fbpx

Content marketing, czyli elementy, bez którego nie będziesz miał sprzedaży

Content marketing, czyli elementy, bez którego nie będziesz miał sprzedaży

Content marketing, czyli element, bez którego nie będziesz miał sprzedaży… coraz bardziej

 

Oczywiście od tezy zawartej w tytule zapewne jest wiele wyjątków i jest dosyć mocna, ale w treści tego artykułu postaram się wskazać skąd takie założenie.

W tym artykule dowiesz się:

  1. czym jest kontent marketing
  2. Po co Twojej firmie kontent marketing
  3. Jak wygląda uproszczony proces ZAKUPOWY i nie bez przyczyny podkleiłam zakupowy dlatego, żebyś dobrze zrozumiał rolę kontentu
  4. Jakie formy może mieć kontent
  5. kontent jest dla b2b czy b2b
  6. Jakie są wady kontent marketingu
  7. PRO TIP – ale o tym na końcu, (wykorzystuj ten sam kontent wiele razy)

Czym jest kontent marketing?

Kontent marketing to strategia marketingowa i biznesowa ukierunkowana na tworzenie i dystrybucji przemyślanych, bardzo spójnych i wartościowych treści dla odbiorców. Forma, zawartość i sposób przekazywanych treści są ściśle uzależnione od preferencji grupy docelowej, ich działań i wartości. Ponieważ W ostatecznym rozrachunku Content Marketing ma za zadanie napędzać nowych klientów. I w tym materiale powiem Tobie jak ważny jest kontent marketing w generowaniu leadów sprzedażowych. a wiem, o czym mówię bo sam miałem okazję bagatelizować jego znaczenie bazując w promocji swojego biznesu. Bazowałem głównie na świętym gralu digital merketingu czyli SEO.

Po co Twojej firmie kontent marketing

I tutaj nie będę Cię trzymał w niepewności i konkluzję przedstawię na początku.

Content sprzedaje

Pozytywny wpływ content marketingu na sprzedaż bierze się z tego, że większość procesów zakupowych rozpoczyna się od rozeznania w internecie. Ponad połowa klientów pozyskuje około 70% informacji o produkcie z sieci, zanim dojdzie do decyzji zakupu. Ponad 60% procesów zakupowych rozpoczyna się od reaserchu w sieci.

Wynika to z zmieniających się zachowań klientów szczególnie biznesowych. Tam Tradycyjne formy, jak cold coll i cold mail dotarcia przestają być tak skuteczne jak dotąd, chociaż ciągle w wielu branżach są podstawowym elementem komunikacji sprzedażowej.

Jednakże większość klientów stara się ominąć kontakt z handlowcem do momentu w którym będą wyedukowani.

Ponadto content:

  • content buduje zaufanie i autorytet,
  • content podnosi widoczność w wynikach wyszukiwania,

ważne aby o to zadbać np. optymalizując pisane treści z narzędziem jak serfer SEO.

Content to nie tylko treść pisana

Blogi, posty w social media, e-maile, newslettery czy e-booki, to kilka przykładów tego, jak zapewne już teraz wykorzystujesz content w swoich działaniach. Jeśli jednak chcesz zabrać się za content marketing na wyższym poziomie, warto zwrócić uwagę na pewien istotny aspekt – content, to nie tylko treść pisana! Trzeba o tym pamiętać, ponieważ wszystkie inne formy również oddziałują na nasz sukces (lub jego brak).

Co jeszcze możemy do tego zaliczyć?

  • Infografiki,
  • Audiobooki,
  • Wideo,
  • Podcasty,
  • Zdjęcia,
  • Prezentacje multimedialne,
  • GIFy.

Jak wygląda uproszczony proces ZAKUPOWY

Wiesz już czym jest kontent i co dzięki niemu zyskujesz, dlaczego zatem w tym odcinku poruszam temat procesu zakupowego, za chwilę sam szybko zrozumiesz.

Na ten moment skupmy się na procesie w b2b…

Pierwszy etap procesu zakupowego znajduje na ogół swoje źródło w problemie klient zaczyna research od zapytań dziedzinowych do wyszukiwarki, często nie wiedząc dokładnie jak nazwać profesjonalne problem, próbując określić go sobie znanymi słowami – trzeba o tym pamiętać przygotowując strategie kontentowe. Tak żeby dobierając tytuł kontentu trafił na niego również Klient używający niefachowego słownictwa.

