Pozycjonowanie Austria

Kiedy opłaca się pozycjonowanie stron internetowych w Austrii?

Coraz więcej polskich firm decyduje się na reklamowanie i sprzedawanie swoich produktów oraz świadczenie usług na terytorium Austrii. Stosunkowo niewielka odległość i podobny rynek do polskiego sprawiają, że Austria przyciąga uwagę przedsiębiorców.

Jak zatem skutecznie zaistnieć na rynku zagranicznym? Rozwiązaniem ma być pozycjonowanie stron internetowych. Przekonaj się, co koniecznie musisz wiedzieć o rynku austriackim, ile możesz zyskać dzięki działaniom SEO i kiedy opłaca się rozpocząć promocję za granicą.

Spis Treści

|Sprzedaż internetowa w Austrii – to musisz wiedzieć

Już ok. 90% Austriaków korzysta na co dzień z Internetu, a blisko 60% robi zakupy w sklepach online. Dlatego można tam zaobserwować tak szybko rozwijający się rynek e-commerce. W ostatnich latach osoby poniżej 35. roku życia najczęściej decydowały się na robienie zakupów przez Internet. Jednak 2020 rok pokazał, że ten trend się zmienia i zaczynają zacierać się granice wiekowe, bo na kupowanie w sieci decydują się coraz częściej osoby powyżej 50. roku życia.

Warto też wskazać, że połowa osób robiących zakupy online, wykorzystuje w tym celu komputery PC czy laptopy. Jednak można zaobserwować ciągle rosnący trend związany z kupowaniem przy pomocy urządzeń mobilnych, tj. tabletów i smartfonów. Zapewne ta tendencje wzrośnie w najbliższych latach, co można już zaobserwować w innych krajach.

Nie można zignorować także faktów związanych ze sposobem dokonywania płatności, jaki najczęściej wybierają Austriacy. Otóż najczęściej decydują się oni na płacenie kartą kredytową lub też szybkim przelewem bankowym (rośnie popularność tzw. E-wallet, czyli błyskawicznych przelewów online). Zatem, kiedy chcesz sprzedawać swoje produkty na terenie Austrii, to koniecznie musisz umożliwić płacenie przy pomocy tych metod.

Koniecznie trzeba poruszyć także kwestie związane z logistyką na terenie Austrii. Otóż dzięki temu, że infrastruktura jest na tyle rozwinięta, w 2016 roku Austria znalazła się na 7. miejscu w skali globalnej wśród krajów, gdzie najszybciej dostarczane są paczki. Ma to bardzo duże znaczenie w kontekście branży e-commerce.

|Pozycjonowanie w Austrii – najważniejsze aspekty

Zastanawiasz się nad pozycjonowaniem swojej strony internetowej w Austrii? Zatem koniecznie musisz poznać kilka istotnych zasad czy często stosowanych praktyk, które pozwalają uzyskać najlepsze efekty podczas pozycjonowania stron internetowych w Austrii.

Dopasuj język do odbiorców

W Austrii językiem urzędowym jest niemiecki. Jednak wiele osób popełnia ten błąd i ignorują oni dialekt austriacki, którym tak naprawdę posługują się mieszkańcy tego kraju. Najbardziej przypomina on odmianę bawarską języka niemieckiego. Wbrew pozorom mimo tego, że zarówno w Niemczech, Szwajcarii, jak i w Liechtensteinie językiem urzędowym jest niemiecki, to w każdym z tych krajów, a czasem także w poszczególnych rejonach, może on nawet znacząco się różnić od siebie.

Koniecznie nie ignoruj języka, którym posługują się Austriacy, bo w końcu to do nich chcesz trafić ze swoją ofertą. Skorzystaj z pomocy native speakera lub też tłumacza, który specjalizuje się w języku używanym w Austrii. Zdecydowanie większe zaufanie klientów z tego kraju wzbudzisz, gdy wszystkie opisy produktów czy też teksty w sklepie bądź też na stronie internetowej będą przetłumaczone na język odbiorców, do których chcesz trafić.

Postaw na domenę z .at

Kolejnym ważnym aspektem jest wykupienie domeny z końcówką, jaka jest najczęściej używana w Austrii, czyli .at. Alternatywą jest także domena .co.at. Jednak zdecydowanie ta pierwsza opcja jest częściej używana i przy okazji też znaczniej szybciej zapada w pamięć.

Jaką wyszukiwarkę wybrać?

