider, a wtedy bez problemu zbadasz meta tagi, a także nagłówki pierwszego i drugiego stopnia.

    Ubersuggest

    Ubersuggest to darmowe narzędzie przydatne do pozycjonowania stron, wyróżniające się naprawdę intuicyjną obsługą i dostępem do czytelnych informacji. Z jego pomocą przeanalizujesz konkretne frazy kluczowe – z poziomu Internetu, wiadomości, grafik czy zakupów w wyszukiwarce Google. Warto zaznaczyć, że w darmowej wersji możesz przeanalizować jedynie 3 słowa kluczowe. Jednak uzyskane dane i tak stanowią prawdziwą kopalnię pomysłów, które możesz wykorzystać na blogu, stronie internetowej, a nawet tworząc treści na YouTube.

    Majestic

    Jeszcze kilka lat temu Majestic to było najpopularniejsze narzędzie do analizy linków prowadzących do strony internetowej. Co daje Ci to rozwiązanie? Przede wszystkim możesz sprawdzić źródło linków – dotyczy to nie tylko Twojej witryny, ale również tych konkurencyjnych. Majestic jest chętnie wykorzystywany podczas pozycjonowania strony w wynikach wyszukiwania Google, ponieważ jest naprawdę proste w obsłudze. Dodatkowo interfejs jest zrozumiały nawet dla osób, które nie znają się na pozycjonowaniu. Dzięki czemu praca z nim jest przyjemna i znacznie szybsza.

    |Czym jest pozycjonowanie lokalne?

    Pozycjonowanie lokalne ma zwiększyć widoczność biznesu w sieci. Jednak w tym przypadku najważniejsze znaczenie ma grupa docelowa oraz dobór odpowiednich słów kluczowych. W przypadku lokalnego SEO chcesz dotrzeć do osób, zainteresowanych daną usługą czy produktem w danym regionie.

    Może to być ulica, dzielnica, miasto czy województwo. Zazwyczaj wybierane są frazy z nazwą miast, bo to właśnie one zapewniają najlepszą widoczność w lokalnych wynikach wyszukiwania. Warto zaznaczyć, że oprócz właściwych słów kluczowych w pozycjonowaniu lokalnym ogromne znaczenie ma również wizytówka Google. Z jej pomocą nawet wtedy, gdy odbiorca nie wpisze konkretnego miasta, to geolokalizacja wskaże Twoją stronę www. Przedstawienie właścicielowi strony wyników z pozycjonowania witrynyDlaczego warto stosować lokalne pozycjonowanie strony internetowej?

    Dlaczego warto stosować lokalne pozycjonowanie strony internetowej?

    SEO lokalne to rodzaj strategii marketingowej, która pozwala dotrzeć do jeszcze szerszego grona odbiorców, a tym samym umożliwia zarobienie większych kwot pieniędzy. Oprócz tego zapewnia sporo wymiernych korzyści, zachęcających do skorzystania z tego sposobu pozycjonowania.
    • Warto zaznaczyć, że wiele słów kluczowych związanych z danym regionem nie wyróżnia się tak dużą konkurencyjnością, jak jest w przypadku ogólnych fraz. Dzięki temu przeprowadzenie kampanii reklamowej stanowi duże mniejsze obciążenie dla budżetu firmy. Wielu specjalistów uważa wręcz, że jest to najtańszy sposób na wypromowanie marki – zarówno w Internecie, jak i poza nim.
    • Niska konkurencja wiąże się z możliwością osiągnięcia jeszcze lepszych rezultatów. Tym samym zajmiesz wysoką pozycję w wyszukiwarce Google na określone frazy. To znowu poprawi widoczność w sieci, a tym samym zyskasz nowych klientów. W końcu to wyniki z Top10 Google są najchętniej odwiedzane przez użytkowników.
    • Pozycjonowanie lokalne pomaga też w pozytywnym budowaniu wizerunku marki w wyszukiwarce Google. Po prostu wysoka pozycja wiąże się z renomą, a takie firmy są darzone większym zaufaniem, co w wymierny sposób wpływa na osiągane wyniki sprzedażowe.
    • Mniejsza rywalizacja w przypadku niektórych regionów wpływa na to, że jeszcze dłużej możesz cieszyć się wysoką pozycją w rankingu Google. Choć nie jest to regułą, bo słowa kluczowe na Warszawę, Wrocław czy Poznań są coraz trudniejsze do wypozycjonowania. To jednak wiele średnich czy małych miast zapewnia dość stałą lokatę, a do tego mniejszą rywalizację.