Na tym etapie potencjalny klient dopiero dowiaduje się o istnieniu Twojej firmy. Zapewne stało się tak w wyniku tego, że w Internecie w pewnym momencie trafił na Twoją stronę internetową.

Dzięki wykorzystaniu w tym miejscu np darmowych porad lub pewnego rodzaju “wprowadzenia do rozwiązania problemu potencjalny klient nabiera do Ciebie zaufania i może przejść do kolejnego etapu, jakim jest:

środek lejka:

W tym momencie dalej ma miejsce przeprowadzanie researchu, jednak potencjalny kupujący stawia krok dalej. Stara się on bardziej wyedukować i ustalić, czy Twój produkt lub usługa trafia w jego określone potrzeby.

Trzeci etap:

to skierowanie Klienta na kontent, treści pordutowe, sprzedające, zakończone na ogół twardym CTA.

Jak zatem widzisz, w zależności od etapu, na jakim znajdują się potencjalni klienci, będziesz musiał inwestować w inny typ contentu. Nie powinieneś pominąć żadnego, a treści muszą być ze sobą spójne.

Niezależnie jednak od tego, jaki on będzie, pamiętaj o już przytoczonej zasadzie:

Kontent musi być zawsze wartościowy dla Klienta

Wady content marketingu

  • jeżeli chcesz wykonać go we własnym zakresie wymaga bardzo dużego wysiłku, samodyscypliny lub
  • jest kosztowny

Wartościowy kontent jest kosztowny, nie ma na myśli nieprzemyślanych podrygiwań w stylu napisze nam artykuł koleżanka żony po polonistyce, bo wartość takich treści np w branży przemysłowej nie tylko będzie wątpliwa, ale może zbudować w oczach odbiorcy takiej treści, niską jakość usług firmy w imieniu której autor pisze i obraz ten zostanie z nim na długo – zapewniam.

Badanie zrealizowane przez Zazzle Media wykazało, że:

  • 65% firm ma problem z tworzeniem angażującego contentu.
  • 60% firm nie jest w stanie regularnie tworzyć contentu.

Pomimo tych trudności przywołane wcześniej badanie przeprowadzone przez Content Marketing Institute pokazuje, że 86% marketerów z branży B2C uważa, iż content marketing jest kluczowy dla ich strategii zdobywania klientów.

PRO TIP

Wykorzystuj ten sam content wiele razy

Samodzielne tworzenie treści wymaga czasu, a zlecenie go firmie marketingowej na pewno wiąże się z kosztami. Błędem byłoby dlatego używanie danego contentu tylko raz.

Istnieje na szczęście wiele sposobów, na jakie możesz ponownie wykorzystać już wcześniej stworzone materiały. Przekształć obecne artykuły w podcasty, aby można było ich wygodnie słuchać. Albo odwrotnie – edytuj transkrypcję podcastów tak, by przekształcić je w artykuły.

Podsumowując niezależnie od tego czy sprzedajesz rzemieślnicze precle czy też skomplikowany proces produkcji kontraktowej suplementów diety na reglamentowanym rynku. Z pomocą kontent marketingu możesz poprowadzić swojego potencjalnego klienta przez proces reaserchu, poprzez budowania zaufania do jakości produktu i usługi edukując go w tym zakresie do pożądanej przez Ciebie akcji, jaką może myć zakup bądź kontakt z reprezentantem handlowym, który dopnie transakcje.

Zobacz także UI

Masz pytanie zadzwoń lub napisz do nas

Kontakt SOLV agencja interaktywna
KREATOR
Interaktywny kreator zapytania to najlepsza droga
do przygotowania kompleksowej oferty.
Czas wypełniania 1-3 minuty.
BEZPŁATNA WYCENA
PROSTY FORMULARZ
Nie masz za dużo czasu i zależy Tobie na
szybkim kontakcie z naszej strony,
ta droga jest dla Ciebie.
Czas wypełniania do 0,5 min.
BEZPŁATNA WYCENA
Od blisko 10 lat pomagam firmom w rozwoju, z wykorzystaniem możliwości, jakie daje internet. Jestem założycielem trzech marek działających na polskim rynku, a w trakcie swojej kariery miałem okazję pracować i doradzać takim markom jak: Big Activ, Schneider Electric, Alstom, Librus, Politechnika Śląska, TSR Poland, Axell Group, Gerlach, Uber czy Almatur i jeszcze wiele innych :). Aktualnie mocno zaangażowany w nowy start up z europejskimi aspiracjami.

kontakt6