Pozycjonowanie Francja – ile korzyści daje i jaka strategia sprawdzi się najlepiej?

Pozycjonowanie zagraniczne witryn, czy sklepów e-commerce na Francję

Kiedy tworzysz strategię marketingową, dzięki której podbijesz zagraniczny rynek, to koniecznie postaw na pozycjonowanie. Docieraj do potencjalnych klientów, zwiększ świadomość na temat marki oraz zacznij notować wzrost zysków.

Przekonaj się, w jaki sposób należy zająć się pozycjonowaniem stron internetowych we Francji, aby osiągać znaczące korzyści na rynku francuskim i nie tylko.

Spis Treści

|Pozycjonowanie strony www we Francji – co musisz wiedzieć o tym rynku?

Czy wiesz że Francja jest 5. pod względem wielkości gospodarką świata? Jeśli chodzi o ludność tego kraju, to liczy ona ponad 66 mln obywateli. Do tego ok. 90% osób korzysta z Internetu. Już tylko te trzy argumenty sprawiają, że coraz więcej przedsiębiorców decyduje się poszerzyć obszar działania swoich firm o Francję.

Ze względu na stale rosnącą popularność Internetu niezawodnym sposobem promocji ma być pozycjonowanie stron.

Oto kilka faktów, o których musisz wiedzieć, zanim zdecydujesz się rozpocząć działania SEO we Francji:

  • Najpopularniejszą wśród wyszukiwarek internetowych we Francji jest Google. Korzystna z niej ok. 96% użytkowników.
  • Język francuski jest dla Francuzów bardzo ważny, dlatego wpisują oni w Google frazy kluczowe głównie w ojczystym języku. Lepiej zrezygnuj ze zbitek językowych, np. łączenia języka francuskiego z polskim czy angielskim.
  • Nie warto też tłumaczyć słów kluczowych, które używasz w języku polskim bezpośrednio na język francuski. Więcej korzyści zyskasz, gdy wykonasz dokładną analizę słów kluczowych w danym kraju. Zwróć też uwagę, które wyrażenia czy słowa są częściej używane i przez jakie grupy osób.
  • Podczas tłumaczenia tekstów czy chociażby słów kluczowych skorzystaj z pomocy native speakera. Pomoże on dopasować teksty pod konkretny region Francji czy uniknąć istotnych błędów. Oprócz tego spowoduje to, że treści na stronie będą jeszcze lepiej dopasowane do grupy docelowej. Zapadające w pamięć slogany czy merytoryczne artykuły na bloga, które zawierają potoczne wyrażenia, to coś czego nie przetłumaczysz przy pomocy automatycznych narzędzi. Potrzebna będzie tutaj pomoc profesjonalnego tłumacza, który na co dzień ma do czynienia z językiem francuskim.
  • Pozycjonowanie we Francji nie może obyć się bez link buildingu. Wszystko zależy od branży, ale bardzo często linkowanie odgrywa we Francji znacznie ważniejszą rolę niż w Polsce. Dlatego stworzenie przemyślanej strategii staje się tak istotne. Najbardziej cenione są wysokiej jakości linki, które dodatkowo są tematycznie powiązane z Twoją stroną internetową. Dobrym rozwiązaniem jest też zbieranie odnośników, prowadzących na Twoją stronę przy pomocy social mediów. Obecnie we Francji największą popularnością cieszą się takie media społecznościowe, jak Facebook, Viadeo, LinkedIn czy Twitter.

 

Omów z nami swój pomysł

michal-ostrowski-kontakt

Napisz do nas

     

    |Pozycjonowanie Francja – dlaczego warto?

    Poznaj najważniejsze korzyści związane z pozycjonowaniem stron internetowych we Francji. Dzięki temu dowiesz się, co tak naprawdę możesz zyskać, zanim jeszcze zainwestujesz pieniądze w marketing w wyszukiwarkach internetowych.

    Docierasz prosto do grupy docelowej

    Sporą zaletą pozycjonowania jest to, że możesz wybrać konkretne słowa kluczowe, które wpisywane są przez potencjalnych kupujących czy kontrahentów.

