Google Ads (dawniej AdWords) czy pozycjonowanie – co wybrać?

Niedawno uruchomiłeś swoją stronę internetową, więc zastanawiasz się, od czego rozpocząć działania promocyjne w sieci, aby zaistnieć w świadomości internautów i zwiększyć swoje zyski. Nie wiesz jednak, co na początku będzie dla Ciebie korzystniejsze: Google Ads czy pozycjonowanie? W tym artykule porównamy obie usługi, aby ułatwić Ci dokonanie wyboru.

Wyszukiwarka Google to niezaprzeczalnie najpopularniejsze miejsce w sieci, dające dostęp do wszelkiego rodzaju informacji. Miliardy użytkowników na całym świecie korzysta z niej w celu znalezienia zaufanej firmy, konkretnego produktu, świadczonej usługi czy artykułów na wybrany temat. W ciągu ułamka sekundy, wyszukiwarka jest w stanie znaleźć odpowiedź na nurtujące nas kwestie – wystarczy jedynie wpisać odpowiednią frazę kluczową. Następnie otrzymujemy długą na kilkanaście stron listę propozycji stron internetowych. Większość użytkowników swoje poszukiwania kończy jednak na pierwszej stronie wyników Google’a, dlatego warto już na samym wstępie zainwestować w działania, wpływające na naszą widoczność w sieci.

 

Co to jest pozycjonowanie stron internetowych?

Jak już wcześniej wspomnieliśmy, istnieje spora grupa osób, która po wyszukaniu poszczególnej frazy, wchodzi w linki, znajdujące się wyłącznie na pierwszej stronie wyszukiwarki Google. Aby znaleźć się na czołowych miejscach w rankingu Google’a, niezbędne jest pozycjonowanie. Trzeba jednak podkreślić, że to długotrwały proces i nie od razu zajmiemy topowe pozycje w wyszukiwarce. Dlatego warto, byś wpierw poznał garść teorii i dowiedział się, na czym polega praca pozycjonera.

W pierwszej kolejności istotne są prace optymalizacyjne na witrynie internetowej, czyli czynności, mające duży wpływ na to, czy nasza witryna będzie widoczna w wyszukiwarce. Poprzez optymalizację rozumie się działania, jak np. modyfikacja grafik (zmiana ich rozmiaru, formatu, dodanie opisów do zdjęć), dobór odpowiednich fraz kluczowych, optymalizacja linków wewnętrznych oraz treści, dostępnych na witrynie. Dzięki wprowadzeniu tych zmian, pozycjonowana witryna jest przejrzystsza dla robotów Google’a oraz bardziej przyjazna dla samych użytkowników. Kiedy witryna jest już przystosowana, można przejść do następnego etapu, jakim jest pozycjonowanie. Pojęcie to wiąże się z szeregiem wielu czynników, które mają ogromne znaczenie na ostateczny rezultat. Należy więc zwracać uwagę na takie kwestie, jak jakość, a także unikalność zamieszczanych na stronie tekstów oraz linkowanie z użyciem odpowiednich słów kluczowych. Ważne jest, aby odnośniki, prowadzące do twojej witryny, pochodziły z zaufanych i naprawdę wartościowych źródeł.

 

Dlaczego warto wybrać pozycjonowanie strony internetowej?

  1. Widoczność w wynikach organicznych

Prawidłowo przeprowadzane działania prowadzą do zwiększenia widoczności witryny w wynikach wyszukiwania, zarówno dla krótszych fraz, jak i tych z dłuższym ogonem (ang. long tail). Pozycjonowanie metodą long tail oznacza wykorzystanie wielowyrazowych i złożonych fraz kluczowych. Są one dokładnie sprecyzowane, tak jak zapytania świadomych użytkowników Google’a, którzy mają jasno określony cel poszukiwań.

