Ofertowanie – Indywidualny system
do ofertowania
Ofertowanie z wdrożeniem stworzonego pod indywidualne potrzeby Twojego biznesu produktem cyfrowym, jako program do tworzenia ofert handlowych. Skrojony na miarę program do ofertowania, to wygoda dla działów handlowych i pełny nadzór i realny obraz sytuacji dla menedżerów chcących trzymać rękę na pulsie sprzedaży.
Indywidualny system
do ofertowania
SellStorm+
Ofertowanie z wdrożeniem stworzonego pod indywidualne potrzeby Twojego biznesu produktem cyfrowym, jako program do tworzenia ofert handlowych. Skrojony na miarę program do ofertowania, to wygoda dla działów handlowych i pełny nadzór i realny obraz sytuacji dla menedżerów chcących trzymać rękę na pulsie sprzedaży.
Czym jest system do tworzenia ofert handlowych i dlaczego PDF wysłany mailem to historia?
Oczywiście dla osób mocno przywiązanych do… tradycji 🙂 system posiada możliwość wygenerowania pliku PDF, ale, co więcej? Co oferuje takie rozwiązanie, co sprawia, że warto je przynajmniej rozważyć?
Dobrze zaprojektowany i wdrożony system ofertowania to dla handlowca możliwość tworzenia oferty kilkoma kliknięciami, to system, który dzięki licznikom otwarć i opcjonalnym heatmapom daje handlowcom jasną informację, kto jest realnie zainteresowany naszą propozycją. To system, który dzięki interaktywności może ułatwić proces ofertowania i stawienie kolejnych kroków przez klienta w drodze zakupu poprzez wybór zakresu oferty, zatwierdzanie czy nawet płatności lub płatności zaliczek. To wysoki standard jakości ofert. To i wiele więcej to funkcjonalności, których nie zapewni oferta robiona z szablonu w PDF. Ofertowanie może być nie tylko prostsze, ale i skuteczniejsze.
Korzyści dla handlowca
Przygotowanie ofert handlowych to podstawowy zakres zadań niemal każdego dnia i każdego handlowca. Brak jednolitego standardu i dostosowanego do specyfiki branży narzędzia, doprowadza często do nietrzymania standardów jakościowych, czasowych czy estetycznych wysyłanych propozycji, a to z kolei wpływa bezpośrednio na odbiór i procesy decyzyjne po stronie klienta. Ile razy nie otrzymałeś obiecanej propozycji, musiałeś na nią długo czekać lub to, co otrzymałeś, było po prostu mniej, lub bardziej starannie przygotowanym szablonem.
Szybkość tworzenia i automatyzacja
Dzięki wbudowanym bazom produktów oraz szablonom zdefiniowanym wcześniej przez managera i grafika stworzysz ofertę kilkoma kliknięciami, a system sam zatroszczy się o wysłanie kolejnych maili w razie braku odpowiedzi. Zaoszczędzony czas wykorzystasz na lepsze przygotowanie odpowiedzi na zapytanie ofertowe.
Porządek
To, czego z różnych względów nie może posiadać strona internetowa, można umieścić w aplikacji. Jej funkcje wspierają codzienne czynności Twoich klientów. Wyróżnij się na tle konkurencji i daj swoim odbiorcom to, czego inni nie mają! Usprawnij cały proces i wyślij szybciej ofertę handlową.
Licznik otwarć
Skup swoją uwagę na klientach faktycznie zainteresowanych Twoją propozycją. Nie marnuj go na zbieraczy ofert. Dzięki takiej informacji masz możliwość podjęcia dodatkowych działań pozwalających domknąć sprzedaż.
Estetyka ofert
Dzięki zdefiniowanym szablonom graficznym wysłana oferta nie ucierpi na jakości, niezależnie od tego czy handlowiec jest estetą, jakie szablony ofert ma zapisane na własnym komputerze itd. Teraz wysłanie dokumentu ofertowego to raptem chwila.