    Dla kogo jest lokalne pozycjonowanie strony internetowej?

    Przede wszystkim warto postawić na pozycjonowanie lokalne, jeśli chcesz połączyć sprzedaż stacjonarną z internetową. Możesz też skorzystać z SEO lokalnego, gdy zależy Ci na wypromowaniu swoich usług. Właśnie w tym celu własne witryny zakładają mechanicy, salony fryzjerskie, elektrycy czy hydraulicy. W końcu nie będą wykonywali swoich usług w sieci, ale za to zyskają nowoczesną wizytówkę. W połączeniu z odpowiednim frazami kluczowymi np. „kosmetyczka Poznań” z pewnością dotrzesz do nowych odbiorców. Musisz pamiętać tylko o tym, żeby wybrać dopasowane słowa kluczowe. Zwróć uwagę na to, że choć pozycjonowanie na frazy ogólne jest skierowane do większej liczby użytkowników, to jednak SEO lokalne wyróżnia się sporą skutecznością. Statystyki opublikowane przez Google pokazują, że ok. 78% odbiorców, wpisujących lokalne frazy, ostatecznie decyduje się na zakup. Tym samym znaczna większość potencjalnych klientów naprawdę nimi zostaje.

    |Komu opłaca się inwestować w pozycjonowanie stron w Google?

    Widzisz już, jak wiele korzyści zapewnia pozycjonowanie i jak przebiega cały ten złożony proces. Zapewne teraz zastanawiasz się, czy pozycjonowanie będzie opłacać się właśnie Tobie. Odpowiedź jest prosta – oczywiście, że tak. Tak naprawdę niezależnie od tego, w jakiej branży działasz, możesz sporo zyskać, gdy zainwestujesz w działania SEO. Dlaczego? Bo albo Twoja konkurencja już poważnie działa, by zostać liderem wyszukiwarki Google, albo już za moment się na to zdecyduje. Dołącz do tego pasjonującego wyścigu. Sprawdź, które grupy najczęściej decydują się na pozycjonowanie strony internetowej w Google:

    Sklepy internetowe

    Branża e-commerce ciągle się rozrasta, a co za tym idzie, rośnie też konkurencja. Skoro coraz więcej osób decyduje się robić zakupy online, to znaczy, że warto spróbować wyprzedzić konkurencję i sprawić, aby Twoja oferta była na czele listy wyszukiwań. Na czym polega pozycjonowanie sklepu internetowego? Z jednej strony na budowaniu autorytetu domeny poprzez rozsądny link building, ale też przede wszystkim na optymalizacji treści na stronie internetowej. Szczególnie warto zwrócić uwagę na analizę słów kluczowych i dodawanie treści jako opisy kategorii, a w niektórych przypadkach również jako opisy produktów. Tutaj konkurencja jest niższa, więc szybciej i łatwiej można zdobyć czołowe pozycje w Google.

    Freelancerzy i specjaliści

    Specjalizujesz się w tworzeniu stron internetowych czy w projektowaniu grafik do Social Mediów? Freelancerzy i specjaliści w przeróżnych dziedzinach również powinni zdecydować się na zainwestowanie w pozycjonowanie. Wysokie pozycje w wynikach organicznych Google sprawiają, że w ten sposób możesz pozyskać nowych klientów, zwiększasz szansę na rozwój swojej działalności. Poza tym freelancerom opłaca się inwestować w pozycjonowanie również, dlatego że dzięki temu podkreślają swoją wiarygodność, wzbudzają zaufanie, a także poprzez wykorzystanie długiego ogona mogą budować pozycję eksperta.