  1. Trwałość efektów pozycjonowania

Dzięki zastosowaniu działań związanych z pozycjonowaniem oraz SEO, strona internetowa jest widoczna w rankingu Google’a przez długi czas. To prawda, że sam proces jest długotrwały i złożony, aczkolwiek w tym wypadku cierpliwość popłaca – efekty są naprawdę zadowalające. Nawet po zaprzestaniu prac z pozycjonowaniem, strona internetowa może wciąż plasować się w czołówce na konkretną frazę kluczową. Pomimo tego, najrozsądniej jednak mieć stałą kontrolę nad pozycjami w wyszukiwarce i kontynuować współpracę ze specjalistami.

  1. Dotarcie do klienta

Odpowiedni dobór fraz kluczowych ma ogromny wpływ na to, jacy użytkownicy odwiedzają naszą witrynę. Im precyzyjniejsze frazy wybierzemy, tym istnieje większe prawdopodobieństwo, że trafimy na świadomego, zdecydowanego klienta. Możemy również zdecydować się na bardziej ogólne frazy, aby pozyskać nowych użytkowników.

  1. Wzrost zysków

Poprzez dotarcie do szerszego grona odbiorców, wzrasta ilość osób, które prawdopodobnie zainteresują się ofertą na twojej witrynie. Dzięki temu możemy dodawać coraz to nowsze pozycje do naszej oferty, poszerzając ją wprost proporcjonalnie do przyrostu zainteresowanych kupnem użytkowników. W efekcie końcowym zwiększają się również zyski firmy.

  1. Budowanie wizerunku marki

Już sam fakt, że zaistnieliśmy w sieci i stajemy się coraz bardziej widoczni na poszczególne frazy, sprawia, że rozpoznawalność naszej witryny wzrasta. Do tego ogromne znaczenie dla wizerunku marki ma aktywne (i przemyślane pod kątem strategicznym) udzielanie się w mediach społecznościowych, a także szereg innych wartościowych informacji o naszej firmie (recenzje, opnie, oceny), które klient może znaleźć w Internecie.

Co to takiego kampania Google Ads?

Google Ads to płatna forma reklamy, polegająca na wyświetlaniu linków sponsorowanych nad wynikami organicznymi w wyszukiwarce Google oraz na stronach, należących do programu partnerskiego Google AdSense.

Reklamy pojawiają się na takich urządzeniach, jak na przykład:

  • komputery stacjonarne oraz laptopy o co najmniej 7-calowym ekranie,
  • urządzenia mobilne, tj. smartfony,
  • tablety oraz wszystkie inne urządzenia tego typu, do których nie są wliczone telefony,
  • ekrany telewizyjne.

Omów z nami swój pomysł

michal-ostrowski-kontakt

Napisz do nas

    Treści sponsorowane widoczne są nad wynikami wyszukiwania lub w kolumnie po prawej stronie. Ogromną zaletą jest fakt, iż na pierwsze efekty kampanii Google Ads nie musimy długo czekać i możemy ją uruchomić z dnia na dzień. Mamy do wyboru wiele możliwości dotarcia do swoich klientów, np. tradycyjne reklamy tekstowe, reklamy graficzne, reklamy wideo w YouTube czy też reklamy mobilne, wyświetlane w aplikacjach.

    Zalety Google Ads

    1. Efekty widoczne od razu

    Decydując się na przeprowadzenie kampanii Ads, efekty zauważysz niemalże od razu. Pierwszy wzrost ruchu na witrynie można odnotować już piętnaście minut po jej ustawieniu! W porównaniu z pozycjonowaniem, gdzie na zadowalające wyniki trzeba czekać znacznie dłużej, inwestycja w działania Google Ads już na samym początku daje ogrom korzyści. Niewielkie firmy mogą zatem zaistnieć na topowych pozycjach w najpopularniejszej wyszukiwarce na świecie, natomiast duże przedsiębiorstwa w ten sposób umacniają swoją pozycję.