Prognozowanie sprzedaży
Jasna informacja i ilości i wartości przygotowanych ofert w skali każdego dnia, tygodnia i miesiąca wraz z informacją o ilości otwarć każdej z propozycji pozwala trafniej przewidywać wysokość sprzedaży.
Interaktywność oferty
Klient może wchodzić z wysłaną propozycją dokumentu ofertowego w interakcję np.: dokonując zmiany ilości, zatwierdzając ofertę, generując pro-formę, zatwierdzając dodatkowe warunki zamówienia itd.
Korzyści dla managera
Aby podejmować trafne decyzje biznesowe, potrzebujemy właściwych i precyzyjnych danych. Dobrze zaprojektowany system oferowania dostarcza kluczowych informacji dla managera sprzedaży i daje pełny obraz skuteczności zespołu handlowego w całości i jako jednostek.
Statystyki ilości i wartości ofert
Sprawdzaj statystki swojego działu handlowego, by widzieć, co jest bliżej zamknięcia i jakiej wartości sprzedaży możesz się spodziewać.
Prognozowanie sprzedaży zespołu
Na podstawie statystyk możesz prognozować ilość rozpoczętych i zamkniętych tematów przez Twoich handlowców.
Bezpieczeństwo danych handlowych
Dane ofert są przechowywane w jednym miejscu, które jest zabezpieczone hasłem, możesz też ustawić dwuetapowy proces logowania.
Szybko dostęp do każdej oferty
Masz dostęp do panelu ofertowego wszędzie tam, gdzie jesteś i masz dostęp do internetu. Sprawdzaj ofertę handlową z dowolnego miejsca.
Wyższa efektywność czasu pracy
Koniec z prokrastynacją i dłubaniem w prezentacjach nad precyzyjnym umieszczeniem tabelki i jej żmudnym uzupełnianiem. Teraz możliwość tworzenia oferty zajmie Twoim handlowcom 15-20 minut, dzięki czemu będą mieli więcej czasu na obsługę klienta.
Klarowny obraz sprzedaży handlowców
W klarowny sposób przeglądaj raporty sprzedaży, by wiedzieć, jak dzielić leady swoich handlowców, by zyskać jak najwięcej.
Czym jest i jak działa SellStorm+?
System działa w formie aplikacji webowej, dostępnej z poziomu przeglądarki na komputerach jak i urządzeniach mobilnych. Nie jest to system “out of box”, czyli do zainstalowania i skonfigurowania samodzielnie. To indywidualnie tworzony pod potrzeby danego biznesu produkt cyfrowy z pełnym procesem projektowym, podczas którego tworzenia korzystamy z naszego doświadczenia, starając się podpowiadać możliwe do wykorzystania optymalne rozwiązania i technologie. Odbiorca oferty otrzymuje w wiadomości email link do adresowanej do niego propozycji, która ma formę interaktywnej, zindywidualizowanej strony internetowej, pozwalającej na interakcje pomiędzy naszą firmą a naszym przyszłym klientem jak np: wybór zakresu oferty (produktu czy usługi), wariantu cenowego, ilości, jakości, terminów dostarczenia, rozpoczęcia negocjacji, złożenia zamówienia, opłacenia zaliczki… czegokolwiek co uznasz za istotne w procesie ofertowania i kontaktu z klientem w Twojej firmie.
Umów krótkie spotkanie online
Jakie funkcjonalności może posiadać system do tworzenia ofert handlowych?
Poniżej wypisaliśmy listę zarówno standardowych jak i niestandardowych funkcjonalności, nie jest ona pełna i zamknięta. Każda branża ma swoją specyfikę i możesz z nami swobodnie rozmawiać o pomysłach na dodatkowe rozwiązania. Miej tylko na uwadze, że będziemy zwracać uwagę na bariery, z którymi możemy się spotkać, zanim jeszcze podejmiesz decyzję o ich wykonaniu. Do najczęstszych barier, które akcentujemy mogą należeć bariery technologiczne czy budżetowe.
Szablony ofert
Gotowe szablony o wykorzystania przez handlowców w jednym miejscu, bez konieczności wysyłania załączników mailem. Wszystko jest w jednym miejscu, czcionka jest taka sama tam, gdzie powinna być, mniejsze ryzyko błędu.