    Skoro Twoja oferta czy produkty wyświetlane są na pierwszych miejscach w wynikach wyszukiwania Google, to zwiększasz swoją szansę na wzrost sprzedaży. Obecnie najbardziej opłaca się pozycjonowanie we Francji z użyciem bardzo konkretnych słów kluczowych, np. stawiając na długi ogon. W ten sposób konkurencja jest znacznie mniejsza, a Ty trafiasz z reklamą do osób, które wiedzą już, czego chcą i znacznie chętniej decydują się na skorzystanie z Twojej oferty.

    Wyprzedzisz konkurencję

    Inwestując w pozycjonowanie stron, możesz jak równy z równym walczyć w Google ze swoją konkurencją. Nie ważne, czy dopiero otwierasz firmę, Twoja marka nie jest znana czy też jest bardzo mała.

    W pozycjonowaniu najważniejsza jest systematyczna praca i podejmowanie przemyślanych działań zgodnych ze strategią marketingową czy SEO. Duże znaczenie ma wcześniejsze zoptymalizowanie witryny oraz dopasowanie jej do standardów, do jakich przyzwyczajeni są użytkownicy z Francji. Także pod względem wizualnym.

    Zwiększysz swoje zyski

    Oczywiście pozycjonowanie Francja to także znakomita szansa na to, aby po prostu zarabiać więcej. Nowi klienci + nowy rynek, to świetna okazja, żeby zacząć notować wyższe zyski.

    Potraktuj inwestycję w działania SEO jako szansę na rozwój swojej firmy. Pamiętaj też, że tylko przedsiębiorstwa czy marki, które się rozwijają, mają szansę na zyskanie stabilności na rynku i osiąganie coraz lepszych rezultatów.

    Przemyślane pozycjonowanie = pewny zwrot z inwestycji

    Zwróć uwagę także na to, że firmy, które decydują się inwestować w pozycjonowanie, mogą sporo na tym zaoszczędzić. Wystarczy, że porównasz koszty działań SEO, do tych ponoszonych w trakcie wdrażania jakiejkolwiek innej formy promocji – radio, telewizja, kampanie Google Ads, bilbordy itd.

    Wszystkie te formy reklamy nie dają też tak dużej gwarancji zwrotu z inwestycji, co pozycjonowanie strony. Wystarczy, że odczekasz kilka miesięcy, a zaczniesz zauważać realny wzrost ruchu w obrębie witryny, następnie wzrośnie widoczność marki czy już typowo zainteresowania klientów.

    Wysoki wskaźnik ROI, czyli właśnie zwrot z inwestycji przekonuje przedsiębiorców do tego, aby zlecać pozycjonowanie stron internetowych profesjonalnym agencjom SEO. Nawet pomimo tego, że taka inwestycja jest droższa, gdy kierujesz działania SEO na Francję niż na Polskę.

    Wzrost rozpoznawalności

    Kiedy Twoja marka zacznie wspinać się w wynikach wyszukiwania Google, to wzrośnie jej widoczność. Wtedy nie ma sensu się zatrzymywać. Pozycja w TOP3 na jedno czy też na kilka słów kluczowych, to za mało.

    Koniecznie podążaj tą drogą dalej. W jaki sposób? Dopasuj kolejne, pasujące frazy kluczowe i rozpocznij dalszą wspinaczkę w Google. W ten sposób będziesz stale zwiększać swój zasięg. Kiedy użytkownicy częściej zaczną zauważać Twoją ofertę, to wzbudzi ona ich zaufanie.

    W dodatku nazwa marki czy domeny zapadnie w ich pamięci, a to również jest bardzo ważnym aspektem, dzięki któremu pozycjonowanie stron internetowych przynosi tak wiele korzyści.

    Korzyści 24/7 przez wiele lat

    Poza tym pozycjonowanie stron wyróżnia się także tym, że zapewnia korzyści, nawet kiedy już przestajesz inwestować w działania SEO. To odróżnia je od tworzenia kampanii Google Ads, które zapewniają wzrost widoczności i zysków, ale jedynie do czasu, aż dokonujesz zapłaty za tę usługę.