    Firmy usługowe

    Kolejną grupą firm, które już coraz chętniej decydują się na pozycjonowanie strony, są usługobiorcy. Dzięki wysokim miejscom w Google mogą skutecznie prezentować swoją ofertę, wyróżniać się na tle konkurencji, a także stawać się liderem w wybranym rejonie czy też w Polsce lub nawet za granicą. Wiele firm usługowych decyduje się przede wszystkim na pozycjonowanie lokalne, gdyż zazwyczaj świadczą usługi na pewnym obszarze, choć oczywiście są też wyjątki. Współcześni użytkownicy Internetu, gdy potrzebują skorzystać z usług fryzjera, mechanika czy informatyka poszukują ich po pierwsze w najbliższej okolicy od swojego miejsca zamieszkania, a do tego wszystkiego rozpoczynają poszukiwania od wyszukiwarki Google. Tam też wpisują frazę, np. mechanik + nazwa swojego miasta, aby znaleźć adres, cennik, dane kontaktowe i opinie na temat fachowców, których poszukują. Dlatego Ty również powinieneś wykorzystać potęgę pozycjonowania i stać się głównym usługobiorcą w swojej okolicy i branży.

    Hurtownie

    Kolejną grupą firm, które chętnie inwestują w pozycjonowanie strony, są hurtownie. Skoro coraz więcej osób decyduje się na otwarcie swojego sklepu internetowego, to z drugiej strony potrzebują też miejsc, skąd będą mogli kupować towary. Dlatego rośnie też konieczność reklamowania się w Google i wyprzedzenia konkurencji, aby zyskać nowych klientów. Oczywiście pozycjonowanie stron w tym przypadku wygląda inaczej niż w przypadku sklepów internetowych. Dlatego, jeśli masz hurtownię, koniecznie skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci w zdobywaniu nowych kontrahentów dzięki wyszukiwarce Google.

    Producenci

    Nie można zapomnieć również o tym, że również producenci coraz częściej otwierają strony internetowe i promują swoje oferty. Dotyczy to naprawdę różnych branż – od produkcyjnej, po przemysłową, meblarską czy nawet elektroniczną. Tutaj opłaca się postawić nie tylko na pozycjonowanie stron internetowych w Polsce, ale też w miarę możliwości rozwinąć biznes również za granicą. W tym celu warto nie tylko przetłumaczyć stronę również na inne języki, ale też zdecydować się na pozycjonowanie strony w innych krajach. Tutaj samodzielne działanie może być szczególnie trudne, bo konieczne jest poznanie specyfiki konkurencji zagranicznej i tamtejszych sposobów na zdobywanie wysokich miejsc w wyszukiwarce Google. Dlatego znacznie bardziej opłaca się zaufać agencjom SEO, które przejmą pozycjonowanie na siebie.

    Osoby publiczne, gwiazdy itd.

    Nie zapomnij też o tym, że pozycjonowanie strony to również doskonały sposób, aby ocieplić swój wizerunek, udowodnić swoje doświadczenie i kompetencje. SEO PR to dziedzina, dzięki której Twoja marka osobista stanie się silna, a użytkownicy, gdy wpiszą Twoje imię i nazwisko, nazwę marki czy nazwę firmy natychmiast dowiedzą się to, co najlepsze o Tobie. Kontrolowanie wyszukań związanych z Twoim imieniem i nazwiskiem oraz z nazwą marki jest bardzo ważne, gdyż wpływa to na zaufanie potencjalnych klientów czy kontrahentów. Dlatego też na pozycjonowanie tego typu decydują się nie tylko osoby publiczne, gwiazdy muzyki czy kina, ale też po prostu właściciele małych i średnich firm, którzy chcą uchodzić za ekspertów w swoich dziedzinach. Czym jest pozycjonowanie stron? Ile kosztuje pozycjonowanie firmy w Google?

    |Komu zlecić skuteczne pozycjonowanie stron www?

    Wiesz już, jak wiele korzyści zapewnia Ci pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach? Zatem warto zastanowić się nad tym, kto powinien profesjonalnie zająć się działaniami z zakresu SEO. Do dyspozycji masz kilka opcji, które różnią się kosztami, stopniem zaangażowania z Twojej strony, a także stabilnością uzyskanych efektów. Sprawdź, jakie zalety i wady mają poszczególne opcje!