Licznik otwarć oferty
Chcesz wiedzieć, ile razy klient zapoznał się z ofertą? Co zaciekawiło go najbardziej? A może by tak po 10-otwrciu przedzwonić i porozmawiać jeszcze raz, czy klient ma jakieś wątpliwości i je rozwiać?
Baza produktów
Zadbasz o aktualną ofertę. W jednym miejscu ustalasz nowe produkty i zakres cenowy. Handlowiec nie sprzeda już produktu, który dawno już wyszedł z oferty.
Statystyki dla PH i managerów
Zobacz, ile ofert przygotował handlowiec albo cały zespół i ile z nich budzi prawdziwe zainteresowanie.
Szablony opisów produktów
Wyjaśnij klientowi, co kryje się pod nazwą produktu, by nic nie wzbudzało jego wątpliwości. Opisy wspomogą także Twój zespół, by wytłumaczyć specyfikę.
Moduł celów i realizacji
Określ cele dla swojego zespołu i sprawdź, jak idzie jego realizacja w danym miesiącu, by wiedzieć, jakiej sprzedaży możesz się spodziewać.
Moduł faktur pro forma
Klient zaakceptował ofertę? W prosty sposób zautomatyzuj wysyłkę proformy do danej oferty dla klienta.
Automatyzacja sprzedaży
Ustaw automatyczne przypomnienia dla Klienta o nieotwarciu propozycji bądź o mijającym terminie jej ważności. Ustaw automatyczną wysyłkę dodatkowych treści.
Akceptacja, zmiana zamówienia przez klienta
Klient może zaakceptować ofertę jednym kliknięciem, a handlowiec od razu otrzymuje powiadomienie, co przyspieszy proces sprzedaży.
Zarządzanie PH
Swobodnie zarządzaj zespołem handlowym, definiuj indywidualne stopki ofert i wiadomości dla lepszej personalizacji wysłanych propozycji.
Zarządzanie rabatami
Zarządzaj łatwo rabatami kwotowymi lub procentowymi dodawanymi do produktu.
Statusy ofert
Zarządzaj statusami oferty: potencjalna, zaakceptowana, archiwalna – według potrzeb swojego biznesu.
Moduł generowania PDF
Daj klientom możliwości pobrania i wydrukowania oferty dzięki możliwości generowania oferty w PDF.
Moduł heatmapy
Sprawdzaj, które elementy oferty najbardziej ciekawiły Twojego klienta – być może cena to nie zawsze główny punkt zaczepienia.
Płatności online / płatność zaliczek
Dodaj do oferty kod QR, dzięki któremu Twój klient łatwiej i szybciej będzie mógł dokonać płatności, albo powiąż ofertę z operatorem płatności.
VIDEO
Zrób z oferty multimedialną prezentację, załączając lub osadzając w ofercie materiał video..
Kalkulatory np oszczędności
Daj klientom możliwość, aby dochodzili sami do wniosków, do których chcesz, aby dochodzili dzięki umieszczeniu w ofertach interaktywnych kalkulatorów.
Chat z klientem
Dzięki tej funkcjonalności możesz odpowiadać na pytania klientów, w momencie, w którym najbardziej potrzebują informacji, aby lepiej zrozumieć Twoją propozycję-w momencie przeglądania oferty.
Jak będzie wyglądał proces wykonania i wdrożenia systemu do ofertowania?
1
Wstępna konsultacja
Jej celem jest poznanie realnych wymagań projektu, obecnego procesu sprzedażowego, zrozumienie charakterystyki oferowanych produktów i usług. Konsultacja ta pozwala nam na opracowanie założeń przyszłego systemu oraz na przygotowanie precyzyjnej wyceny. Konsultacja zamyka się z reguły w 4-8 godzinach, podczas których spotykamy się z właścicielem / managerami oraz jednym / dwoma handlowcami. Efektem końcowym jest dokument z podsumowaniem i założeniami funkcjonalności przyszłego systemu wraz ze wstępną wyceną prac.