Pozycjonowanie w Austrii może odbywać się różnych wyszukiwarkach internetowych. Oczywiście najpopularniejszym rozwiązaniem wybieranym przez ponad 96% użytkowników, jest Google. Jednak czasem warto też uzupełnić swoje działania SEO o takie wyszukiwarki, jak Bing, Yahoo czy DuckDuckGo.

Wartościowe linkowanie

Ze względu na to, że rynek austriacki ciągle się rozwija, a przy tym mimo wszystko nie jest zbyt duży, to podczas pozycjonowania stron istotne znaczenie odgrywa nie liczba linków zewnętrznych, a ich jakość. Dlatego nie trzeba starać się o to, aby link-building był bardzo rozbudowany.

Znacznie lepiej, jeśli zyskasz linki, które będą powiązane tematycznie z Twoją witryną i zostaną uznane przez Google jako wartościowe. Oczywiście świetnym sposobem na uzyskiwanie dodatkowych linków zewnętrznych będą też Social Media.

Kiedy zwrócisz uwagę na wszystkie te aspekty, przekonasz się, że pozycjonowanie w Austrii wcale nie jest trudne i może przynieść Ci wiele korzyści. No właśnie, ale jakich? O tym przeczytasz poniżej.

Omów z nami swój pomysł

michal-ostrowski-kontakt

Napisz do nas

    |Pozycjonowanie Austria – dlaczego warto?

    Pozycjonowanie jest najbardziej rentownym działaniem, które pomaga zwiększyć liczbę klientów i rozreklamować markę. Jeśli nadal nie jesteś pewien, czy warto zdecydować się na pozycjonowanie stron w Austrii, to koniecznie zapoznaj się z korzyściami, jakie zyskasz.

    Większy ruch na stronie

    Kiedy Twoja witryna znajdzie się na czołowych miejscach w wynikach organicznych Google, to zacznie generować większy ruch. Oczywiście nie każdy użytkownik, który zdecyduje się wejść na Twoją stronę, dokona zakupu. Jednak generowanie większej liczby wyświetleń, to zawsze większa szansa na wzrost sprzedaży, a do tego pozytywnie wpłynie to na tempo pozycjonowania i wspinanie się w górę listy wyszukiwań.

    Widoczność na frazy lokalne

    Najbardziej opłaca Ci się pozycjonowanie Austria, kiedy zdecydujesz się na tzw. długi ogon czy też na frazy lokalne. W końcu im bardziej szczegółowe są słowa kluczowe, na które pozycjonujesz stronę, tym działania SEO są tańsze i przyciągają bardziej zdecydowanych klientów. Zresztą dodając nazwę miasta do frazy kluczowej, możesz sprawić, że lokalni klienci z austriackich miast i miasteczek chętniej wybiorą Twoją ofertę.

    O krok przed konkurencją

    Sprawdź, być może w Austrii nie ma zbyt dużej konkurencji w branży, w jakiej działasz. Dzięki temu wyprzedzenie tamtejszej konkurencji stanie się szybkie i naprawdę opłacalne. Poza tym jednocześnie wyprzedzisz konkurencję z Polski, która jeszcze nie zdecydowała się na ekspansję w Austrii. Zatem, kiedy zauważą oni rosnący potencjał z tego kierunku, to Twoja pozycja na austriackim rynku będzie już dość stabilna.

    Wzrost zaufania i widoczności marki

    Nie można zapomnieć także o tym, że pozycjonowanie stron pomaga w wyróżnieniu się i zwiększeniu widoczności marki w sieci. Kiedy Twoja strona znajduje się w czołówce wyników wyszukiwania na wiele fraz, to użytkownicy szybko to zauważą. Zwiększy się wtedy ich zaufanie oraz Twój poziom wiarygodności. To z kolei doprowadzi do pojawienia się oczywistych korzyści, takich jak wzrost liczby potencjalnych klientów oraz zysku.

    |Jak wspierać pozycjonowanie w Austrii? Skuteczne metody, aby osiągnąć jeszcze lepsze i szybsze rezultaty

    Pozycjonowanie to proces długofalowy, dlatego też na pierwsze efekty trzeba trochę poczekać. Jednak nie oznacza to, że musisz czekać z założonymi rękami. W trakcie, gdy wdrażane są działania SEO, możesz się zająć:

    • stworzeniem płatnej kampanii Google Ads (AdWords) – wybierz produkty, które mają największy potencjał, aby zwrócić uwagę na Twoją markę, dopasuj słowa kluczowe i rozpocznij kampanię Google Ads; Twoja witryna błyskawicznie znajdzie się na czele płatnych wyników wyszukiwania, zanim wylądujesz na czołowych miejscach w organicznych wynikach Google,
    • angażowaniem społeczności w mediach społecznościowych – stwórz konto na Facebooku, Instagramie, Pintereście, Twitterze czy Tumblerze, bo właśnie tam dużo czasu spędzają Austriacy, twórz angażujące treści, które przyciągną klientów do sklepu i zyskuj linki zewnętrzne, prowadzące do witryny; Social Media to obecnie ogromna szansa na zdobycie stałych i nowych klientów oraz stworzenie wiernej społeczności,
    • E-mail marketingiem – zaprojektuj strategię E-mail marketingową, która pozwoli Ci jeszcze skutecznie docierać do Twojej grupy docelowej przy pomocy poczty elektronicznej.
    • Prowadzeniem bloga firmowego – tworzenie artykułów blogowych to świetny sposób, aby zwiększyć ruch na stronie internetowej, pisz w języku niemieckim, ale uwzględniając dialekt austriacki, dzięki temu wzbudzisz większe zainteresowanie Austriaków, rozwiejesz ich wątpliwości czy doradzisz w kwestiach, które ich interesują.

    |Kiedy opłaca się pozycjonowanie stron internetowych w Austrii?

    Zastanawiasz się, czy pozycjonowanie stron internetowych będzie opłacało się Twojej firmie? Nie dowiesz się tego tak naprawdę, zanim nie wykonasz badania rynku. Poznaj kilka sytuacji, kiedy szanse na osiągnięcie pozytywnych efektów z pozycjonowania znacząco wzrastają. Oto kiedy opłaca się stawiać na pozycjonowanie strony internetowej w Austrii:

    • Pozycjonowanie strony www w Austrii to świetne rozwiązanie dla fachowców. Jeśli świadczysz usługi także na terenie tego kraju, to koniecznie zainwestuj w SEO. W Austrii brakuje specjalistów IT, ale też elektryków, hydraulików czy budowlańców i kierowców. Jeśli Twoja firma może uzupełnić to zapotrzebowanie, to nie ma na co czekać i jak najszybciej wyrusz na podbój rynku austriackiego.
    • SEO w Austrii opłaca się, kiedy masz sklep internetowy, a Twoje produkty nie mają wariantów kolorystycznych czy rozmiarowych. Chodzi tutaj o ograniczenie liczby zwrotów, które zarówno dla Ciebie, jak i dla Twoich klientów mogłyby być zbyt kosztowne. Szczególnie gdy nie masz magazynu w Austrii.
    • Pozycjonowanie w Austrii sklepów internetowych to szansa na spory wzrost zysków, gdy zwrócisz uwagę na to, na jakie produkty jest aktualnie największy popyt.
    • Poza tym, jeśli dotąd sprzedawałeś produkty i reklamowałeś się jedynie w Polsce, a i tak notowałeś wyświetlenia czy zamówienia z Austrii, to czas bliżej przyjrzeć się tej sytuacji. Być może branża, w której działasz to nisza na rynku austriackim lub też z jakichś powodów Twoja oferta jest dla nich bardziej opłacalna, np. przez walutę. Wykorzystaj to, zanim zrobi to Twoja konkurencja.

    Pozycjonowanie Austria – dlaczego warto?

    |Na czym polega pozycjonowanie Austria? Najważniejsze kroki

    Wybierz agencję SEO, zamiast tracić czas i pieniądze na metodę prób i błędów. Najlepiej od razu skontaktuj się z naszymi specjalistami, abyśmy mogli zająć się wdrażaniem wszystkich elementów związanych z pozycjonowaniem stron i sklepów internetowych. Nie wiesz, jak wyglądają w praktyce działania SEO? Oto kilka najważniejszych etapów wykonywanych przez profesjonalne agencje SEO:

    Wyznaczenie celu pozycjonowania stron

    Pierwszym krokiem powinna być komunikacja z klientem, aby poznać lub stworzyć główne cele, jakie mają być zrealizowane dzięki pozycjonowaniu. Dopiero po rozmowie i wytyczeniu wszystkich założeń, możliwe staje się stworzenie strategii działania i przejście do kolejnych działań SEO.

    Analiza firmy i konkurencji

    Agencja SEO powinna zająć się także dogłębną analizą firmy, podjętych dotąd działań SEO, analizą branży czy też czynności, jakie podejmuje konkurencja w Austrii. Wszystkie te dane będą niezwykle cenne, kiedy zostanie rozpoczęte już właściwe pozycjonowanie.