    Później reklama całkowicie znika. Za to efekty pozycjonowania są widoczne jeszcze przez długi czas. Oczywiście z czasem do gry wchodzi też konkurencja, więc Twoja pozycja w trakcie bezczynności będzie coraz niższa.

    Główną zaletą marketingu internetowego jest to, że zapewnia ogromny zasięg. Pozycjonowanie stron może do tego wszystkiego pochwalić się również tym, że jego efekty są widoczne przez 24 godziny na dobę. W każdej chwili w ciągu dnia lub nocy użytkownik może wpisać do wyszukiwarki frazę kluczową, co ułatwi mu znalezienie produktu, którego poszukuje.

    Wielu Francuzów robi zakupy w sieci w weekendy czy wieczorami. Dzięki działaniom SEO możesz wykorzystać ten trend i maksymalnie ułatwić użytkownikom znalezienie Twojej oferty i dokonanie zakupu. Pod względem dostępności pozycjonowanie stron zdecydowanie wyprzedza inne formy promocji, np. ulotki, reklamę w radio czy w TV.

    To tylko kilka najważniejszych korzyści, jakie możesz zyskać Ty i Twoja firma, kiedy zdecydujecie się zainwestować w pozycjonowanie strony we Francji. Pamiętaj, że z biegiem czasu liczba użytkowników, którzy poszukują usługodawców czy konkretnych produktów będzie jeszcze bardziej wzrastać.

    Dlatego lepiej od razu wyprzedź konkurencję i podążaj za trendem. Wykorzystaj potencjał, jaki oferuje tak potężny i silny ekonomicznie kraj, jakim na pewno jest Francja.

    Zyskaj prestiż, nowych klientów i szansę, aby stać się liderem w swojej branży nie tylko w Polsce, ale też poza granicami kraju.

     

    Porozmawiajmy o Twoim pomyśle

    Napisz do nas

       

      |Co musisz zrobić, aby Twoja strona znalazła się wysoko w wynikach wyszukiwania Google we Francji?

      Pozycjonowanie stron w każdym kraju rządzi się odrobinę innymi zasadami, których koniecznie trzeba przestrzegać, aby nasze działania zyskały na skuteczności.

      Toteż koniecznie poznaj kilka istotnych kwestii, których nie możesz ignorować, kiedy chcesz zdecydować się na pozycjonowanie we Francji.

      Zbadaj rynek i zachowania klientów

      Jeśli już planujesz wyruszyć na podbój francuskiego rynku, to na moment się wstrzymaj. Dlaczego? Jeszcze zanim uznasz, że to świetny pomysł i nie chcesz tracić czasu, przeanalizuj, czy to Ci się na pewno opłaca. Jak? Koniecznie wykonaj badanie rynku. Sprawdź, jak wygląda sprzedaż czy popyt na dane towary, czy usługi, które oferujesz.

      Może się okazać, że konieczne będzie zmodyfikowanie jakichś produktów, albo tamtejszy rynek jest już nimi przesycony. Pozycjonowanie stron będzie stratą pieniędzy, jeśli wcześniej nie poświęcisz czasu na sprawdzenie, czy ktokolwiek będzie zainteresowany Twoją ofertą.

      Koniecznie wyodrębnij też swoją grupę docelową. W ten sposób dobieranie fraz kluczowych stanie się łatwiejsze i trafniejsze.

      Wykonaj analizę słów kluczowych

      Kiedy już masz pewność, że pozycjonowanie strony internetowej przyniesie Ci sporo różnych korzyści, to możesz zacząć działać.

      Pierwszym i jednocześnie najważniejszym krokiem jest analiza słów kluczowych. Ten etap może przysporzyć o niemały ból głowy. Dlaczego? Bo wbrew pozorom wytypowanie najkorzystniejszych słów kluczowych nie jest takie proste. Dlatego też wiele osób woli przekazać to zadanie specjalistom SEO.