    Freelancer

    Coraz większa liczba freelancerów zajmuje się skutecznym SEO. Czy wiesz, jakie atuty ma takie rozwiązanie? Przede wszystkim możesz liczyć na w pełni zindywidualizowaną współpracę. Zyskujesz też dobrą opiekę, a do tego masz bezpośredni kontakt z osobą, zajmującą się Twoją stroną. Poza tym specjalista, pracujący na swój rachunek zazwyczaj w 100% angażuje się w powodzenie każdego projektu, co ma związek z koniecznością zdobywania pozytywnych opinii. Po prostu w tym przypadku istotna jest jakość, a nie ilość. Tym bardziej że freelancer nie jest w stanie obsłużyć tak wielu klientów, jak jest w przypadku agencji SEO. Wśród atutów tego rozwiązania jest także cena, która zazwyczaj jest nieco niższa, ponieważ freelancer pobiera mniejszą prowizję. Jakie są wady freelancera SEO? Najważniejszą jest ograniczona liczba usług. Po prostu osoba, która samodzielnie zajmuje się pozycjonowaniem, nie jest w stanie wykonywać wszystkich zadań w takim samym stopniu, jak cały zespół specjalistów. Może też się okazać, że będziesz musiał dłużej poczekać na efekty niektórych działań.

    Agencja SEO

    Bez wątpienia najpopularniejszym wyborem jest agencja SEO, która zajmuje się SEO i pozycjonowaniem. Na rynku znajdziesz wielu takich specjalistów, a najlepsi z nich zapewniają szeroki zakres usług. Dzięki temu jedna firma jest odpowiedzialna za wszystkie działania związane z marketingiem internetowym. Zastanawiasz się, jakie korzyści ma zatrudnienie agencji SEO? Jedną z najważniejszych jest łatwa dostępność usług i możliwość znalezienia dopasowanej oferty. Oprócz tego agencja ma znacznie większe możliwości niż freelancer. W końcu jednym projektem zajmuje się cały zespół, składający się ze specjalistów. Każda z tych osób ma bogatą wiedzę z określonego zakresu, co daje pewność, że zadania zostaną naprawdę dobrze wykonane. Warto zaznaczyć, że w razie konieczności agencja SEO może przeznaczyć większe moce przerobowe na konkretny projekt. Dlatego nie musisz obawiać się opóźnień. Dodatkowo tego typu firma korzysta z nowoczesnych narzędzi, które zapewniają jeszcze skuteczniejsze efekty. Cały zespół ludzi zazwyczaj wiąże się również z szybszym i skuteczniejszym pozycjonowaniem. Jeśli chodzi o wady, to z pewnością warto zaznaczyć, że współpraca z agencją zazwyczaj wymaga większego budżetu w porównaniu do freelancera. Poza tym kontaktujesz się z opiekunem, a nie bezpośrednio z osobą, odpowiedzialną za dane zadanie.

    Samodzielne pozycjonowanie

    Możesz też samodzielnie rozpocząć pozycjonowanie sklepu internetowego lub strony www. Pamiętaj jednak, że musisz mieć przynajmniej podstawową wiedzę na ten temat. Wtedy unikniesz duplikatu, błędów oraz czynności uznawanych za black SEO. Dlatego zazwyczaj na tę opcję decydują się osoby, które już mają doświadczenie w tym zakresie, bo same pracowały w tej branży bądź znają kogoś, kto służyłby im swoją pomocą. Oczywiście takie rozwiązanie ma kilka zalet. Przede wszystkim możesz zaoszczędzić sporo pieniędzy, bo płacisz jedynie za korzystanie z poszczególnych narzędzi oraz za kampanie reklamowe. Oprócz tego dokładnie wiesz, jakie działania są podejmowane i jakie przynoszą efekty w wynikach wyszukiwania w Google. Samodzielna optymalizacja strony pod SEO wiąże się też z wieloma wadami. Proces pozycjonowania stron wymaga regularności dlatego, jeśli nie poświęcisz sporej liczby godzin na wykonywanie poszczególnych czynności, to trudno będzie Ci osiągnąć oczekiwane rezultaty. Po prostu praktycznie niemożliwe będzie konkurowanie ze stronami, gdzie pozycjonowaniem zajmuje się agencja SEO. Warto też zaznaczyć, że samodzielne dbanie o SEO bez specjalistycznej wiedzy wiąże się ze sporym ryzykiem. Wtedy zamiast wysokiej pozycji czy widoczności w Google możesz nawet otrzymać bana od Google.

    Omów z nami swój pomysł

    michal-ostrowski-kontakt

    Napisz do nas

      Przedstawienie pozycji w wynikach wyszukiwania Google za pomocą narzędzi Google Analytics i Google Search Conosole

      |Ile trwa pozycjonowanie SEO?