2
Opracowanie dokumentacji
Przygotowanie pełnej dokumentacji przyszłego systemu, opisującego wszystkie procesy i kroki w nim zachodzące wraz z przygotowaniem mockupów, czyli układów treści na ekranie wszystkich modułów, widoków i kroków. Etap ten jest dosyć czasochłonny, ale konieczny i wymagający wiele uwagi, gdyż precyzyjnie wyznaczy funkcjonalności przyszłego systemu.
3
Prace nad projektem
Same prace nad projektem składają się z kilku podetapów: projekt graficzny szablonów ofert, wykonanie systemu, przekazanie do oceny i wskazanie poprawek, wdrożenie poprawek, oddanie systemu i uruchomienie.
4
Szkolenie z obsługi systemu
Oddzielne szkolenia dla zespołu handlowego oraz managerów, podczas którego, prezentujemy wszystkie funkcjonalności systemu, zwracając szczególną uwagę na najważniejsze elementy pracy z systemem.
Nasza
technologia
Jaki jest koszt
wykonania i indywidualnego wdrożenia?
Odpowiedz na to pytanie jest prosta… “to zależy”. Ramy finansowe są zależne od nakładu pracy, stopnia skomplikowania obecnych procesów sprzedażowych, zaplanowanych do wykonania funkcjonalności w tym tych bardzo unikalnych, czasu pracy nad projektem i wielkości zespołu zaangażowanego w wykonanie poszczególnych zadań, ale także wybranego stacku technologicznego. Dla stosunkowo prostych wdrożeń koszt nie będzie wysoką inwestycją względem korzyści w obszarze oszczędności czasu, funkcjonalności i podniesionej efektywności handlowej. Aby podać wstępne ramy kosztowe wdrożenia, potrzebujemy nieco więcej informacji i w takiej sytuacji prosimy o kontakt.
Porozmawiajmy o Twojej firmie
Dlaczego warto wybrać SellStorm+
Ofertowanie - z precyzyjnym narzędziem
Ofertowanie dzięki funkcjonalnościom, jakie dostarcza program do tworzenia ofert handlowych staje się łatwiejsze dla samych handlowców i dostarcza szeregu biznesowych informacji dla kadry zarządzającej. Na rynku funkcjonują narzędzia i programy do ofertowania, są one jednak albo elementem innego systemu, którego korowe funkcjonalności skupiają się wokół innych rozwiązań jak np moduł ofertowania lub do tworzenia ofert w programach kasowo magazynowych czy rozszerzenia aplikacji klasy CRM do tworzenia dokumentu ofertowego. To często sprawia, że są dosyć ubogie w rozwiązania, nawet te standardowe w procesie ofertowania. Tak ubogi proces ofertowania kończy się na wysłaniu oferty do potencjalnego klienta.
Oddzielna klasę aplikacji i programów stanowią narzędzia (z reguły świadczone w modelu saas), których funkcjonalności skupiają się wyłącznie wokół procesu tworzenia ofert, z całą wokół nich otoczką. Ich rozbudowana i często złożona struktura wynikająca z faktu chęci zbudowania uniwersalnego narzędzia, które mógłby być wykorzystywane przez jak najszersza grupę odbiorców – sprawia że mogą być trudne w zaadoptowaniu do potrzeb konkretnego biznesu.
Dla kogo program do tworzenia ofert handlowych?
Zastosowanie jest dosyć szerokie, niemal oczywistym beneficjentem systemu są firmy świadczące usługi i oferujących produkty w B2B, ale również może on znaleźć zastosowanie w sprzedaży dla klienta indywidualnego np produktów luksusowych, czy wszystkich, których wariantowość można zawrzeć w ramach funkcjonalności programu. Częstym rozwiązaniem jest wykorzystanie moduł ofertowania do tworzenia dokumentu ofertowego, a następnie wysłaniu oferty do potencjalnego klienta. Tak wykonany proces oferowania zakończony ofertą handlową w formacie pdf, nie daje możliwość tworzenia i wysłania jako zakres prac ustalany indywidualnie.