Jak wypozycjonowaliśmy, krótkie, trudne, z dużą ilością zapytań frazy do top10 w wyszukiwarce google.pl – relacja z działań 🙂
- Sebastian Kardyś
- CEO, Digital Marketing Konsultant Od blisko 10 lat pomagam firmom w rozwoju, z wykorzystaniem możliwości, jakie daje internet. Jestem założycielem trzech marek działających na polskim rynku, a w trakcie swojej kariery miałem okazję pracować i doradzać takim markom jak: Big Activ, Schneider Electric, Alstom, Librus, Politechnika Śląska, TSR Poland, Axell Group, Gerlach, Uber czy Almatur i jeszcze wiele innych :). Aktualnie mocno zaangażowany w nowy start up z europejskimi aspiracjami.
- 14 września, 2021
CEO, Digital Marketing Konsultant
Od blisko 10 lat pomagam firmom w rozwoju, z wykorzystaniem możliwości, jakie daje internet. Jestem założycielem trzech marek działających na polskim rynku, a w trakcie swojej kariery miałem okazję pracować i doradzać takim markom jak: Big Activ, Schneider Electric, Alstom, Librus, Politechnika Śląska, TSR Poland, Axell Group, Gerlach, Uber czy Almatur i jeszcze wiele innych :). Aktualnie mocno zaangażowany w nowy start up z europejskimi aspiracjami.
- 14 września, 2021
Spis Treści
Listen to “Jesteśmy w top10 google.pl – Jak do tego doszliśmy?” on Spreaker.
|Pozycjonowanie krótkich, trudnych fraz
Ale na początek nie chcę, abyś wierzył_a nam na słowo… śmig do wyszukiwarki i kilka testów np: ppc, rtb, ui… i jak 🙂 ?
Jak widzisz, pisząc „krótkie”, mieliśmy na myśli naprawdę krótkie frazy, co podnosi poprzeczkę, ale i satysfakcję z osiągniętych rezultatów.
Jak wiesz, lub też nie, działamy w bardzo konkurencyjnej branży, co dodatkowo daje nam powód do dumy, że w drodze po wysokie pozycje musieliśmy wyprzedzić grube dziesiątki tysięcy firm działających w naszym obszarze.
No ale do rzeczy… pierwszym elementem, z którego musisz zdać sobie sprawę to, że droga po tego typu frazy, cieszące się dużą ilością zapytań to nie sprint i nie osiąga się ich na przestrzeni tygodni czy kilku miesięcy. To maraton, w którym musisz rozplanować rozłożenie sił i dostępnych zasobów. Maraton rozłożony w przedziale nastu miesięcy do lat systematycznej pracy zgodnie z przyjętym kierunkiem.
Etapy działań (w skrócie)
- Analiza i wybór słów kluczowych (planer google ads, ahrefs, seomajestic)
- Analiza realnej konkurencji na każdą z fraz z wykorzystaniem seosurfer
- Wyznaczenie celów w budowaniu profilu linkowego domeny, pozycjonowanych podstron
- Wyznaczenie celów jakościowych, stopnia optymalizacji treści na podstronach: liczba znaków, stopień wysycenia frazami, częstotliwość występowania fraz pokrewnych
- Optymalizacja strony wg pkt 4 + metadane
- Optymalizacja linkowania wewnętrznego z wykorzystaniem struktury klastrów tematycznych
- Zaplanowanie kalendarza tworzenia contentu związanego bezpośrednio i pośrednio z główną grupą fraz np. 1 artykuł w tygodniu związany z tematyką „ppc”, 1 artykuł w miesiącu z tematyką „ui”
- Cykliczna, nieustanna praca nad budową odpowiedniego profilu linkowego ustalonego w pkt 3 (wartości, jakość, proporcje anchorów, dofollow i nofollow).
- Trzeba pamiętać o linkowaniu wewnętrznym (jego aktualizacji) podczas umieszczania nowej treści.
- Cykliczna re optymalizacja klastrów, np. raz na 3 miesiące.
Czas potrzebny na osiągnięcie oczekiwanych rezultatów oczywiście zależy od bardzo wielu kwestii, od dostępnych zasobów roboczogodzin, budżetu, motywacji :)… do talentów zespołu i zaufania, jakim cieszy się Twoja domena w oczach algorytmów google. W naszym przypadku efekt ten udało się osiągnąć na przestrzeni ok. 10 miesięcy. Ile czasu potrwa droga do top10 w przypadku Twojego biznesu i jaki może być jej estymowany koszt, do tego zawsze potrzebne jest szersze spojrzenie i głębsza analiza, którą, aby rzetelnie wykonać, wymaga zestawienie wielu danych, z wielu źródeł.
|Analiza i strategia przede wszystkim
Ta analiza pozwala w dalszych krokach zaplanować konieczne działania, ich rozłożenie w czasie, ilość zaangażowanych zasobów osobowych do budowania contentu, właściwego profilu linkowego, reoptymalizacji i nadzoru oraz oceny prac. Dlatego wyłącznie od tych działań rozpoczynamy pracę z naszymi Klientami, kiedy to w ramach konsultacji zerowej wykonujemy wszystkie powyższe działania. Następnie oddajemy naszym klientom precyzyjne informacje o ich stanie witryny w wynikach wyszukiwania wraz z gotowym planem prac oraz estymacją kosztów.
Klient sam podejmuje decyzję czy wskazany zakres prac chce realizować własnymi siłami, zlecić innej agencji czy też oddać jego wykonanie w nasze ręce i możliwości infrastruktury SEO.
Wszystko oparte na pobieżnej analizie fraz i ilości zapytań jest wróżeniem z fusów… a często i kontraktowaniem gruszek na wierzbie. Rynek pokazuje jednak, że jest sporo chętnych na te „egzotyczne” owoce. Paradoks polega na tym, iż mimo że większość z nich nigdy nie zostanie dostarczona, zgodnie z obietnicą, to smak współpracy opartej na takim modelu długo zostaje z Klientem – gorzki smak 🙂
Porozmawiajmy o Twoim pomyśle