    1. Kontrola nad wydawanymi środkami

    Kampania Google Ads jest elastyczna pod kątem przeznaczanych na nią środków finasowych. W jaki sposób to działa? Masz możliwość określenia dziennego budżetu i najwyższej ceny, którą jesteś w stanie przeznaczyć za kliknięcie w twoją reklamę. Zyskujesz także pełną kontrolę nad czasem wyświetlania reklam, stąd też w każdej chwili możesz zrezygnować z prowadzonych działań, a także w dowolnym czasie je wznowić.

    1. Dokonywanie zmian

    Ogromną zaletą korzystania z Ads jest możliwość szybkiego reagowania w przypadku zmian trendów w zapytaniach lub braku oczekiwanych efektów kampanii. Dzięki temu możemy w dowolnej chwili zmieniać treści reklamy, żeby sprawdzić, na które z nich odbiorcy reagują lepiej. Google Ads będzie też lepszym rozwiązaniem w przypadku promowania usług sezonowych, jak na przykład wycieczek last minute, wydarzeń czy też wyprzedaży. Z racji, iż pozycjonowanie to długotrwała inwestycja, nie rozpoczniemy jej tydzień przed rozpoczęciem sezonu na nasze usługi.

    1. Widoczność na każdej stronie

    Kampania Google Ads ma kolejny atut – przy jej zastosowaniu jesteśmy widoczni na wszystkich stronach wyników wyszukiwania. W połączeniu z łatwością dokonywania modyfikacji treści reklamy, możemy błyskawicznie dostosować ją do panujących trendów.

    1. Dotarcie do zainteresowanych klientów

    Bardzo istotnym argumentem, przemawiającym na korzyść Google Ads są jego precyzyjne algorytmy, umożliwiające dotarcie do konkretnej grupy odbiorców. Pomimo tego, iż Google w znacznym stopniu ułatwia nam dostęp do większości użytkowników Internetu, warto zwrócić uwagę na to, czy rzeczywiście będą oni skłonni skorzystać z naszych usług. Dlatego główną zaletą Google Ads jest dokładność w grupowaniu internautów według ich aktualnych preferencji, co oznacza, że nasze komunikaty będą docierały do zainteresowanych osób. Jest to spora oszczędność na czasie oraz poświęconych środkach finansowych. Jak to funkcjonuje w praktyce? Zamiast docierać do wszystkich miłośników motoryzacji, możemy dotrzeć do grupy osób, preferujących samochody zabytkowe.

    Co wybrać, Google Ads czy pozycjonowanie?

    Wybór pomiędzy pozycjonowaniem a Google Ads uzależniony będzie w dużej mierze od tego, czego w danej chwili oczekujesz. Jeśli zależy Ci na promowaniu marki i chcesz, aby twoja firma jak najszybciej znalazła się w wynikach wyszukiwania – Google Ads z pewnością będzie lepszym wyborem. Reklamy Ads to strategiczny punkt działań marketingowych, wpływający na takie elementy, jak: zasięgi, rozpoznawalność firmy w sieci, wyniki sprzedaży, i co się z tym wiąże, również zyski. Pozycjonowanie natomiast niezbędne okaże się w przypadku dalszego rozwijania firmy – dzięki prawidłowo zastosowanym działaniom, witryna będzie stale utrzymywać swoją pozycję w wyszukiwarce Google.

     

    A może wybór obu usług?

    Przede wszystkim jednak warto podkreślić, że Google Ads oraz pozycjonowanie to usługi, które wzajemnie się dopełniają, dlatego wybór obu rozwiązań z pewnością pomoże osiągnąć Ci lepsze efekty. Połączenie pozycjonowania z Ads to również możliwość dotarcia do klientów, cechujących się różnymi profilami zachowań w sieci. Wielu internautów celowo pomija treści reklamowe, z kolei druga część chętniej wchodzi w linki sponsorowane

    Zobacz także Marketing Szeptany

    Porozmawiajmy o Twoim pomyśle

    Napisz do nas

      Powiązane wpisy

      Masz pytanie zadzwoń lub napisz do nas

      Skontaktuj się z nami