      Podczas wybierania fraz kluczowych musisz zwrócić uwagę na to, aby:

      • były one związane z branżą, w jakiej działasz i z Twoją ofertą,
      • gwarantowały dużą lub przynajmniej średnią liczbę wyświetleń,
      • nie wiązały się ze zbyt wysokim poziomem konkurencyjności, gdyż wtedy samo pozycjonowanie we Francji pochłonie znacznie więcej czasu i pieniędzy,
      • słowa kluczowe zaliczały się do jednej z następujących grup — do fraz brandowych, szczegółowych, lokalnych czy też do tzw. długiego ogona.

      Teksty w języku francuskim

      Podczas pozycjonowania stron duże znacznie odgrywają teksty. To właśnie one są odpowiednio nasycone słowami kluczowymi. Dlatego też, aby szybciej osiągać pozytywne efekty działań SEO, a do tego wszystkiego zwiększać wiarygodność firmy, musisz zainwestować w treści napisane w języku francuskim. Dobrym pomysłem jest skorzystanie z pomocy tłumacza, aby uniknąć błędów.

      Istotne jest unikanie duplikatu tekstu, dlatego koniecznie wystrzegaj się kopiowaniu tekstów czy też tłumaczeniu tych, które zostały napisane w innym języku, np. polskim. Algorytmy Google są coraz doskonalsze, a to sprawia, że coraz lepiej radzą sobie ze sprawdzaniem duplikatu tego typu.

      Poza tym Google znacznie bardziej docenia treści, które są unikalne i ten trend zapewne będzie utrzymywać się w kolejnych latach.

      Pozycjonowanie stron we Francji nie równa się pozycjonowaniu w Polsce

      Jeśli dotąd pozycjonowałeś swoją stronę internetową w Polsce i chcesz osiągnąć wysoką pozycję w Google.fr, to musisz dostosować się do wymagań tego rynku. Nie ma sensu kopiować strategii, która sprawdziła się w naszym kraju, gdyż w innym państwie może być nieodpowiednia. Każdy rynek jest inny, zachowania grupy docelowej znaczącą się różnią, dominują inne trendy i oczekiwania. Dlatego też nie możesz uznać, że wystarczy jedynie przetłumaczyć teksty i zdobyć kilka wartościowych linków, prowadzących do Twojej strony internetowej.

      SEO dla stron, audyt, sitemaps content, crwal errors

      Kup domenę .fr

      Świetnym rozwiązaniem jest zarezerwowanie domeny krajowej. Nie jest to żadna niespodzianka, że francuscy internauci znacznie przychylniej spoglądają na strony, które w swojej domenie mają rozszerzenie .fr.

      Wtedy zwiększa się ich poziom zaufania względem marki, a to z kolei sprawia, że zyskujesz okazję do tego, aby przyciągnąć ich uwagę i znacząco zwiększyć swoje zyski. Taka tendencja jest widoczna w wielu krajach, jednak we Francji szczególnie kładzie się na to duży nacisk.

      Przemyślany link building

      Nie same treści mają istotne znaczenie podczas pozycjonowania stron. Koniecznie musisz zwrócić uwagę na to, aby działania SEO zostały wsparte o link building. Co to oznacza? Otóż przede wszystkim Twoja domena powinna pokazać swoją wartość i autorytet. Do tego właśnie przydaje się link building.

      Twoja witryna powinna zbierać linki przychodzące, które odsyłają użytkowników do produktów, które sprzedajesz czy też bezpośrednio na stronę główną. Najwięcej korzyści zyskasz, kiedy zdobywanie wartościowych linków będzie oparte na wybieraniu tematycznych serwisów.

      Social media także pomagają w budowaniu autorytetu strony, a przynajmniej wtedy, gdy masz sporą i zaangażowaną społeczność. Ostrożność i przemyślana strategia link buildingowa to niezawodny klucz do podbicia francuskiego Google.

      Zdecyduj się na pozycjonowanie lokalne

      Wiesz, że Twoi klienci pochodzą z Luneville czy z Marsylii? W taki razie możesz trafiać ze swoją ofertą bezpośrednio do nich. Jak? Wykorzystując lokalne słowa kluczowe i całą strategię związaną z pozycjonowaniem lokalnym.