      Pozycjonowanie stron www  wymaga systematyczności i podejmowania działań zgodnych z zasadami Google. Poza tym to długofalowy proces więc musisz zachować cierpliwość. Właśnie z tego powodu efekty możesz dostrzec dopiero po kilku miesiącach. Choć kluczowe zmiany mogą być szybciej dostrzeżone przez roboty Google, to jednak na stabilną poprawę widoczności będziesz musiał dłużej poczekać. Zazwyczaj efekty są widoczne po 2-6 miesiącach. Choć wiele zależy od tego, z jakich metod korzystasz, np. artykuł na blogu potrzebuje przynajmniej 5-7 miesięcy, żebyś mógł dostrzec pozytywne rezultaty – dotyczy to treści z frazami o średniej konkurencyjności. Jeśli nadal zastanawiasz się, ile trwa pozycjonowanie strony www, to zwróć uwagę na czynniki, wpływające na szybkość osiąganych efektów SEO.
      • Konkurencyjność branży – jeśli działasz w konkurencyjnej branży, to dużo trudniej będzie Ci zająć wysoką pozycję w Google. Ma to również wpływ na czas, jaki należy przeznaczyć na pozycjonowanie strony. Po prostu potrzeba wtedy jeszcze więcej pracy, większych inwestycji oraz regularności. Dopiero takie połączenie zapewni stabilne wyniki.
      • Wielkość strony www – mała lokalna firma zazwyczaj może szybciej zająć wysoką lokatę w wyszukiwarce Google. Inaczej jest w przypadku dużego serwisu z wieloma podstronami. Wówczas konieczna jest wzmożona praca nad optymalizacją treści, a nawet przebudowa menu, przygotowanie nowych tekstów oraz działań na zewnątrz witryny.
      • Osoby, zajmujące się pozycjonowaniem – zespół pełen ekspertów szybciej może doprowadzić do zwiększenia widoczności w sieci. Szczególnie jeśli w tym gronie znajdą się nie tylko pozycjonerzy, ale również copywriterzy, którzy zajmą się treściami.
      • Zakres działań wewnątrz witryny – w przypadku, gdy strona nigdy wcześniej nie była pozycjonowana, to trzeba zacząć od podstaw. Zatem wprowadzenie zmian w obrębie witryny zajmie przynajmniej kilka dni. W przypadku dużych serwisów czasem potrzeba wielu miesięcy. W znaczący sposób wpływa to również na czas potrzebny na pozycjonowanie strony. Dlatego stan witryny, obecność tytułów, atrybutów alt i wykorzystanie odpowiednich fraz kluczowych ma ogromny wpływ na czas trwania pozycjonowania.
      • Wiek i historia domeny – starsze domeny można dużo szybciej wypozycjonować w porównaniu do tych nowych, które dopiero zostały utworzone. Jednak jest jeden wyjątek, ponieważ te witryny muszą mieć dobrą historię. Jeśli wcześniej były wykorzystywane negatywne praktyki SEO, to osiągnięcie pozytywnych efektów będzie bardzo trudne, a przede wszystkim potrzeba będzie na to naprawdę dużo czasu.
      Jeśli zależy Ci na szybszych efektach, to warto połączyć pozycjonowanie stron internetowych z reklamą PPC np. Google Ads. Choć ten sposób promocji nie jest długotrwały, to jednak może skutecznie zachęcić do odwiedzenia konkretnych podstron lub kupienia określonych produktów.