    Dobór słów kluczowych

    Kolejnym krokiem jest wykonanie analizy słów kluczowych. Jak wiesz, to właśnie frazy kluczowe wpisują Twoi potencjalni klienci do wyszukiwarki Google, kiedy poszukują jakichś produktów. Do wyboru są słowa kluczowe ogólne, szczegółowe, długi ogon, lokalne czy też brandowe.

    Audyt SEO

    Zanim rozpocznie się proces optymalizacji strony czy sklepu, należy wykonać szczegółowy audyt SEO. Ma on pomóc w sprawdzeniu takich elementów, jak czas ładowania się strony, ilość treści na stronie, czy występowanie duplikatu itd. Pozycjonowanie stron jest naprawdę skuteczne wtedy, gdy dopilnowane zostaną wszystkie elementy, które wpływają na pozycję witryny w wynikach wyszukiwania.

    Optymalizacja strony

    Kiedy raport jest już gotowy, można przejść do optymalizacji. Odbywa się ona na dwóch płaszczyznach i dotyczy optymalizacji technicznej oraz treści. Oba aspekty dotyczą wewnętrznego działania witryny i mają na celu dopasowania poszczególnych elementów pod algorytmy stworzone przez Google. Bez optymalizacji strony internetowej pozycjonowanie jest mniej efektywne, zajmuje więcej czasu, a często staje się po prostu niemożliwe.

    Tworzenie contentu

    Jeśli konieczne jest stworzenie dodatkowego i prawidłowo zoptymalizowanego contentu, to właśnie na tym etapie odbywa się ten proces. Przy większej liczbie tekstów niezbędna staje się współpraca z copywriterami. W sklepach internetowych ważne jest dodanie unikalnych i zoptymalizowanych opisów produktów, opisów kategorii czy tekstów na stronę napisanych oczywiście w dialekcie austriackim.

    W wielu branżach sporo korzyści można zyskać, tworząc strategię contentową na blogu firmowym. Pisząc artykuły blogowe i dodając je regularnie, zaczniesz generować większy ruch na stronie www i zbudujesz pozycję eksperta.

    Linkowanie

    Oprócz wartościowych i merytorycznych treści ważne jest zadbanie też o link building. Na tym etapie konieczne jest wybieranie tematycznych i wysoko ocenianych linków, które będą prowadziły do Twojej witryny. Zdobywanie linków powinno odbywać się w sposób regularny, stopniowy i przemyślany. Zbyt duży wzrost linków zewnętrznych jednego dnia może zostać negatywnie odebrany przez wyszukiwarkę Google, a to z kolei często prowadzi do nałożenia na witrynę filtrów czy blokad.

    Monitoring działań SEO

    Bardzo ważne dla pozycjonowania stron jest także analizowanie dotychczasowych efektów. Agencje SEO wykorzystują do tego profesjonalne narzędzia, które pozwalają na kontrolowanie pozycji witryny na różne frazy kluczowe. Dzięki monitorowaniu możliwe jest ciągłe doskonalenie strategii SEO, aby poprawić efekty, jakie może zapewnić pozycjonowanie stron internetowych.

    Profesjonalne agencje SEO praktykują coraz częściej wysyłanie raportów SEO swoim klientom. W ten sposób ukazują, jakie działania zostały podjęte w ciągu miesiąca oraz jakie efekty osiągnięto. Ma to doprowadzić do zwiększenia zaufania u klientów oraz pokazania, jak zmienia się np. pozycja witryny na konkretne frazy, gdy zostaną wdrożone konkretne działania przez specjalistów SEO.

    |Pozycjonowanie Austria – podsumowanie

    Pozycjonowanie w Austrii wymaga dokładnej analizy firmy, branży, konkurencji, a także słów kluczowych, jakie chcesz wybrać. Niezbędny staje się też audyt SEO i regularne wdrażanie założeń, uwzględnionych w strategii SEO.

    Działając zgodnie z planem, można skutecznie dotrzeć do austriackich internautów. O sukcesie w Austrii będzie decydować jednak przede wszystkim konkurencyjność w danej branży oraz zgodność towarów czy usług z potrzebami lokalnej ludności. Zatem koniecznie wykonaj szczegółową analizę, żeby przekonać się, czy Twoja firma ma szansę osiągnąć zadowalające rezultaty na terenie Austrii.

    Porozmawiajmy o Twoim pomyśle

    Napisz do nas

      Powiązane wpisy

      Masz pytanie zadzwoń lub napisz do nas

      Skontaktuj się z nami