      Wtedy też do frazy kluczowej dodaj nazwę miasta. W przypadku pozycjonowania strony www w dużym mieście np. w Paryżu być może lepszym wyborem będzie jeszcze bardziej szczegółowe wyodrębnienie obszaru działania – poprzez wykorzystanie nazwy dzielnicy czy nawet ulicy.

      W niektórych przypadkach stosuje się także pozycjonowanie przy wykorzystaniu nazw rejonów, np. dla klientów z Brytanii, Alzacji itd. Taka strategia musi zostać jednak dokładnie przeanalizowana, gdyż wiele zależy od tego, czy użytkownicy będą wpisywali takie frazy do wyszukiwarek internetowych.

       

      Omów z nami swój pomysł

      michal-ostrowski-kontakt

      Napisz do nas

         

        |Pozycjonowanie stron Francja – 9 kroków, które trzeba wykonać, aby podbić francuskie Google

        Zdecydowana większość przedsiębiorców decyduje się powierzyć pozycjonowanie profesjonalnej agencji SEO. Jeśli Ty również planujesz taki krok, to koniecznie skontaktuj się z nami. Wcześniej jednak przekonaj się, jakie kroki należy podjąć, aby osiągnąć wysoką pozycję w Google na wiele ważnych dla Twojego biznesu fraz kluczowych.

        Ustalenie celów pozycjonowania

        Pierwszym krokiem powinno być ustalenie, dlaczego tak właściwie zamierzasz inwestować w pozycjonowanie stron. Dla wielu naszych klientów ważny jest wzrost widoczności marki we Francji, wzrost sprzedaży czy też generowanie większego ruchu poza granicą Polski. Cel ustalany jest zawsze w sposób indywidualny i jest wynikiem dogłębnej analizy i rozmowy z klientem. Dopiero później można przejść do typowania słów kluczowych i ustalania całej strategii SEO.

        Audyt SEO

        Jeśli firma już wcześniej podejmowała jakieś ruchy w kierunku podniesienia pozycji strony w Google, to konieczne jest wykonanie audytu SEO. W ten sposób specjaliści dowiedzą się, co zostało wykonane poprawnie, a co należy zmienić, aby efekty pozycjonowania były szybciej widoczne.

        Analiza konkurencji

        Kolejnym ważnym zadaniem jest sprawdzanie, jakie działania SEO podejmuje konkurencja w kraju, jakim jest Francja. Ten krok jest bardzo ważny, gdyż pozwala on przy okazji sprawdzić, które strategie są najskuteczniejsze w danej branży, a które nie przynoszą oczekiwanych efektów.

        Stworzenie strategii SEO na rynek zagraniczny

        Dopiero później możliwe staje się tworzenie strategii SEO, która będzie dotyczyć zarówno fraz kluczowych, treści, jak i link buildingu. Wytyczenie założeń i planu działania staje się bardzo ważne. Jednak trzeba pamiętać, że naprawdę skuteczna strategia SEO powinna być też elastyczna i oparta ściśle na monitoringu z działań SEO.

        Wytypowanie słów kluczowych

        Niezwykle istotnym krokiem jest oczywiście wytypowanie słów kluczowych. Więcej na ten temat napisano we wcześniejszej części tego artykułu, dlatego nie ma sensu powielać tych informacji. Po prostu musisz wiedzieć, że poświęcenie czasu na dobranie odpowiednich słów kluczowych to już ponad 70% sukcesu.

        Optymalizacja strony internetowej lub sklepów e-commerce

        Następnie można przejść do wykonania optymalizacji Twojej witryny czy też sklepu internetowego. Dotyczy to zarówno optymalizacji treści, jak i aspektów technicznych, np. czasu ładowania się strony www.

        Napisanie i dodanie zoptymalizowanych treści w języku francuskim

        Już wiesz, jakie treści pisze konkurencja i jakie słowa kluczowe oddają charakter Twojej firmy. Zatem możesz przejść do przygotowania treści, które umieścisz na stronie internetowej.

        Teksty na stronę, opisy kategorii, opisy produktów czy nawet artykuły na bloga możesz przygotować samodzielnie, zlecić agencji lub też bezpośrednio copywriterowi.