      |Czy pozycjonowanie w Google stron www Ci się opłaca? Podsumowanie

      Nasza agencja SEO od lat pomaga małym, średnim i dużym firmom w podbijaniu wyszukiwarki Google. Pozycjonowanie strony w naszym wykonaniu rozpoczynamy od audytu SEO, a później od stworzenia przemyślanej strategii SEO. Naszym zdaniem to klucz do wysokich pozycji w Google. Dotąd zaufało nam już tak wiele firm, że mamy doświadczenie w naprawdę różnych branżach – od e-commerce, po budowlankę, marketing czy też transport i wiele innych. Do każdej strony internetowej i firmy podchodzimy w sposób indywidualny, co pomaga nam w ciągłym zwiększaniu skuteczności. Stworzyliśmy ten powyższy poradnik również po to, abyś dowiedział się od strony bardzo praktycznej, na czym polega pozycjonowanie SEO strony internetowej i jak wiele korzyści zapewnia. Być może dotąd byłeś lub byłaś na etapie zastanawiania się, czy nadal opłaca się inwestować w SEO. W końcu nie są to niskie koszty, a do tego konkurencja jest naprawdę ogromna w niektórych branżach. Odpowiedź jest bardzo prosta – jeszcze bardziej opłaca się pobić Google i płacić za pozycjonowanie strony. Być może inne firmy zrezygnują z takiej promocji lub też wręcz przeciwnie zwiększą wydatki z tego tytułu, dlatego też nie możesz pozostać w tyle. Dziś SEO jest nie tylko jedną z możliwości pozyskiwania klientów, sprzedaży przez Internet czy budowania pozycji eksperta oraz zwiększania zasięgu – teraz to całkowita konieczność i jedyna droga do tego, aby w ogóle zacząć sprzedawać w Internecie i rozwijać swoją firmę. Napisz lub zadzwoń do nas i nie trać już czasu, Twoja konkurencja przecież nie śpi, a cele finansowe same się nie zrealizują.

      Rozpoznawalność marki i budowa zaufania

      Kiedy dbasz o to, aby Twoja strona była bardziej widoczna w Internecie, to zyskujesz coś jeszcze oprócz wyższych wyników sprzedaży. Otóż budujesz w ten sposób wizerunek swojej marki, co sprawia, że odkrywają ją nowi klienci. Poza tym dzięki marketingu internetowego – pozycjonowaniu, aktywności w Social Mediach, tworzeniu zoptymalizowanych treści itd. – zyskujesz doskonałą możliwość do tego, aby przyciągać kolejnych użytkowników. Oni z kolei dzielą się opiniami na temat współpracy czy Twojej oferty, publikują recenzje, a nawet stają się częścią zaangażowanej społeczności Twojej marki. Wszystko to jest obecnie kluczem do tego, żeby zwiększyć zarówno zasięg, jak i zbudować stabilną, nowoczesną i dobrze prosperującą markę. Promocja w Internecie sprawia także, że firma może w ten sposób stać się liderem w swojej branży, nawet jeśli jej konkurencja działa na rynku dłużej i ma bardziej rozbudowaną ofertę.

      Wizerunek eksperta

      Dziś zdecydowana większość użytkowników korzysta z wyszukiwarki Google podczas codziennych spraw, robienia zakupów, szukania usługodawców czy nawet śledzenia konkurencji. Dlatego przy pomocy optymalizacji i pozycjonowania SEO możesz sprawić, że klienci będą docierali akurat do Ciebie.

      Dziel się swoją wiedzą, zyskuj nowe linki, dodawać zoptymalizowane treści w social mediach i na blogu firmowym, aby cały czas pozostawać w kontakcie ze swoimi odbiorcami i zwiększać ich zaufanie. Wszystko to zostanie też bardzo pozytywnie odebrane przez Google, gdyż od wielu lat ta wyszukiwarka znacznie wyżej indeksuje strony internetowe, które są wyposażone w wysokiej jakości, przydatne dla użytkowników treści.

      Elastyczne koszty pozyskiwania klientów, wysoki wskaźnik konwersji, docieranie do klientów lokalnych i do grupy docelowe – to kolejne przykładowe korzyści optymalizacji i pozycjonowania stron. Do tego możesz też poznać działania konkurencji, aby sprawdzić, czy Twoje firmie również się one opłacają.

      Koniecznie nie ignoruj potęgi pozycjonowania, treści oraz silnych linków, kiedy zależy Ci naprawdę na rozwoju Twojej witryny w sieci oraz firmy w danym regionie czy nawet na skalę krajową bądź globalną.

      Przekonaj się, ile Ty i Twoja firma możecie zyskać, kiedy zdecydujesz się zlecić nam pozycjonowanie. Nasza agencja SEO z przyjemnością pomoże Ci przy stworzeniu strategii SEO, która odmieni losy Twojej firmy.

      Porozmawiajmy o Twoim pomyśle

      Napisz do nas

        Powiązane wpisy

        Masz pytanie zadzwoń lub napisz do nas

        Skontaktuj się z nami