        Link building

        Usługi pozycjonowania we Francji kładą duży nacisk na zdobywanie silnych linków zewnętrznych. O tym aspekcie również już odrobinę więcej pisaliśmy wcześniej.

        Mierzenie efektów i raportowanie

        Ostatnim, ale bardzo ważnym etapem jest monitoring działań SEO. Podczas pozycjonowania strony konieczne jest systematyczne sprawdzanie, czy wytyczona strategia faktycznie pozwala osiągać ustalony na początku cel. W razie potrzeby dokonywane są modyfikacje, dodawane nowe słowa kluczowe i treści.

         

        |Kto powinien zdecydować się na pozycjonowanie we Francji?

        Jak już wcześniej wspomnieliśmy, jeśli tylko widzisz potencjał w branży, w której działasz i okazję do tego, żeby osiągnąć sukces we Francji, to koniecznie postaw na działania SEO.

        Poznaj kilka grup, które najczęściej decydują się rozszerzyć swój zasięg i sprzedawać lub wykonywać usługi również na terenie Francji:

        • Firmy z oddziałami we Francji

        Być może Twoja firma się rozwija do tego stopnia, że zamierzasz otworzyć oddział także we Francji. Wtedy lokalna promocja to prawdziwy strzał w dziesiątkę. Zwróć uwagę wtedy szczególnie na pozycjonowanie lokalne. Używając słów kluczowych, do których została dodana nazwa miasta, możesz zmniejszyć konkurencję i trafiać dzięki temu bezpośrednio do lokalnych, potencjalnych klientów. Zresztą, gdy masz też magazyn we Francji, to także nie możesz zignorować działań SEO.

        Sklepy oferujące wysyłkę do Francji

        Gdy masz własny sklep internetowy, to odległość wcale nie musi Cię ograniczać. Dzięki dostępowi do Internetu klienci z różnych części Polski, Europy, a nawet świata mogą dokonać u Ciebie zakupu. Musisz oczywiście im na to pozwolić. Jak tego dokonać? To proste, po pierwsze stwórz możliwość wysyłki do kraju, w którym mieszka kupujący. Znajdź też dla niego korzystne formy dostawy. Następnie zacznij pozycjonowanie we Francji i notuj wzrost sprzedaży także za granicami Polski. Brzmi, jak dobry plan, prawda?

        Firma wykonująca usługi we Francji

        Zresztą rozszerzenie obszaru swojej działalności to nie jedynie okazja do osób, które sprzedają produkty. Jeśli Twoja firma zajmuje się świadczeniem usług, to także pozycjonowanie strony www we Francji może być świetnym rozwiązaniem. Najważniejsze będzie tutaj po prostu spojrzenie prawdzie w oczy, czy Twoje przedsiębiorstwo naprawdę ma możliwości, aby takie usługi świadczyć. Istnieje sporo branż, dla których granice kraju nie są żadnymi ograniczeniami.

        Przykładem jest tutaj marketing internetowy, finanse, prawo, wszelkie usługi, które można wykonać przy pomocy Internetu. Oczywiście to nie jedyne takie możliwości. Z powodzeniem możesz świadczyć usługi budowlane, a nawet zajmować się turystyką i w ten sposób promować swoją ofertę we francuskim Google.

         

        |Pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach internetowych Francja – podsumowanie

        Jeśli nadal zastanawiasz się, czy pozycjonowanie stron we Francji można przeprowadzić z Polski, to odpowiedź brzmi — tak. Najważniejsze jest to, aby stworzyć przemyślaną strategię i na bieżąco analizować, które działania należy poprawić, jakie dodać czy usunąć.

        Trzymanie ręki na pulsie sprawi, że Twoja witryna będzie wysoko w wynikach wyszukiwania, a to wpłynie na wzrost sprzedaży, ruchu na stronie czy zaufania wobec marki i firmy. Przekonaj się, ile zyskasz, gdy podbijesz francuskie Google.

         

        Porozmawiajmy o Twoim pomyśle

        Napisz do nas

          Powiązane wpisy

          Masz pytanie zadzwoń lub napisz do nas

          Skontaktuj się z nami